Şimdi Ara

Eksilen motor yağı hk. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
0
Favori
83.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende de motor yağı azalması vardı.Kartel contasını değiştirdim düzeldi.......
  • valla ben aldığımda 154k idi 99 model comfortline.araç sekman atılmış yarım motor yaptırılmış kısacası.adam nasıl kullandıysa artık bilmiyorum.ama yağ eksiltme problemim olmadı.tek sıkıntım şu yağ çubuğu.adamlar öyle bir yapmışki yağın rengini ayırt etmek için numaralı gözlük kullanmam gerekecek.ama şikayetçi değilim hiçte pişman değilim.forever bora :)
  • Alman motor teknolojisi bir noktaya kadar yağ yakmaya müsade eder. Motorun daha uzun ömürlü olması için segmanları tam silecek şekilde dizayn etmemiştir. Aracınız buji yağlamıyorsa segman istemiyordur. Double Up gibi yağ katkıları uzman arkadaşımızında dediği gibi motora ve çevreye zararlıdır. Bunun yerine bor power kullanmanızı tavsiye ederim. Yaz günlerinde motor hararetine etki ettiğini birebir test ettim. Normalde 90-95 derece olan motor sıcaklığım yüzünden aracım sürekli fan açıyordu ve bor power kullanımından sonra 85 dereceyi daha geçtiğini görmedim, artık fanda açmıyor. Selamlar.
  • Arkadaşım merhaba.........öncelikle GEÇMİŞ OLMASIN diyorum merak etme aracında hiç bir arıza yok....
    Bu arada ben ne bir motorcu ustasıyım ne de mühendisim kendi halinde bir kimyagerim:)...sana söyleyeceklerim aracımı her zaman götürdüğüm ustamın dürüst gününde bana verdiği bilgiler, biraz kendi tecrübe ve merakım, biraz da bu tip forumlarda okuduklarım arasında sentez yapmış olmam...

    "Bildiğimiz gibi bir araçta motor yağı kontrolü; araç stop edilir 10 - 20 dakika beklenir ce çubuktan kontrol yapılır eksikse tamamlanır. Aslında bu kontrol yöntemi kısmen de olsa yalnıştır. Çünkü araç çalıştığı zaman en az 3 kilo olan yağı motor içinde gezdirmek için bir yağ pompasına ihtiyaç var ve bu yüzden bu pompa sayesinde yağ motora veriliyor. Koskoca yüksek basınçlı bir cihazla dolaştırılan bu yağ nasıl olurda araç stop edildiği zaman 20 dakika içinde kartere iner....işte olay bu inemez....Bu yüzden araçta yağ kontrolü yaparken

    1) Aracı stop edelim ve 20 dakika bekleyelim.
    2) Çubukla kontrolü yapalım. Eksik değilse eyvallah devam. ( Gerçi 1000 km sonra eksiltmemesi anormal ama o şimdi konumuz dışı. )
    3) Eksik ise : Aracımızın yağ kontrolünü artık motor soğukken yapmalıyız.( Gerçi her zaman böyle yapmalıyız ama eksik değilse iki yöntem arasında fark kalmıyor.) Yani aracımızı düz bir zeminde 8 - 10 saat bekleteceğiz --bu yaz aylarında 5 saatte olabilir.- ....daha sonra çubukla kontrol yapacağız. İnan bana birinci kontrol( klasik yöntem ) ile ikinci kontrolü karşılaştırdığında en az 300 gram fark göreceksin. Arkadaşım tabi acil bi yere gitmen gerekiyorsa ve yağ çizgisi tehlikeli bölgede ise yağı ortaya gelene kadar ekle. Ne de olsa işin var acil....tabi tam ekleme aksi takdirde aracına gerekenden fazla yağ eklemiş olursun.

    Ben bu yöntemi bizzat denedim....gayet başarılı bir metot....

