Şimdi Ara

Dürüst galerici para kazanır mı ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
79
Cevap
1
Favori
8.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yahu arz talep meselesinden artıyor hepsi bu. sıfırı pahalı o yüzden millet ikinci ele yöneliyor gayet güzel bişey bu aslında sıfır alıp ithalatı arttırmanın bir anlamı yok.

    sıfır almak demek ithalatımızın artması demek bu da cari açık vermek demek. Herkes ikinci el alsın ne güzel işte.Kendi kendimize yeteriz hiç olmazsa.

    Yurdumuzda olan bedeli ödenmiş bir araba artık Türk malıdır yurdun malıdır. Türk malını kullanın işte. Ne güzel değil mi ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • acc04 kullanıcısına yanıt
    az önce ki yorumum da yazmıştım tekrar edeyim.

    ben ikinci el fiyatlarını sadece sıfır km fiyatları belirler görüşüne katılmıyorum. yani sıfır km fiyatlarının 2. el fiyatlarına tabii ki etkisi var ama,

    bana "ikinci el fiyatları durmadan artmasaydı,olması gerektiği gibi zamanla düşseydi sıfır km fiyatları yine de bu özellikle bu kadar artardı" diyebilir misin ? sanmıyorum. demek ki sıfır km fiyatlarının belirlenmesinde ikinci el fiyatlarınında önemi varmış.

    çünkü bir arabanın sıfır km fiyatına zam yapacaksam ikinci el piyasası da önemlidir, (rakamları sallıyorum) bir lineanın ikinci eli 35 binse kalkıp onun sıfırını 75 bin yapamam çünkü satamam doğru mudur ? ama ikinci elde bugün 35 bin lira olan linea 5 sene sonra 50 bin oluyorsa bende 5 sene sonra rahat rahat sıfırını 75 bine satarım çünkü ikinci el piyasası buna uygun olur insanlar "biraz daha ekler sıfır alırım" diyebilir.

    özetle sıfır fiyatlarının artmasında ikinci el fiyatlarının artmasının da etkisi var bence. ikinci el fiyatları şişirilmemiş olmasaydı sıfırlara da 3 ayda bir rahat rahat zam yapılamazdı çünkü aradaki fark büyüyeceği için kolay kolay satılmazdı. yanlış mıyım ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi r0x -- 13 Aralık 2016; 0:14:17 >




  • beyler ben yoruldum, kafamda başka şeylerde vardı zaten beynim iyice çorba oldu şuan ne yazdığımı kendim bile zor anlıyorum umarım demek istediklerimi anlatabilmişimdir, bildiri manyağı oldum allahını seven alıntılamasın, illa alıntılayacaksanız yarın devam edelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lion_koc

    Yahu arz talep meselesinden artıyor hepsi bu. sıfırı pahalı o yüzden millet ikinci ele yöneliyor gayet güzel bişey bu aslında sıfır alıp ithalatı arttırmanın bir anlamı yok.

    sıfır almak demek ithalatımızın artması demek bu da cari açık vermek demek. Herkes ikinci el alsın ne güzel işte.Kendi kendimize yeteriz hiç olmazsa.

    Yurdumuzda olan bedeli ödenmiş bir araba artık Türk malıdır yurdun malıdır. Türk malını kullanın işte. Ne güzel değil mi ?

    Hocam soyle bir sıkıntı da var.
    Kimse sifir almayip herkes 2.el alsa 2.el fiyatlari sifir fiyatlarina yaklasir.

    Zira 2.el arac sayisi belli. Sınırlı şeye çok talep olur. Olan gene tuketiciye olur. 😆

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acc04 kullanıcısına yanıt
    2. El fiyatları sıfır fiyatlarına yaklaşamaz bir kere teknik olarak bu mümkün değil. Sen 90 bin tl sıfır satılan bir arabanın ikinci eline 85 bin ytl vermezsin ki.Gider 5 bin tl daha verirsin sıfırını alırsın 😄

    İkinci söylediğine gelirsek sınırlı talep olmaz abicim o kadar çok galerilerde araç var ki görmen lazım herkese yetecek araba var bu memlekette, tabibi 1 yıl yeter ama İnan bana gerçekten sıfır almak gereksiz birşey ya. Hem mtvsi yüksek kasko yapmak zorundasın ötv ödüyorsun serviste bakım yaptırmak zorundasın en ucuz araba olmuş 50 bin dışarı koyacaksın çizilse gece uyuşamazsın bir yere dokunsan çarpsan eyvah yandım Allah dersin İnan bana çok gereksiz bene ü

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galericiyim soruları alayım ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mali almak da emek ister, para bağlayıp depolamak da, risk almak da. Galerici dürüst olabilir mi? Çok zor. Ama hem işini bilip hem dürüst olursa yüzde yüz kazanır, kazanmazsa beni bulun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adam araci 1 kez satiyor sonra sana ihtiyaci yok.

