Egea 1.4 Fire motorda fabrika çıkışlı kullanılan segman; (yağ yaktıran) - Helezon segman Egea 1.4 Fire motora segman attıranların kullandığı segman; (yağ yaktırmayan) - Rampir segman (çelik) Karşılaştırma Yapı ve Malzeme: - Helezon segmanlar spiral yapıda ve genellikle daha esnek malzemelerden yapılır. - Rampir segmanlar düz ve çelikten yapılır. Fonksiyon: - Helezon segmanlar yağ kontrolünde uzmanlaşmıştır. (bariz yalan) - Rampir segmanlar daha çok sıkı sızdırmazlık ve aşınma direnci için kullanılır. Performans: - Helezon segmanlar düşük sürtünme özellikleri ile motorun genel verimliliğini artırır. - Rampir segmanlar ise yüksek dayanıklılık ve sızdırmazlık sağlayarak motorun gücünü ve performansını optimize eder. Uygulama: - Helezon segmanlar daha çok hafif ve orta yük motorlarında, günlük kullanıma yönelik araçlarda tercih edilir. - Rampir segmanlar yüksek performanslı ve ağır hizmet motorlarında kullanılır. - Helezon segmanlar, yağ kontrolü ve düşük sürtünme gerektiren durumlar için idealdir. - Rampir segmanlar ise yüksek dayanıklılık ve sıkı sızdırmazlık gerektiren yüksek performanslı motorlarda daha uygundur. Bu arada yağ yakan arabalar beyaz duman atar egzozdan.. Kaynak: https://www.youtube.com/watch?v=4AHyv3dIwKM&feature=youtu.be < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 29 Temmuz 2024; 1:49:0 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Egea 1.4 Fire Motor PCV Valfi Kullanımı (2. sayfa)
-
-
Börekçi komşu da sıfır 1.4 egea almış o da yağ eksiltiyor diyor. Binde bir diyen yalan söyler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sorun belli:
- Motorun yağ yakması.
Sorunun kaynağı belli;
- Piston’daki yağı iyi sıyıramayıp yanma odasına sızdıran Helezon Segman.
Öyleyse bu fabrika ne duruyor, sorunu çözmeye çalışmıyor.
Tüketiciyi koruma kanunu der ki;
Türkiye'deki tüketici kanunlarına göre, eğer bir ürün (bu durumda aracınız) üretim hatası veya kusurlu parça nedeniyle sorun yaşıyorsa, tüketici olarak bazı haklarınız vardır. Türkiye’deki tüketici hakları kapsamında, araç üreticileri ve satıcıları, araçta ortaya çıkan ciddi sorunları çözme yükümlülüğüne sahiptirler. Bu bağlamda, şunlar yapılabilir:
1. Garanti Süreci: Araç garanti süresi içindeyse, garanti kapsamında ücretsiz onarım, parça değişimi veya arızanın giderilmesi talep edebilirsiniz. Üretici firma, sorunun çözümü için gerekli adımları atmalıdır.
2. Tüketici Hakem Heyeti: Eğer sorun çözülmezse, tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz. Tüketici hakem heyetleri, ürünle ilgili yaşadığınız sorunları çözmeye yönelik kararlar alabilir.
3. Dava Açma: Eğer yukarıdaki adımlar sorununuzu çözmezse, yasal yollarla hakkınızı arayabilirsiniz. Bu durumda, bir avukattan hukuki danışmanlık almanız faydalı olacaktır.
Piston segmanı gibi ciddi bir sorunla karşılaşıldığında, öncelikle yetkili servis ile iletişime geçmek en doğru adım olacaktır.
Hatta motorun şimdiye kadar revizyona gidip yeni modellerinde; rampir yada daha iyisi bir segmanla üretim yapılmalıydı. Kaç para bir rampir segman Allah aşkına? Motorun yağsız kalıp kendi kendini yiyerek yatak sarmasından daha mı iyi yanma odasına yağ sızdıran helezon segman kullanmak?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 29 Temmuz 2024; 2:26:44 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Herşeyi geçtim bu 1.4 Fire motoru zaten yüksek devirde kullanmak zorundayız. Neden yüksek devirde kullanmak zorundayız? İşte bundan;
Egea 1.4 Fire motor,
- 95 beygir gücü motor 6000 devir/dakika çıktığında veriyor.