    --Sakın sağın solun iş güzarlığına gelip 20 - 50 yağ kullan gibi safsatalara gelme....senin aracının subap sistemi otomatiktir. Bu yüzden bu ayarlamaya yağ yardımcı olur. Çok kalın yağ koyarsan 500 km sonra subapların şakırdamaya başlar, kalın yağ keçelere basınç yapar ve patlatır sende rektefeyecinin yolunu tutarsın. Senin aracının yağı 10 - 40 dır....15 - 40 da kullanabilirsin ama 10 - 40 kullan. Marka olarak da castrol magnatec öneririm.
    -- Senin araç kataloğunda 1000 km max yağ tüketimi 1 litre gibi bişiler vardır. Bu demektir ki motorun tamamen bittiği kısım 1000 km de 1 litre yağ tüketimidir. Yani araç bu tüketimde silindir kompresonlarındaki basıncı alt sınır olan 7 ye indirir. Yani tam aşınmanın olduğu rakamdır bu...Tabiki motor çalıştıkca eskiyecek ve belli km ye geldiğinde yağ eksiltmeye başlayacaktır.Eee atıyorum aracın 1000 km de 200 gram yağ eksiltse de aşınmıştır 100 gram eksiltsede aşınmıştır. Biz hemen rektefeyemi yapacağız.
    --Küçük eksiltmelerde kesinlikle hemen yağ ekleme...atıyorum ilk 2000 km de 250 gram yağ eksilttin. Sen eğer bunu tamamlarsan ikinci 2000 km de bu eksiltme miktarı 300 - 400 grama belki daha yükseğe çıkar. Çünkü yeni yağ eski yağa yenilecektir. Düşünsene 6 kiloluk depon var...5700 ml eski yağa 300 ml yeni yağ ekledin ne olur sence : )
    --İlk önce yağını güzel bi değiştir. Yağ filtreni, hava filtreni, bujilerini değiştir. Senin aracının yağ deposu kaç litrelik, çubukta alt sınır ile üst sınır arası kaç litre yağa tekabül ediyor bilemem. Aracın belli ki yağ eksiltiyor. Ama hemen rektefiye diye düşünmemek lazım. İlk 1000 km de dediğim yöntemle bi kontrol yap ve eksiltme miktarını belirle. Eğer tehlike sınırına gelmemişse hiç eklemeden devam et. Bu yöntemi uygula ve diğer yağ değişiminde aracında çıkan eski yağın miktarını ölç. Depo kapasitesinden çıkar aradaki fark sana eklemen gereken yağı gösterecektir. Az bişi farklı bi sonuç alabilirsin o önemli değil çünkü sen eksiltme miktarını ölçerken çubuktan farazi bi ölçüm yapıyorsun.
    -- Sonra ikibin kilometreye gelince bak. ( Ya da kendi belirlediğin kilometrelerde bak, benim ki sana öneri..Ben 1000 km de bakarım. ) Ama dediğim gibi motor soğukken ve aracın en az 10 saat beklemişken yap. Bak bakalım tehlike sınırına kaç km de geliyor. Bi örnek vereyim kendi aracımdan ve ne yapman gerektiğini anla.

    Örnek : Aracın yağını değiştirdim. 1000 km de aracımı düz bi zeminde bayağı bekletip yağına baktım eksiltme var ama belki 50 ml bile değil. 1000 km de 50 ml eksiltme önemli olmadığı için işime geldiği zamanlarda kontrol yaptım. Ama aracı saatlerce bekletme kuralından şaşmadım. Ve aracım 6000 km de yağ miktarını tehlike çizgisine getirdi. Benim aracımda iki çizgi arası 2 litre yağ olduğu için ben 1000 km de yaklaşık 350 ml yağ eksiltmiş oluyorum. Firmanın bununla ilgili veriler yok çok araştırdım ama ustalarımda duyduğum kadarı ile bide katalogdan okuduğum kadarı ile bu eksiltme normalmiş. Tabi benim bulmak istediğim bu kilometre de ( 175 000 ) olan aracın yağ eksiltmesinin ne olacağı. Ben yaklaşık 70000 km dir aynı miktar yağ eksiltiyorum. 98 000 de de aynı idi 175 000 de de aynı. Demekki 98 000 de iken bu kilometreye gelinceye kadar hunharca kullanılmış, biz ise bayağı iyi kullandığımız için halen aynı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: husenbp


    Mrb arkadaşlar aracım BORA 1.6 8V.

    Aracı 4 ay önce aldım, hemen sanayiye götürüp yağ da dahil olmak üzere bi çok parçalarını değiştirtim,araç 154 binde, 4 ayda 4000 km yol yaptım çoğu zaman garajda, bu şartlarda dün tesadüfen yağ kontrolü yaptım fakat kontrol çubuğunun ucuna çok az yağ bulaştı,park ettiğim yere baktım sızıntı damlama yok.

