2010 model honda civic manuel aracım var. tahmin edersiniz 1.6 125 hp. aracın performansından ve yakıt tüketiminden memnunum(şehir içi 7.1 lt/100km). 0-100 ü 10sn civarında. dizayn olarak hem içi hem dışı beni tatmin ediyor. aracı satma nedenim kesinlikle özel psikolojik sebeplerden. markayla modelle ya da sahibi olduğum arabayla ilgili hernahgi bir sıkıntım yok. satmam gerekiyor. bunu özellikle vurguluyorum, çünkü severek bindiğim ve sıfır aldığım bir aracı satıp muhtemelen 2.el bir e90 alacağım. pişman olmak istemiyorum açıkçası. aracı alırken, 2. el 316(e90) ile civic arasında kalmıştım. hiç tereddüt etmeden civic demiştim çünkü 316 da cidden motor adına hiç bir şey yok. doğal olarak, benzini de göze alarak üst hacimli modellerine bakıyorum şu an. 3.18 in sadece vergi avantajı var. araştırmalarıma göre 2000cc lik bir motora sahipmiş.
uzatmadan şu konularda görüşlerinizi almak istiyorum; 1. steptronik vites'in tepkisi nasıl? 2. manuel vitesin vites oranları, ve oranların performansa etkisi nedir? 3. her iki aracın da (3.18, 3.20) yakıt tüketimleri nedir? 4. iç döşemelerdeki kullanılan malzeme kalitesi nedir? 5. makyajlanmamış e90 ların kronik problemleri nelerdir?
son olarak
2010 model 20.000km de 0 aldığınız honda'nızı satıp, ikinci el e90(2006-2007) alır mıydınız? 3.18i mi yoksa 3.20i mi tercih ederdiniz?
teşekkürler.
bir kere ben kesinlikle benzinli BMW önermem.. önermeme sebebim benzin fiyatlarından dolayıdır çünkü 2.0 benzinli bir BMW'ye bindiğinizde güç elde etmek için yüksek devirlerde kullanmanız gerekiyor her benzinli araçta olduğu gibi, bir de BMW diye iyice ayağınız gidiyor gaza dolayısıyla tüketimi oldukça fazla bir şekilde arttırırsınız..
eğer imkan varsa 3.20d öneririm.. hem dizel motor hem olgun motor..
1) vitesin tepkisi oldukça yerinde.. 6 ileri ZF şanzıman sorunsuz bir şanzımandır..
2) manuel vites bulmanız biraz zordur çünkü satılan 10 aracın 8'i otomatik vitesli satıldı o dönemde.. ayrıca manuel vitese gerek yok, ZF çok iyi yapıyor işini.. kickdownları olsun, vites geçişleri olsun sorunsuz dediğim gibi..
3) 3.20i steptronic (168hp) : şehir içi 11lt / şehirler arası 6.2 / ortalama 7.9 L/100km 3.18i steptronic (141hp) : şehir içi 8.5lt / şehirler arası 5.2 / ortalama 6.4 L/100km
yalnız 2007 yılının başında 3.20i'nin 148hp'lik bir modeli daha satıldı alırken dikkatli olun..
4) iç döşemelerden kasıt nedir? sadece koltuklar mı?
5) kronik bir sorunu bulunmamaktadır.
iç döşemeden kastım, kullanılan plastik. örneğin honda civic'te kullanılan plastik kalitesiz.
bu güne kadar hep manuel araç kullandım. otomatikten zevk alacağımı sanmıyorum. gönül ister ki dizel kullanayım, fakat fiyatlar hem 10.000 yüksek hem de 120.000km lik araçlar satılıyor. 3.18i 141hp ise, manuel'ini de bulursam düşünmeden alabilirim demektir. 3.18 için 129 hp demişti bir arkadaşım. fakat kafama şu takıldı, eğer 3.18 2000cc lik motora sahipse, yakıt ortalaması nasıl oluyorda 3.20 den daha düşük oluyor? aynı hacimde, beygiri yüksek olan motor daha az yakar diye biliyordum.
iç malzeme kalitesi gerçekten iyidir, sorunsuzdur ve ses sorunları da yoktur.. yani en azından benim şirketimde kullandığım 2009 model 3.18d'ler de (hemen hemen herbiri 150.000km'ye dayandı) hala tıkırtı, cızırtı gibi sesler yok..
beygir gücü ile alakalı bir durum.. mesela bizim 3.18d'ler güncel 3.20d'den daha fazla yakıyor.. yüksek beygir gücü aracın daha seri ilerlemesini sağladığından gaza daha az basma ihtiyacı duyarsınız, bg gücü düşük olan aracın biraz daha fazla gaz ihtiyacı vardır hele birde performanslı kullanırsanız tüketim artar..
cevaplarınız için çok teşekkür ederim. son olarak, araçların manuel ve otomatik olmak üzere ağırlıklarını öğrenebilir miyim?
3.18i: 1360kg 3.18i Steptronic: 1390kg
3.20i: 1370kg 3.20i Steptronic: 1400kg
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme