Şimdi Ara

E60 beni delirtecek az kaldı kendini şarj etmiyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
7.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar. Öncelikle hepinize iyi forumlar. e60 2005 525d sahibiyim. Aracım yurtdışı aracı avrupa modeli. Özet geçmek gerekirse soruna başlıyorum.

    Yaklaşık 2 hafta önce aracı 1 haftalığına yatırdım ve 1 haftanın sonunda akü bitmişti araç hiç bir şekilde çalışmıyordu. Başka bir araçla şarj ettim aracımı sonra yoluma devam ettim. Durduğumda araç bir daha çalışmadı ve bir daha başka araçla şarj ettim bu sefer araç kendini şarj etti. Sonrasında aracı yıkadım ve araç çalışıp rölantide 5 10 saniye durup kendini istop ediyordu. Çözüm olarak çalıştırıp yüksek devire çıkartıyordum böylelikle istop etmiyordu kolay kolay sadece bazen ediyordu. Ustaya bırakmadan önce akücüye ve elektrikçiye gittim elektrikçi akücüye yolladı ama yollarken akün iyi değil dedi. Akücüye gitti akücü akün gayet iyi seni baya idare eder dedi. Ben yinede sanayiye götürdüm ve ustaya bıraktım. Usta Krank sensöründe sorun olduğunu fakat bunun asıl sorunumla alakalı olmadığını, asıl sorunun beyinde olduğunu söyledi.


    Şuanki sorunum arabayı başka araçla şarj ediyorum bir süre gidiyorum (5 dk) ve araç abs, dtc, şanzuman ışıklarını, hatalarını yakıyor. Vites atmıyor vites sabit kalıyor. Triptonik hiç bir şeye yaramıyor. ibreler gidiyor oynamıyor yakıt dışında. Anlayacağınız sadece gaz çalışıyor ve gazda durduğumda araba yine istop ediyor. Böyle böyle aracı bir arkadaşımın otoparkına çektim aküyü söktüm ve şarja koydurdum aküyü (95 Amper Bosh akü).

    Arkadaşlar öğrenciyim çok büyük masraf yapamıyorum aracıma. Sorun nedir aküde midir ? Lütfen birisi beni aydınlatsın. Eskişehirde gidebileceğim düzgün BMW servisi var mıdır bildiğiniz ?







  • Araçta IBS (Intelligent battery sensor) olduğu için akünün ömrünün dolduğunu düşünüp şarj olmasını engelliyor olabilir. Diagnose yapılmadıysa yapılmalı, aküyle ilgili bir hata olup olmadığına bakılmalı. IBS sıfırlanarak yeni akü takılmış gibi göstermeyi deneyebilirsiniz, böylece sensör aküyü yeni sanıp şarj etmeyi deneyebilir. Bir diğer ihtimal de aracınızda BST (Battery Sadety Terminal) de var yani bir nevi güvenlik sigortası. Kaza anında içerisindeki gazı deşarj edip akünün elektriğini kesiyor, genelde gümrükten alınan araçlarda tamir görmüş olabiliyor ( ya civata ile ya da direnç ile yapıyorlar tamirini) değiştirmek mantıksız çünkü fiyatı oldukça pahalı ama direnç ile tamir edilirse maliyetsiz ve sıkıntı çıkarmıyor genelde.



    Son olarak size şunu önereceğim; araç çalışıyorken bir multimetre ile önce aracın kaputundaki pozitif kutup başından bir voltaj ölçümü yapın sonra bagajdan direk akünün pozitif ve negatif kutbundan (Yani IBS devreye girmeden) ölçün. Eğer ki iki ölçüm de aynı ya da birbirine yakınsa IBS de bir sorun yoktur. (Normalde araç çalışır vaziyetteyken akü seviyesi %50 nin altındaysa alternatör aküyü şarj eder yani hem kaput hem de bagaj tarafı 13.5V üzerinde olur. Yani iki değer birbirinden farklıysa sorun IBS ya da BST, farklı değilse sebebi başka birşeydir.

    Bütün bu ihtimallerden önce en önemlisi akünün ömrü dolmuş olabilir gerçekten, bunu denemenin en kolay yolu da ya bir alıllı şarj cihazıyla şarj edip kontrol etmek (ctek mxs 5.0 gibi), o zaten söylüyor akü şarj tutmuyor arızalı diye. Ya da başka bir aküyü idareten araca takıp (dikkat edilmesi gereken yeni takılan aküyü tanıtmayı unutmamal lazım) denemek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 22 Nisan 2018; 1:54:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam öncelikle cevap için teşekkürler bilmediğim yeni şeyler öğrendim sayenizde.