- Maksimum torku olan 127nm’ciği de 4500 devir/dakika çıktığında veriyor.
Bu motoru ister istemez yüksek devirde kullanmak zorunda herkes. Haliyle yağ yakıyor Helezon Segman. Segman seçimi en baştan yanlış Fiat fabrikasının tasarımcısının mühendisinin. Eğer bu motor düşük devirde yüksek tork verebilseydi helezon segman mantıklı olabilirdi belki fakat zaten motorun verebildiği maksimum tork 127nm’cik onu da 4500 devir/dakika da verebiliyor. Bu motor yüksek devirde kullanılmaya mecbur. Yüksek devirde yağ kaçağı her zaman daha fazla olur. Yahu bunun adı planlı eskitmedir başka da bişey değil.
Yağ az kalınca, gösterge tablosunda yağ lambası dahi yanmıyormuş. Rezillik.
Kaynak: https://www.tiktok.com/@yesilotoekspertiz/video/7218953095294766342?_t=8oPgAvR6mIL&_r=1
Egea gösterge panelindeki yağ lambaları ve anlamları;
5bin km’deyken Egea 1.4 Fire motorlu arabasının segmanını değiştiren ve 145bin km’lik kullanıma sıfır yağ yakma ile ulaşan o konuştuğum taksiciyi hatırladım da. Fiat gerçekten saçmalıyor. Ey Fiat yetkilileri; Yahu taksanıza şu 1.4 Fire motora sağlam segman (rampir segman (çelik)) fabrika çıkışlı olarak. Yazık günah, Türkiye’de bir otomobil sahibi olmak kolay mı da bunu yapıyorsunuz. İnsanlarımızın emeğini alın terini hiç etmek mi niyetiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 29 Temmuz 2024; 4:20:58 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Benim kaç yaşındaki aracım bile yağ yakmıyor hemde 5w40 ile (nazar değmesin). Servis segman atınca çözülüyor denmişti. Yağ ekleyerek gezmektense bunu da bir düşünün derim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
eski çalışan olarak söylüyorum,davada açılsa,tüketici hakem heyetine gidilse gördüğüm rektifiye'yi karşılıyor fabrika oda yeni garanti kapsamında olanlarda servis girişleri düzenli ise,birebir hiç bir zaman değişim verilmiyor
-
Çok abartılıyor bu yağ yakma mevzusu ya. 1 litre yağ 300 lira. Al bir kere koyuver birşey olmaz. Bakımdan bakıma 1 litre ancak eksiliyor zaten.
Zaten lpg ile çok ekonomik, yatırım maliyeti de çok düşük, 10 bin km de bir 300 lira fazla veriver ne olacak.
-
Biniciyiz fakat ileride zaman ne gösterir bilinmez. Yani satmak gerekirse motoru açılmış arabayı almak isterler mi soru işareti? Fakat serviste motor açıldığı için ve garantisi devam ettiği için sorun olmayabilir. Eğer hal böyle olursa da yetkili servis motoru dağıtıp düzgün toplayabilecek mi sorusu akıllara geliyor. Yani segman attılar diyelim aldık 2 km sonra araba yağ kaçırmaya başlarsa contadan vs veya başka bir sorun çıkarsa bu defa da kaş yaparken göz çıkarmış oluruz. Yetkili servisin çalışanının kalitesi de önemli. Bundan nasıl emin olunur bu da soru işareti.
Asıl sıkıntı fabrikada bu yağ kaçıran helezon segmanın takılması pistona. Bilerek neden kusurlu üretiyorlar 1.4 Fire’ı?
Egea Cross gerçekten çok konforlu araba. Vitesi düşürüp, deviri yükseltince de gidiyor gitmiyor değil. Turbolu gibi olmasa da sollama da yapılır -ki yapıyordum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yetkili servisin; motoru dağıtıp, segman atıp, düzgün geri toplayacaklarından nasıl emin olabiliriz? Oldu ki motoru düzgün toplayamadılar sonrasında bir sürü sorun çıkarsa kaş yaparken göz çıkarmış oluruz. Motor garantisi 5 yıl 100bin km sanıyorum bu araçlarda? Motoru sıkıntı çıkaracak şekilde topladıklarında tamir süresi kaç gün biliyor musunuz? Bize motora yapılan işlemlere dair bir belge veriliyor mu? Ücret istemiyorlardır sanıyorum?
