Şimdi Ara

Ekran kartlarındaki renk problemi... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
7
Favori
5.837
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Arkadaşlar. Mesajda vurgu yapmak istediğiniz bir yer yoksa, alıntı butonunu değil, hemen yanındaki cevap butonunu kullanın. Yazdığınız mesajın alt kısmında ucu yukarı bakan oka tıkladığınızda, hangi mesaja cevap verdiğiniz görünecek zaten.

    Mobil, mini ve tabletten girerken de cevap seçeneği var.

    Ek olarak, konuyu açan ben değilim ama konu dışına çıkmazsanız iyi olur bence.

    Haklısın dostum ama konuyu toparlayacağım işten güçten vakit bulamadım bir türlü eklediğin çoğu bilgiyi konuya toplayacağım yardımların için çok teşekkürler




  • Kısa zamanda test ekleyeceğim konuya ilişkin, amd onboard vs gtx780 yaparız. Bu ara çok ödevim var, yetiştiremiyorum, öbür haftaya biraz daha rahatlayacağım. Monitör fotoğrafı adil olmasada fark bariz. Aynı monitörde kıyaslayıp bakmak lazım. Yaptığım testleri ekleyemiyorum ama fps yada time farkı olmuyor rgb-ycbcr arasında. Min fps değişiyor sadece. O da herzaman olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaypurTiryading -- 20 Eylül 2014; 14:04:03 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: llllxefsanexllll

    Arkadaşlar deneme yanılma yöntemi ile en iyi renk ve parlaklık ayarlarını bulmanız lazım ondan sonra sorun kalmıyor. Parlaklığı azaltın renk sıcaklığını arttırın farkı göreceksiniz.

    bencede böyle bu.

    bende parlaklığı azaltıp kontrastıda çok arttırmadan canlı görüntüyü yakaladım öyle baş ağrısı felan olmuyor.

    bazı arkadaşlar fanboy değilim ama yazdıklarım fanboyluğunda ötesi imajı vermiş , zamanında bunlar bize fanboy diyordu birde, komik olmuş gerçekten. işin kötü yanı aynı adamlar 2 ay sonra rakip firmadan kart alınca bu sefer de onları övüp diğerini yerden yere vuracaklar, hakkaten çok komik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MühendisMurat -- 20 Eylül 2014; 18:21:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjk__murat

    quote:

    Orijinalden alıntı: llllxefsanexllll

    Arkadaşlar deneme yanılma yöntemi ile en iyi renk ve parlaklık ayarlarını bulmanız lazım ondan sonra sorun kalmıyor. Parlaklığı azaltın renk sıcaklığını arttırın farkı göreceksiniz.

    bencede böyle bu.

    bende parlaklığı azaltıp kontrastıda çok arttırmadan canlı görüntüyü yakaladım öyle baş ağrısı felan olmuyor.

    bazı arkadaşlar fanboy değilim ama yazdıklarım fanboyluğunda ötesi imajı vermiş , zamanında bunlar bize fanboy diyordu birde, komik olmuş gerçekten. işin kötü yanı aynı adamlar 2 ay sonra rakip firmadan kart alınca bu sefer de onları övüp diğerini yerden yere vuracaklar, hakkaten çok komik


    Bu dediklerinizin hiçbiri bizim hastaligimizda işe yaramiyor.. ne kadar kissakda ayarlari ile oynasakda gene ayni... değişen birsey yok.. mesajları okursaniz görürsünüz. .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gtx295

    Bu dediklerinizin hiçbiri bizim hastaligimizda işe yaramiyor.. ne kadar kissakda ayarlari ile oynasakda gene ayni... değişen birsey yok.. mesajları okursaniz görürsünüz. .

    hocam ona birşey diyemem o zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjk__murat

    quote:

    Orijinalden alıntı: gtx295

    Bu dediklerinizin hiçbiri bizim hastaligimizda işe yaramiyor.. ne kadar kissakda ayarlari ile oynasakda gene ayni... değişen birsey yok.. mesajları okursaniz görürsünüz. .

    hocam ona birşey diyemem o zaman.

