Şimdi Ara

Eğer fren tutmuyorsa... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
1
Favori
33.145
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çevre arası yollardaki metal bariyerlere sürtmeye kalkmayin bütün o metal şerit aracin içine girer boydan boya deler geçer. Benzeri durumlarda yapilmis cok kaza gördüm. Ayrica aşiri hizda da kaldirima sürtmeyin rot kirar araca takla bile attirabilirsiniz. Ani el freni çekmek de araci yoldan disari savuracaktir.

    Doğru olan tahminimce 3 -1 viteslere inmek ve kademe kademe el frenini çekmek. eğer varsa düz duvar gibi yerlere sürtmek yada yumusak bir yüzeye carpmak. eğer yan tarafta yolcu yoksa aracin sağ tarafini feda ederek bir yere carpmak da hayat kurtarabilir. Ama kaza aninda dizlere dikkat en cok bacak sıkısmasi yasaniyor kaza aninda...
  • arkadaslar herkez el freni ceksin demis ama ya ayak freni varsa ayni etkiyi gosterirmi acaba
  • BENIM BASIMA GELDI KAMYONLA TEPE YUKARI CIKIYORUM ARABA BOGULDU 3 TEN 2 YE INDIM ARABA VITEZ YEMEDI 1 ATTIM GENE YEMEDI . DENIYORUM DENIYORUM OLMUYOR ARABA BU SEFER TEPEDEN GERİ GERİ HIZ KAZANIYOR FREN TUTUYOM TUTMUYOR TUTUYOM TUTMUYOR TABİ BOLE ACİP BİŞİ İÇİME GIRMIS GIBI PANIKLIYORUM BIDE EN SONUNDA ARABAYI 1 ATTIM VE İSTOOP ETTIM ARABA DURDU HELE ŞÜKÜR :) AMA ACAYIP KORKTUM O AYRI MESELE TABI BIZIM KAMYON ESKI IDI EL FRENI CALISMIYOR :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berkcanvardali

    onda da 1-2-3 var kardeş bzm polo da öle 1-2-3 var öle yapabilir

    Otomatiklerin bir kısmında örneğin BMW'nin Steptroniklerinde devir yüksekse sen istediğin kadar uğraş vites düşürtmez. Yani o metodda yemez maalesef.

    Bu işte tek yol motor freni gibi duruyor düz viteslerde.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turgut marea

    BENIM BASIMA GELDI KAMYONLA TEPE YUKARI CIKIYORUM ARABA BOGULDU 3 TEN 2 YE INDIM ARABA VITEZ YEMEDI 1 ATTIM GENE YEMEDI . DENIYORUM DENIYORUM OLMUYOR ARABA BU SEFER TEPEDEN GERİ GERİ HIZ KAZANIYOR FREN TUTUYOM TUTMUYOR TUTUYOM TUTMUYOR TABİ BOLE ACİP BİŞİ İÇİME GIRMIS GIBI PANIKLIYORUM BIDE EN SONUNDA ARABAYI 1 ATTIM VE İSTOOP ETTIM ARABA DURDU HELE ŞÜKÜR :) AMA ACAYIP KORKTUM O AYRI MESELE TABI BIZIM KAMYON ESKI IDI EL FRENI CALISMIYOR :)

    benim tırda başıma geldi 2 yıl önceki yaz. pozantıya doğru tekir yaylası taraflarında çok dik ve virajlı bir rampa var. oradan aşağı inerken önce motor freni yaptım yemedi sonra frene bsatım sertçe. bi ara aynaya gözüm takıldı baktım dorse sağdan sağdan geliyoren sounda frenler ısındı ve tutmamaya başladı. son çare gaza basıp dorse frenine çek bırak yapmak kaldı. çeke bıraka düzeltmiştim.düze geldiğimde klima açıkken bile üzerimden akan suyu görmeliydiniz.adanaya gelir gelmezde bi öğlen namazı ve şükür duasıyla tamamladım.o günden sonra tır direksiyonumu benden uzak




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ybah


    quote:

    Orjinalden alıntı: berkcanvardali

    onda da 1-2-3 var kardeş bzm polo da öle 1-2-3 var öle yapabilir

    Otomatiklerin bir kısmında örneğin BMW'nin Steptroniklerinde devir yüksekse sen istediğin kadar uğraş vites düşürtmez. Yani o metodda yemez maalesef.

