Şimdi Ara

EA Sınav yorumu - 2020 (ders ağırlıklarına göre)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
1.224
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba beyler,

    tyt kısmına başlayacak olursak bu sınavı etkileyen üç ana unsurumuz var

    1-) +30 dakika : sınavda +30 dakika uyguması sınavın yapılabilirliğini arttırdı. bunu ösym türkçeyle dengelemeye çalıştı. vur-kaç dil bilgisi sorularının azaltılması bir yandan iyiyken (ezber öğrencileri elendi.) bir yandan olayın denklemini zeki ve analitik düşünceyi biryerlerden kapmış öğrenciyi öne attı. bu sınava çoğunuz 17 yaşındayken girdiğiniz için analitik kısmında çoğunuzun pek iyi olduğunu düşünmüyorum. bu bir eleştiri değil çünkü ilerde istemeseniz de işhayatına atıldığınızda düşünce yeteneğinizin daha derin ve komplike olacağını göreceksiniz. bundan 10 yıl sonra girdiğiniz sınavlara hiç çalışmasanız bile bu yyetenek sayesinde normal bir öğrenci seviyesinde netler çıkardığınızda bu sınavın kolay olması ve lise öğrencilerinin aptal olması deği sizin düşünsel yeteneklerinizin gelişiminden dolayıdır. burada ağlamayın yani ben 100 net yaptım bu liseliler nasıl yapamaz diye. senin hayatınla onun hayatı bir mi ?



    2-) türkçenin zorluğu- dilbilgisi : dil bilgisi 7-8 soru azaltıldı bu da benim gibi dil bilgisinden bir kitap bitiren elemanlarla 5 kitap bitiren iyi(!) öğrenciler arasındaki makası daralttı. ama bunun çok etkilemediğini anlayabilirsiniz çünkü türkçeyi akla yatkın bir zeka testi kıvamında sormuşlar. bu 7-8 net'lik eksilme zeka sorularıyla dengelenmiş. yani tyt türkçe testi bir bilgi testi olmaktan yavaş yavaş çıkıyor arkadaşlar. artık tyt türkçeye ve edebiyata bir zeka testi gibi bakmamız gerekiyor. bunu okuyan 2021+ tayfa arkadaşlara önerim bir küçük dilbilgisi kitabı bitirdikten yani konuya hakim olduktan sonra günlük su içer gibi bir tyt türkçe alan denemeleri çözmeleri olacaktır. dersenizki ee yani türkçe nasıl etkiler sınavı. dil bilgisi kaldırılması makası daralttı böylelikle 5 kitap bitirenle bir kitap bitiren eşitlendi. zekası ve analitiği olan insan yüksek net yapacak bu sınavda artık tyt bir bilgi sınavı değil bilgi odaklı zeka testi olmaya başladı. 30 netleri 25'lere 35 netleri 30'lara atan türkçe bu sene 0,10 -0,20 puan fazladan getirecek gibi duruyor.


    3-) psikolojik sınav deneyimi : eşit ağırlıkçısınız başladını tyt türkçeden ilk seride 10 boşunuz var moraller yıkıldı. turladınız 4 boş kaldı . geçtiniz sosyale bitince geçtiniz matematiğe . psikolojisini iyi tutup maratonu bırakmayanlar matematiğin orta olduğundan çok kolay ilerleyebilirdi. ama bu dönemde herkes bu morali sağlayamadı.bu da bu sınavı zeka testi yaparken aynı anda bir psikolojik bir etkisini de ortaya çıkardı. bundan dolayı da matematikte -1 veya -2 netlik bir düşüş çoğu kişi için kaçınılmaz oldu. fene pek bakamadım bilemiyorumm (easpor)



    ayt kısmına geldik. madde madde gidelim kolaylık olsun.

