Şaka maka çifter çifter vites küçültmek ve el frenini tekerleri kilitlemeyecek kadar çekmek mantıklı. Güvenli bir hıza düştüğünüzde el frenine komple asılıp kısa sürede durabilirsiniz. Ayrıca şunu da söyleyeyim su birikintisi varsa düz olarak dalmaya çalışın su birikintisi aracı acayip yavaşlatıyor
quote:
Orjinalden alıntı: hacı_yatmaz
ÇEK EL FRENİNİ DİREKSİYONU DURUMA GÖRE SAĞA YADA SOLA HIZLI BİR ŞEKİLDE KIR YA ARAÇ SPİT ATAR YADA YANLAMASINA VURUR
Drift School serisini mi izledin Normal yolda onu yapıtığın anda filmlerde olduğu gibi yan yan takla ata ata araç gider.Fakat gerçekten usta isen el freni ile kıçı sağ sol yapıtararak sürtünme kuvvetinden yararlanabilirsin ama bu çooook büyük ustalık ister.
İnşallah böyle durum olmaz ancak olursa dediğiniz şeyleri yapıp(vites düşürme,el frenini çekme vs...) olmadı kelime-i şahadet getireceğiz.
BODOSLAMA DALMAKTAN İYİDİR
TABİKİ BENİM YÖNTEMİ YAPMAK İÇİN ALTINDA YAĞLI BİR ARAÇ OLMASI GEREK MESELA SUPRAYLA BU HAREKETİ KOLAYLIKLA YAPABİİLİRSİNİZ ANCAK ARABA DOĞAN VEYA ŞAHİN TİPİ ARAÇLARSA EL FRENİNİ ÇEKİP GAZA ASILMALISINIZ VE ARAÇ DÖNERKEN ANİDEN TERS YÖNE DOĞRU DİREKSİYONU KIRMALISINIZKİ TAKLAYA MAĞRUZ KALMAYIN AMA BU OLAYDA ZAMANLAMA VE TECRÜBE EN ÖNEMLİ ŞEYDİR
vites küçülterek yavaşlattık diyelim.peki 30 40 km hıza indikten sonra 2. vitesin yavaşlatması çok etkili olmayacak.o hızda da vites 1e geçmez sanırım.ben 25km gibi 1e aldım.debriyaja basılıyken gaza basınca vites geçiyor.devir çok düşmediyse debriyajdan yavaşça çekilmeli.eğer devir çok düştüyse yine gaz verip debriyajdan öyle çekmek gerekir.yoksa tekerlek kilitlenebilir.geçen haftalarda yüksek hızla giderken durmam gerekti.hafif yokuştu.hızım 120 gibi.5-3-2 yaptım.5ten 3e çekerken sol ayağım debriyajdayken sağ ayağımla hem frene basıyorum hem de gazın üstünde tutup debriyaja bastığımda motorun devrini arttırıp debriyajdan öyle çektim.yumuşak ve etkili bir yavaşlama oldu.araba tipo.abs yok.neden aniden yavaşlama gereği duydun diyorsanız söyleyeyim.arabanın kaputunu tam kapatmamışım ve hızın etkisiyle sallandığını görünce durmam gerekti.ve durabileceğim tek yer vardı.orayı geçsem bir daha durmam bayağı zaman alırdı.
quote:
Orjinalden alıntı: berkcanvardali
onda da 1-2-3 var kardeş bzm polo da öle 1-2-3 var öle yapabilir
benim bildiğim orda yazan 1-2-3 ler manual fren değil karlı yolda arazide felan çekişi ayarlayan bişeydi sanırım.
3 yazan konum:1-2-3.viteslerde gider. 2: 1-2 1 sadece 1.viteste gider. yani yazan vitesin üstüne çıkmaz.