    Bu işte tek yol motor freni gibi duruyor düz viteslerde.

    daha önce hiç otomatik vitesli araç kullanmadım ama aklıma gelen şey o hızdayken r yada p konumuna geçirebilirmisiniz acaba vitesi.p konumuna gelse lastikler kilitlenir r ye gelse en azından geri vites dişlisi oranından dolayı araç bir anda kompresöre binmiş gibi yığılır mı acaba?




  • Öncelikle yapılması gereken fren pedalını pompalamaktır. Birkaç kez fren pedalını hızlı bir şekilde pompalayın. Eğer işe yaramamışsa;

    Önce araç içinde herkesin emniyetli bir pozisyon almalarını sağlayın. Emniyet kemerleriniz takılı değilse takın. Sonra;

    Birkaç yol var;

    1- El freni;

    Çoğu araçta kademeli olarak çekmek, aracın stabilitesini bozmadan aracı durdurabilir. Ancak yine de motor komprasyonu ile yani vites küçülterek desteklenmelidir.

    Ancak bazı araçlarda el freni arka diskten bağımsız olarak dişliye bağlıdır ve kilitler. Yani el freni arka fren balatasını kullanmaz, kendi tırnakları vardır ve arka tekerlekleri kilitler. Bu araçlarda yüksek hızda el freni çekmek doğrudan takla atma sebebidir. Çünkü genelde arka iki tekerlek de aynı anda tırnağa gelmez. Önce tek taraf kilitlenir, sonra diğer taraf kilitlenir. Tabi bu arada araç çoktan kontrolden çıkmış olur.

    El frenini kullanmayı düşünüyorsanız ve aracınızın el freninin ne yapıda olduğunu bilmiyorsanız düşük hızlarda veya durmaya yakın el frenini kullanarak yavaşlama denemesi yapın.

    Bazı araçlarda ise el freni fren merkezine bağlıdır. Ve ayak freni tutmayınca o da tutmaz. Ayrıca araçta frenin tutmamasının sebebi balata ve disklerin ısınması ise el freni yine işe yaramayacaktır.

    El freni kullanılacaksa direksiyon arka disk veya kampanalardaki orantısız kavramalardan dolayı muhakkak çok sıkı tutulmalıdır. Direksiyon sıkı kontrol altında tutularak takla ihtimalini bir nebze azaltabilirsiniz.

    2- Komprasyonla yavaşlama, motor freni;

    Daha güvenli bir yoldur. Sırayla vites düşülebilir. Eğer acil durma ihtiyacı yoksa bulunulan vitesten sırayla düşülebilir(5-4-3-2-1 gibi). Acil durma ihtiyacı varsa bu kadar beklemek kazaya sebep olabilir. Doğrudan 3-1 yapılabilir. 150 km hızda dahi olsanız, eğer acil durmanız gerekiyorsa 3.vitese atmanız durumunda en fazla bir miktar yağ yakarsınız. Motora ciddi bir zarar verme ihtimaliniz düşüktür.

    Ağır tonajlı araçlarda, bu gibi durumlarda motor freni sonuna kadar kullanılır. Gerekirse motor patlatılır ama araç durdurulur.

    Yüksek hızlarda düşük vitese geçmek isterseniz genelde şanzıman vitesten atar. Bu durumda vites kolunu elinizle sıkıca viteste tutmanız gerekebilir. Eğer araç kamyonsa ayağınızla bile yüklenebilirsiniz. Eğer devir redline'ı çok geçerse sonu motor patlatmadır. Yani pistonlar kırılır, krankı kırar veya kapak kırılır. Ancak kaza yapmanın maliyeti ve can güvenliği riski, motor yaptırma maliyetinden çok daha fazladır.

    Yüksek hızlarda vites düşerken hız-vites orantısızlığından dolayı şanzıman vitese zor geçebilir. Bu durumda ayak debriyajdayken bir miktar gaz verilerek devir yükseltilebilir. Böylece vitese daha rahat geçecektir. Ancak bu gaz verme durumu komprasyonun etkisini azaltabileceğinden, vites kolunu vargücünüzle zorlayarak vitese geçirmeniz daha iyi sonuç verecektir.

    Normalde redline'da devir çevirmeyebilirsiniz. Bu devirler motora zarar verir düşüncesini o acil durum anında kafanızdan atın. Motorunuz bu gibi durumlarda dayanacak güçtedir. Zaten dayanmasa da can güvenlipş en büyük önceliktir.

    Motor freni yapılırken otomatik araçlarda da vites manuel olarak düşürülebilir. Sırasıyla D-4-3-2-1 veya 4 ileri ise D-3-2-1 veya D-3-2-L kullanılabilir. Otomatik şanzımanlarda motor freni daha güvenlidir. Sebebi ise tork konvertörünün güç emici yapısıdır. Tork konvertöründeki güç kaybı motorun redline'ı geçmesini bir miktar önler.