    - 4 ayda motor yağının bukadar azalması normalmidir? neden kaynaklanabilir?
    - hangi marka ve kalite yağ kullanmalıyım

    Şimdiden Teşekkürler




  • Tabi haddimiz olmadan bu kadar bilgi verdik sana...bunun yanında aracın zaten mavi duman atmıyorsa korkma pek. Aracın yağ yakmıyor sekman ve pistonlarında bişi yoktur..Tabi en iyi karar motor açılarak verilir ama kardeşim yağ eksiltme yüzünden de motor hemen açılmaz ki.....

    Ben burada yağ eksiltme sorunum ile ile ilgili bi de başka bir servise danıştım. Çok ilgilendiler sağolsunlar. Bujilerime baktılar yağlanma yoktu. Liftte araca yüksek miktarda gaz bastılar, sanırım bi 180 km ye çıkardılar aracı gene mavi duman yoktu. Son olarak silindir kompresonlarına baktılar ikisi 14 ikisi 11,5 ve 12 çıktı. Birisi % 20 toleransına yakın çıktı ve bunuda subaplardan kaynaklanma olasılığının yüksek olduğunu, sekmanlarda büyük ihtmal bişi olmadığını ama en sağlam teşhisin motor kapağı açılarak yapılacağını ama buna da gerek olmadığını, bu kadar verilecek paranın anlamsız olduğunu belirttiler. Çünkü problem subaplardan kaynaklansa bile subap sisteminin komple değişmesi halinde yeni sistemin eski sekmanlar toleranslar dahilinde dahi olsa bunlara baskı yapabileceğini ve yağ yakmayan aracın gerçekten yağ yakabileceğini belirttiler. Bu şekilde kullanmaya devam önerdiler. Bu arada 98000 km den 170 000 km ye gelinceye kadar yağ eksiltme miktarının aynı kalması dolayısı ile bizi de tebrik ettiler.

    Sende bence eksiltme miktarını belirleyince bi de silindir kompreson testi yaptır bakalım...basınçlar birbirine yakın mı..fabrikanın bu araç için belirlediği basınç ne bi öğren. Karşılaştır. Sende mavi duman yoksa eğer silindir basınçlarında farklılık çıkarsa bilki subaplarındandır büyük ihtimal aracının yağını özenli bi şekilde değiştirdiğin takdirde zaman içerisinde bu eksiltmeyi sabit tutabilirsin.

    Bu forumda sana başka arkadaşlarda daha güzel fikirler vereceklerdir. Dediğim gibi ben usta değilim ama gördüklerimi aktarıyorum sana...

    Çekişten yana şikayetin olursa da bu normal çünkü aracın 154 000 de ve zaman içerisinde güç kaybı yaşaması doğal bunu unutma...

    Saygılarımla
    quote:

    Orjinalden alıntı: husenbp


    Mrb arkadaşlar aracım BORA 1.6 8V.

    Aracı 4 ay önce aldım, hemen sanayiye götürüp yağ da dahil olmak üzere bi çok parçalarını değiştirtim,araç 154 binde, 4 ayda 4000 km yol yaptım çoğu zaman garajda, bu şartlarda dün tesadüfen yağ kontrolü yaptım fakat kontrol çubuğunun ucuna çok az yağ bulaştı,park ettiğim yere baktım sızıntı damlama yok.

    - 4 ayda motor yağının bukadar azalması normalmidir? neden kaynaklanabilir?
    - hangi marka ve kalite yağ kullanmalıyım

    Şimdiden Teşekkürler




  • Arkadaşdaki sorunun benzeri bende de var.. yağ değişimim 1500 km önce olmuştu.. üst seviyeden alt seviyeye inmiş.. ne kadar yağ tüketti bilmiyorum.. özel servis bana koruyucu ekle demişti.. şimdide bunları okuyunca korktum.. yağ alıp üzerine ilavemi yapayım dersiniz..


    1500 km de bu kadar yağ yakması normal olmamalı diye düşünüyorum.. aracım 100 binde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkayhoca

    Bazı arkadaşlarda iyi sallıyorlar.154000 km deki motor niye yaptırılsın?Üstelik doğan -şahin değil,WW Bora..