İzmir de birkaç gün önce freni boşalan kamyon ışıkta bekleyen arabalara vurmuş ölen de olmuş galiba ...
quote:
Orjinalden alıntı: stilll
vites küçülterek yavaşlattık diyelim.peki 30 40 km hıza indikten sonra 2. vitesin yavaşlatması çok etkili olmayacak.o hızda da vites 1e geçmez sanırım.ben 25km gibi 1e aldım.debriyaja basılıyken gaza basınca vites geçiyor.devir çok düşmediyse debriyajdan yavaşça çekilmeli.eğer devir çok düştüyse yine gaz verip debriyajdan öyle çekmek gerekir.yoksa tekerlek kilitlenebilir.geçen haftalarda yüksek hızla giderken durmam gerekti.hafif yokuştu.hızım 120 gibi.5-3-2 yaptım.5ten 3e çekerken sol ayağım debriyajdayken sağ ayağımla hem frene basıyorum hem de gazın üstünde tutup debriyaja bastığımda motorun devrini arttırıp debriyajdan öyle çektim.yumuşak ve etkili bir yavaşlama oldu.araba tipo.abs yok.neden aniden yavaşlama gereği duydun diyorsanız söyleyeyim.arabanın kaputunu tam kapatmamışım ve hızın etkisiyle sallandığını görünce durmam gerekti.ve durabileceğim tek yer vardı.orayı geçsem bir daha durmam bayağı zaman alırdı.
Oohoooo, bu ne ya, valla hiç uğraşamam, bodozlama dalarım duvara
el freni sertliğini iyi ayarlamakta fayda var benim el freni sonuna kadar çekmedikten sonra kızaklamıyor, aşırı sert el freni panik anlarında daha da zor anlar yaşatabilir,
bende arkadaşların dediğini yapardım herhalde arabayı yavaşlatacak fren pedalı, el freni ve motor freni olduğuna göre yapacak şeyler belli aslında
bu gibi durumlar için musait anlarda pratik yapılabilir aslında neyle karşılaşacağımızı bilemeyiz ama enazından ne yapacağımızı bilir ve karar verebiliriz
bide şu seçenek var temel fıkrasındaki gibi kendimize bir kurban seçebiliriz ancak kalabalığa doğru kaçarsa onada herkes kendisi karar versin artık...
Benim merak ettiğim konuda, araçta elektronik park freni varsa böyle bi durumda napıcaz ...??
Mantıklı yorumlar ve mesajlar için teşekkürler. Bu konuyu okuyanlar böyle bir durumla karsılaşmazlar inşallah ama karşılaşırlarsa umarım okuduklarını hatırlayıp, güvenli şekilde durabilirler.
quote:
Orjinalden alıntı: xtatic
Benim merak ettiğim konuda, araçta elektronik park freni varsa böyle bi durumda napıcaz ...??
Bu durumda yapılması gerekeni yukarılarda Muratt45 isimli arkadaş yazmış zaten...
5. vitesten 3. vitese atıp el frenini pompalayarak çekip indirirsin sağda solda bariyer vb tarzı bişey varsa sürtersin.En güzel yöntem budur..(Eğer mesafe çok az ise)
Mesafe varsa zaten 5-3-2 el freni yeterli olacaktır.
quote:
Orjinalden alıntı: historiyst_45
İzmir de birkaç gün önce freni boşalan kamyon ışıkta bekleyen arabalara vurmuş ölen de olmuş galiba ...
Bir kaç gün değil, dün gece oldu. Ben de tesadüf eseri kazadan bir saat sonra oradan geçiyordum... Ortalık savaş alanı gibiydi.
arabada çapa gibi bişey mi bulundursak acaba. sandal misali
quote:
Orjinalden alıntı: xtatic
Benim merak ettiğim konuda, araçta elektronik park freni varsa böyle bi durumda napıcaz ...??
Fazla teknolojik araçların zararları. Yapacak hiçbirşey yok.Hele araç bir de otomatikse iş daha da sakat.
o an aklıma ne gelirse onu yapacagım kesin.
şu anda şunu yaparım bunu yaparım da diyemiyorum açıkcası.
takla atmamak ve bodoslama bir yere girmemek için elimden geleni yaparım gibi geliyor açıkcası.
o an paniklememek en önemli unsur bence ..ki %80 lik bir kısım panik yapar ve aniden el frenine asılır sonuç yola,arabana,hızına şansına bağlı ..yukarda bi arkadaş aniden kırarım direksiyonu demiş ki takla atmaman imkansız gibi bişey o durumda tabi çok usta şoförler var sağ sol attırarak aracın sürtünme kuvvetinden yararlanıyorlar tabi bunu yapmak her kişiliğin harcı değil...en mantıklısı şuan itibariyle iyi zamanlamalarla vites küçültüp yavaşlayabilmek gibi görünüyor
quote:
Orjinalden alıntı: C4_1400
arabada çapa gibi bişey mi bulundursak acaba. sandal misali