Şimdi Ara

Egea 1.4 Fire Motor PCV Valfi Kullanımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
1
Favori
1.152
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, Egea 1.4 Fire motorlarda PCV valfi yok. Motordan çıkan buhar yada sıcrayan motor yağları direk yanma odasına gönderilip yakılıyor. Bu düz boru yerine PCV valfi takarsak yağ yakma durumu azalır mı? PCV valfi takan var mı? Bu konudaki düşünceleriniz nelerdir? (aşağıdaki resimde ‘buharlaşan yağ’ yazısının olduğu düz boru yerine takılacak PCV valfi)


    Egea 1.4 Fire Motor PCV Valfi Kullanımı

    PCV Valfi nedir?

    Pozitif Krank Havalandırma (PCV) valfi, motorun krank kasasında biriken gazları dışarı atmak ve yeniden yanma odasına yönlendirmek amacıyla kullanılır. Bu valf, motorun içindeki basıncı dengeleyerek, yağ sızıntılarını ve motor içindeki kirlenmeyi önlemeye yardımcı olur. PCV valfi, gazları alarak, emme manifolduna geri gönderir ve böylece yakıt verimliliğini artırır ve zararlı emisyonları azaltır. Valf, motor çalışırken vakum yardımıyla açılır ve gazları çeker, motor rölantideyken ise kapalı kalır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Olmaz. Oradaki problem yağ soğutucusu olmadığı için yüksek sıcaklığa çıkan yağın buharlaşması. Noack volatility si düşük yağ kullanın. Yoksa motor içi basıncı artar, keçelerden yağ sızdırır




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byeblade -- 27 Temmuz 2024; 6:13:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yağ soğutucu denendi verim alınamadı,motor genel olarak uno 1.4 bloğu baz alınarak yapılan motor sağlamda olsa segman kaynaklı sorun yaşanıyor,boşa kürek çekerseniz ya 5w50 gibi yağa geçeceksiniz yada kabullenip böyle kullanacaksınız

  • byeblade kullanıcısına yanıt

    Dün istanbul’da taksicinin biri Egea 1.4 Fire motorlu sedan aracının kaputunu açmıştı. Hem taksi lazımdı hem motordan konuştuk. 5000km’deyken segman attırdım dedi. 145bin km’deymiş 1.4 Fire motor o günden beri hiç yağ yakmadı dedi. Ne kadar yağ koyduysam o kadar yağ kalıyor dedi. 30bin km’de motoru pert olan var dedi fazla yada eksik yağ sebebiyle. Dediğiniz gibi PCV ile olacak iş değil gibi bu yağ yakma mavzusu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu egea sahipleri komprasyon testi yaptırmalı özellikle yağ eksiktmesi yaşayanlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    Bu saçma geliyor bana koskoca fiat aldığı veya ürettiği segmanın ölçüsünü mü tutturamıyor yani ? Ya da başka parçalarının.

    Ben otomotiv sektöründe üretim yapıyorum ama mikronluk hataları bile ayıklayacak teknolojiler var. Çeşit çeşit ölçüm makineleri var. Yani hata bile olsa belki 1000 de 1'i ne denk geliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motograter M kullanıcısına yanıt

    Bende böyle düşünüyordum fakat planlı eskitme dolayısıyla markalar bilerek kusur bırakabiliyorlar maalesef. Gönül ister ki inşallah bilerek kusur bırakılmamıştır tabii. Sonuçta; Türk işçisinin, Türk tasarımcısının emeği. Bize bile bile yamuk yapmazlar sanıyorum.


    Taksici haricinde yine en işlek bir oto kiralama şirketinin görevlisiyle görüştüm. O da ekspertiz. Bizdeki Egea Cross 1.4 Fire araçlar hiç yağ yakmadı şimdiye kadar (39bin km’de 2023 model Cross kiralamıştım örn) diyordu. O da aynı sizin gibi 1000’de 1’in de böyle çıkıp yayılıyor. Türkiye’nin en çok satan arabalarından biri. Memnun olmayandan fazla memnun olan var dedi.


    Aynı şekilde Fiat satış temsilcisine de sordum o da aynı taksiler gibi 7/24 aktif sürmeyecekseniz sorun olmaz diyordu. Taksiciler bir nevi arabanın limitlerini zorluyorlar diyordu. Normal binici aile 7/24 araba sürmez haliyle. Ben ikna oldum işin açığı. Tabii yine de yağına suyuna her daim bakmak gerek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • byeblade kullanıcısına yanıt

    Fiat Egea Cross 1.4 Fire benzinli motor için uygun olan 5W-40 ACEA C3 spesifikasyonlarına sahip motor yağları ve Noack volatilite değerlerine göre sıralanmış hali: (iyiden kötüye)


    1. Ravenol VST 5W-40

    • Noack Volatilitesi: %9 civarında

    • Tam sentetik motor yağı, yüksek sıcaklık stabilitesi ve düşük buharlaşma kaybı sağlar.


    2. Motul 8100 X-clean 5W-40

    • Noack Volatilitesi: %10

    • Yüksek performanslı sentetik motor yağı, düşük buharlaşma oranı ile bilinir.


    3. Shell Helix Ultra 5W-40

    • Noack Volatilitesi: %10

    • Shell’in PurePlus teknolojisi ile üretilmiş olup yüksek sıcaklıklarda düşük buharlaşma kaybı sağlar.


    4. Total Quartz 9000 Energy 5W-40

    • Noack Volatilitesi: %10

    • Yüksek performanslı sentetik motor yağı, mükemmel motor koruması ve temizliği sağlar.


    5. Mobil 1 FS 5W-40

    • Noack Volatilitesi: %10 civarında

    • Yüksek sıcaklık stabilitesi ve düşük buharlaşma kaybı ile bilinir.


    6. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40

    • Noack Volatilitesi: %10.8

    • Sentetik teknolojiye sahip bu yağ, mükemmel aşınma koruması ve düşük buharlaşma oranı sunar.


    7. Petronas Syntium 7000 5W-40

    • Noack Volatilitesi: %10-11 civarında

    • Tam sentetik motor yağı, yüksek performans ve koruma sunar.


    8. Castrol Edge 5W-40

    • Noack Volatilitesi: %11.5

    • Güçlü yağ filmi ile motoru yüksek sıcaklıklarda korur ve düşük buharlaşma özelliği sunar.



    Egea 1.4 Fire Motor PCV Valfi Kullanımı

    Rodaj süresinde 400gram / 1000km yağ tüketimi normaldir deniliyor kullanma klavuzunda. Rodaj sonrası da 5000-6000km sonrasında motor yağı tüketimi stabilize hale gelir deniyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • total 10-40 alıp mevzuyu kapatıyorsunuz. facebook gruplarına da üyeyim akıl veriyoruz ama uyan yok . artık böyle tek tük görürsem yazıyorum. yoksa umursamıyorum.

  • motograter M kullanıcısına yanıt

    Egea 1.4 Fire motor kompresyon oranı;

    Egea 1.4 Fire Motor PCV Valfi Kullanımı


    Egea 1.4 Fire Motor PCV Valfi Kullanımı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt
    Egea 1.4 Fire Motor PCV Valfi Kullanımı

    Egea 1.4 Fire motor için 5w-40 ACEA C3 türünde motor yağı kullanımı öneriliyor üretici tarafından.


    5w 40 ile 10w 40 arasındaki fark;

    - 5w 40 daha soğuklarda daha akışkan ve motoru daha iyi korur.

    - 10w 40 daha soğuklarda daha az akışkan ve motoru daha az korur.

    - her ikiside yüksek sıcaklıklarda benzer sonuçlar verir. (40 ibaresi bu)


    Şimdi Türkiye’nin iklim şartlarına bakarsak en fazla koruyan en doğrusudur. Bu araba sonuçta yeri gelecek Bursa/Uludağ’a çıkacak (2400 metre rakım) yeri gelecek Antalya’ya gidecek yazın. Yüksek sıcaklıkta farkı yok ikisinin. Düşük sıcaklıkta daha akışkan 5w40 olanı.