    Her kose basinda var.
    Adam zaten marka degil ki marka degeri dussun, di mi.

    Mahallendeki kasap olsa tekrar gitmessin etrafa yayilir kimse alisveris yapmaz adam mal satamaz. iflas eder.

    Adam bir ilan veriyor TR nin digerbucundan adam atlayip geliyor. Bir daha yuzunu gormuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galerici ve dürüstlük yanyana gelmesi imkansız iki kavram



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 13 Aralık 2016; 1:09:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dürüst galerici olmak için işe başlarsın ama ortam seni kaşarlaştırır.
    illede dürüst galerici olcam derseniz bana göre uzun zaman sonra nam yaparsınız o zamana kadar sabredecekseniz tükkan açabilirsiniz.
    sonuçta rızkı veren Allah az kazanırsın belki ama helal lokma yersin.
  • Dürüst galerici kazanır. Benim arkadaşım babası ile kaç senedir bu işi yapıyor. Kaç kişi araç aldı biride bu adamın arabası dandik demedi. Bende kendisinden iki araç aldım ve sağolsun yine araç alsam ondan gidip alırım. Yamuk galerici çok dikkat etmek lazım.
  • Dürüst insan Türkiye'de kazanamaz, acı ama gerçek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir sektörde kötüler iyileri kaçırır. Her zaman geçerlidir bu. Kara para temiz parayı kaçırır. Mafya veya mafyavari devlet yapılanmaları bir ülkeye çöreklendi mi, temiz para kaçar. Başka ülkelerin vergi kaçağı paraları, uyuşturucu paraları, silah ticareti paraları o ülkeye daha da çok akmaya başlar. Temiz para daha da çok kaçmaya başlar...
    Nezih bir semtte bir caddeye 1 pavyon açılsın, 2'incisi açılsın, 3'üncüsü açıldığında o caddedeki düzgün cafe'ler, restoranlar, barlar sinek avlamaya başlar ve bir bir kapanır. Restoranlar alkolsüz ise, pavyon çıkışı dolan cinsten bir şekle bürünür falan... Caddenin çehresi değişir.

    Dürüst galerici para kazanır mı? Çok zor. Sermaye sağlamsa kazanır. Ancak neden galerici olursun? Sermayen az olduğu için galerici olursun. Hem çok sermayen olacak, hem galericilik yapacaksın... Saçma bir durum. Tek tük vardır böyle iş yapan. Piyasanın bir kısmı it çakal olunca, zamanla herkes it çakal olmak zorunda kalır. Git gide daha çok insan başka şekilde para kazanamamaya başlar. Çünkü bir yandan rekabet de var... Ve gene aynı şey olur: Kötü iyiyi kaçırır.

    "Türkiye'de dürüst biçimde para kazanılamaz" fikri çok sığ bir fikirdir. Türkiye'de evet, her işin çakallığına kafası basan it sayısı çok. Senin iş yaptığın sektörde bu itler çoksa evet, para kazanamazsın.

    O yüzden başkasının yapmadığı işi yapmaya bakacaksın. O zaman hem dürüst olup, hem para kazanabilirsin.

    ABD'ye mal satan mermerciler mesela. Tam gerizekalılar. Bir Türk mermerci fiyat vermiş Amerika'ya, güzel fiyattan iş yapıyor. NewYork bölgesine. Diğer mermerci bunu fark ediyor. Araya giriyor. Daha düşük fiyatla aynı malı veriyor. Bir değil beş değil. Birbirlerini yiyorlar. Sonuç: ABD'de Türk mermerinin fiyatı belli. Hala bazı bölgelerde ticaret faal. Oralarda da iç rekabet (Türk'ün Türk'le rekabeti) fiyatı öldürdü. Gerizekalı, çakallık yapacağına başka bölge mi yok ABD'de? Diğer bölgelere bak. Hepiniz kazanın? Yok. Bizimkiler salak. Anlık çıkarı için uzun vadede ayağına sıkar. Böyle bir geri zekalıdır. Bu gerizekalıların olduğu sektörlerde dürüst iş yapıp para kazanmak pek mümkün değildir.