    Az yukari çikarsaniz böcek hocam anlatti. Ne yazzikki durum böyle en yakın zamanda kart almaya çalişacagim.. cs go oynarken beyaz tonlar o kadar çok beyazki contrast ile oynadim gene ayni denetim masasından ayar yaptım gene ayni.. vallahi oyun oynarken 30 dakika sonra bir baş agrisi geliyor anlatamam.. hatta bu sorunu monitör den sandim.. meger ekran kartindan çikti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjk__murat

    quote:

    Orijinalden alıntı: gtx295

    Bu dediklerinizin hiçbiri bizim hastaligimizda işe yaramiyor.. ne kadar kissakda ayarlari ile oynasakda gene ayni... değişen birsey yok.. mesajları okursaniz görürsünüz. .

    hocam ona birşey diyemem o zaman.

    Merhaba hocam, üslubundaki değişim gerçekten dikkat çekici. Naçizane belirtmek istedim.

    iyi forumlar.
  • Demek ki baş ağrım bundan kaynaklanıyormuş. Ama markanın da hakkını vermek lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hapocod

    Merhaba hocam, üslubundaki değişim gerçekten dikkat çekici. Naçizane belirtmek istedim.

    iyi forumlar.

    teşekkürler.

    her zaman söylerim insanoğlu hata yapmaya programlanmıştır , illaki olacaktır elimizden geldiğince farkına varıp düzeltmeye çalışıyoruz.

    eksik bulduğunuz yerleri belirtmekten kaçınmayınız her zaman görüşlerinizi almaktan keyif duyar , ona göre reaksiyon vermeye çalışırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjk__murat

    quote:

    Orijinalden alıntı: hapocod

    Merhaba hocam, üslubundaki değişim gerçekten dikkat çekici. Naçizane belirtmek istedim.

    iyi forumlar.

    teşekkürler.

    her zaman söylerim insanoğlu hata yapmaya programlanmıştır , illaki olacaktır elimizden geldiğince farkına varıp düzeltmeye çalışıyoruz.

    eksik bulduğunuz yerleri belirtmekten kaçınmayınız her zaman görüşlerinizi almaktan keyif duyar , ona göre reaksiyon vermeye çalışırım.






  • Şurada yayınlanan DX 12 teknoloji demosundaki güneş ışığının yoğunluğuna bakar mısınız. Yok abi böyle bir parlaklık. Güneş sanki havada top şeklinde değil de, floresan gibi bütün gökte. Bu kadar parlama beni deli ediyor.
  • Directx 11.3 duyuruldu gerekli mi? konusundaki mesajında paylaştığın şu videoda da beyazların aşırı parlaması çok dikkat çekiyor. Daha önce yazdığım gibi, bunun ekran kartlarından ve monitör kaynaklanan kısmı olduğu gibi, (bu oyun değil ama) oyunlardan kaynaklanan kısmı da var burda da görüleceği üzere.

    Önceki sayfada da şu mesajımda Nvidia'nın VXGI'yi ne şekilde sunmaya çalıştığını kendi bilgim dahilinde anlatmaya çalıştım. Sen de kendi bilgin dahilinde bu iki hususta ne düşündüğünü, diğer konuda olduğu gibi bizimle paylaşırmısın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 23 Eylül 2014; 14:11:48 >




  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt
    Dx 11.3 konusunda yazdıklarımdan fazlasını bilmiyorum VXGI ile ilgili. http://forum.donanimhaber.com/m_97490725/f_//tm.htm#97523154

    2012'deki UE4'ü piyasaya çıkaramadılar, o zman yapamadıklarını şimdi Maxwell ile Vxgi şeklinde mi çıkartmaya çalışıyorlar yoksa yamamen vaz mı geçtiler bilmiyorum. Araştırır öğrenir yazmaya çalışırm. Daha fazla bişeyler katacaksa anlamı var zaten, yoksa milletin huraa neler getirmiş öyle demesi ile yürümez bu işler.


    SS videolarda Aşırı beyazlığın motor ile alakalı olduğunu, hassasiyet / yaklaşıklık / approximiation ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Kullanılan renk formatı en nihayetinde yeterince hassas şekilde veri taşıyamıyor, veya en nihayetinde dönüştürülürken oluşan hassasiyet kaybı yüzünden böyle olmalı diye düşünüyorum. Tasarımda ışık kaynağı her tür ışık yayan veya yönlü olarak yayan kaynak gibi kullanıldığı için güneşin bahsettiğin şekilde gözüküyor olabilir.




  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    Güzel açıklamışsın, eline sağlık. O mesajını okuduktan sonra yazdım zaten üstteki mesajımı.

    Ben önceki sayfadaki mesajımı şu konuya da koydum diye Nvidia fanatiklerinin saldırısına mâruz kaldım. Hayata at gözlüğüyle bakmak ne kötü.
  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt
     Ekran kartlarındaki renk problemi...
     Ekran kartlarındaki renk problemi...

    Bunlar arasındaki fark anlamlı seviyelerde mi?

    Edit : yani tamam süper değil yine de kısmen daha iyi diyebilir misin yani?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 23 Eylül 2014; 23:55:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

     Ekran kartlarındaki renk problemi...
     Ekran kartlarındaki renk problemi...

    Bunlar arasındaki fark anlamlı seviyelerde mi?

    Edit : yani tamam süper değil yine de kısmen daha iyi diyebilir misin yani?


    Asağıdaki resmi açtığım an monitörü kapatasm geldi... o derece...




  • cinayet13 kullanıcısına yanıt
    Alttaki ss orjinali zaten ://
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Alttaki ss orjinali zaten ://

    Alttaki nvidia kart hiç oynanmamış üsttekide düzeltilmiş halimi? öyleyse ciddi fark var... yukardaki resmi inceleyebiliyorum ama aşağıdakini rahatca inceleyemiyorum öyle söyliyim...
  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt
    Yalan olmasın açıkçası ben de tersi durum vardı. Nvidia'ya geçtim geçeli daha rahatım. AMD'de başım ağrıyordu. Özellikle ekranda beyaz bölgeler kıpraşıyormuş gibi oluyordu.

    TN monitörlerin ayrı bir sorunu vardı. Oyunlarda filan pek anlaşılmaz ama özellikle yazı vs. okuyorsanız belli açıdan bakmanız gerekirdi. O siyah font bir grileşir, bir tuhaf görünürdü. IPS'e geçince o derttende kurtuldum.

    Misal ben kendi monitör ayarımı vereyim; millet ışığa vs. abanıyor, yapmayın

    Brightnes 30
    Contrsat 70
    Saturation 55
    Color Temp 6500K
    Gamma 2.2
    Sharpness 40

    Display Port ile bağlıyorum 2K - RGB ve bir rahatsızlık, eksiklik hissetmiyorum. 2K olmasına rağmen gözlerim eski monitör - ekran kartına göre daha iyi görüyor. Nvidia panelinden herhangi bir ışık-renk ayarına dokunmadım. Benimde astigmat sorunum var ve benim değerlerimde düşük. Gözlüğü, PC ekranında sadece yazıları daha net görmek için takıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cybernoid -- 24 Eylül 2014; 2:59:51 >




  • Mevzuyu çözmek için sorduğun belli. Evet, arada fark var. Parlak kısımları azaldığı ve detayları daha rahat seçilebildiği için üstteki resim daha az rahatsız ediyor. Lâkin aralarındaki bu fark, açık tonların koyultulması şeklinde değil de resmin renklerinin komple karartılması şeklinde olduğu için, üstteki resimde parlak alanların miktarı azalmış sadece ama sorun devam etmekte yine de.

    Resmin sol tarafındaki yansıma kısmı, yerdeki taşların yansımayan kısımları ile taş duvara dikkat edilecek olursa, koyultulan resimde taş detayları daha bir belirgin. Hatta diğerinde belli olmayan detaylar bunda ortaya çıkmış. Yani, orta tonlardaki netlik böyle olmalı ama ışığı kısmadan yapmak lazım bunu. Parlayan yerler de detay kaybolmayacak derecede ayarlanırsa tamam olur. O zaman en iyi sonuç elde edilir diye düşünüyorum.

    Daha önce bir yazdığımı tekrarlamam gerekirse, nesnelerdeki parlama, [bu bir metal veya türevi madde değilse burayı mesele daha iyi anlaşılsın diye şimdi ekliyorum)], parlayan kısımdaki detaylar (girintiler, çıkıntılar, buradaki örnekte taşın deseni işte) tamamen kaybolmamalı. Zaten bir taş, yüzü cilalı değilse parlamaz.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.