Şimdi Ara

EAT8 nasıl kullanılmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
45
Cevap
1
Favori
22.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,


    Geçen ay sıfır araç alımı yaptım ve aldığım araç EAT8 şanzımanlı. Kitapçığında böyle pek bir ayrıntı bulamadım açıkçası.


    En çok arabayı park ederken hangi sıralamayla kontağı kapatsam kararsızlığını yaşamaktayım. Bildiğim kadarıyla arabanın fren yükünün şanzımanda kalmaması, el freninde kalması lazım diye bir kaç video izledim.


    Park ederken şu an uyguladığım sıralama şu şekilde;

    D -> N ->Manuel El freni ->Ayak Frenini Bırakıyorum -> P -> Kontak kapat


    Bu uygulamada herhangi bir sorun var mı yoksa D vitesteyken direkt P ye basıp el frenini çeksem de olur mu?


    Deneyimlerinizi ve olması gereken neyse paylaşırsanız sevinirim :)




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    EAT8 Şanzıman: Nasıl Kullanılır ve Nerelerde Bulunur?

    EAT8 şanzıman, araçlarda kullanılan sekiz ileri otomatik bir şanzıman türüdür. Araç kullanmayı kolaylaştırmak ve yakıt verimliliğini artırmak için tasarlanmıştır.

    EAT8 Şanzıman Nasıl Kullanılır?

    EAT8 şanzıman kullanımı oldukça basittir. Sürücünün vites değiştirmesine gerek yoktur, şanzıman araç hızı ve motor devri gibi faktörlere göre vitesleri otomatik olarak değiştirir. Vites kolu genellikle şu konumlarda bulunur:

    • P (Park)
    • R (Geri)
    • N (Boş)
    • D (Sürüş)
    • M (Manuel)

    Manuel modda sürücü, vitesleri manuel olarak değiştirebilir. Ancak, çoğu durumda otomatik mod yeterlidir.

    EAT8 Şanzımanın Avantajları Nelerdir?

    EAT8 şanzıman, aşağıdakiler dahil olmak üzere bir dizi avantaja sahiptir:

    • Kolay kullanım: Sürücü vites değiştirmekle uğraşmak zorunda değildir.
    • Yakıt verimliliği: Şanzıman, aracı en verimli viteste tutarak yakıt tasarrufu sağlar.
    • Düşük emisyonlar: Yakıt verimliliği aynı zamanda daha düşük emisyonlara yol açar.
    • Yumuşak vites geçişleri: Vites geçişleri genellikle pürüzsüz ve sarsıntısızdır.

    EAT8 Şanzıman Hangi Araçlarda Bulunur?

    EAT8 şanzıman, bir dizi araçta bulunmaktadır, bunlar arasında şunlar yer almaktadır:

    • Peugeot 3008
    • Peugeot 5008
    • Citroën C5 Aircross
    • DS 7 Crossback
    • Opel Grandland X
    • Opel Insignia

    EAT8 Şanzıman Yorumları

    EAT8 şanzıman genel olarak olumlu yorumlar almıştır. Kullanıcılar, kullanım kolaylığını, yakıt verimliliğini ve sorunsuz vites geçişlerini övmektedir. Bununla birlikte, bazı kullanıcılar manuel modun olmamasının bir dezavantaj olduğunu belirtmektedir.

    EAT8 şanzıman, araç kullanmayı daha kolay ve keyifli hale getiren modern ve verimli bir teknolojidir. Sekiz vitesli tasarımı, yakıt verimliliği ve düşük emisyonlar sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben 9 yildir tam otomatik arac kullanan birisi olarak yokusindan bagimsiz olarak araci durdurur ayagim frendeyken el frenini ceker p ye alir kontagi kapatir cikar giderim. Manulede de aynisini yaparim p yerine bosa atarim manuelde. Hic sorun vs yasamadim.

    Oyle uzun uzadiya siralama yol yontem onerilen sanzimanlar sanirim tek/cift kavramali narin sanzimanlar. Tam otomatikte el freni bile cekmeyen tanidiklarim var p de birakiyor araci yokus yoksa. Ben onu tavsiye etmiyorum cunku o durumda arac p den cikarken zorlanabiliyor bazen.

    Tecrubeliler yorumlar zaten
  • Sadece fazla eğimli yerlere park ederken dikkat etmeye çalışırım, onun harici gereksiz buluyorum. Kafaya çok takılacak birşey değil.
  • Bende de 2019 model Pug 3008 1.5 Active prime edition EAT8 var. Ayağım frendeyken, start stop'a basıp aracın motorunu durduruyorum. Araç kendi vitesi p konumuna alıyor ve elektronik el frenini çekiyor. 2 yıldır bu şekilde kullanıyorum. Bir sıkıntı yaşamadım. 

  • Özel bir durumu yok, gaza bas git, frene bas dur.

