merhaba beyler,
tyt kısmına başlayacak olursak bu sınavı etkileyen üç ana unsurumuz var 1-) +30 dakika : sınavda +30 dakika uyguması sınavın yapılabilirliğini arttırdı. bunu ösym türkçeyle dengelemeye çalıştı. vur-kaç dil bilgisi sorularının azaltılması bir yandan iyiyken (ezber öğrencileri elendi.) bir yandan olayın denklemini zeki ve analitik düşünceyi biryerlerden kapmış öğrenciyi öne attı. bu sınava çoğunuz 17 yaşındayken girdiğiniz için analitik kısmında çoğunuzun pek iyi olduğunu düşünmüyorum. bu bir eleştiri değil çünkü ilerde istemeseniz de işhayatına atıldığınızda düşünce yeteneğinizin daha derin ve komplike olacağını göreceksiniz. bundan 10 yıl sonra girdiğiniz sınavlara hiç çalışmasanız bile bu yyetenek sayesinde normal bir öğrenci seviyesinde netler çıkardığınızda bu sınavın kolay olması ve lise öğrencilerinin aptal olması deği sizin düşünsel yeteneklerinizin gelişiminden dolayıdır. burada ağlamayın yani ben 100 net yaptım bu liseliler nasıl yapamaz diye. senin hayatınla onun hayatı bir mi ? 2-) türkçenin zorluğu- dilbilgisi : dil bilgisi 7-8 soru azaltıldı bu da benim gibi dil bilgisinden bir kitap bitiren elemanlarla 5 kitap bitiren iyi(!) öğrenciler arasındaki makası daralttı. ama bunun çok etkilemediğini anlayabilirsiniz çünkü türkçeyi akla yatkın bir zeka testi kıvamında sormuşlar. bu 7-8 net'lik eksilme zeka sorularıyla dengelenmiş. yani tyt türkçe testi bir bilgi testi olmaktan yavaş yavaş çıkıyor arkadaşlar. artık tyt türkçeye ve edebiyata bir zeka testi gibi bakmamız gerekiyor. bunu okuyan 2021+ tayfa arkadaşlara önerim bir küçük dilbilgisi kitabı bitirdikten yani konuya hakim olduktan sonra günlük su içer gibi bir tyt türkçe alan denemeleri çözmeleri olacaktır. dersenizki ee yani türkçe nasıl etkiler sınavı. dil bilgisi kaldırılması makası daralttı böylelikle 5 kitap bitirenle bir kitap bitiren eşitlendi. zekası ve analitiği olan insan yüksek net yapacak bu sınavda artık tyt bir bilgi sınavı değil bilgi odaklı zeka testi olmaya başladı. 30 netleri 25'lere 35 netleri 30'lara atan türkçe bu sene 0,10 -0,20 puan fazladan getirecek gibi duruyor. 3-) psikolojik sınav deneyimi : eşit ağırlıkçısınız başladını tyt türkçeden ilk seride 10 boşunuz var moraller yıkıldı. turladınız 4 boş kaldı . geçtiniz sosyale bitince geçtiniz matematiğe . psikolojisini iyi tutup maratonu bırakmayanlar matematiğin orta olduğundan çok kolay ilerleyebilirdi. ama bu dönemde herkes bu morali sağlayamadı.bu da bu sınavı zeka testi yaparken aynı anda bir psikolojik bir etkisini de ortaya çıkardı. bundan dolayı da matematikte -1 veya -2 netlik bir düşüş çoğu kişi için kaçınılmaz oldu. fene pek bakamadım bilemiyorumm (easpor) ayt kısmına geldik. madde madde gidelim kolaylık olsun. 1-) edebiyat-1 testi yukarıda belirttiğim gibi zeka testiyle bilgi odaklı testlerin harmanlanmış haliydi. şeyhi-harname diye ezberleyenler soruyu kaçırdı. servi boyun osmanlıdaki divan deyimlerinden olduğunu ve istiare olduğunu bilmeyenler soruyu kaçırdı. çünkü arkadaşlar a'2+b'2+2ab = (a+b)'2 olduğunu bilmek başka karenin içinde iki farklı kare aldığımızda geriye kalan dikdörtgenlerin alanının aynı olduğunu bilmek başkadır. sen istiareyi benzetme edatı olmayan diye ezberlersen bu soruyu yapamazsın. 6 tane paragraf soruldu denmiş 6'sıda birbirinden zor olan bu testte (ben bu durumu onaylamıyorum) çoğu kişi paragraftan soru kaçırdı. nabi baki sorusu kek sorulardı onlara birşey diyemeyeceğim. ama bu senenin edebiyatı ezberle fullenemeyecek kadar zekice hazırlanmış ve düşüne öğrenciye opsiyon sağlayabilmiş bir sınavdı. tabiki bu sınavın dengesini değiştirecek çünkü ezber yapan öğrencilerle konuya hakim olup akıl yürütecek kıvamda olanları eşitledi. buda demekki bu sene edebiyatın eleyiciliği 100.000+ kısımda olacak çünkü yüksek sıralamalarda ki herkes açıp birkere harnameyi okudu. herkes edebiyatta ki divan deyimlerine bir kere baktı. edebiyatın tek kötü (!) tarafı ezzber yapan öğrencileri patlatmış olmasıydı. arkadaşlar bu arada her sene cumhuriyetten 5 soru gelmesi bu sene de geleceği anlamına gelmez. 