Şimdi Ara

Eksilen motor yağı hk. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
0
Favori
83.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar benim aracım 1997 model reno twingo yağ eksiltme gibi bi durum var normalmidir acaba orjinal yağ ne olmalı yada ideal ne yağ koymam lazım araç şuan 126 binde magnetic kullandım eksiltti elf 20.50 kullanıyorum dizel yağı biraz kalın onud a eksiltiyor 1000km 850,900 gram yakıyor normalmi kullanım kitabında 1000km kadar 1lt fazla yakarsa servise başvurun diye yazıyor yani 1000km 1lt normalmi demek istiyor teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tek61

    selamlar benim aracım 1997 model reno twingo yağ eksiltme gibi bi durum var normalmidir acaba orjinal yağ ne olmalı yada ideal ne yağ koymam lazım araç şuan 126 binde magnetic kullandım eksiltti elf 20.50 kullanıyorum dizel yağı biraz kalın onud a eksiltiyor 1000km 850,900 gram yakıyor normalmi kullanım kitabında 1000km kadar 1lt fazla yakarsa servise başvurun diye yazıyor yani 1000km 1lt normalmi demek istiyor teşekkürler


    Selam arkadaşım,
    Aracında kullanacağın yağı üretici firmanın belirlediği özelliklerde API ve SAE değerlerine göre seçmeni tavsiye ederim. Bu özellikleri karşılayan yağ hangi marka olursa olsun kullanabilirsin. Bu bilgiler genellikle aracın kullanım klavuzlarında yer alırlar.

    1.000 Km de 1 Litre yağ eksiltme hiç de normal bir durum değildir. Mesela düşünün bir kere... 10.000 Km ömrü olan yarı sentetik bir yağı motora koydunuz, motorunuz kaç litre yağ alıyor yaklaşık 3,5-4 litre olsun... bu durumda 1.000Km de 1 litre yağ eksilten bir motor 4 litre yağı 4.000Km sonra tamamen bitirecek demektir. Doğal olarak yağın ömrünü 10.000Km olarak bilen bir sürücü bir sonraki yağ bakımı için servise ancak bu kilometre dolduktan sonra gider. Sonuç olarak bu kilomerteye daha çok olduğunu düşünürken motor elden gider.

    Toparlayacak olursak, 1.000 (bin) Km de 1 litre yağ eksiltme büyük bir sorundur. 10.000 (onbin) Km de 1 Litreye kadar yağ eksiltme orta halli bir motor için normal sayılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AcarBey -- 24 Kasım 2009; 9:26:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husenbp


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: husenbp

    Arkadaşlar teşekkür ederim ilgilerinize.

    Konple motor yağını deüiştirdim, aynı zamanda aracı bilgisayara taktırdım çok şükür hiçbir yerinde bi sıkıntı çıkmadı, sizlerinde dediği gibi sık sık kontrol edeceğim. Bir bilgi daha 100 binin üzerindeki araçlara motor katkısı olarak DOUBLE UP kullanılmasını önerdiler.


    Double Up kullanmanızı kim önerdi? Şahsen ben önermiyorum.

    Ayrıca araçtaki mekanik arızalar bilgisayara bağlayarak tespit edilemez. Test cihazı sadece elektronik arızaları gösterir.

    kolay gelsin...



    Günaydın! 100 bin km üstü araçlarda Double Up kullanılmasını VW servisinde çalışmış bi usta önermişti, ben yagı 5 lt koyduğum için moyorda şu anda yağ fazlası var henüz Double Up takviyesi yapmadım. Peki ne gibi zarararı var Double Up ın, sizce motora katkı maddesi koymak gerekirmi-hangisi? teşekkürler


    Motora maksimum çizgisi üzerinde yağ koymak,istenmeyen sonuçlar doğurur,aman dikkat




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AcarBey

    quote:

    Orijinalden alıntı: tek61

    selamlar benim aracım 1997 model reno twingo yağ eksiltme gibi bi durum var normalmidir acaba orjinal yağ ne olmalı yada ideal ne yağ koymam lazım araç şuan 126 binde magnetic kullandım eksiltti elf 20.50 kullanıyorum dizel yağı biraz kalın onud a eksiltiyor 1000km 850,900 gram yakıyor normalmi kullanım kitabında 1000km kadar 1lt fazla yakarsa servise başvurun diye yazıyor yani 1000km 1lt normalmi demek istiyor teşekkürler


    Selam arkadaşım,
    Aracında kullanacağın yağı üretici firmanın belirlediği özelliklerde API ve SAE değerlerine göre seçmeni tavsiye ederim. Bu özellikleri karşılayan yağ hangi marka olursa olsun kullanabilirsin. Bu bilgiler genellikle aracın kullanım klavuzlarında yer alırlar.

    1.000 Km de 1 Litre yağ eksiltme hiç de normal bir durum değildir. Mesela düşünün bir kere... 10.000 Km ömrü olan yarı sentetik bir yağı motora koydunuz, motorunuz kaç litre yağ alıyor yaklaşık 3,5-4 litre olsun... bu durumda 1.000Km de 1 litre yağ eksilten bir motor 4 litre yağı 4.000Km sonra tamamen bitirecek demektir. Doğal olarak yağın ömrünü 10.000Km olarak bilen bir sürücü bir sonraki yağ bakımı için servise ancak bu kilometre dolduktan sonra gider. Sonuç olarak bu kilomerteye daha çok olduğunu düşünürken motor elden gider.

    Toparlayacak olursak, 1.000 (bin) Km de 1 litre yağ eksiltme büyük bir sorundur. 10.000 (onbin) Km de 1 Litreye kadar yağ eksiltme orta halli bir motor için normal sayılabilir.

    Benim 1998 model 105.000 km de opel lpg li aracım var 2 yıldır bende aldığımda 95.000 km de idi ve alır almaz lpg taktırdım. 1000 km de 900 ml yağ yakıyor eksiltiyor internetten araştırdım kimi motor ister dedi kimi bor kullan dedi ve bu güne kadar yağ ekleyerek geldim vede ekleyerek yoluma devam edeceğim. yağ eksiltmesinin bana yağ masrafından başka bir zararı yoktur birde buradan motor ister diyip moralimin bozulmasından başka bir zararı yoktur ilerde olurmu bilemem.bazı araç kitapçıklarında 1000 km diye bir sınır koymuşlar bunu canımız 1000 km de 1 lt olsun diye yazmamışlardır diye düşünüyorum öyle olsaydı 5000 km de 1 lt diye yazarlardı herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tek61

    selamlar benim aracım 1997 model reno twingo yağ eksiltme gibi bi durum var normalmidir acaba orjinal yağ ne olmalı yada ideal ne yağ koymam lazım araç şuan 126 binde magnetic kullandım eksiltti elf 20.50 kullanıyorum dizel yağı biraz kalın onud a eksiltiyor 1000km 850,900 gram yakıyor normalmi kullanım kitabında 1000km kadar 1lt fazla yakarsa servise başvurun diye yazıyor yani 1000km 1lt normalmi demek istiyor teşekkürler

    Aynen öyle diyor 1000 km de 1 lt ye kadar normal fazlası anormal diyor aksi olsa 2.000 km.,3.000 km .... de 1 lt ve fazla yakarsa servise başvurun derdi.Otomobil üreticilerinin söylemediğini bizim (ustalar) söylüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: komador


    quote:

    Orijinalden alıntı: tek61

    selamlar benim aracım 1997 model reno twingo yağ eksiltme gibi bi durum var normalmidir acaba orjinal yağ ne olmalı yada ideal ne yağ koymam lazım araç şuan 126 binde magnetic kullandım eksiltti elf 20.50 kullanıyorum dizel yağı biraz kalın onud a eksiltiyor 1000km 850,900 gram yakıyor normalmi kullanım kitabında 1000km kadar 1lt fazla yakarsa servise başvurun diye yazıyor yani 1000km 1lt normalmi demek istiyor teşekkürler

    Aynen öyle diyor 1000 km de 1 lt ye kadar normal fazlası anormal diyor aksi olsa 2.000 km.,3.000 km .... de 1 lt ve fazla yakarsa servise başvurun derdi.Otomobil üreticilerinin söylemediğini bizim (ustalar) söylüyor.