    SEN ARABAYI GETİR HERHANGİBİ BİR YERİ NE EL DEĞMEDEN SANA 10 KM DE MOTORU YAKIP VEREYİM.
    ŞİMDİ ARKADAŞIM ÖYLE DENGESİZ BİLİNÇSİZ OTOMOBİL KULLANICILARI VARKİ 10 KM MOTORU ADAMIN ELİNE VERİRLER.ARKADAŞ ARACI 4 AY EVVEL ALDIĞINI SÖYLÜYOR SIFIRDAN BERİ BENDEDİR DEMİYOR DİKKATİNİZE.ARACIN DAHA EVVELKİ SAHİPLERİ NASIL KULLANMIŞ HİÇ BİR BİLGİNİZ YOK ARAÇ KAÇ EL DEĞİLTİRMİŞ HİÇ BİR BİLGİNİZ YOK.LÜTFEN ATIP TUTMAYIN TEŞŞEKKÜREDERİM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazooli -- 28 Temmuz 2009; 21:55:42 >




  • Orijinalden alıntı: blue night

    Arkadaşdaki sorunun benzeri bende de var.. yağ değişimim 1500 km önce olmuştu.. üst seviyeden alt seviyeye inmiş.. ne kadar yağ tüketti bilmiyorum.. özel servis bana koruyucu ekle demişti.. şimdide bunları okuyunca korktum.. yağ alıp üzerine ilavemi yapayım dersiniz..


    1500 km de bu kadar yağ yakması normal olmamalı diye düşünüyorum.. aracım 100 binde..
    [/quoteYAĞ ALIP ARACIN YAĞINI TAMAMLAYIN.ARACIN YAĞ YAKMASI MOTORUN SIZDIRMAZLIK VE AŞINMASI İLE OLAN BİR DURUMDUR.YAĞ EKSİK KULLANIRSANIZ MOTORU YAPTIRMAK ZORUNDA KALIRSINIZ ,YAĞ INI TAMAMLARSANIZ BELLİ BİR SÜRE ARACINIZI KULLANMAYA DEVAM EDERSİNİZ.
  • Arkadaşlar,
    Yağ katkıları,özellikle yağınızın zamanla bozulması karşısında araçınız için son derece faydalıdır.Bir önceki konuda bahsi geçen katkıların içindeki bazı katıkları kullanan firmaların olduğu da bir gerçek.Ancak Double-Up gibi kaliteli bir katkı kullandığınızda (Double-Up Nano Teknoloji ya da Bor Double )bu tarz sıkıntılarla karşılaşmazsınız.Çünkü bu ürünler kaucuk veya diğer kurum yapıcı, motorunuza zarar verici katıklar barındrımadığı gibi metal iyileştirme özelliğine de sahiptirler. Mesela kompresyon değerleri Bor Double ürünü ile inanılmaz miktarda artış gösteriyor ve egsoz emisyonunu azaltıyor. Ayrıca bu katkılardaki özel katıklar sayesinde viskozite düzenlenir ve motor yağınız kışın fazla kalınlaşmaz, yazın ise fazla incelmez.
    Tüm bu özellikleri sağlayan katkıları yapmak için de özel arge çalışmaları yapılır.Yani yağ katkıları, sanıldığı kadar basit değil, aksine oldukça özen,teknoloji ve araştırma ile oluşturulmuş ürünlerdir.




  • peki benim durumumda olanlar ne yapmalı?Arabam 93 model doğan slx lpg filan yok 200.000 km yi geçmiştir ve kıbrısta yaşıyorum.1300 km de 1 litre yağ eksiltiyor ancak kartel contasından ve krank keçesindende kaçırıyor.Çekişinde azalma,fazla yakıt tüketimi,vuruntu titreme buji yağlama yok araba sabit gazda devir sona bile gelse mavi duman yok ancak kesik kesik gazı pompalayınca mavi siyah karışımı bi duman atıyor. (maalesef yağ koyan yer biraz fazla yağ koymuş max cizgisinden az bişey üstteydi)20 w 50 yağ kullanıyorum ve kalınlaştırıcı madde koyduk böyle bally gibi zor dökülen bi madde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rburakk -- 6 Ekim 2009; 23:00:12 >
  • Double-Up ın çıkardığı bor double ürününü deniycem. Önceden double-up'ın metal iyileştirici nano-teknoloji(eski motorlar için) ürününden memnun kalmıştım.
  • Arkadaşlar Yağ eksiltme ve yağ yakma çok farklı şeylerdir.