    1-) edebiyat-1 testi yukarıda belirttiğim gibi zeka testiyle bilgi odaklı testlerin harmanlanmış haliydi. şeyhi-harname diye ezberleyenler soruyu kaçırdı. servi boyun osmanlıdaki divan deyimlerinden olduğunu ve istiare olduğunu bilmeyenler soruyu kaçırdı. çünkü arkadaşlar a'2+b'2+2ab = (a+b)'2 olduğunu bilmek başka karenin içinde iki farklı kare aldığımızda geriye kalan dikdörtgenlerin alanının aynı olduğunu bilmek başkadır. sen istiareyi benzetme edatı olmayan diye ezberlersen bu soruyu yapamazsın. 6 tane paragraf soruldu denmiş 6'sıda birbirinden zor olan bu testte (ben bu durumu onaylamıyorum) çoğu kişi paragraftan soru kaçırdı. nabi baki sorusu kek sorulardı onlara birşey diyemeyeceğim. ama bu senenin edebiyatı ezberle fullenemeyecek kadar zekice hazırlanmış ve düşüne öğrenciye opsiyon sağlayabilmiş bir sınavdı. tabiki bu sınavın dengesini değiştirecek çünkü ezber yapan öğrencilerle konuya hakim olup akıl yürütecek kıvamda olanları eşitledi. buda demekki bu sene edebiyatın eleyiciliği 100.000+ kısımda olacak çünkü yüksek sıralamalarda ki herkes açıp birkere harnameyi okudu. herkes edebiyatta ki divan deyimlerine bir kere baktı. edebiyatın tek kötü (!) tarafı ezzber yapan öğrencileri patlatmış olmasıydı. arkadaşlar bu arada her sene cumhuriyetten 5 soru gelmesi bu sene de geleceği anlamına gelmez.


    2-) sos-1 : sosyalde geçen senelerde yorum odaklı sorular varken bu sene biraz kaçınıp direkt bilgi sormuşlar ama bunun çok etki edeceğini sanmıyorum çünkü yapılabilirlik bence değişmemişti. net bilgi soruları edebiyatın o yoruma açık sorularını dengeler diye düşünüyorum.


    3-) matematik -1 : canlarım lti kalktığında bu yığılmanın olacağını anlamış olabilmeniz lazımdı zaten. ben zaten matematik netlerinin artacağını sınava girmeden çözmüştüm . olay şu şekilde ilerleyecek matematiğin katsayısı düşecek bu fule yakın yapanları aşağılara çekerken hedefinde matematik net yapanları da aşağıya çekecek. burada tek çıkarı olan arkadaşlar lti anlamayan ve geometri anlamayan insanlar. bu insanları +3-+5 net ileri atacak. bu istatistik türkiyenin büyük bir kısmını kapsadığından ayt matematik +2,3 yukarı kayacak



    dış etkenlerden bahsedelim biraz da :

    1-) geçen sene 2.400.000 kişi sınava katılmış ve bu kişilerden 300.000 kişi sınava katılmamış. bu barış ortamında bile bu katılım sağlanamadıysa bu yıl bu sayı 400-500.000 bin bandında olacak gibi gözüküyor. yani 1.900.000 kişi gibi bir istatistik ortaya çıkıyor. kendi sınıfımda bile 5 kişi sınava katılmadığı için bu istatistik büyük ihtimal tutacak


    2-) tyt'nin zorluğu mezun ihtimalini arttırdığından bazılarının girmemesine yol açarken girenlerde de büyük bir moral bozukluğu yaşattı. bu sene tyt %40 değil %45 etkili olacak bu yüzden. ayt katılımının da düşeceğini varsayıyorum tyt'nin süprizli sınavından sonra.


    3-) bu katılım miktarlarının düşmesi çok etkilemeyecek gibi yani her 50.000'de 1.000 sıralama etkileyecek gibi duruyor. ( iyi yönde ) bu yüzden. 45.000'le kapatan bir üniversite 46-47 civarında (diğer değişkenlersabitken) kapatabilir.


    genel yoruma gelirsek büyük bir psikolojik sınav verdiren tyt insanları gerilere fırlatırken ayt'nin görece kolaylığı insanları ileri atacak. tyt'yi %40 hesaplarsak ayt'yide %60'dan hesaplarsak diğer değişkenlere bakmadan bile sınav sonucunda en fazla %20'lik bir kayıp bekliyorum. ama tyt'nin etkisi hesapladığım gibi gelirse ya 2019 sıralamaları gibi bir etki yaratacak yada -%5 gibi bir sıralama öne atabilir. -şimdi kötümserler gelip saçmalama diyebilirle. ama bilmeliler ki ben sıralama tahmini yapmıyorum olasılıkları veriyorum.- mutlak anlamda sıralamalardaki değişim miktarı %25'ten öteye gitmez ( -5 ve + 20 )


    dipnot. arkadaşlar sizin yapabilmeniz yada yapamamanız sınavın zorluğunu kolaylığını belirlemez.sizin akademik yeteneğinizi belirler. sorulara bakarken bu soru neyi ölçmüş diye bakmanız lazım.

    arkadaşlar lehinize ve aleyhinize olan birçok unsur var bu unsurların birbirine etkisi sizin sıralamanızı belirleyecek. o yüzden tek bir derse göre çevrenizdeki arkadaşlarınızın +3,5 net arttırmasına göre yorum yapmak yerine . bütün etkin rol oynayanları kağıda yazıp oranlarsanız + yada - bir değer çıkacaktır . işte o sınavın gidişatını belirler. ama bu doğru olduğu anlamına gelmez. doğruluk ancak sınanabildiğinde doğruluk vasfını kazanır. sınav açıklanana kadar hepimiz hem haklı hem haksızız. burada moral bozmak yerine alın kağıdı kalemi elinize lehte ve alehte durumları yazıp etkisini yüzdelik dilimler halinde gruplayın eksileri artılardan çıkarınca bulduğunuz sonuç sınavın yüzde kaçık bir oynaymaya sahip olacağını tahmin ettirir.


    herkese iyi günler !


    sorularını ve görüşlerinizi aşağı yazarsanız konuşuruz


    (70ayt 90tyt 83obp say ) kaç gelir yazmayın canlarım bilmiyorum !




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doctorpyshoc -- 10 Temmuz 2020; 16:6:8 >







  • hocam geçen senelerin yorum odaklı soruları eleyici değildi bu senenin hem bilgi odaklı hem de yorum odaklı soruları eleyiciydi bu durum su götürmez bir gerçek bence.sözel kısmının puan katsayılarının ben de değişeceğini düşünmüyorum bu arada 2019'dan çok net şekilde daha eleyiciydi onu demek istedim
  • sos1 yorumunu doğru bulmadım hocam 2020 sos1>>>>>2019 sos1.sıralamalarda umarım dediğin gibi en kötü ihtimalle %25 geriye kayar ilk 3k da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _MarioGomez33 -- 10 Temmuz 2020; 13:0:56 >
  • ''sos-1 : sosyalde geçen senelerde yorum odaklı sorular varken bu sene biraz kaçınıp direkt bilgi sormuşlar ama bunun çok etki edeceğini sanmıyorum çünkü yapılabilirlik bence değişmemişti. net bilgi soruları edebiyatın o yoruma açık sorularını dengeler diye düşünüyorum. ''