    Gerçekten bilen biri cevaplaması için Güncel




  • quote:

    Günaydın arkadaşlar, verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Şimdi kısa kısa cevap vereyim.

    Bu mavi dumanı hiç görmedim,eger soğuktan çıkan yoğun eksoz dumanı deyilse!
    Kullanma klavuzunda 1000km ye 1lt yağ yaktığını yazıyor,aracı aldığımda 151 binde idi
    Daha önce kullandığım yağ CASTROL MAGNETEC,
    Arabayı aldığım gün devirdaym dinamosunda arıza olduğunu ve buna bağlı su eksilttiğini söylemişlerdi,hemen akşamına dinamo iptal oldu ve yaklaşık 2 km dur kalk susuz gittim, ama hararet 90 nı hiç geçmedi.Sabah değiştirdim bi sorun kalmadı.
    Şu anda hissedilir oranda bir güç kaybı olmadı, tüketimdede öyle bi fark yok, kullanmaya bağlı değişiyor, 100km ort 8 lt

    İyi çalışmalar


    Bir aracın kullanma kılavuzunda 1000 km de 1 litre yağ yakar nasıl yazar inanamadım. Birde VW. Daha önce hyundai vardı şimdi imzamdaki araç var. Hiç yağ eklemem gerekmadi bugüne kadar yani kesinlikle eksiltme yok. Bana biraz garip geldi.




  • herkese merhabalar,
    bu forumu bugün, benimkine benzer bir sorun yaşayan olmuşmudur acaba diye nette araştırma yaparken buldum, özellikle bu başlık dikkatimi çekti tamamını okudum ama benimkiyle 1e 1 aynı sorundan muzdarip biri olmadığını gördüm. ben de hemen üye olup sorunumu anlatıp önerilerinizi alayım dedim. şimdiden ilgi gösterip öneride bulunacak arkadaşlara teşekkür ederim.

    öncelikle arabam 1999 model Passat 1.8T. Km'si de 263000'de. Arabayı 2005 yazında 213000'de aldım. arabayı memleketimden aldım, alırken de daha önceki arabama 7-8 sene bakan arkadaşım diyebileceğim ustama baktırdım. kmsi var acaba motor ne durumda diye bir soru vardı aklımda ama bana motorda bir problem olmadığını kmyi uzunyolda yaptığını motorun daha önce açılıp kurcalanmadığını söyledi. ben de kendisine güvendiğim için aracı aldım. akabinde öğrenciliğim nedeniyle arabayı istanbula götürdüm. maslak atatürk sanayide bakım için gelgit ahbap olduğum ustadan da fikir aldım km var motor ne durumda diye o da temiz olduğunu söyledi. son olarak ta iş nedeniyle ankaraya geldim burda da bir arkadaşımın tavsiyesi ile arabanın bakımını yaptırdığım ustaya da sordum motor ne durumda diye ankaradaki usta da motor saat gibi dedi. herkes aynı şeyi söylerken ben yine pimpiriklilikten bir de aracı Bosch Car Service'e götürdüm Esattaki. onlarda motor saat gibi dedi.

    peki diceksiniz o kadar yazdın ama problem ne daha söylemedin. problem şu ki ARAÇ YAĞ EKSİLTİYOR. ben arabayı aldıktan sonra 50000 km yaptım ilk 3 yağ değişiminde (10000 km de bir) hiç yağ eksilmesi varmı diye kaputu bile açtığımı hatırlamıyorum. 10000 km olurdu giderdim servise alttaki tıpadan bir leğen yağı boşaltır, yağ filtresini de değiştirip 4Lt castrol magnatec 10/40 yağı koydurur, bi 10000 km daha gezerdim. ama son 2 seferdir motor epey bir yağ eksiltiyor. en son 40 gün kadar önce baktığımda yağ MİN-MAX aralığında MAX'a yakındı. o kontrolden sonra istanbula gittim geldim, haftada da yaklaşık 150 km yapıyorum. yani son kontrolden sonra toplamda yapsam yapsam maksimum 3000 km yapmışımdır. bugün aklıma geldi bir baktım yağ seviyesi MİN seviyesinde işten eve gelmek için ben de yaklaşık 0.5 Lt yağ ekledim.