    O yüzden en temizi kendini gerizekalılardan soyutlamak olacaktır. Başkasının yapamadığı işi yapan kişi olursan, tutturursan paranı kazanırsın. Hedef her zaman bu olmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bir sektörde kötüler iyileri kaçırır. Her zaman geçerlidir bu. Kara para temiz parayı kaçırır. Mafya veya mafyavari devlet yapılanmaları bir ülkeye çöreklendi mi, temiz para kaçar. Başka ülkelerin vergi kaçağı paraları, uyuşturucu paraları, silah ticareti paraları o ülkeye daha da çok akmaya başlar. Temiz para daha da çok kaçmaya başlar...
    Nezih bir semtte bir caddeye 1 pavyon açılsın, 2'incisi açılsın, 3'üncüsü açıldığında o caddedeki düzgün cafe'ler, restoranlar, barlar sinek avlamaya başlar ve bir bir kapanır. Restoranlar alkolsüz ise, pavyon çıkışı dolan cinsten bir şekle bürünür falan... Caddenin çehresi değişir.

    Dürüst galerici para kazanır mı? Çok zor. Sermaye sağlamsa kazanır. Ancak neden galerici olursun? Sermayen az olduğu için galerici olursun. Hem çok sermayen olacak, hem galericilik yapacaksın... Saçma bir durum. Tek tük vardır böyle iş yapan. Piyasanın bir kısmı it çakal olunca, zamanla herkes it çakal olmak zorunda kalır. Git gide daha çok insan başka şekilde para kazanamamaya başlar. Çünkü bir yandan rekabet de var... Ve gene aynı şey olur: Kötü iyiyi kaçırır.

    "Türkiye'de dürüst biçimde para kazanılamaz" fikri çok sığ bir fikirdir. Türkiye'de evet, her işin çakallığına kafası basan it sayısı çok. Senin iş yaptığın sektörde bu itler çoksa evet, para kazanamazsın.

    O yüzden başkasının yapmadığı işi yapmaya bakacaksın. O zaman hem dürüst olup, hem para kazanabilirsin.

    ABD'ye mal satan mermerciler mesela. Tam gerizekalılar. Bir Türk mermerci fiyat vermiş Amerika'ya, güzel fiyattan iş yapıyor. NewYork bölgesine. Diğer mermerci bunu fark ediyor. Araya giriyor. Daha düşük fiyatla aynı malı veriyor. Bir değil beş değil. Birbirlerini yiyorlar. Sonuç: ABD'de Türk mermerinin fiyatı belli. Hala bazı bölgelerde ticaret faal. Oralarda da iç rekabet (Türk'ün Türk'le rekabeti) fiyatı öldürdü. Gerizekalı, çakallık yapacağına başka bölge mi yok ABD'de? Diğer bölgelere bak. Hepiniz kazanın? Yok. Bizimkiler salak. Anlık çıkarı için uzun vadede ayağına sıkar. Böyle bir geri zekalıdır. Bu gerizekalıların olduğu sektörlerde dürüst iş yapıp para kazanmak pek mümkün değildir.

    O yüzden en temizi kendini gerizekalılardan soyutlamak olacaktır. Başkasının yapamadığı işi yapan kişi olursan, tutturursan paranı kazanırsın. Hedef her zaman bu olmalı.

    👍 katılıyorum.
    Nerdeyse her sektörde var bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tanıdığım 1 tane durust galerici var. Onun da mali durumu cok iyi aileden. Arac alip satmaz. Konsinye araclari satar.



    Arabalar genelde 60 bin ustu araclar. Dukkan yeri kendinin, kira derdi yok, gecim kaygısı yok. İhtiyaci da yok yalana dolana. 2-3 lira pahalidir piyasaya gore araclar. Cunku degerinde alir, ustune ekler. Alan kisi de 2-3 lira pahali oldugunu bilir, cunku guvenecegi temiz araclardir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    bu forumda en zorlandığım tartışma oldu itiraf edeyim

    @goodorevil ben zaten hiç bir yorumda galericiler dolandırıcıdır gibi bir ibare kullanmadım.

    @Hemican hocam alıcıya sağladığı kolaylıkları zaten es geçmiyorum ama ben daha çok işin satılan malın değerinin birden bire gereksiz yere yükselmesi kısmındayım.

    söylediğin kolaylıkları sağlayarak legal bir şekilde satış yapıyorsun tamam, ama 20ye aldığın arabayı 25'e satınca o arabanın piyasasını yükseltmiş olmuyor musun ? böyle al-satçılar çoğaldıkça piyasada doğru orantılı artmıyor mu? ki bunun en iyi örneği türk 2. el araba piyasası mesela, babamın bana 2008de 8.300 liraya aldığı paliom şuan ki piyasada en az 17 bin ediyor bu sizce doğal bir şey mi? piyasanın bu hale gelmesinde sıfır araç fiyatlarının artmasında ki etki büyük ama galericilerin al satçıların hiç mi emeği yok ? bence çok var. galericiler fiyat yükselttikçe onların ilanlarını referans alan normal satıcı da fiyatını yükseltiyor ve direkt piyasa fiyatına etki ediyor. sonuçta olan alım gücü düşen vatandaşa oluyor, bir arabayı 20ye alabilecekken piyasa yükseldiği için 25e almak zorunda kalıyor. dediğim gibi tüm bunlar ticarete giriyor olabilir ve hepsi legal ama ben bunda şahsen hala dürüstlük göremiyorum.

    Her urunu sahibinden alirsan daha ucuza alirsin araya araci girdikce fiyat artar.
    Sizin pazar ornegi de ayni ben gidip cifciden alirsam 3 liraya alirim. gidip halden alirsam 5 liraya alirim, gidip pazardan alirsam 7 liraya alirim, gidip manavdan alirsam 10 liraya alirim.
    Manav fiyat mi yukseltiyor hayir sizi haftasonu pazara gitmekten kurtariyor, hafta icin aksam 7 de meyve sebze lazim oldugunda gidip alabiliyorsunuz. Belki daha klaiteli urun getiriyor vs. Eger ki sizin amaciniza uyuyorsa ve parasini vermeye hazirsaniz manavdan alirsiniz ama bu manavi durust olmayan bir meslek yapar mi tabii ki yapmaz.

    Arabada ayni sekilde vaktiniz varsa anliyorsaniz tek tek sahipleri gezip ucuza alabilirsiniz. Yokda parasini oder galeridan alirsiniz. Hatta daha da ustu gider DODdan vs. kurumsal galeriden alirsiniz vs.

    Galerici fiyati yukseltmis olmuyor aslinda bir aracin sahibinden fiyati vardir, bir de galerici fiyati fiyati vardir. Kimse sahibine galericiden alirken verdigi fiyati vermez cunku sahibinin ayagina gider. Ha sabhibi galeri ile yani fiyati isterse kardesim ben enayimiyim der ceker gidersiniz o da satamaz zaten. Hatta bir de galericinin alis fiyati vardir o da en dusuk fiyattir.

    Ha burdaki sorun bence su galeriler yuksek kmyi dusuruyor ya da bilerek arizasi olan araci ucuza aliyor ve size arizasini gizleyerek satiyorsa, ya da bilerek hasarli araci ucuza alip size hasarini gizleyerek satiyorsa bunlar sorun ve durust degil. Yoksa al sat yapmak durust bir istir. O an ihtiyaci olan adama cikarip nakit para veriyor sonucta.

    8 yil onceki TL fiyatla su andaki TL fiyati karsilastirmak pek bir sey ifade etmez cunku paranin degeri dusuyor. Eskiden sifir aldiginiz araci 5-6 yil sonra 10 kati fiayata satabiliyordunuz:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    devletin piyasaya etkisini benim kadar sorgulamıyorsundur eminim.

    ayrıca "piyasanın yükselmesinde galerici ve al satçıların hiç katkısı yok" gibi bir anlam çıkıyor yazdığından, totomu yırtsam bunu diyecek kadar komik olabileceğimi sanmıyorum. sıfır araç fiyatlarının artmasının piyasaya etkisi var tabii ki ama tek etken bu yani sence öyle mi ?

    amerikaya bakalım, 2008 model 3.28 8 bin dolar. (karşıma çıkan ilan ilk bu oldu o yüzden bunu yazdım)https://www.carsforsale.com/vehicle/details/25883785

    bde sıfırlarına bakalım: (3.28 olmadığı için 3.30un fiyatını yazıyorum) https://www.bmwusa.com/vehicles/3series/sedan.html
    38.750 dolar

    e hani sıfır fiyatının pahalı olması 2. eli etkileyen tek faktördü ? arada 30 bin dolarlık uçurum var amerikada durum böyleyken bizde ki piyasa neden böyle bana açıklaybilir misin ?