    Bu söylediğiniz tek mantığı olabilir. Motor soğukken gazladığınızda daha akışkan yağ kullandığınızda (5w40) yağ yakımı oluyor. Çünkü yağ çok akışkan ve motorun her yerine ulaşıp yağlama yapıp motoru koruyor. Fakat (10w40) kullandığınızda bu yağ motor soğukken kalın olduğu için yağ, motorun her yerine ulaşıp yeterince yağlama yapamıyor ve motoru koruyamıyor fakat yağ yakımı azalıyor. Bu durumda ben motoru korumayı tercih ederim -ki üretici de bunu tercih edip 5w40 motor yağı önermiş. Bunun haricinde başka bir yağ kullanımında zaten motor garantisi biter, cüzdanınızla başbaşa kalırsınız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    ya üretici çok bilse yaptığı araba damacanayla yağ yakmaz. 25 yıllık toyotaya hatta hatta peugeot a ne koyarsan onu alıyorsun . 5-40 ile 10 40 arasındaki farkı anca testle anlarsın. bakımda koydukları dandik yağ zaten her türlü buharlaşıyor . kaliteli 10-40 koyup mevzuyu kapatacaksın. denenip buharlaşmayanlar total quartz 10-40 ,liqui ve motul un 10-40ları .

  • 10w40 yerine 5w50 kullanın,10w40 yarı sentetik yağdır 5w50 soğukta daha akışkandır ve tam sentetiktir




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UltimateRs -- 27 Temmuz 2024; 15:0:27 >
  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    Bu yağ yakmanın çok duyulmasının palazlandırılmasının sebebi taksicilerin ülke genelinde yaygın olarak 7/24 bu araçları kullanması muhtemel dahilindedir.


    Kiralık Egea 1.4 Fire araçların yağ yakmadığını söylüyor araçları kiralayanlar. -ki bu da normal çünkü bu araçlar kiralandığında yine binici kullanıyor. Taksiciler gibi 7 gün 24 saat (gece başka biri, gündüz başka biri; aynı arabayı) sürekli kullanılmıyor. Bu da aslında biniciler için (aileler için) sorun olmadığını gösteriyor. Türkiye geneli taksicilerin kullandığı arabalara bakın kaçı Peugeot sedan yada Toyota sedan kullanıyor. Bu verileri Egea Sedan ile kıyaslayınca komik sayıları çıkacağına eminim.


    Bakımda hangi marka model yağı kullanıyorlar genelde bilginiz var mı?


    ve


    Fabrika hangi marka model yağı kullanıyor ilk motor yağı olarak?


    Türkiye’den dünyaca ünlü Uber’i kah döve kah illegal yöntemlerle kovdurdular bu taksiciler.. Bunların sesinin çok çıktığını biliyorsunuzdur sanıyorum. Yağ yakma mevzusu da buna paralel bir etkide algı oluşturmuş olabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    taksiyle alakası yok . adam almış taksi falan değil normal kullanıcı 2500 km olmuş,çubukta yağ yok . gir facebook gruplarına bol bol var . ben hepsine üyeyim tesla, egea cross,toyota neyin ne olduğundan haberimiz var yani.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crow in cornfield -- 27 Temmuz 2024; 16:22:26 >
  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    Eksiltir diye zaten kılavuzunda da yazıyor rodaj süresince. 2500km rodajın yarısı kadar bir km. Daha sonrasında yağın stabilize olduğundan bahsediyor. Yukarıda paylaştım okursanız. Çubukta yağ yok diyende kullanma kılavuzundan bir haber. Üretici yazmış böyle böyle olur diye. Hiç merak edipte okuyan olmuş mu. 350 sayfa kılavuz yazmış adamlar. Dün akşam yüzeysel okudum bir kısmını. Tamamını da okuyacağım. Kulaktan dolma bilgilerle içten yanmalı araba yürütülmez. Elektrikliyi yürütürsün o başka..