    Araç ister otomatik olsun ister manuel bu gibi durumlarda kesinlikle R veya P moduna geçilmemelidir. Zaten çoğu yeni otomatik şanzımanlar bu modlara hareket halinde geçmez. Manuel araçlarda ise R'ye geçmek şanzımanın kilitlenmesine sebep olabilir. Ayrıca dişli oranı olarak geri vites, 1. vitesten daha etkili bir durma da sağlamaz.

    Freninizin boşaldığı durumlarda kesinlikle vitesi boşa almayın.


    Hiçbir önlem işe yaramamışsa son olarak, aracı yolcu olmayan tarafından uygun bir yere sürtün. Kaldırıma yanaşmayın, takla atarsınız. Otoyol bariyerlerine sürtecekseniz çok yavaş yanaşın. Hızlı yanaşırsanız kopan bariyer doğrudan araca saplanabilir. Yol kenarı ağaçlı veya uçurumlu ise yol kenarına yanaşmayın. Yol kenarında patates tarlası gibi boş ve küçük engebeli, yumuşak topraklı, kayasız arazi varsa kontrollü bir şekilde girin.

    Öndeki araç kamyon gibi yüksek bir araçsa sakın ona çarparak yavaşlamayı veya durmayı denemeyin. Yüksek araçların kasaları doğrudan yolcuları katledecektir.

    Eğer konvoy halinde iseniz ve konvoydaki diğer araç da durumdan haberdar ise öndeki aracın tamponuna dayanarak onun kontrolünde durabilirsiniz. Tabi bu durumda öndeki araç şoförü çok dikkatli olmalıdır. Ani bir freni veya manevrası her ikinizin de spin atmasına sebep olabilir.

    Her ne kadar son şans aracı bir yere vurmak olsa da, kontrollü bir çarpma çoğu kontrolsüz çarpmadan daha az hasarla sonuçlanır.

    El freni ayarınızı, fren disk ve balatalarınızı sık sık kontrol ettirin.
    Yokuş inişlerinde sürekli düşük viteste inin. Freni mümkün olduğunca az kullanarak ısınmayı azaltın.

    Kazasız sürüşler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34

    El frenini çeksen o hızla herhalde takla atarsın. Herhaldesi fazla zaten kesin takla atarsın. Bunu bende düşünürüm. Düşün 140 ile gidiyorsun ve durman gerekli ama bastın frene durmuyor araba. Ve şu olur bence. Ayaığını gazdan çekip sıra ile 5. vites'ten 4, 3, 2 küçültmek gerekir. Gerçi hiç denemedim. 140 ile giderken ayağımı gazdan çektiğim an otomatikman 130-120'ye düşsem, o arada 4'e düşürsem araba bağırır ama bir o kadar da çabuk 100'e düşer hız. O esnada hemen 3. vites ve yine devir yüksek olduğu için araba bağırır ve hız herhalde hızlıcana 80-70 gibi olur ve o esnada 2. vites'e küçülüp yine yüksek devir ve hızda herhalde 60-50 gibi olsa ve artık durmamız gereken mesafe uzunsa belki kurtarıp 30-40 km. hız'a düşüp 1. vites'e düşsek belki kurtarıp durmayı sağlarız. Böyle olur diye düşünüyorum. Belki yanlıştır ama sadece kafamda canlandırdığım bir varsayım. Denemedim yani.

    zaten 2ye attıktan sonra el freni ile her türlü durur... allah yaşatmasın hele hele rampa aşağı virajlı bir yolda falan...




  • 90 lı yıllarda 87 doğanımızın çiçek gibi arabamızın frenleri boşalmıştı:) babam kullanıyor ve eskişehirden ankaraya dönüyorduk. yol dümdüz pek kalabalıkta yoktu. babamda 90 ı geçmezdi.

    iyi hatırlıyorum meraklı meraklı arka koltuğun ortasından yolu babamı fln seyredrdim. durumu anladım ama tehlikenin farkında değildim. el freni çekti babam. 2-3 kademe işte tekerleri kitlemeyecek kadar. vites küçülttü. sonra iyi ce çekip el frenini durdu. ön balatalar bitmiş hidrolik seviyeside düşünce fren pedalı işlevsiz hale gelmiş.

    tabi babam yılların şoförü ve helkpter tknsyeni oalrak o kadar titz bir insan olarak nasıl balataları gözden kaçırdı anlamam mümkün olmadı. insanlık diyebilirim ancak. normalde titizlikten gına getirebilir çünkü. kısacası bu şekilde durabildik. poaltlı civarındaydık hemen yol kenarında sanayiye daldık vs vs..

    en önemli noktada 90 ı geçmemekti ya da diğer ifadeyle 120-140 gitmemesi idi.




