Şimdi Ara

Seat Leon 1.6 TDİ 110 BG EURO6 Dizel Partikül Filtresi Gizli Temizliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
14.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TDİ kullanan arkadaşlar için faydalı olacağını düşünüyorum.
    https://www.youtube.com/watch?v=0RUUzW9cnm0



  • Gizlimi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otobilge kullanıcısına yanıt
    Evet hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bilgi teşekkürler, 3 yıl 92 bin kmdir partikül filtresi almadım 1.6 TDI Octavia'da, fakat arada araç çalışıyorken aynı sizin videodaki gibi fan açıyor, kendi kendine kapatıyor, bazen stop ettikten 3-4 dk sonra açılmış olan fan duruyor. Fakat anlık tüketime ve rölanti devrine hiç dikkat etmiyordum, bundan sonra dikkat edeceğim
  • Focus 3 Mca'da da aynı şekilde temizlik yapıyor.

    Yazın ortasında hiç fan açmayan arabam kışın 10 km'lik bi yolculuktan sonra stop ettiğimde fan çalışıyordu . Biyerler bozuldu sandım.

    Öyle hemen ustaya götürmem aracı, netten araştırmalarım sonucu öğrendim, dpf temizlik işlemi bitmeden stop ettiğim için fan çalışır kalmış.

    işlem sırasında 0.9-1 lt oluyo rolantide yakıt, normalde 0,3- 0,4 lt.

    Aslında bu işlemin detayına inersek uzun iş kısaca, fazla yakıt püskürtülüyo kurumların yanması için, bu da motor yağına mazot karışıp yağın incelmesine sebep oluyor, yağ değişim süresini ertelemeyin incelen yağ turbonun ömründen yiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgilendirme için teşekkürler. Benimde birkaç kez başıma geldi rolanti devrinden anladım (Euro6 tdi). Ara sıra devirli kullanmak gerekiyor dizelleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • polo tdi 2014 1.4 te böyle birşey olurmu ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Focus 3 Mca'da da aynı şekilde temizlik yapıyor.

    Yazın ortasında hiç fan açmayan arabam kışın 10 km'lik bi yolculuktan sonra stop ettiğimde fan çalışıyordu . Biyerler bozuldu sandım.

    Öyle hemen ustaya götürmem aracı, netten araştırmalarım sonucu öğrendim, dpf temizlik işlemi bitmeden stop ettiğim için fan çalışır kalmış.

    işlem sırasında 0.9-1 lt oluyo rolantide yakıt, normalde 0,3- 0,4 lt.

    Aslında bu işlemin detayına inersek uzun iş kısaca, fazla yakıt püskürtülüyo kurumların yanması için, bu da motor yağına mazot karışıp yağın incelmesine sebep oluyor, yağ değişim süresini ertelemeyin incelen yağ turbonun ömründen yiyor.

    Kelimesi kelimesine doğru. Fazla is oluşturan motorların rejenerasyon sıklığı artıyor. Yağı da aynı oranda inceliyor. Yataklar vs gayet dayanıklı ve uzun ömürlü olduğundan, ilk etkilenen turbo yatakları oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AL[e]N

    polo tdi 2014 1.4 te böyle birşey olurmu ?

    Olur tabi

    @ekose53 aslında devirli kullanan çoğu şoför, is yakma sıcaklığına erişemiyor. 600 derece olması lazım egzoz gazının. 3500-4000 devirde , hafif rampada tapa gaz 5-10 dakika giderseniz , kurumun çeyreğini belki yakarsınız. 600 dereceye ulaşamadan basarsanız, motora fazla mazot püskürtüp yakamadığınız için , normalden daha fazla kurum oluşur

    İyisi mi siz hiç zorlamayın, kendi kendine rejenerasyon yapsın.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Standart icten yanmali otto cevriminde 950 dereceleri diesel cevrimindeyse 750-800 dereceleri buluyor egsoz sicakligi 600 derece motor sicakliginda tahminen motor optimum sekilde isinmamis oluyor ve tapa gaz yapmak zararli olur ama kurum olusmamasi icin dip gaz yapmak geeekiyor o isi ancak yuksek basinc ve sicaklik cozuyor sicaklik tek etken degil

    Ayriyetten motor optimum sicakligina geldikten sonra kompresyonda 3000-4000 dd/ dak da gaza basmadan 30 saniyelik bi yokustan inmeniz bile cok fayda eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Standart icten yanmali otto cevriminde 950 dereceleri diesel cevrimindeyse 750-800 dereceleri buluyor egsoz sicakligi 600 derece motor sicakliginda tahminen motor optimum sekilde isinmamis oluyor ve tapa gaz yapmak zararli olur ama kurum olusmamasi icin dip gaz yapmak geeekiyor o isi ancak yuksek basinc ve sicaklik cozuyor sicaklik tek etken degil

    Ayriyetten motor optimum sicakligina geldikten sonra kompresyonda 3000-4000 dd/ dak da gaza basmadan 30 saniyelik bi yokustan inmeniz bile cok fayda eder

    İkinci paragraf doğru. Fakat ilki teoride kalmış.