    erich hartmann,
    sos-1 konusunda ki yorumunda tabi ki haklısın çünkü gerçekten geçen seneden daha zordu bunun sebebi net bilgi sorularıydı yukarıda dediğim gibi ama edebiyatın o yoruma açık bilgi sorularını dengelediği için bu sene ayt-1 sözel kısmını dengeleyecek ve geçen sene kırk soruluk eşit ağırlık sözel kısmı kaç puan getiriyorsa bu sene de o aralıkta getirecek.
  • hocam geçen senelerin yorum odaklı soruları eleyici değildi bu senenin hem bilgi odaklı hem de yorum odaklı soruları eleyiciydi bu durum su götürmez bir gerçek bence.sözel kısmının puan katsayılarının ben de değişeceğini düşünmüyorum bu arada 2019'dan çok net şekilde daha eleyiciydi onu demek istedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _MarioGomez33 -- 10 Temmuz 2020; 13:14:53 >
  • geçen sene edebiyat 3.17'den sos'1 3.00'den puan vermiş bu sene edebiyat 3.10'lara gerilerken sos-1 ise 3.07-8'lere ilerler denge sağlanır hocam. eşit ağırlık sözelde çok ağırlıklı puan kaybı yadı artısı beklemiyorum +-2019 olur ea sözel kısım. ama işte lti faktörü matematiği 3-4 net ileri atacağından ayt netleri yaklaşık 2-3 net gerileyecek. bakalım tyt bu net açığının yüzde kaçını absorbe edebilecek. -'lere götüreceğini sanmıyorum ama %50 etkilese bile ancak 2019X1.20 gibi seyreder durum
  • hocam lti faktörü bence abartılıyor zaten ilk 5k'ya oynayan tmcilerin birçoğu full veya fulle yakın yapıyordu bu ltiyi.ben geçen sene mantığını kavrayarak 1 kitaptan taradım lti'de 1 boşum vardı gerisi doğruydu.ha şunu söylerseniz katılırım geometrinin soru sayısı geçen seneye göre 2 arttı ve 2019'a göre bir tık daha rahattı o yüzden 2-3 net geriyebilir tyt netleri de +3-4 şeklinde absorbe eder geriye 1-2 netlik ayt artışı kalır buda ilk 3k'da sıralamaları çok geriye atmayacaktır.
  • zaten olay da burada başlıyor. lti kolay olmakla birlikte seçiciydi sonrasında konular kalkıp üstüne 2-3 kolay geometri sorusu getirince mat netleri otomatik +2 ve +3 arttı . ösym'nin bilinçli bir şekilde yaptığını düşünmüyorum. çünkü zaten sınav lti ve trigo -geo'ydu lti'yi çıkarıp onun yerine kolay geolar yerleştirince herkese bedavadan +2,+3 netler geldi.
  • düşüncelerinize katılıyorum hocam
  • hocam sos1 tarih soruları sizce nasıl etkiler?
  • valla hocam edebiyattaki yorum + bilgi soruları orta üst ile üst seviyesinin arasındaki makası kapattı. bu yüzden tarihin
    kilit sorularındaki bu seneki radikalleşme edebiyattaki net açığını kapatır. geçen senenin sos1 tarihiyle bu senenin sos -1 tarihine bakarsak bu sene bir gömlek üstten sorular vardı. bilgi sarmala yapı olarak çok benziyordu . bilgi sarmalı yalayıp yutanları etkilemedi ama tarih ve coğrafyayı yorum soruyorlar diye çalışmayanları en az 1 net geriye düşürdü. ama genele bakarsak 80 soru içindeki 10 soru ayt kısmını %12,5 etkiler büyük ihtimal genel net ortalaması 0.5 ile 1 arası geriye düşecektir. tarih kısmında buda demek oluyorki. sos-1'in bu yılki puanı (2019 ayt-sos-1 --> 3.00) 3.05 ile 3.10 arasında olacaktır. buda yığınsal tabloda %0.10'luk bir etkiye sahip olur yani sen geçen senenin ayt netleriyle 100.000 sıralama yaptıyasn bu sene aynı netlerle 99.900 olursun. eğer derece öğrencisiysen seni ancak 10-50 aralığında geriye atar .
    tabi yapılabilirlik çok düştüğü vakit x2 net farkı oluşur çünkü sen 1 net fazla yaparken insanlar bir net düştüğü için sen 2 netlik avantaj sağlarsın. tarihin ortalaması 1 net düşerse ve sen ortalamanın 1 net üstünde yaptıysan geçen senenin 2 net üstünü hesaplayarak hesap motorlarından ortalama sıralamanın kaç etkileneceğini öğrenebilirsin. benim öngörüm tarih kısmının 1 net civarı düşeceği.




  • Ben tarih kısmı hakkında size katılmıyorum hocam.
  • ne olur sence hocam ?
  • Hocam eğer ortalamaya göre puanlandırma yapılırsa tarih yapanlar 3-0 önde olur. Çünkü edebiyat yapılabilirliği gereğinden fazlaydı.
  • cam duvar etkisi hocam, belirli bir seviyeyi geçemeyen insanlar edebiyatta net bile yakalayamayacaklarını düşünüyorum. o yüzden çan eğrisinin iki uç vereceğini bile düşünüyorum. belirli seviye üstünde olan insanlar edebiyatı çok kolay yaparken cam duvarın arkasındakileri afallattı bu sınav o yüzden belki 1 netlik bir kayıp yaşanacak ortalamalarda ama onuda tarih toparlayacak gibi. edebiyat için kolaylık barizdi ama bizim gibi derece tayfa içindi. bir yığılma olursa derece tayfa arasında olacak derece tayfada belirleyici tarih olacak hocam haklısın. ama genel anlamda alt sıralamalar edebiyatın ve tarihin ortalamasını 1 netten fazla arttıramayacak. sonuçta 1+1'i sormadılar.
  • Ben de derece kişileri için söylemiştim hocam.
  • bence anladık birbirimizi hocam .

    allah istediğinizi verir inşallah
  • Bence de inşallah emek eden herkese verir hocam.
  • Forumun gördugu en iyi analiz konusu olabilir
  • ceyhunceyhan kullanıcısına yanıt
    sevgili ceyhunceyhan hocam,

    söylediklerin için teşekkür ederim. mutlu ettin beni.