2-) sos-1 : sosyalde geçen senelerde yorum odaklı sorular varken bu sene biraz kaçınıp direkt bilgi sormuşlar ama bunun çok etki edeceğini sanmıyorum çünkü yapılabilirlik bence değişmemişti. net bilgi soruları edebiyatın o yoruma açık sorularını dengeler diye düşünüyorum. 3-) matematik -1 : canlarım lti kalktığında bu yığılmanın olacağını anlamış olabilmeniz lazımdı zaten. ben zaten matematik netlerinin artacağını sınava girmeden çözmüştüm . olay şu şekilde ilerleyecek matematiğin katsayısı düşecek bu fule yakın yapanları aşağılara çekerken hedefinde matematik net yapanları da aşağıya çekecek. burada tek çıkarı olan arkadaşlar lti anlamayan ve geometri anlamayan insanlar. bu insanları +3-+5 net ileri atacak. bu istatistik türkiyenin büyük bir kısmını kapsadığından ayt matematik +2,3 yukarı kayacak dış etkenlerden bahsedelim biraz da :
1-) geçen sene 2.400.000 kişi sınava katılmış ve bu kişilerden 300.000 kişi sınava katılmamış. bu barış ortamında bile bu katılım sağlanamadıysa bu yıl bu sayı 400-500.000 bin bandında olacak gibi gözüküyor. yani 1.900.000 kişi gibi bir istatistik ortaya çıkıyor. kendi sınıfımda bile 5 kişi sınava katılmadığı için bu istatistik büyük ihtimal tutacak 2-) tyt'nin zorluğu mezun ihtimalini arttırdığından bazılarının girmemesine yol açarken girenlerde de büyük bir moral bozukluğu yaşattı. bu sene tyt %40 değil %45 etkili olacak bu yüzden. ayt katılımının da düşeceğini varsayıyorum tyt'nin süprizli sınavından sonra. 3-) bu katılım miktarlarının düşmesi çok etkilemeyecek gibi yani her 50.000'de 1.000 sıralama etkileyecek gibi duruyor. ( iyi yönde ) bu yüzden. 45.000'le kapatan bir üniversite 46-47 civarında (diğer değişkenlersabitken) kapatabilir.
genel yoruma gelirsek büyük bir psikolojik sınav verdiren tyt insanları gerilere fırlatırken ayt'nin görece kolaylığı insanları ileri atacak. tyt'yi %40 hesaplarsak ayt'yide %60'dan hesaplarsak diğer değişkenlere bakmadan bile sınav sonucunda en fazla %20'lik bir kayıp bekliyorum. ama tyt'nin etkisi hesapladığım gibi gelirse ya 2019 sıralamaları gibi bir etki yaratacak yada -%5 gibi bir sıralama öne atabilir. -şimdi kötümserler gelip saçmalama diyebilirle. ama bilmeliler ki ben sıralama tahmini yapmıyorum olasılıkları veriyorum.- mutlak anlamda sıralamalardaki değişim miktarı %25'ten öteye gitmez ( -5 ve + 20 ) dipnot. arkadaşlar sizin yapabilmeniz yada yapamamanız sınavın zorluğunu kolaylığını belirlemez.sizin akademik yeteneğinizi belirler. sorulara bakarken bu soru neyi ölçmüş diye bakmanız lazım. arkadaşlar lehinize ve aleyhinize olan birçok unsur var bu unsurların birbirine etkisi sizin sıralamanızı belirleyecek. o yüzden tek bir derse göre çevrenizdeki arkadaşlarınızın +3,5 net arttırmasına göre yorum yapmak yerine . bütün etkin rol oynayanları kağıda yazıp oranlarsanız + yada - bir değer çıkacaktır . işte o sınavın gidişatını belirler. ama bu doğru olduğu anlamına gelmez. doğruluk ancak sınanabildiğinde doğruluk vasfını kazanır. sınav açıklanana kadar hepimiz hem haklı hem haksızız. burada moral bozmak yerine alın kağıdı kalemi elinize lehte ve alehte durumları yazıp etkisini yüzdelik dilimler halinde gruplayın eksileri artılardan çıkarınca bulduğunuz sonuç sınavın yüzde kaçık bir oynaymaya sahip olacağını tahmin ettirir. herkese iyi günler ! sorularını ve görüşlerinizi aşağı yazarsanız konuşuruz (70ayt 90tyt 83obp say ) kaç gelir yazmayın canlarım bilmiyorum ! < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doctorpyshoc -- 10 Temmuz 2020; 16:6:8 > |
Bildirim