    3 gün önce aküyü arkadaşıma verdim sanayide şarj etti arkadaşım akü şarj istasyonunda. Aküm 95 amper o 110 amper mi ne basmış sanırım ( Biraz yüksek amper bastım dedi ). Dün aküyü geri alıp araca taktım ve akü tamamen dolmuştu arkadaşımın evinden kendi evime sürdüm arabayı yaklaşık 25 30 dakika yol yaptım. Şuana kadar hiç bir sorun gözükmüyor. Araçta hiç bir hata almıyorum. Alternatöre baktım kayışı dönüyor ama şarj ediyor mu bilmiyorum kablolarına baktım kablolarında sıkıntı yok.

    Pazartesi günü bir akücüye götürüp dediğiniz gibi kontrol ettireceğim. IBS ve BSTyi o zaman anlayacağım sanırım. Araç umarım yine yolda bırakmaz.

    Akü bitince vites atmaması sizce normal midir ? Devir saatinde ibre de hiç oynamıyordu akü bitince.

    Ekleme**

    Bu videodaki gibi yapsam herhangi bir gelişme olur mu sizce ? Denemeli miyim ? IBS yi dever dışı bırakıyor sanırım.

    Pawel SWIyoutube
    BMW IBS SENSOR FAULT
    https://www.youtube.com/watch?v=NLW9kcnj79Q



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qcihanq -- 22 Nisan 2018; 16:29:4 >




  • qcihanq kullanıcısına yanıt
    Öncelikle 95 amper aküye 110 amper basmak terimi yanlış çünkü 1 litrelik bir şişeye nasıl 1.5 litre su koyamazsak akü de aynı mantıktadır.



    Arkadaşının söylediği belki şu olabilir, aküyü normal şarj voltajında daha fazla volt ile şarj etmiş ve veya daha yüksek bir amper ile (örneğin saatte 5 amper yani 5A/H değilde 10 amper saat) şarj etmiş olabilir. Bunu da şu yüzden yapmıştır: agm aküler (yani aracınızdaki siyah akü) diğer akülere göre daha yüksek bir voltaj ile şarj olur (14.4 volt du sanırım) akıllı şarj aletlerinde de reconditioning diye bir mod bulunur, bu modda şarj aleti aküye bir süre yüksek voltaj verir ki akünün kimyasal yapısı bozulmuş ise düzelsin (bazen işe yarar bu reconditioning işlemi)



    Ama sonuç olarak şunu söylemek isterim sizin aracınızda sorunlu bir parça olduğunu düşünüyorum. Ya akü, ya IBS ya BST, ya da alternatör. Şu an aküyü şarj etmişsiniz ama bu sorun hangi parçadaysa bulunup çözülmediği sürecr bir süre sonra akünün tekrar bitme ihtimali çok yüksek, size tavsiyem aracı kullanırken temkinli ve tedarikli olun.

    Ayrıca bu konularda uzman değilim bilgim kadarını paylaşıyorum sadece

    Ek bilgi: bu arada yabancı forumlardan hatırladığım kadarıyla iyi durumda olmayan aküler bazen aracın şanzımanının çalışmasını etkileyebiliyordu, bazılarında geç vites atma, vites geçişlerindr titreme gibi sorunlar olduğunu ve akü değişince sorunun gittiğini hatırlıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 22 Nisan 2018; 17:48:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam şimdi aracı sanayiye götürdüm akü şarj etmiyor dedi. Ama Krank sensörü yapılmadan ve beyne format atılmadan önce şarj ediyor denmişti.

    Kronolojik olarak şöyle sıralamak gerekirse:

    Araç istop ettiği için sanayiye götürdüm.
    Aküde sorun yok dendi araç şarj ediyor dendi
    Aracı bıraktım krank sensörü değişti. Beyne format atıldı. (450 TL)
    Aracı aldım okula giderken sistemler kapandı yolda kaldım 3 5 farklı araçtan 2şer dakikalık şarj ile yoluma devam ettim. (Aküsünden şarj aldığım araçlardan bir tanesi kamyon, şarj aldım aracı çalıştırdım kablodan kıvılcım çıktı ama o anda gözle görülür herhangi bir sorun yoktu)
    Arabayı arkadaşımın garajına bırakıp aküyü şarj ettirdim
    -Bugün arabayı sanayiye bıraktım.

    Hocam şimdi sormak istediğim: (Eskişehir sanayi)

    Acaba tırdan şarj aldığım için dinamoya böyle bir şey olmuş olabilir mi ? Ama almadan öncede çalıştığında araba şarj etmiyordu.
    Fiyatlar makul mü? Şarj dinamosunu söküp tamir etmeye 300 - 400 tutar dedi.
    Sorunun yine şarj dinamosunda olmayıp beyinde olma ihtimali var mıdır?

    Son olarak e60 kasalar hakkında detaylı bilgilere nereden ulaşabilirim ? Araştırıyorum pek sonuç bulamıyorum. İngilizce seviyem iyi yabancı forumlar varsa tavsiye edebileceğiniz veya Türk forumlar çok memnum kalırım.

    Arabanın en son durumunu da buraya yazarım. Cevaplar için çok teşekkürler.