    bu durumu ilk fark ettiğimde aracı doğuşa götürdüm. kompresöre soktular motor üflüyor mu diye ama söyledikleri motorda bi problem yok hatta yanlış hatırlamıyorsam kompresör ölçümlerinin herbir silindirde yaklaşık 11 mi 12 mi öyle bişey dediler. ben de madem motor iyi yağı yakmıyor problem ne deyince karter contası üst kapak contası arka krank keçesi değişmesi lazım sızdırıyor dediler bu işleri yapmak için de 1500TL para ve aracı 4 gün bırakmamı istediler. eşimi sabahları işe bıraktığım için arabayı bırakmak istemedim. arkadaşımın tavsiye ettiği ustaya götürüp doğuşun verdiği fiyata oranla epey makul bi fiyata tüm o keçeleri contaları değiştirttim. fakat sonrasında motorun yine yağ eksilttiğini fark ettim. bir müddet sonra bir sebepten dolayı intercooler sökülünce içinde epey bir yağ biriktiğini gördük. ustanın söylediği contalar keçeler değişti, arabanın eksoz dumanı da mavi değil yani yağ da yakmıyor tek kaçak turbodaki burçların aşınmasından dolayı turbo yağı intercoolera sızdırıyor. turbonun değişmesi lazım diyor. fakat arabayı boscha götürdüğümde servis müdürüne durumu anlattığımda arabayı bi müddet sürüp test edip (gaza abanıp sert hareketler yapıp) turbonun iyi doldurduğunu ömrünün daha bitmediğini söyledi burçlar için de açmadan bişey denmez dedi, zaten bi kere turbolu araba normalde de yağ eksiltir dedi. ama arabayı ilk aldığımda yoktu böyle bişi. bi de yağ akmıyo damlamıyo contalardan sızmıyo buhar olup uçmuyo nerdeyse eksilenin tamamı intercoolera iniyor.

    arabamı çok seviyorum konforu performansı herşeyi 10 numara ama bu yağ eksiltme işi beni arabamdan soğutacak. fark etmesem motorda yağ kalmayacak motor yatak saracak. ne yapmam lazım bilmiyorum. nasrettin hocanın dediği gibi damdan düşenin halinden ancak damdan düşen anlar. passat 1.8T si olup ta benzer bi sorunla karşılaşan, bu sorunu çözen bir forum kullanıcısı varsa deneyimlerini paylaşırsa çok minnettar kalırım.

    bir de turbo az buz bişey değil hadi onu değiştirdik o kadar parayı verdik. derdimin dermanı olacak mı?
    daha önceki arabam atmosferik motordu, 0 almıştık. 1996 dan 2005e kadar kullandım yaklaşık 70000 km yaptım, her 5000 de bir yağ değişirdi. bir kere bile 1 damla yağ eksiltmedi. benim deneyimlerim bana problemsiz bir motorun kesinlikle yağ eksiltmeyeceğini söylüyor.

    bir de ben sakin kullanırım aracı, devirli kullanmam 3000 devirin üstüne çıktığım çok nadirdir. genelde 2500 devirde falan vites yükseltirim. yol boş ta olsa otobanda da olsam gaza çok basıp arabayı sıkıştırmam. genel itibariyle 2000-3000 devir arası adamıyım.

    bir de not olarak belirteyim ben aracın 2. sahibiyim. ben alırken tüp yoktu ben de taktırmadım. ilk sahibi de aracı benzinli kullanmış (hasbelkader adamın makam şoförüyle tanıştım. arabayı 1998'den 2005'e kadar aynı şoför kullanmış. arabanın inciğini cinciğini herşeyini bir bir anlattı bana).
    yakıt sarfiyatı da en son şehirler arası (otoban değil) 90-100 ortalamayla gittim.
    ankara izmir 6,3Lt/100Km
    izmir ankara 6,5Lt/100Km
    otobanda 120 ortalamayla gittim.
    ankara istanbul 7.0Lt/100Km
    istanbul ankara 7.1Lt/100Km

