Ben de EAT6 kullanıcısıyım. Ben yine de tedbir olarak aracı önce N ye alırım. El frenini çeker, ayağımı frenden alır, aracın ağırlığını el firenine verdikten sonra P ye takarım. Sonra kontak kapatırım. |
EAT8 nasıl kullanılmalı? (2. sayfa)
-
-
konuyu ve cevapları okuyorum. araç kullanımı rahat olsun diye otomatik vitesli araba alıp rahat olamamak. garip -
Bende aynısını yapıyorum. Bence doğru olan bu.
Önemli olan şanzımana yük bindirmek. P den N ye alırken araş SARDILIP vites ZOR geçiyor ise o şanzımana yük binmiş demektir ve içerdeki çarklarda zorlma var demektir.
P den N ye veya D ye pürüssüz geçmesi lazım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erreguay -- 2 Mayıs 2021; 12:5:32 > -
Binip inerken kontak çevirmek gibi düşünün. Geçen arkadaşın manuel aracına binince o eziyeti gördüm kat kat. Debriyaj olmaması bile başlı başına bir tercih sebebi, belki ilerde Debriyajsız manueller gelir o zaman konuşuruz rahatlık konusunu. -
EAT6'da yokuşta direkt P'ye alır kapatırsam, sonraki çalıştırmada D'ye alırken yükü hissediyordum. Vuruntu gibi bişey oluyordu 1 seferlik D geçişinde. Bu yüzden N - el freni - D şeklinde yapıyordum.
Şu an DSG kullanıyorum, yine aynı yöntem.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Led Zeppelin
Binip inerken kontak çevirmek gibi düşünün. Geçen arkadaşın manuel aracına binince o eziyeti gördüm kat kat. Debriyaj olmaması bile başlı başına bir tercih sebebi, belki ilerde Debriyajsız manueller gelir o zaman konuşuruz rahatlık konusunu.saygı duyarım fakat otomobil benim hobim olduğu için manuel tercih ediyorum. yarın öbür gün haftasonu - haftaiçi şeklinde minimum 2 aracım olursa ancak o zaman otomatik düşünebilirim
-
P stop. O kadar. Böyle takılırsanız kafayı oynatırsınız. -
P den D ye alırken su gib akıyosa evet sorun yok.
Ama araç ani titriyor ise o şanzımana zarar verirsiniz.
-
Kuzende 2020 508 dizel var, sıklıkla ben de kullanıyorum. Ne vuruntu, ne titreme, ne de sarsıntı sorunu olmadı.
Dediğim gibi, araba sürücünün kölesidir, sürücü arabanın değil. Hayvan gibi kullanılsın anlamında demiyorum tabi, ama bu kadar çıtkırıldım, kararsız ve pimpirikli olmak da potansiyel belaya davetiye çıkartır. Dikkatli ve canlı kullanımla verim alınamayacak araba yoktur.
-
EAT8 vites kolunu hiç görmemişlerin yorumları pek gerçeği yansıtmıyor.
Bir kişi yazmış sadece doğrusunu.
P düğmesine basar motoru durdurursun bu kadar.
-
Yokuş haricinde boşa almanıza gerek yok.
Düz yolda P'ye bas kontağı kapat git. Yokuşta duracaksanız boşa alıp yükü fren üzerine verdikten sonra P konumuna almanız yararlı olur.
Tork konvertörlü şanzıman bile olsa yokuşlarda bütün yükü dişlilere bindirmek zamanla sorunlara yol açabilir. -
Allah allah bak sen . Vites mekanik olunca o sıralama tamam ama elektronik olunca işe yaramıyor mu ? Şanzımana yük binmiyor demek mi ? Ne alaka ?quote:
Orijinalden alıntı: caldexterrEAT8'de vites mekanik değil elektronik. Yani daha önceki varyasyonları unutun. P'ye basın sonra da kontağı kapatın. O kadar.
Vitesin elektronik olup olmaması arabanın yükünün şanzımana binip binmeyeceğini mi gösterir ? herhalde araba bizim yerimize yapıyor o varyasyonu farkında olmadan yada elektronik olunca şanzıman tövbe yarabbi
Sen gel burda kepekli yokuşunda bizim arkadaşın elektronik joistikli ZF şanzımanıyla direk p ye alıp el frenini çek kontak kapat. Sonraki çalıştırmada bi d ye tak bakalım o KKÜÜÜÜÜTT! sesini duyunca tepkin ne olacak acaba.
Her türlü otomatik şanzımanda o yukarda yapılan varyasyon yapılması elzem ve şanzımanı kart kurt ele almamak için şart
Kimisi düz yolda yapmaya gerek yok demiş evet haklılar ama 2 saniyede şipşak yaptığım el hareketi bana batmaz düz yolda yapılmasındada bi sakınca yok. Ama yokuşta kesinlikle şart
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 3 Mayıs 2021; 16:2:11 >
-
Hadi ya ciddi misin? biz bilmiyorduk bunu iyi oldu söylediğin aydınlandım 😂
Benim eat8 sıkıntılı o zaman yokuşta bırakıp Pye basınca tekrar pden cıkarken TAK ediyor çok bilmiş. -
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Allah allah bak sen . Vites mekanik olunca o sıralama tamam ama elektronik olunca işe yaramıyor mu ? Şanzımana yük binmiyor demek mi ? Ne alaka ?