    Her sene bazı enişteler çıkıp doların düşeceğinden veya yükseleceğinden bahsederler ama radikal düşüş ve yükselişler ancak radikal olaylarla olur.
    sınav sisteminde de bu böyle . her sene yeni enişteler çıkıp radikal değişimler bekliyor bunun birkaç sebebi var :

    1. bu tür öğrenci arkadaşlar sınava ilk defa girdiğinden yada mezun olduklarından her sene sınavın önemini bir ayrı inceliyorlar. bu zor-kolay tartışması da buradan çıkıyor. arkadaşlar üniversite sınavı sizin hayatınız da büyük etkiye sahip olsada ( yalan ) dünyada yapaılan heryıl ki kontenjan sınavlarından sadece bir tanesi . bu sınavı hazırlayan öğretmenler de inanın bu kadar önemsemiyorlar. ama belirli bir katsayıya göre soruları hazırlıyorlar. coğrafyadaki sel felaketi nerelerde yaşanmaz diye bir harita sorusu vardı. kapalı denizler de yaşanma riski düşüktür. o yüzden trablus kıyılarını işaretlerseniz büyük ihtimal doğru cevap o'dur. bu soruyu hazırlayan hocalar da bu sorunun türkiyenin büyük bir kısmı tarafından çözüleceğini biliyorlardı . bu soruyu soran aynı hocalar edebiyatta servihan deyimini sordular bununda türkiyenin büyük çoğunluğu tarafından yanlış yapılacağını zaten biliyorlardı.

    2. geçmiş senelere baktığımızda 2018-2019 arasında ki ortalamalar sınav zorlaşsa da en fazla 2 netlik düşüş yaşatmış. bu yüzden sıralama hesaplarını x2 x1.5 x0.70 yapın diyenler çok radikal bir değişim bekliyorlar bu olamayacak. ösym'nin bir ortalama soru kalitesi var. japonadan öğrenci ithal etmezsek bu oranlar çok fazla değişmez. 2000'lerde böyle paragrafik sorular soramazdı çünkü türkiyenin sosyakültürel yapısına uygun değildi bu içerikler. şimdi baktığımızda aramızda en az kitap okuyanımız bile bir simyacıyı bir çalıkuşunu bitirmiş insanlar. türkiye de ve dünyada gelen liberalleşmeyle birlikte artık kişisel gelişim toplumsal muhafazakarlığın önüne geçti. yani sen türkçeye çok uzun paragraftan anlam çıkarmazsan üniversiteye gittiğinde vize sınavı için her dersten 200+ sayfayı anlamlı şekilde nasıl çalışacaksın.

    3. arkadaşlar sınavda isterlerse 1+1'i sorsunlar ve sınavda tek sorudan oluşsun. herkesin doğru yaptığını varsaydığımız anda yereştirme olasılığımız obp puanımızla doğru orantılı olacaktır. sistem yine kontenjanları dolduracaktır. hayattaki her seçimimiz ve bize gelen teklifler bir sıralama ölçütünden gelir. sistem doğru olmayabilir ama herzaman kendini domine eder. bu sistem matematik yapanı öne atarken sözelleri geriye atıyor. ama herzaman kontenjanları dolduruyor. zaten sizin ders çalışmanızda ki amaç kazanma olasılığınızı arttırmak. 3 yıl lti çalışanlar tek bir kararla diğer arkadaşlarla eşitlendiler. sınav iki durumdaki arkadaşı da sıralayacak. cumhuriyet ezberi yapanla karekök edebiyatı çözen insanlar ortada buluştu ama sistem yine sıralamayı yapacak. ama burada önemli olan ve bu anlattıklarımdan güzel olan tek unsur sınav sistemi şeffaf olduğundan hem herkes aynı sınavdan sorumlu olacak hemde sıralama ve kontenjanlar buna göre şekillenecek. yani sınavın 3 net geriletmesi herkesi geriletecek. o yüzden canınızı sıkmak yerine hayalinizdeki üniversiteyi tercih listenize ekleyin. :D


    son söz olarak radikal değişimlere inanmak yerine daha ılımlı değişimler beklerseniz gerçeğe en yakın sonuca ulaşırsınız.


    not: hocam senin mesajın üzerinden konuştum. ama burayı okuyacak arkadaşlara bir yol gösterebilmiş olmak iyi gelecek.


    ''duvarın kırılamaz olması,vurmaktan vazgeçmemiz gerektiği anlamına gelmez.''




  • Mantıklı bir insansınız var olun hocam
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.