    şehir içi de
    evden işe kolej-tandoğan istikametinden eskişehir yoluna(ankaranın trafiği yoğun bir yoludur.) ->~8.8-9.0Lt/100Km
    işten eve eshişehir yolundan akay kavşağından GOP'a (trafik adım adım ilerler) ->~11.4-12.0Lt/100Km

    şehirler arası değerleri kitapçığında verilen değerler, şehiriçi kitapçıktan biraz fazla fakat kitapçık verisindeki şehir içi ortalama 50Km/Saat değeridir, dur kalk değeri değildir ki 1999 model 263000 deki bi araba için kitapçık değerlerine bu kadar yakın olması bende motorda bi sorun olmadığı izlenimi veriyor ama NOLACAK BU ARABAMIN YAĞ EKSİLTMESİ????

    en kısa sürede önerilerinizi ve deneyimlerinizi paylaşmanızı bekliyorum.
    zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim.




  • Belki bir yol gosterir diye yaziyorum. Benim aracim da sebepsiz yere ve teshis edilemeyecek bir bicimde yag yakiyordu. Guvendigim, tecrubeli bir ustam bakti. Once kompresyon testi yapildi, ardindan kapak acildiktan sonra ince ozel bir yagla sekmanlarin kacirmadigi teyit edildi. Subap lastikleri de saglam cikti. Sonuc olarak ikinci el alinmis aracimin farkedilmemis, gizli bir hararet gecmisi olduguna hukmedildi, bu yuzden yag kacirdigi ve yaktigi anlasildi. Kapak taslandi, kapak contasi degistirildi, 10W-40 yag konuldu. Bu islemler yaklasik bir ay once yapildi, cok fazla km. yapmadigim icin simdilik gozlemlerim yeterli degil ancak sonucu mutlaka buraya yazacagim. Sizin probleminize benzer ozellikler tasidigi icin yaziyorum, bir de bu gozle bakmanizi istedim, en azindan turbodan daha ucuza mal olacagi acik...
  • Kullanım kılavuzlarında 10000 bine 1 litre yazar, 1000'de değil... tekrardan bakın... o zaman bu mantığa göre 4 lt yağ koyacaksın, bir sonraki 10 bin bakıma kadar da 10 lt yağ mı ekleyeceksiniz... güldürmeyin beni...:) 10000'de 1lt.
  • 150 binde nıye motor yapılmasın ki allah allah ya
    benım arabada yag yakıyodu yanı dogal olarak eksiliyodu 5.000 de 1 lt koyuyordum
    motor üflemıyorsa motor yaptrmaya gerek yok
    ve her önune gelen usta yada göstermeyın motor ufleme hakkında cunku onlar 20.000 kmdekı arabaya bıle motor yapılması laızm dıyolar harbi delirtiyolar :D
    motor kapagını ac arac calısır vazıyetteyken eger fön makınesı gibi kuvvetlı hava cıkıyorsa ve özellıkler yag sıcratıyosa o zaman yapılması lazım ancak biraz tütebilir motor o da dogal olarak tabikide mekanık parcalar var ıcınde ısınıyo acıgada buhar cıkıyo..bu az buharda bsy olmaz
    ama yag fıskırmıyosa kapagı acınca eksilince ılave yag kullan ıcıne bas git problem yok o kadar da her arabada olur yanı
    zaten cok devirli kullanırsa elbette azalır
  • aynı sorun bende de var.. 4000 km de yağ bitti neredeyse.. götürdüm normal değil bu dediler.. motor yaptırmak 1000-2500 arası değişecek.. bu parayıda vermeyi düşünmüyorum..

    bor power kullanıyorum.. bakalım sonuç ne olacak.. ilkinde sonuç almak zor ama içincisinde ve üçüncüsünde sonuç ortaya çıkar dediler.. deneyip göreceğim.. aracı yağsız bırakma sık sık kontrol et öyle devam et gittiği yere kadar..
  • yağın inceliğine bak ve daha kalın yağ kullan ince yağlar çok çabuk gider (arabadan arabaya değişiyo)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahattinkocaman

    herkese merhabalar,
    bu forumu bugün, benimkine benzer bir sorun yaşayan olmuşmudur acaba diye nette araştırma yaparken buldum, özellikle bu başlık dikkatimi çekti tamamını okudum ama benimkiyle 1e 1 aynı sorundan muzdarip biri olmadığını gördüm. ben de hemen üye olup sorunumu anlatıp önerilerinizi alayım dedim. şimdiden ilgi gösterip öneride bulunacak arkadaşlara teşekkür ederim.

    öncelikle arabam 1999 model Passat 1.8T. Km'si de 263000'de. Arabayı 2005 yazında 213000'de aldım. arabayı memleketimden aldım, alırken de daha önceki arabama 7-8 sene bakan arkadaşım diyebileceğim ustama baktırdım. kmsi var acaba motor ne durumda diye bir soru vardı aklımda ama bana motorda bir problem olmadığını kmyi uzunyolda yaptığını motorun daha önce açılıp kurcalanmadığını söyledi. ben de kendisine güvendiğim için aracı aldım. akabinde öğrenciliğim nedeniyle arabayı istanbula götürdüm. maslak atatürk sanayide bakım için gelgit ahbap olduğum ustadan da fikir aldım km var motor ne durumda diye o da temiz olduğunu söyledi. son olarak ta iş nedeniyle ankaraya geldim burda da bir arkadaşımın tavsiyesi ile arabanın bakımını yaptırdığım ustaya da sordum motor ne durumda diye ankaradaki usta da motor saat gibi dedi. herkes aynı şeyi söylerken ben yine pimpiriklilikten bir de aracı Bosch Car Service'e götürdüm Esattaki. onlarda motor saat gibi dedi.

    peki diceksiniz o kadar yazdın ama problem ne daha söylemedin. problem şu ki ARAÇ YAĞ EKSİLTİYOR. ben arabayı aldıktan sonra 50000 km yaptım ilk 3 yağ değişiminde (10000 km de bir) hiç yağ eksilmesi varmı diye kaputu bile açtığımı hatırlamıyorum. 10000 km olurdu giderdim servise alttaki tıpadan bir leğen yağı boşaltır, yağ filtresini de değiştirip 4Lt castrol magnatec 10/40 yağı koydurur, bi 10000 km daha gezerdim. ama son 2 seferdir motor epey bir yağ eksiltiyor. en son 40 gün kadar önce baktığımda yağ MİN-MAX aralığında MAX'a yakındı. o kontrolden sonra istanbula gittim geldim, haftada da yaklaşık 150 km yapıyorum. yani son kontrolden sonra toplamda yapsam yapsam maksimum 3000 km yapmışımdır. bugün aklıma geldi bir baktım yağ seviyesi MİN seviyesinde işten eve gelmek için ben de yaklaşık 0.5 Lt yağ ekledim.

    bu durumu ilk fark ettiğimde aracı doğuşa götürdüm. kompresöre soktular motor üflüyor mu diye ama söyledikleri motorda bi problem yok hatta yanlış hatırlamıyorsam kompresör ölçümlerinin herbir silindirde yaklaşık 11 mi 12 mi öyle bişey dediler. ben de madem motor iyi yağı yakmıyor problem ne deyince karter contası üst kapak contası arka krank keçesi değişmesi lazım sızdırıyor dediler bu işleri yapmak için de 1500TL para ve aracı 4 gün bırakmamı istediler. eşimi sabahları işe bıraktığım için arabayı bırakmak istemedim. arkadaşımın tavsiye ettiği ustaya götürüp doğuşun verdiği fiyata oranla epey makul bi fiyata tüm o keçeleri contaları değiştirttim. fakat sonrasında motorun yine yağ eksilttiğini fark ettim. bir müddet sonra bir sebepten dolayı intercooler sökülünce içinde epey bir yağ biriktiğini gördük. ustanın söylediği contalar keçeler değişti, arabanın eksoz dumanı da mavi değil yani yağ da yakmıyor tek kaçak turbodaki burçların aşınmasından dolayı turbo yağı intercoolera sızdırıyor. turbonun değişmesi lazım diyor. fakat arabayı boscha götürdüğümde servis müdürüne durumu anlattığımda arabayı bi müddet sürüp test edip (gaza abanıp sert hareketler yapıp) turbonun iyi doldurduğunu ömrünün daha bitmediğini söyledi burçlar için de açmadan bişey denmez dedi, zaten bi kere turbolu araba normalde de yağ eksiltir dedi. ama arabayı ilk aldığımda yoktu böyle bişi. bi de yağ akmıyo damlamıyo contalardan sızmıyo buhar olup uçmuyo nerdeyse eksilenin tamamı intercoolera iniyor.