    Yağ yakma, motor parçalarından sekman, gömlek ve pistonlar ile subap ve subap klavuzları arasındaki yağ boşluklarının aşınmalar nedeniyle standart ölçülerinin üzerine çıkması ile meydana geldiği gibi aynı zamanda subap keçelerinin görev yapmaması ve hatta turbo motorlarda turbo mili ile burçları arasında meydana gelen aşınmalar nedeniyle de yağ yakmalar olabilmektedir. Hatta hava emiş sisteminde meydana gelen hava emiş zorlukları ki bu hava filtresinin tıkanması ya da hava emiş hortumlarında meydana gelen daralma yada hava emiş boğazına girmiş herhangi bir cisim nedeniyle emme manifoldunda meydana gelen aşırı vakum sebebiyle kapalı devre karter havalandırma sisteminden normalin üzerinde yağ emilmesi de yağ yakma şeklinde kendini göstermektedir.

    Yağ eksiltme ise, motor içindeki sürtünme ve yanmalar sonucu meydana gelen ısılardan dolayı yağın buharlaşması ve bu buharın (eskiden motorlardaki yağ buharı karterden bir hortum ile aşağıya salınır yani atmosfere bırakılırdı) yeni teknoloji tüm araçlarda çevre kirliliğini azaltmak için kapalı devre karter havalandırma sistemleri yolu ile yanma odasına gönderilerek yakılması sonucu oluşan eksilmelerdir. Tabiki Motorun conta ve keçelerinden sızan yağlar da yağ aksilmenin nedenlerindendir.

    Dolgu yapan birçok kimyasal katkı maddesi, aşınmış rektefiye gerektiren motorlarda pansuman tedavi olarak kullanılıyor. Bildiğim kadarıyla fiziksel bir nanoyağlayıcı olan BorPower ise kimyasal bir dolgu malzemesi olmadığından yağ yakan motorlarda kullanılması tavsiye edilmiyor. Ancak yağın sıcaklığını düşürdüğü için yağ buharını azaltıp eksilmeleri azaltıyormuş.

    Kakkı maddesi kullanmayı düşünüyorsanız, aşınmaları önlemek ve motorunuzun ömrünü arttırmak için mi, yoksa zaten aşınmış ve ölmüş motorunuza pansuman tedavi mi yapmak istediğinize göre seçiminizi yapmanızı tavsiye ederim.




  • AcarBey in yazısının özellikle bu kısmına katılıyorum."Dolgu yapan birçok kimyasal katkı maddesi, aşınmış rektefiye gerektiren motorlarda pansuman tedavi olarak kullanılıyor. Bildiğim kadarıyla fiziksel bir nanoyağlayıcı olan BorPower ise kimyasal bir dolgu malzemesi olmadığından yağ yakan motorlarda kullanılması tavsiye edilmiyor. Ancak yağın sıcaklığını düşürdüğü için yağ buharını azaltıp eksilmeleri azaltıyormuş." Benim araçta 1000 km de 1 lt kadar yağ yakıyordu bor power koydum 2500 km oldu ancak yağ eksilmesi devam ediyor yalnız önceden 3 km de fan açarken şimdi açmıyor.sanırım bor power yağın sıcaklığını düşürmeye yardımcı oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MEFO

    ...Kompresyon ve yağ sekmanları orjinalleri ile değiştirildi. Üst motor sübap lastiklerinin değiştirilmesi için Bostancıda GMY sertifikalı (bu sertifikalı motor yenileme yerleri önemli) Bozkurt Rektifiye tarafından yapıldı. Sadece sübap lastikleri değiştirildı 16V sübap ayarı yapıldı. GMY sertifikası dolayısı ile gerekli donanım ekipmanı olmayan yerler bu ayarı düzgün yapamaz...


    Sn. MEFO,
    Otomotiv sektöründe tanınan, rektifiye konusunda otorite sayılan ve rektifiye konusunda çok güzel işlere imza atan GMY'nin (Gelişmiş Motor Yenilemeciler) verdiği bir referansı aşağıdaki linkte okuyabilirsiniz.
    http://www.nnt.com.tr/images/referanslar/big/gmy_referans.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AcarBey -- 12 Ekim 2009; 18:46:32 >




  • Acar bey tekrar teşekkürler. Ben yukarıda anlattığım Corollada Motor işine girmeden önce Motor Silk kullanmıştım. Yağın eksilmesini bir miktarını azaltır diye. Hiçbir faydası olmamıştı. Motor Bloğu üstten ve alttan söküldüğünde (Ana blok araçta kaldı) Bor katkısı olan Motor silk'ten dolayı motorda gözle görünür herhanği bir anormallik yoktu. Bu yüzden ben de fiziksel bir zararının olmayacağını düşünüyorum. Eksilmeye faydası olan tek şey 10-40 yağ yerine 20-50 kullanmam olmuştu, Bu da arabanın performansını olumsuz etkilemişti. Araba seri hızlanamıyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEFO -- 13 Ekim 2009; 1:32:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husenbp

    quote:

    Orjinalden alıntı: berkayhoca

    Bazı arkadaşlarda iyi sallıyorlar.154000 km deki motor niye yaptırılsın?Üstelik doğan -şahin değil,WW Bora..