    Yine bu arabaları Egea 1.4 Fire, kiralayan şirketin bir çalışanıyla sohbetimizi de paylaştım yukarıda. Bizim araçlarımızın hiçbirinde yağ yakma gibi bir sorun yok dedi. Bakımdan bakıma yağ değişiyor demişti. Hiçbir müdahaleleri de olmamış arabalara. 2023 model’den eski arabaları da yok. Km’si belli bir değeri aşanı satıp değiştiriyorlar sıfır km arabayla. Benim en son kiraladığım Egea Cross 1.4 Fire 39bin km’deydi örneğin sorunsuz arabaydı. Kaldı ki bu arabaların bakımını yapmayı bilende alıyor bilmeyen de alıyor. Bilen yağ lambasını yaktırmadan kontrolünü yapar mutlaka. Bilmeyende eğer vurdum duymazsa yahu bu arabanın yağ lambası yanmış ne ki bu demez. İnsan faktörünü de es geçmemek lazım. Herkes %100 değil, mükemmel değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    herkesin gözünde büyüttüğü vw bozması audi (super spor araçlar hariç herkesin erişebildigi premium markadan bahsediyoruz) benzinli motlrları da belli bir dönem cayır cayır yağ yakıyordu, millet bagajında yağ bidonu ile geziyordu, segman/sübap değişim kampanyası yaptılar ama yine de çare olmadı, hataları ne ise düzelttiler sonraki revizyonlarda.


    eğer fiat hatasını asla kanul etmez ise düzeltilecek hata da yoktur


    veya kamuyouna bu cevap verilirken sonraki motor kodlu revizyonlarda düeltilecektir, bi parti motorun son sahibi olanlar da şansına küser, tüketicinin arkasında devlet ve hak arama gücü yoksa bir ülkede.

  • nicknick N kullanıcısına yanıt

    Biri Türkiye’nin en büyük araç kiralama şirketinin en işlek merkezinde çalışan eski oto ekspertizi. Bizim 1.4 Fire araçlarımızda yağ yakma sorunu olmuyor diyor. Bende bir ara sıkça kullandım Egea Cross 1.4 Fire’ı, İstanbul-Bursa (uludağ), Kocaeli, Sakarya, Manyas, Çanakkale, Ayvalık, Marmara denizi çevresini dolandım vb yerlere gittim. Tek seferde bir buçuk haftada 4000km civarı yaptığım oldu. Yağ eksik demedi veya yağ lambası yanmadı hiç Egea Cross 1.4 Fire’da. Clio ile Egea Cross alıyorum genelde. İkiside tık demedi. İkisini de severim araçların. Cross’u bir tık daha fazla seviyorum.


    Diğeri taksici, 7 gün 24 saat arabayı kullanıyor. 12 saat gece biri kullanıyor, diğeri 12 saat gündüz bir başkası kullanıyor. Yıllarca böyle kullanılıyor. Haliyle bu memnun değil.


    İlk arabası olupta arabayı yürütmeyi bilmeyende çok.


    Evet yağ yakma durumu var 1.4 Fire’ın. Kılavuzda da yazıyor; maksimum yağ tüketimi 400gr/1000km diye. Rodaj süresi dolduktan sonra yağ stabilize olur yazmışlar sonra da.


    Connect modülü takılıyormuş Egea’lara. Kaputu açmadan arabanın sağlığı hakkında bilgi alınabiliyormuş. Hiçbir şey bilmeyen insan için can kurtaran görevinde bu modül. Bundan mutlaka taktırmak lazım Egea alınırsa. Telefondan arabayla ilgili tüm bilgiler görülebiliyor. Allah korusun kaza yapılırsa arabanın konumuna otomatik ambulansta çağırıyormuş.


    Egea 1.4 Fire Motor PCV Valfi Kullanımı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Üç arkadaşımda egea cross 1.4 Urban var, 2021, 22 ve 23 model
    Üçü de yağ eksiltiyor.
    Üçü de memnun, çünkü bu yağ eksiltme dışında araç tam bir fiyat performans ürünü, ayrıca LPG ile çok ekonomik.
    Her halükarda bilmem kaç yıldır üretilen motorun bagajda yağ taşıtması kabul edilemez…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Egea hb ve crossların 1.4 motorda acaba yağ eksiltme durumu nasıl ? Motorlar Türkiyeden gidiyordur diye tahmin ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.