Şimdi Ara

Ecu ve tesisat değişimi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
2.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ön kit elemanlarım enjektör(Hana), Regülatör (LandiLSI) sisteme obd li bir kite dönüştürmek istiyorum.Enjektör ve regülatörüm kendini ispat etmiş ürünler olduğu için bazı lpg fırmwarelerinde seçenekleri mevcut.Atikerde bu yok(Oysa Atikerle aynı yazılımı kullanan ACSTAG firmasında bu seçenekler mevcut).Sadece ecu,tesisat(kablolar)ve map sensörüyle halledilebilir mi?Amacım OBD li bir kit edinmek.



  • Doğru bağlantı yapildigi takdirde aracin ecusundan aldiği bilgileri özellikle enjektör surelerini devamlı birebir kopyaladigi için.Doğru mu yanlis mi bilmiyorum ama diğer turlu tüm degiskenlere gore (sicaklik,basinc vb)yeniden kalibrasyon yapmak gerekli.OBD'ki kitler doğru montajla kalibrasyon ihtiyacini sona erdiriyor.Elinizde OBD,li kit mevcut mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malatyadoğan

    Doğru bağlantı yapildigi takdirde aracin ecusundan aldiği bilgileri özellikle enjektör surelerini devamlı birebir kopyaladig için.Doğru mu yanlis mi bilmiyorum ama diğer turlu tüm degiskenlere gore (sicaklik,basinc vb)yeniden kalibrasyon yapmak gerekli.OBD'ki kitler doğru montajla kalibrasyon ihtiyacini sona erdiriyor.Elinizde OBD,li kit mevcut mu?

    Biraz kes ve yapıştır olmuş....

    Sıcaklık ve basınca göre ayarları LPG ECUsu OBD bağlantısı gerekmeden yapıyor. Basınc farkının değişmemesi lazım. Bunu ancak LPG ECUsuna bağlanarak yol testinde görebilirsiniz.

    OBD bağlantısı ile mesela devir algılama, benzin yakıt ayarlarından çok sapmama gerçekleşebiliyor.

    Kalibrasyonu benzin sistemi yapıyor, ama LTFT değerleri LPGde sapıyor, arıza ışığı yakabiliyor veya benzinde çalışmada
    sıkıntı oluyor alışıncaya kadar.

    OBDli olmayan sistemlerde OBD bağlantısına mesela Bluetooth elm327 okuyu takarak LTFT, STFT ve diğer ölçümleri okuyabilirsiniz. Eğer değerler benzin
    ile aynı ise kalibrasyon başarılıdır.

    Kalibrasyondan korkmayın, sisteminiz için kablo alın, programda ayarları kontrol edin. Özellikle maksimum gaz enjeksiyon ve rölanti
    süreleri gibi ölçümleri yapın.




  • Merak etmeyin sizden önce bu ayarları yapıyordum.Mobilden yazdım kes yapıştır falan değil.Obd ile yapılan ayarlar bile iklim durumu,araç bakımı vb nedenlerle değişiklik gösterebiliyor.Obdli kitler varken bu zahmeti neden çekeyim.Yoksa elm327 kablomda lpg ayar kablom da yıllardır var merak etmeyin.Mükemmel değerler de yakaladım.Sadece yaptığınız kalibrasyon o an için mükemmel oluyor.Daha sonra değerlerdeki değişimi görebiliyorsunuz.Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malatyadoğan

    Merak etmeyin sizden önce bu ayarları yapıyordum.Mobilden yazdım kes yapıştır falan değil.Obd ile yapılan ayarlar bile iklim durumu,araç bakımı vb nedenlerle değişiklik gösterebiliyor.Obdli kitler varken bu zahmeti neden çekeyim.Yoksa elm327 kablomda lpg ayar kablom da yıllardır var merak etmeyin.Mükemmel değerler de yakaladım.Sadece yaptığınız kalibrasyon o an için mükemmel oluyor.Daha sonra değerlerdeki değişimi görebiliyorsunuz.Saygılar.

    Temelde maksimum enjeksiyon suresi 15ms altinda kaliyorsa, degerlerin degismesinde problem yok. Benzinde de degisebilir nasil olsa.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam aradıgım Konu ama hıc mı degısıklık yapan yok UYUM Sorunu yasayan yasamayan?

    c4zf6 ustad ses verıp kacıyorsunuz bılgınız varsa paylasın bızde ataga gecelım..
  • malatyadoğan M kullanıcısına yanıt
    Mümkün!
    Ecu, tesisat, map sensörü ve düğme değişip yapılabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.