  • Tüm otomatiklerde, dümdüz zemindeyken, direkt p'ye atıp kontakt kapatabilirsin. El frenine gerek yok. Şayet zeminde hafif eğim varsa, P yine tutar ama bunu yapmayın. Eğimin fazla olduğu yerde, bahsedilen önce boşa atıp el freni çekme uygulamasını yapmanızda fayda var. Tork konvertörlü ZF şanzımanlı BMW kullanan arkadaşım da, DSG kullanan ben de bunu böyle yapıyoruz sıkıntı yaşamadık.

  • EAT8'de vites mekanik değil elektronik. Yani daha önceki varyasyonları unutun. P'ye basın sonra da kontağı kapatın. O kadar.

  • N- el freni- ayak frenini bırakma- p sıralamasını alışkanlık edindiğimden şanzıman tipi fark etmeksizin uyguluyorum. Yalnız joystick olanlar genelde ayak frendeyken kontagi kapatıyor sadece, gerisini araba hallediyor.
  • Sadece çok dik yokuşlarda yapmanız yeterli, yukarda yazılmış hiçbirşeye dikkat etmenize gerek yok diyen yorumlara bakmayın. yük şanzımana binince P modundan çıkarırken şanzımandan TAK sesi geliyor, şanzımanın içinde park kiliti mi dişlisi mi her ne var ise ona zarar verdiği bariz belli
  • Sandero stapway aldı arkadaş, onda P yokmuş  

    baba P komple yok  



    D-N-R var sadece, N ye atıp kapatıyor mecburen.

  • Ben de EAT6 kullanıyorum. Park edeceğim zaman bahsettiğiniz yöntemi uyguluyorum aracı aldığımdan beri. N- el freni çek- ayağı frenden çek- frene tekrar bas- p ye al-stop et. Kısa süreli durumlarda benzinlikte durmak gibi direk p ye alıp çıkıyorum hatta bazen alışkanlıktan üstteki yöntemi uyguladığımda oluyor. Şanzımana pek yük bindirmemeye çalışıyorum.

  • Ben bunu bayi ile konuşmuştum, direkt P ye kapatın veya direkt motoru kapatın aynı şey sorun olmaz. tam otomatik bir şanzıman

  • Yokuşta

    Park ederken şu an uyguladığım sıralama şu şekilde;

    D -> N ->Manuel El freni ->Ayak Frenini Bırakıyorum -> P -> Kontak kapat



    Düz yolda 2. Dediğin

  • Ben yarı otomatikte bile bu kadar düşünmüyorum 8 senedir.

    Boşa al, ayak frendeyken kontak kapat bitti gitti.

    El frenini kendisi otomatik cekiyor sonra. (Citroen Grand Picasso)
  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    Zaten yarı otomatikte bu sıkıntı olmuyor. Robot zaten vitesi boşa atıyor. Tam otomatikte sıkıntı
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Picanto da aynı binince şaşırmıştım. İlk önce vites boşta unutulmuş sandım p ye alacaktım p bulamadım.
  • Vitesi boşa alıp el frenini çektikten sonra ayağınızı frenden çekin. Yükü el freni aldıktan sonra P ye alın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Knight_Hammer

    Bende de 2019 model Pug 3008 1.5 Active prime edition EAT8 var. Ayağım frendeyken, start stop'a basıp aracın motorunu durduruyorum. Araç kendi vitesi p konumuna alıyor ve elektronik el frenini çekiyor. 2 yıldır bu şekilde kullanıyorum. Bir sıkıntı yaşamadım. 

    Aynen bu şekilde kullanıyorum. Kendisi güzel bir sıralama ile yapıyor olmalı çünkü tekrar çalıştırma ve kalkışta yokuş bile olsa bir enerji birikimi, kasma emaresi olmuyor şanzıman üzerinde.


    Ama geçenlerde yokuşlu bir yerde önce P'ye aldım, sonra manuel olarak el frenini aktif ettim. Sonra kalkışta resmen tak etti bi rahatladı. Yani bir enerji birikimi olmuş şanzıman üzerinde. Bu yanlışmış anlamış oldum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 1 Mayıs 2021; 0:10:43 >




  • Hocam joystick vites ise yazdıklarınızı hiç birini yapmanıza gerek yok. Tek yapmanız gereken; ayaklar frende aracı stop etmek zaten sonra "p" konumuna alıp el frenini çekiyor.

    Tork konvertör; patlayan bir dsg veya trafikte şamsızman yağı solutan şansızmanlara benzemez keyfini sürün aracın
  • Gaz fren başka bişeye gerek yok arkadaşlar nedeni ile açıklamış zaten çok şükür forumda hala bilgili birşeyler öğreten adamlar kalmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimbehicayy -- 1 Mayıs 2021; 7:49:24 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.