Değişim verilse de hepsi aynı olduğu için yani motorda yada segmanda değişime gidilmediği için yenisinde de aynı sorun olacaktır illaki.
Egea 1.4 Fire’a çamur atmak için bu konuyu açmadım bu arada hiç kimse yanlış anlamasın. Ortada bir sorun var bu sorunu normalde fabrikanın revizyona giderek yeni üretimlerde çözmesi gerekirdi. Konuda mesajı olan bir üyemizde paylaşmış; ‘3 arkadaşımda var 2021-2022-2023 tamamı yağ yakıyor’ demiş. Kullanma kılavuzunda da yağ yaktığı yazıyor rodaj süresince. Fabrika bu sorunu belli ki yıllar geçse de çözmemiş. Fabrika çözmeyince kendi kendimizle yada yetkili servisle başbaşa kalıyoruz. Bir şekilde bu yağ yakma sorununu çözmek lazım. Çözemezsek de yağ ekleyeceğiz motoru dinlendirip yağ çubuğuna bakarak. Çünkü araba gerçekten tam bir f/p ürünü.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yağ yakma çok önemli bir sorun, bu sebeple önemsediğim ve kalıcı çözmek için sorunu irdeliyorum.
Eğer motorun;
- Yağı az olursa; motor yatak sarar,
- Yağı fazla olursa; motor yağı köpük yapar ve contalardan yağ sızdırıp yangına kadar gider bu sorun.
Dolayısıyla motor yağının miktarının daima tam ideal dengede tutulması şart. Biri arabayı yakar, diğeri motoru yer. İki kenarı da keskin bir bıçak bu sorunun. Abartmaktan ziyade sorunu çözmek istiyorum.
Egea 1.4 Fire motor motor yağ seviyesi nasıl olmalı? (Kullanma kılavuzundan)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ara ara bakılır birşey olmaz. Bir anda çat diye bitecek hali yokki. Yağ çubuğunun taralı kısmı fiatta 1 litreye tekabül ediyor genelde. Çubuk yağa değmese bile motorda yeteri kadar yağ bulunuyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
öncesini anlatayım siz yağ şikayeti ile kayıt açtırdınız,bakıma geldiniz yağ eksiltiyor yağ ölçümü yapılsın dediğiniz an olayı ciddiye alıyolar aslında,
çalıştığım dönemde motoru yapılan fire motorlar geri dönmedi,gelenede şahit olmadım yağ sorunuyla alakalı bunuda diyeyim.
zaten fabrika nereye giderseniz gidin değişim vermiyor,umurlarında dahii değilsiniz açık ve net diyorum bunu,ben diyor rektifiyeyi karşılarım,
olduda rektifiye oldu,servis kayıtlarında motorla alakalı işlemler zaten çıkacak.aşağı yukarı 10 günde işlemleri bitiyor bu arada
motor aslında blok olarak çok eski 1.4 uno bloğu,t-jetler fire'ler dahil buradan türeme zaten,tjetlerdede var yağ eksiltme sorunu keza benim 2 tjetimdede vardı ama çok afaki olaylar değildi,1000kmde 100 gram civarıydı oranlar.
türkiye geneli servislerin eli kolu bağlı,fabrikaya bağlılar,fabrika ne derse o uygulanıyor.neden segmanları bu kadar kalitesiz sorusunun cevabı fabrikanın ayıbıdır,elinde o kadar arge varki bilseniz.
aslında nedeni üç kuruşa beş köfte olayı,zaten bu paraya bunu alıyorsun üstemele olayı açık ve net.ha alırmıyım alırım gerçi artık platformuda eskidi grande punto platformunun arkası uzun hali,ama dediğim gibi f/p manasında eli kuvvetli,ya böyle sorununu bilerek alıp kullanacaksınız yada almayacaksınız durumu bu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UltimateRs -- 29 Temmuz 2024; 13:36:30 >
-
Yağ kuyusu mu var bu arabada nasıl oluyorda yağ çubuğunda yağ olmasa bile motorda yeterince yağ bulunuyor. Böyle kulaktan dolma bilgilerle tabii motor kendi kendini yer ömrü kısalır.