    :):):):):):):)

    Tofaş grubunun bile en az 200-300 yaptığını hatırlatırım.




  • Rica ederim Sn. MEFO bilgi paylaşıldıkça artar, yaşanan tecrübeler paylaşılınca da başkalarının aynı hatalara düşmesi engellenmiş olur.

    Bu arada sizin aracınızda sanırım sekmanlar aşırı kurumdan dolayı sıkışmışlardı. Bu gibi durumlarda, kompresyon anında ve sıyırma anında görevlerini yerine getiremedikleri için yağ yakma kaçınılmaz bir olaydır. Normal şartlarda sekmanların pistondaki yuvasında serbest hareket edebilmesi gerekir ve olması gereken standart boşlukları vardır. Üretici firma, ürettiği motorun teknik verilerine uygun yağı API ve SAE değerlerine göre belirlerler. Bu belirlenen standartların altında olmamak kaydıyla üst sınıf yağ kullanılabilir. Özellikle yeni teknoloji motorların birçoğunda hidrolik subap iticisi ve hatta CVVT veya VTEC diye adlandırılan ve yağ basıncı ile çalışan, subap zamanlamalarını değiştirerek hacimsel verimi arttıran sistemler vardır. Bu gibi motorlarda örneğin üretici firma 10W40 yağ kullanılmasını tavsiye ettiği halde 20W50 yağ kullanılırsa, yukarıda saydığımız sistemler görev yapmaz ve arızalar meydana gelir. Ancak üst sınıf tam sentetik bir yağ kullanılması durumunda hiçbir sorun yaşanmaz. Yağların dışında nano boyutlarında olmayan ve kimyasal dolgu yapan katkı maddeleri de yukarıda örnek olarak yazdığım sistemlerin sıkışmasına neden olurlar. Aşağıda eklediğim resim sekmanın kompresyon anında ve sıyırma yaparken piston kanalındaki çalışmasını göstermektedir.

    Saygılarımla.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AcarBey -- 13 Ekim 2009; 15:05:58 >




  • mobil 10-60, yağ eksilten araçlar için tasarlanmış bir ürün. yüksek km'li araçlar için tavsiye edilmekte. 250bin km.'de passat 1.8t aracımda kullanıyorum. 2. dolumda yağ eksiltmesi 10000 km.de yarım litreye düştü. şiddetle tavsiye ederim. jetta, a3 ve golf 1.6 litre motorlu araçları olan arkadaşlarım da 10-60 kullanmaya başladılar. ilk dolumlarında standart yağ yakmaya devam ediyorlar. ikinci dolumu beklemelerini söylüyorum. bakalım ne olacak??

    sentetik mobil1 motoru herzaman temiz tutuyor. 2 sene öncesine kadar sentetik castrol kullanıyordum. ustamın tavsiyesiyle mobil1 kullanmaya başladım. ilk mobil dolumundan önce külbürütörü (üst kapak) açtı, simsiyahtı. 20bin km. sonra açtı, inanamadım. tertemiz olmuştu heryer.
    sonuçta mobil babamın malı değil, şaşırmayın bu kadar övüyorum diye.

    bence aracınızın motor sağlığı için mobil1 derim, hem de ne olduğu belirsiz yağ katkılarına da gerek kalmadan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogukan21


    quote:

    Orijinalden alıntı: husenbp

    quote:

    Orjinalden alıntı: berkayhoca

    Bazı arkadaşlarda iyi sallıyorlar.154000 km deki motor niye yaptırılsın?Üstelik doğan -şahin değil,WW Bora..



    :):):):):):):)

    Tofaş grubunun bile en az 200-300 yaptığını hatırlatırım.


    Ne Tofaş grubuymuş arkadaş Her yerde her zaman kötülenir




  • Kötüleyenlerin hepsi bir gün tofaş sahibi idi.Kötülemek ayrı yanlış bilgilendirmek ayrı normal şartda nerde var, sıfır alınıp 150 binde motor yapan tofaş.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.