    arabamı çok seviyorum konforu performansı herşeyi 10 numara ama bu yağ eksiltme işi beni arabamdan soğutacak. fark etmesem motorda yağ kalmayacak motor yatak saracak. ne yapmam lazım bilmiyorum. nasrettin hocanın dediği gibi damdan düşenin halinden ancak damdan düşen anlar. passat 1.8T si olup ta benzer bi sorunla karşılaşan, bu sorunu çözen bir forum kullanıcısı varsa deneyimlerini paylaşırsa çok minnettar kalırım.

    bir de turbo az buz bişey değil hadi onu değiştirdik o kadar parayı verdik. derdimin dermanı olacak mı?
    daha önceki arabam atmosferik motordu, 0 almıştık. 1996 dan 2005e kadar kullandım yaklaşık 70000 km yaptım, her 5000 de bir yağ değişirdi. bir kere bile 1 damla yağ eksiltmedi. benim deneyimlerim bana problemsiz bir motorun kesinlikle yağ eksiltmeyeceğini söylüyor.

    bir de ben sakin kullanırım aracı, devirli kullanmam 3000 devirin üstüne çıktığım çok nadirdir. genelde 2500 devirde falan vites yükseltirim. yol boş ta olsa otobanda da olsam gaza çok basıp arabayı sıkıştırmam. genel itibariyle 2000-3000 devir arası adamıyım.

    bir de not olarak belirteyim ben aracın 2. sahibiyim. ben alırken tüp yoktu ben de taktırmadım. ilk sahibi de aracı benzinli kullanmış (hasbelkader adamın makam şoförüyle tanıştım. arabayı 1998'den 2005'e kadar aynı şoför kullanmış. arabanın inciğini cinciğini herşeyini bir bir anlattı bana).
    yakıt sarfiyatı da en son şehirler arası (otoban değil) 90-100 ortalamayla gittim.
    ankara izmir 6,3Lt/100Km
    izmir ankara 6,5Lt/100Km
    otobanda 120 ortalamayla gittim.
    ankara istanbul 7.0Lt/100Km
    istanbul ankara 7.1Lt/100Km

    şehir içi de
    evden işe kolej-tandoğan istikametinden eskişehir yoluna(ankaranın trafiği yoğun bir yoludur.) ->~8.8-9.0Lt/100Km
    işten eve eshişehir yolundan akay kavşağından GOP'a (trafik adım adım ilerler) ->~11.4-12.0Lt/100Km

    şehirler arası değerleri kitapçığında verilen değerler, şehiriçi kitapçıktan biraz fazla fakat kitapçık verisindeki şehir içi ortalama 50Km/Saat değeridir, dur kalk değeri değildir ki 1999 model 263000 deki bi araba için kitapçık değerlerine bu kadar yakın olması bende motorda bi sorun olmadığı izlenimi veriyor ama NOLACAK BU ARABAMIN YAĞ EKSİLTMESİ????

    en kısa sürede önerilerinizi ve deneyimlerinizi paylaşmanızı bekliyorum.
    zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim.