Vitesin elektronik olup olmaması arabanın yükünün şanzımana binip binmeyeceğini mi gösterir ? herhalde araba bizim yerimize yapıyor o varyasyonu farkında olmadan yada elektronik olunca şanzıman tövbe yarabbi
Sen gel burda kepekli yokuşunda bizim arkadaşın elektronik joistikli ZF şanzımanıyla direk p ye alıp el frenini çek kontak kapat. Sonraki çalıştırmada bi d ye tak bakalım o KKÜÜÜÜÜTT! sesini duyunca tepkin ne olacak acaba.
Her türlü otomatik şanzımanda o yukarda yapılan varyasyon yapılması elzem ve şanzımanı kart kurt ele almamak için şart
Kimisi düz yolda yapmaya gerek yok demiş evet haklılar ama 2 saniyede şipşak yaptığım el hareketi bana batmaz düz yolda yapılmasındada bi sakınca yok. Ama yokuşta kesinlikle şartZavallı üslubunuzu sizinle başbaşa bırakıyorum.
EAT8 için P'ye basmak yeterli. Kullanım klavuzunda da böyle yazıyor.
-
Zavallı üslup değil biz ona karşılık şanzımanı kullanmayı bilmeyen, 2. El araba alınırken neden 10 kere düşünmek lazım temsili örnek diyelim . iyiki senin gibi bilinçsiz bir araba tüketiciliğim yok benim.quote:
Orijinalden alıntı: caldexterrZavallı üslubunuzu sizinle başbaşa bırakıyorum.
EAT8 için P'ye basmak yeterli. Kullanım klavuzunda da böyle yazıyor.
Alıntıları Göster
Kullanım kitapçığında tabiki yazmaz çünkü her araba firması mühendis sana en iyi püf noktaları verir mi sanıyorsun ? Adam tabi p ye al oldu bitti diycek şanzımanın zarar görecekki bana gel diyecek bana para kazandır diyecek. aklınızı kullanmam bu kadar mı zor bu kadar saf olamazsınız ?
Sana diyorum git en dik yokuşta dene elektronik şanzımanlı zf olan bmw araçla bi dene. O küüttt sesini duyunca zaten ne yapacağını bundan sonra az çok tahmin ederler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 3 Mayıs 2021; 20:18:2 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: turkerilAynen bu şekilde kullanıyorum. Kendisi güzel bir sıralama ile yapıyor olmalı çünkü tekrar çalıştırma ve kalkışta yokuş bile olsa bir enerji birikimi, kasma emaresi olmuyor şanzıman üzerinde.
Ama geçenlerde yokuşlu bir yerde önce P'ye aldım, sonra manuel olarak el frenini aktif ettim. Sonra kalkışta resmen tak etti bi rahatladı. Yani bir enerji birikimi olmuş şanzıman üzerinde. Bu yanlışmış anlamış oldum.
Alıntıları Gösterşaka gibi
okuduklarım, şanzımandaki yükün size geribildirimi var lakin
uygulama yok
bravo..
-
quote:
Orijinalden alıntı: EnderGelişenOsasunaAtağı
konuyu ve cevapları okuyorum. araç kullanımı rahat olsun diye otomatik vitesli araba alıp rahat olamamak. garipsiz olayı yanlış tarafından anlamışsınız rahatlık o rahatlık değil..
-
dsg si olan bu kadar dert etmiyordur nasıl kullanacagını.Frene bas dur, P'ye al kontağı kapat.
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Zavallı üslup değil biz ona karşılık şanzımanı kullanmayı bilmeyen, 2. El araba alınırken neden 10 kere düşünmek lazım temsili örnek diyelim . iyiki senin gibi bilinçsiz bir araba tüketiciliğim yok benim.
Kullanım kitapçığında tabiki yazmaz çünkü her araba firması mühendis sana en iyi püf noktaları verir mi sanıyorsun ? Adam tabi p ye al oldu bitti diycek şanzımanın zarar görecekki bana gel diyecek bana para kazandır diyecek. aklınızı kullanmam bu kadar mı zor bu kadar saf olamazsınız ?
Sana diyorum git en dik yokuşta dene elektronik şanzımanlı zf olan bmw araçla bi dene. O küüttt sesini duyunca zaten ne yapacağını bundan sonra az çok tahmin ederler.
Alıntıları GösterSen değil siz diyeceksin cahil adam. P'ye basınca şanzıman kendi yapamıyor mu o işlemi sanıyorsun. Bir de komplo teorisi üretmiş. Hüloloğ devam koçum. 90 model arabaları kullanıp ukalalık yapmaya devam et sen.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X