Motor yağının; yağ çubuğunun maks ve min çizgileri arasında olması gerektiği kılavuzda yazıyor. Yukarıda paylaşmıştım.
Mecburen arabanın yağına suyuna bakacağız artık uzun yola çıkmadan önce veya şehir içi kullanımda 2-3 haftaya bir. Çünkü sorun bariz, çözümde bariz aslında da çözmek istemiyorlar anlaşılan. PCV valfinden açtım konuyu nerelere geldik. Aslında yetkili servis şöyle güzel bir rampir segman(çelik) atsa pistonlara ve güzelce de motoru toplasa üstüne birde pcv valfi taksak motor tık demeden 150-200bin km garanti gider. Sonrası içinde 1.4 Fire motor kullanan taksicilere bakmak lazım kaç km sürebilmişler diye.
Buldum bir tanesini. 378bin km sürmüş 2020 model Egea 1.4 Fire motoru çelik segmanla. Bu kadar yol yapmasına rağmen hala da sorunsuz motor yazmış. Birde lpg’de kullanmıştır muhtemelen.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Araçlarda yağ çubuğu karterin dibine kadar inmez. Taralı alan bir kısmını gösterir sadece. Bu fiatta yanlış hatırlamıyorsam 1 litreydi.quote:
Orijinalden alıntı: mystiery_Yağ kuyusu mu var bu arabada nasıl oluyorda yağ çubuğunda yağ olmasa bile motorda yeterince yağ bulunuyor. Böyle kulaktan dolma bilgilerle tabii motor kendi kendini yer ömrü kısalır.
Motor yağının; yağ çubuğunun maks ve min çizgileri arasında olması gerektiği kılavuzda yazıyor. Yukarıda paylaşmıştım.
Mecburen arabanın yağına suyuna bakacağız artık uzun yola çıkmadan önce veya şehir içi kullanımda 2-3 haftaya bir. Çünkü sorun bariz, çözümde bariz aslında da çözmek istemiyorlar anlaşılan. PCV valfinden açtım konuyu nerelere geldik. Aslında yetkili servis şöyle güzel bir rampir segman(çelik) atsa pistonlara ve güzelce de motoru toplasa üstüne birde pcv valfi taksak motor tık demeden 150-200bin km garanti gider. Sonrası içinde 1.4 Fire motor kullanan taksicilere bakmak lazım kaç km sürebilmişler diye.
Buldum bir tanesini. 378bin km sürmüş 2020 model Egea 1.4 Fire motoru çelik segmanla. Bu kadar yol yapmasına rağmen hala da sorunsuz motor yazmış. Birde lpg’de kullanmıştır muhtemelen.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Ciddiye almaları güzel, sevindirici.
İşinizi iyi yapıyormuşsunuz tebrik ediyorum. İnşallah bizde de yetkili servis tarafından çelik segman atma durumu olursa sorunsuz onarım yaparlar. Güvenmek zor olduğu için gözümüzü karartıp onaylayacağız artık çok zor durumda kalırsak. Sonuçta motorun ömrünü arttırmak ve yağ yakmasını önlemek için çelik segman şart.
Motoru fabrika revize etmediği ve yeni gelecek olanda da aynı yağ yakma sorunu olacağı için arabayı değiştirip değiştirmemeleri pek önemli değil gibi.
Yetkili servisin rampir (çelik) segman atmasının 10 gün sürmesi iyiymiş. Eğer söylediğiniz gibi sorunsuzca motoru toplayabiliyorlarsa bu işlemi yaptırmak motorun ömrünü uzatacaktır. Yine dediğim gibi gözümüzü karartmamız lazım sorunu çözdürmek için. Gönül isterki fabrika bunu yapsın bizi uğraştırmasın ama umurlarında değil anlaşılan.