    kutu kola tenekesinden hallice, en ufak kazada ikiye bölünen tofaşlar şuan 20 bin civarına dayandı bunda ki ana faktör aldığım aurisin i30un sıfır fiyatının artması, galericilerin ve al satçıların hiç emeği yok diyebiliyorsan senle tartışabileceğimiz bir konu yoktur zaten sen haklısın diyeyim gönlün olsun.

    ben hala dediğimin arkasındayım bu ülkenin berbat 2. el piyasasının tek sebebi demiyorum ama en büyük faktörlerinden biri piyasayı yükselten ve her yerde mantar gibi çoğalan galericiler ve al satçılar.

    Hocam cok sebep var:
    1- Amerikada ikinci el satisinda da vergi var bir cok eyalette yuzde 10na kadar cikan eyaletler var. bu da ikinci elin ucuzlamasina sebep oluyor
    2- araclarin ortalama gelire gore orani Turkiyeye gore bir hayli dusuk. Yani bir iki maasla sifir araba alabilen bir cok insan var. Bu da ikinci ele olan talebi dusuruyor, sifir arac alimini kolaylastiriyor
    3- Lease olayi cok dusuk aylik odemelerle sifir araci binmeye olanak sagliyor (ikinci el aracin aylik odemesinden bile dusuk olabiliyor bazi durumlarda. Tabi arac sizin olmuyor ama bir cok insan tercih ediyor.
    4- 2-3 yil sonra bu leaseden cikan araclar dusuk kmde ikinci el pazarina dusuyor. Sifir arac satisi zaten fazla boylece piyasada gereginden fazla ikinci el arac oluyor. (kriz zamani sifir arac satislari dustukten 2 yil sonra ikinci el arac fiyatlari artti mesela cunku dusuk km ikinci el de yeterli arac olmadi. (Turkiyede de cok arac satiliyor demeyin nufusa oranlayin bakin ne kadar az arac satildigini goreceksiniz Amerika ile karsilastirinca.)
    5- yillardir olusmus kultur. Araba almak ile iphone almanin bir farki yok hatta araba almak daha kolay:)

    Ayrica Amerikada da galerici yok degilki orada da var yani.

    Biz de sifir araba satislari cok artarsa, faizler cok cok duserse, sifir araba/ort. maas orani Amerikaya yakasirsa, ikinci el saitisina vergi gelirse o zaman ikinci el fiyatlari o seviyelere dusebilir. tabi gene bir surec lazim bir gece de dusmez yavas yavas.

    Hocam eskiye gore ikinci eli yukselten bir faktor var ama bu butun urunler gecerli. Internet. Eskiden aracinizi mahalle arasinda ki pazarda 10-15 kisiye satmaya calisirken simdi bir ilanla milyon kisi aracinizi goruyor. Tabii ki bu piyasanin daha verimli calismasini sagliyor aliciyla saticiyi daha kolay bulusturuyor. Bu butun urunler icin ayni su an isteseniz copunuzu bile parayla saticak birini bulursunuz internetten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 13 Aralık 2016; 20:29:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren


    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Dürüst galerici para kazanır, karnı doyar.

    Sahtekar galerici çok para kazanır ancak işkembesi doymaz ve sonunda illa ki patlar ve batar.

    Bence Türkiye gibi bir ülkede dürüst galerici isteseniz de olamazsınız.

    Çünkü dürüst galerici olmaya uygun bir ortam zemin şartlar yok

    var var

    büyük galeriler var adamlarda herşey şeffaf.
  • Piyasada evlenecek bakir kız aramaya benzer bu iş. Buldunmu temiz galerici her türlü iş yaparsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dürüst olmasa da galerici para kazanır. Arabanın piyasasının en az bes bin lira altını teklif ediyorlar. Ayda iki araba satsa zaten on bin lira eder. Asgari ücretin 1300 lira oldugu ülkede büyük para bu.

    Ankara icin diyorum zaten şehrin dışına gittiler, bir de arabayı ustaya götürmeye müsade etmiyor bazıları. Güven de vermiyorlar. Bu yüzden galeriden araba almaya karşıyım ben.

    Kazandıkları para helal midir onu bilmem, onu müftülüğe sormak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.