  • qcihanq kullanıcısına yanıt
    Şimdi bildiğim kadarını aktarayım size, öncelikle takviye yaptığınız araç (kamyon) 24V aküye sahip ise ve siz takviyeyi direkt kaputtan yaptıysanız evet bu bir sorun yaratır çünkü elektrik IBS kontrolünde olmadan kontrol ünitelerine dağılır ama tam olarak neye ya da nelere zarar verir bilemiyorum. En iyi ihitmalle takviyeyi bagajdan direkt aküye yaptıysanız verebileceğiniz zarar akü, IBS ya da BST ile sınırlı olurdu. Tabi hiç bir zarar vermemiş de olabilir kesin bir şey söyleyecek kadar teknik bilgim yok. Ayrıca takviye sırasında kıvılcım çıkması normal bir durum.



    Krank sensörü konusunda bir bilgim yok fiyatını bilmiyorum ama beyne format atmal diye bir kavram yok onu söyleyebilirim. Arabanızda birçok kontrol ünitesi (yani beyin) var, kendi aracımda e90da 19 adet var mesela. Elektrik aksamını kontrol eden ünite ayrı, motoru kontrol eden ayrı, hatta silecekleri kontrol eden ayrıdır. Bu üniteler yazılımsal müdahalede bulunmadan kolay kolay bozulmaz ve tamir gerektirmez, yanlış bir yazılımsal müdahalede brick olur (yani kilitlenir) bunu düzeltmek için ise ünite komple silinir ve baştan yazılır ( evet aslında bir nevi format). Ama sizin aracınıza böyle bir işlem yapılmamıştır. Sanayi ağzında format ya da (program attık) diye söylenen işlem aslında sadece arıza kodu taratmak ve silmektir.



    Şimdi sürekli bilgi veriyorum ama sizin bilgiden çok işini iyi bilen güvenilir bir ustaya ihtiyacınız var, yani sizin sorununuzu herhangi bir elektrikçi ya da usta çözemez. Ben zamanında çok çektim ustalardan hala da çekiyorum. Çok basit ve maliyetsiz bir sorun yüzünden ne paralar harcattılar bana (borusan dahil çözemedi kimse), sonunda kendim çözdüm.



    Yani size yapabileceğim son yardım ya bir yetkili servise gidin (tonla para bayılın) ya da bmw konusunda kendini yetiştirmiş, eğitimli, bilgili birisini bulun (ben bulamadım). çünkü büyük ihtimalle sorununuzun çözümü çok basit ama siz doğru ellere emanet etmezseniz zor yoldan çözeceksiniz.



    Tekrar geşmiş olsun diliyorum, umarım kısa sürede çözersin sorununu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam cevaplarınız için teşekkürler öncelikle.

    Dün sanayiden aldım aracı aküyle alakalı sorun kalamamıştı fakat şimdide alternatörden ses geliyor şimdi. Araç yine kendini kapatıyor birde.



    Sanırım dediğiniz gibi sanayilerde dolanacağım yine boş yere para savurarak. En iyisi Borusan gibi görünüyor artık.



    Son olarak Ankara’da gittiğim servis şaşmaz sanayide Has BMW diye bir yer vardı iyi diye biliyordum bilginiz var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ekleme—-



    Bugün sabah araç yine stop etmeye başladı sanayiye kadar çektirdim beyin diyorlar.



    2500 TL beyin fiyatı

    500 TL tamir fiyatı çektiler ama tamir kesin değil.



    Sorun:



    Araç çalışıyor 3 5 saniye sonra stop ediyor. Araba 1 hafta yattıktan sonra akü boşalmıştı sonra şarj ettik sonra böyle oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araç hiç orjinal servis yazılımıyla (ISTA) diagnose yapıldı mı bilmiyorum ama eğer size motor kontrol ünitesinin arızalı olduğunu diagnose sonucu söyledilerse muhtemelen doğrudur. Ama bu parçanın fiyatı bu kadar yüksek değil emin olun, çıkma bir beyin alınıp aracınıza uygun yazılım yüklenip şase numarasınız da içine işlenip aracınıza takılır. Şuan bir fiyat tahmini yapamıyorum ama 2500 gibi bir fiyatı anca borusanda alabilirsiniz. Çıkma beyin dediğin ne kadar olabilir ki bana aracınızın şase numarasını gönderin size tüm kontrol ünitelerinin sıfır ve çıkma fiyatlarını bulayım. Hatta bende de bir adet e90 dan çıkma motor kontrol ünitiesi var (araca performans kit takılınca borusan eski beyni bagaja koymuş satmaya çalıştım ama satamamıştım) eğer sorun kesin ondaysa ve benimki sizin aracınıza uyarsa yardımcı olmak isterim. Öncelikle siz aracı doğru düzgün bir yere gösterin (hem bilgili hem insaflı) sorunun kaynağından emin olun yoksa boş yere size dde değiştirtmesinler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.