Şimdi Ara

Galiba baskı balata gitti yolda bırakır mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
18.485
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Debriyaj çok yukarıda kavrıyor, çok sert, bazen 1. vitese zor geçiyor, 5. viteste kalkmaya teşebbüs ediyor. Ama şu an için sorun yok gibi sanki daha 20000 km bu şekilde kullanabilirmişim gibi geliyor çünkü arabanın gidişinde hiçbir sorun yok. 1300 Tl verip serviste yaptırmam gerek ama ben sonuna kadar kullanmayı düşünüyorum.

    En son noktada ne olur, yani araba tık deyip kalır mı, vitese mi geçmez yolda mı bırakır? Daha önce başına gelen var mı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Baskı Balata Arızaları ve Yol Kenarında Kalma Riski

    Baskı balata, aracın motor gücünü tekerleklere aktaran kritik bir parçadır. Zamanla aşınmaya ve bozulmaya maruz kalarak çeşitli sorunlara yol açabilir.

    Baskı Balata Arızasının Belirtileri

    Aşağıdaki belirtiler, baskı balatanızda sorun olabileceğine işaret edebilir:

    • Harekete geçtiğinde kavrama kaybı veya patinaj
    • Vites geçişlerinde zorlanma veya gürültü
    • Pedala bastığında boşluk veya titreşim
    • Yanık kokusu

    Baskı Balata Değişmezse Ne Olur?

    Arızalı baskı balatası ile araç kullanmak, aşağıdakiler gibi ciddi sorunlara neden olabilir:

    • Yol kenarında kalma ve çekilme ihtiyacı
    • Şanzıman hasarı
    • Motor arızası
    • Diğer mekanik bileşenlerin aşınması

    Baskı Balata Biten Araba Nasıl Gider?

    Baskı balatanız tamamen bittiğinde araç hareket edemez. Motor çalışacaktır, ancak tekerleklere güç aktarılamayacağı için araç hareket etmeyecektir. Bu durumda, yol kenarında kalma ve çekici çağırma ihtiyacı doğar.

    Baskı Balata Ömrü

    Baskı balatanın ömrü, sürüş alışkanlıkları, araç türü ve yol koşulları gibi faktörlere bağlı olarak değişir. Genellikle 60.000 ila 100.000 kilometre arasında sürmektedir.

    Baskı Balata Bitişik Uzun Yolda Bırakır mı?

    Baskı balatanızın bitip bitmediğini belirlemek zordur. Ancak, yukarıda belirtilen belirtilerden herhangi birini fark ederseniz, mümkün olan en kısa sürede kontrol ettirmeniz önerilir. Zamanında müdahale edilmezse, uzun yolculuklar sırasında yol kenarında kalma riski artar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • en kötü 150 tl çekiciye ödersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonuçta yaptırmayacakmısın bu kadar zorlamaya değmez ,bence bitikse değiştir gitsin, sanayide değiştirebilirsin daha ucuza.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • son 1.5 senedir debriyaj pedalım yukarıda kavrıyor, balatanın hemen biteceği efsane bence ...
  • 20bin çok 5binden sonrası macere olur, hemen bitmez balata, bir süre bizde balata kötüyken bindik belki 5bin bile yapmadan değiştik, ama performans kaybı çoktu her yokuşta dip gaz ve çekmezdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 12 Şubat 2015; 19:47:21 >
  • Giderken muhtemelen debriyajı kullandığınızda bi yanık kokusu metal sürtme sesi gelir vitesteyken kavrama yapmaz volana da zarar verirsiniz bence şimdi değişin. Ayrıca arabanın gidişinde sorun yok demişsiniz. Baskı balatayı değiştirince aradaki farka şaşıracaksınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araban fazla yakmaya başlar
    Yokuşlarda zorlanır araç
    Her an yolda bırakabilir
    150-200 çekiciye verirsin
    Baskı biter fakat, volana da zarar verebilir. bu yüzden tornacıya 50 lira verirsin taşlar(belki araçta titreme yapabilir bu durum) yada usta gözünü daha çok korkutur yenisi almanı söyler ucuzda değildir, pek bulunmaz.
    Tabi bunlar karşılığı işçilikte biraz tuzlu olur.

    Tüm bunları İstanbul'dan Elazığ'a giderken Bolu tünelinde yolda kalarak yaşadım. Tavsiye etmem, baskıyla şaka olmuyo.

     Galiba baskı balata gitti yolda bırakır mı Galiba baskı balata gitti yolda bırakır mı Galiba baskı balata gitti yolda bırakır mı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diosfer -- 12 Şubat 2015; 20:05:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gaza bastığında devir artıp hız artmıyorsa balata bitmiştir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjkkarakartal1903

    Gaza bastığında devir artıp hız artmıyorsa balata bitmiştir

    Aksine gazı çok iyi alıyor, bende anlamadım. Baskı-balatanın bittiğine dair tüm belirtiler var ama aracın gidişatına hiç bir etkisi yok. Ne devir artmama sorunu, ne hızlanmama sorunu, ne de yokuşta bayılma sorunu bunların hiçbirisi yok.
  • Debriyaj sertliği karakteristik olabilir markaya göre. Debriyaj alta alınabiliyor. Debriyaj alt.ve üst merkezlerde sıkıntı olabilir ayrıca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barbossa.

    quote:

    Orijinalden alıntı: bjkkarakartal1903

    Gaza bastığında devir artıp hız artmıyorsa balata bitmiştir

    Aksine gazı çok iyi alıyor, bende anlamadım. Baskı-balatanın bittiğine dair tüm belirtiler var ama aracın gidişatına hiç bir etkisi yok. Ne devir artmama sorunu, ne hızlanmama sorunu, ne de yokuşta bayılma sorunu bunların hiçbirisi yok.

    Benim aracinda hiçbir sorunu yoktu. Tek sıkıntısı üsten kavramasıydı. Yolu tırmalıyordu resmen hiçbir sıkıntı yoktu. Ama yolda bıraktı, üstten kavrıyorsa baskı bitiyor demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1987 model 1 suziki var. Ondada 1. Vites de bayır yukarı bayagı gaz berip debriyajı bir anda bıraksam dahi ağğğğğğğn diye bir ses geliyor sanki yarım debriyaj yapmışım gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.