    Egzoz gazı sıcaklığına bakıyorum obd üzerinden. 600 derecelere çok ekstrem şartlar haricinde gelmiyor. Genelde 400-500 arası gezer yüksek yükte. Çünkü turboda çok fazla ısı kaybediyor egzoz gazı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: AL[e]N

    polo tdi 2014 1.4 te böyle birşey olurmu ?

    Olur tabi

    @ekose53 aslında devirli kullanan çoğu şoför, is yakma sıcaklığına erişemiyor. 600 derece olması lazım egzoz gazının. 3500-4000 devirde , hafif rampada tapa gaz 5-10 dakika giderseniz , kurumun çeyreğini belki yakarsınız. 600 dereceye ulaşamadan basarsanız, motora fazla mazot püskürtüp yakamadığınız için , normalden daha fazla kurum oluşur

    İyisi mi siz hiç zorlamayın, kendi kendine rejenerasyon yapsın.

    hiç anlamam arabadan yavaş yavaş öğreniyoruz :)

    forumda bu tarz konular umarım artar.




  • Bu dpf olayı dizelin kabusu oldu en iyisi euro 4 dizel araba.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aracım da aynı motoru kullanıyor 2012 Golf 6 1.6 TDI bi kaç kere aynı durum balıma geldi ne olduğunu anlamamıştım artık daha dikkatli olacam. Teşekkürler paylaşım için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Hepsi yapıyor hocam. Şanzuman farketmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Km le alakası yok. Aracı devirsiz kullanımla ve aldığınız yakıtın kalitesi ile ilgili.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Iyiymiş. Benim Astrada 1.4 - 1.6 lt lerde geziyor pasif temizlik esnasında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabam 68 binde euro 5 dci daha hiç yapmadı böyle hareketler yada uzun yolda seyir halindeyke yapıyorsa yapmıştır
  • Keşke daha önceden görmüş olsaydım bu konuyu. Aracım 2014 model 1.6 tdi 105 bg Seat leon. Bundan daha önce de DPF hatası vermişti, yol yardımı aradığımda aracı 2000 devir 70-80 km/h hız ile 4. Viteste 15-20 km kullanmam durumunda hatanın kaybolacağını söylemişlerdi ve bende dediklerini yapmış hatanın kaybolduğunu görmüştüm. Aracı sürekli kısa mesafe kullanıyorum evden işe işten eve 1-2 km. Aracın sürekli fan açtığını duyuyordum ama önemsemeyip kontağı kapatıyordum. 1 hafta boyunca aracı yüksek devirde kullanmadan dpf hatası ile sürdüm. Dün ise kızdırma bujisi hatası verdi. Bugün ise uzun yola çıkacaktım zaten ve yolda temizleyeceğini ve hatanın kaybolacağını düşündüm ama 100 km kullanmama rağmen hata gitmedi. Erdek ten Balıkesir’e gelmiştim. Hemen Bosch Car Servise girdim. Usta makineye bağlayıp hataları sildi aracı tekrar çalıştırdı, kızdırma bujisi hatasını bir daha vermedi fakat dpf hatası tekrar çıktı. Bilgisayara bağlayıp temizliği başlatmak istedi fakat araç bunu yapmadı. Gel abi bir tur atalım seninle dedi, bindik araca biraz dolaştık yolda hata kayboldu kendi kendine. Bundan sonra böyle bir hata alırsam mutlaka temizlemesi için aracı kullanacağım ya da tüketime bakıp çalışmaya devam ettireceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MissYou -- 30 Eylül 2018; 20:36:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Focus 1.5tdci'da, rolanti devri 1000e cikiyor, normalde 750-800 olur. Test menusunde 82 dereceyi gecmeyen motor sogutma sıvısı sicakligi, bu esnada 97 dereceyi görüyor; haliyle fan da açılıyor.

    Ilk baslarda durumu anlamayip da kontak kapat-ac yapinca, yine ayni yuksek devirde calismaya devam etti. Sanzimani S modunda tutup, biraz gezince bitti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.