Şimdi Ara

Ekran kartları ve sahte çözünürlük? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.839
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • dediğim gibi, daha spesifik olmalıymışım.

    hocam sana zahmet 1660 VENTUS XS OC adlı başlığa bi bakabilir misin? 6402p ile 1070ti kartın darboğaz yapmadığı bir youtube videosu attım. saçma geldi baya ama bi bakabilirsen iyi olur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • xGlorfindel kullanıcısına yanıt
    Yetersiz işlemci tabiki darboğaza sebep olur ,senin durumun işlemci yetersizliğidir. FP sbitlemek yapabilceğin en iyi şeydir. Oda derdine deva olmaz ise yapabilceğin tek şey işlemciyi değiştirmektir. 60 fps değil 50 ye yada 30 fps saibtlemen gerekir. 30 fps oyundan keyif alaibliyosan sıkıntı yok.
  • işlemci değiştirmek kulağa hoş gelen bi fikir ancak anakartım 7. nesilden sonrasını desteklemiyor. 7. nesillerin de fiyatlar benim gibi bir öğrencinin karşılayabilecegi boyutlarda değil maalesef.

    hem anakarti hem islemciyi değişmem gerekecek ki, ne farkı kaldı bu işin yeni sistem toplamaktan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xGlorfindel -- 7 Ocak 2020; 11:57:21 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Darboğaz dediğiniz olay tam olarak nedir bilmiyorum okuduğuma göre cpu nun yetmemesi gibi algıladım. Cpunun yetmesi oyunlarda % olarak tamamını kullanması mı gerekiyor?
    Sistem upg ettim şuan (gerçi pc yüzü göremiyorum monitör değiştirdim gelmesini bekliyorum) eski sistemde i5 3330 işlemci ve ddr3 12 gb 1333 mhz ram ler vardı ve gpu yu upg etmedim 3 sene önceki aldığım rx470 4gb var oyunlarda (bf1, rdr2, ghost recon wildlands) cpu kullanımı 95-98 arası oluyordu gpu kullanımıyla eşitti genelde ara ara cpu 100 lere gpu 95 lere düşüyordu takılma donma rahatsız edecek gibi şeyler çok çok nadirdi.
    Yeni sistem 3700x işlemci, 16gb 3200mhz ddr4 ram gpu aynı.
    Şimdi cpu eskisine göre haliyle güçlü fps olarak aynı mı kalacak yoksa cpu % olarak kullanım düşeceğini tahmin ettiğim için darboğaz mı yapacak aydınlatırsanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu dediğiniz şeyin yani fps arttırmak için çözünürlük arttırma olayı diye birsey yok. Yani

    720 de oyun 300 fps verirken cpu full load oluyor eme ekran kartı örneğin %50
    1080 de 190 fps, işlemci 100% gpu %60
    4k da 120 fps cpu %80 gpu %100
    Cpu yu düşük çözünürlükte full yapan fps in kendisi zaten
    Çözünürlüğü arttırıp fps düşüp gpu ya hesaplaması gereken daha yüksek çözünürlük verince cpu %100 olmuyor tabi.

    Sizin mantıkta çözünürlüğü sanal olarak arttirinca zaten gpu yükü nedeniyle fps düşünce cpu boşta kalsa dahi daha yüksek fps alamazsınız. Çünkü her şekilde cpunun hesaplayabikecegi fps burada limiti belirliyor.

    Bunu daha kolaylaştırarak açıklamaya çalışayım.
    Cpunuz bir oyunda saniyede 40 kareyi işlemesi için gpu ya yollayabiliyor. Ekran kartınız ise 1080 de 90 kare isleyebilecek kapasitede bu yüzden oyun 40 fps çalışıyor.

    Siz çözünürlüğü arttirinca ekran kartının isleyebildigi kare sayısı 30 a düşünce Cpunuz 40 fps den daha az veri gönderdiği için darboğaz ortadan kalkıyor ama bu sefer oyununuz 30 fps oluyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.