  • eger arabanız volvoysa arkların dedıklerını yapın sonra gerısını volvoya bırakın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BOXO

    eger arabanız volvoysa arkların dedıklerını yapın sonra gerısını volvoya bırakın


    bu nasıl bir cevaptır yahu.gerisini volvoya bırakın.kul yapısı efendiiii buu....
  • Bu arada fren ayarlarını mutlaka kontrol ettirin.

    Aracım 5 yaşında, 70binde. Geçende sanayide bir yakınımın yanına gittim.
    Gel bi fren ayarı ve temizliği yapalım dedi. Arka kampanaları bu güne kadar hiç açılmadığı için zor söktü.
    Sözde her yıl yetkili serviste bakım yaptırıyoruz. 4 bakımın hiç birinde sökülüp temizlenmediği anlaşıldı.
    Ayrıca el freni teli bayağı bi boştaymış. Yani park halinde çekilince tutuyor ama yolda giderken çekilince durmaya hiç bir faydasi olmayacaktı.
    Onu bayağı bi kısattı. Önceleri sonuna kadar caaart diye çekiyordum. Şimdi yarıya bile gelmeden (5-6 dişte) tam olarak tutuyor.

    El freni kullanmayı düşünenler arka kampanaları bi söktürüp temizletsin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BOXO

    eger arabanız volvoysa arkların dedıklerını yapın sonra gerısını volvoya bırakın

    volvoysa zaten öyle bir sorun olmaz şaka tabi de olma ihtimali çok daha düşüktür hem o tonajdaki aracı durdurmak daha zor olur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fubo

    arkadaslar herkez el freni ceksin demis ama ya ayak freni varsa ayni etkiyi gosterirmi acaba



    evet birde o var ayaktan el frenli bir araçta nasıl el frenlemesi yapacağız. onu nasıl ayarlayacağız
  • 92 bi enter(bir dolmuş çeşititir) sürüyodum acemiyim arabaın frenler boşalmış bi albea çarpıştık ...
  • gerçekten güzel teknikler teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kürsad


    quote:

    Orjinalden alıntı: fubo

    arkadaslar herkez el freni ceksin demis ama ya ayak freni varsa ayni etkiyi gosterirmi acaba



    evet birde o var ayaktan el frenli bir araçta nasıl el frenlemesi yapacağız. onu nasıl ayarlayacağız

    o tip el frenlerinde boşa çıkarma mekanizmasıda vardır. kimisi bir kol kimiside o pedalın ucuna basarak.işte bu ikisini birlikte kullanırsanız normal fren gibi işlev görebilir.yani bir taraftan frene basarken diğer yandanda boşa alma mekanizmasını çekili tutun




  • Ben pek bi teknik göremedim
    Motor freni dediğimiz şeyi ben herzaman yaparım fren tutsada tutmasada (alışmışım)
    Bu arada benimde başıma çok geldi , hele tipoda. Tipodaki sorun hortumtan.Hortuma bi baktık tiydiriyo.Hortumu değiştirdik bu seferde arkadaki kampanalardan onların ayarları varmış falan filan.Arabada en önemli faktör fren. Çok iyi bakın kontrol ettirmekte geç kalmayın
  • Hakkaten araçta elektronik park freni varsa salavat mı getiricez yani.

    Tek tık, iki tık yokki birde araç mesela vw passat dsg gibi bi araçsa yada başka bir arkadaşın dediği gibi steptronic şanzımansa tork konvertörü denilen olayda yok. vites düşürünce redline' a gelicek devirdeyse yada motora zarar vericek durumdaysa düşürmiyorki vitesi...





    quote:

    Orjinalden alıntı: TripleSix


    quote:

    Orjinalden alıntı: xtatic

    Benim merak ettiğim konuda, araçta elektronik park freni varsa böyle bi durumda napıcaz ...??


    Bu durumda yapılması gerekeni yukarılarda Muratt45 isimli arkadaş yazmış zaten...




  • Yaklaşık 6 ay önce böyle bir olay babamla benim başıma gelmişti. Hatta burada konu açmıştım. Buyurun konunun linki. Başımdan neler geçmiş okuyun..

    http://forum.donanimhaber.com/m_24699471/mpage_1/key_//tm.htm#24711198
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.