Evet o motorların Euro6D Final normlarına uygun halde modifiye edilerek günümüze kadar gelmiş hali 1.4 Fire motor. Şurada detaylı bilgi mevcut motorla ilgili.
en-m-wikipedia-org.translate.googFully Integrated Robotised Engine - Wikipediahttps://en-m-wikipedia-org.translate.goog/wiki/Fully_Integrated_Robotised_Engine?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=tr&_x_tr_hl=tr&_x_tr_pto=wappEgea 1.4 Fire motorların yağ yakma harici bilinen başka sorunu yok diye biliyorum. Motor düzeyinde. Sorunu irdeleye irdeleye detaylıca araştıra araştıra kaynağını kesin olarak bulduk. Çözümü de var pistonlara Rampir (çelik) segman taktırmak. Çelik segman attıran taksicinin 1.4 Fire motorlu arabasının 378bin km’de ve hala motorunun sorunsuz olduğunu da paylaştım yukarıda ilanlardan tabii bunu doğrulayamam ama fikir verir en azından. Dolayısıyla bu motorun yağ yakma sorunu dolayısıyla bende daha önce oluşan korkunun büyük bir kısmı azaldı. Çünkü insan bilmediği şeyden korkak. Yağ yakma sorununun bilinmedik bir tarafı kalmadı sanıyorum.
Clio ile Egea Cross kiralıyordum ben genelde. İkisini tartıya koydum.
- Clio rüzgarda savurulurken direksiyonla rüzgara karşı savaştırırken Egea Cross tank gibi gidiyor aynı rüzgarlı yolda.
- Clio’nun 1.0 Tce, 1.3 Tce motor silindir bloğu alüminyum iken, Egea Cross 1.4 Fire motorunun silindir bloğu demirden yapılmış. -ki bu da demirden yapılanın çok kolay ve zahmetsizce ülkemizde rektefiye yapılabileceğinin garantisini veriyor. Alüminyum silindir bloğu içinse makine ülkemizde yok rektefiye yapılamıyor
- Clio uzun yolda ivmelenmeyi ve ileri yönlü merkez kaç kuvvetini biriktiremiyor hafif olmasından dolayı. Egea Cross ağır olmasından mütevellit uzun yolda ivmelenmesini ve ileri yönlü merkez kaç kuvvetini daha iyi biriktirebiliyor.
- Clio hafif araba olduğundan ve teker genişlikleri daha dar olduğundan ani frende daha çok kayıyor ön tekerler ve fren mesafesi uzuyor. Egea Cross daha ağır bir araba ve tekerleri Clio’dan çok daha geniş dolayısıyla yol tutuşu daha iyi ve fren mesafesi daha kısa.
- İç mekan ferahlığı olarakta Egea Cross çok daha geniş bir araba.
- Dijital klima, GSR ile gelen güvenlik özellikleri ve Traction+’da artılarından Egea Cross’un. Ben fiyat/performans aracıyım diye bağırıyor bildiğiniz Egea Cross.
Herkes için en hayırlısı en güzeli olsun inşallah.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
geri dönüşünüz ve güzel yorumunuz için ayrıca teşekkür ederim,kaliteli fikir almayı forumlarda uzun zamandır görmüyordum açıkcası,
ben servis danışmanlığı mesleğini bırakalı 1 yıl oldu,opelde satış ve sonrası lojistik,bmw'de servis,ve son durak fiattı benim için,uzun sürede servis işini yapacağımı zannetmiyorum bosch servislerde olursa belki,çünki sıkıntı ve içerdeki stresten sağlığım gitti toplamaya çalışıyorum.
dediğim gibi çalıştığım dönemde rektifiye olayında sorunsuz kullanıldı,sorun yaşayanı pek duymadım.bana göre fabrikanın ayıbı ne olursa olsun,argesini ona göre yapsa inanın bu sorun hiç yaşanmasa,günümüzde o kadar zor ki bi şeyleri elde edebilmek,kullancılarada hak verdim çalıştığım dönemde birikimlerle alınan mal sonuçta,ben olsam bende istemem açıkcası.
sormak istediğiniz farklı bi durum olursa elimden geleni yaparım,sorun değil,herkesin umarım herşey gönlünce olur
-
Yok hocam yüzde 80 ötv oldu olalı f p avantajıda gitti. Millet 920 bine citroen c3 aldı geçti otomatik vitesli. İthal araba birde ya. Bence tofaş yamyamlık yapıyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X