    üreticisi tarafından aracınıza tavsiye edilen yağ 10w-40 değil. öncelikle doğru yağ kullanmanız gerekiyor. 0w-40 veya 5w-40 tam sentetik motor yağı kullanmanız gerekmekte. tavsiye edilen her iki yağ da tam sentetik olamsına rağmen neden magnatec gibi yarı sentetik bir yağ tercih ettiniz acaba? eğer motorunuzda mekanik bir sorun yoksa doğru olan yağı kullanın bence. bir de ustanızı değiştirin derim. eğer keçe ve conta sıkıntısı yaşıyorsanız doktor yağ diye bilinen tam sentetik 10w60 mobil de kullanabilirsiniz. 2. dolumdan sonra inanamayacaksınız.... zaten 20bin km kullanırsınız. ilk dolumunda eksiltme yapıyor, endişelenmeyin, 10w-60 la tamamlayın. (benim de 1.8t vardı. ankarada mass özel servise götürüyordum. memnun kalırsınız, orada ali bey var sahibi, onunla bir görüşün. gerçekten teknik bilgi düzeyi yüksek birisi.) 270bin km.deki passatım yağ eksiltme huyundan vazgeçmişti.




  • merhaba arkadaşlar 1997 model 2.0 cd model opel vectra B aracım var. aşırı derecede yağ eksiltiyor.

    aracımı geçen sene temmuz ayında 145000 de aldım. yağ değişimi 5000 km önce yapılmış. kontrol ettirdim ve 1 veya 1.5 lt kadar yağ ilave ettiler.ben de iki ay önce 151000 km de yağını BP 10 w 40 ile komple değiştirttim. yağ değişiminden 1800 km sonra Oil Lack diye yol bilgisayarı uyarı verdi. ertesi gün yağını kontrol ettirdiğimde 1.5 litre 10 40 yağ ilave ettirdim.aradan yaklaşık 800 km sonra yine aynı uyarıyı verdi ve bu sefer 10w 60 yağ ilave ettirdim tam iki litre ve bir 800 km daha gittim.(son km lerin çoğu şehirlerarasıdır).ve maalesef yine aynı uyarıyı verdi. üstüne 100 km gittim ve polatlıdaki opel servisine götürdüm. tam 3 litre yağ ekledi ve yağ çubuğunu çekerek motoru çalıştırdığında çubuğun oradan duman geldi.Motorun ölü olduğunu ve 2500-3000 civarı masraf olabileceğini söyledi. Ben şok oldum. Ustanın söylediği doğru mu ve ne kadar masraf gider acaba. Bilgisi olanların bilgilerini acil olarak bekliyorum. VE bu şekilde binmem arızanın daha da büyümesine yol açar mı?

    lütfen acil yardım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: protez43

    merhaba arkadaşlar 1997 model 2.0 cd model opel vectra B aracım var. aşırı derecede yağ eksiltiyor.

    aracımı geçen sene temmuz ayında 145000 de aldım. yağ değişimi 5000 km önce yapılmış. kontrol ettirdim ve 1 veya 1.5 lt kadar yağ ilave ettiler.ben de iki ay önce 151000 km de yağını BP 10 w 40 ile komple değiştirttim. yağ değişiminden 1800 km sonra Oil Lack diye yol bilgisayarı uyarı verdi. ertesi gün yağını kontrol ettirdiğimde 1.5 litre 10 40 yağ ilave ettirdim.aradan yaklaşık 800 km sonra yine aynı uyarıyı verdi ve bu sefer 10w 60 yağ ilave ettirdim tam iki litre ve bir 800 km daha gittim.(son km lerin çoğu şehirlerarasıdır).ve maalesef yine aynı uyarıyı verdi. üstüne 100 km gittim ve polatlıdaki opel servisine götürdüm. tam 3 litre yağ ekledi ve yağ çubuğunu çekerek motoru çalıştırdığında çubuğun oradan duman geldi.Motorun ölü olduğunu ve 2500-3000 civarı masraf olabileceğini söyledi. Ben şok oldum. Ustanın söylediği doğru mu ve ne kadar masraf gider acaba. Bilgisi olanların bilgilerini acil olarak bekliyorum. VE bu şekilde binmem arızanın daha da büyümesine yol açar mı?

    lütfen acil yardım...



    öncelikle selamlar!!!
    yağ yakmalarının ve sızıntılarının sonucu yağ eksilmeleri meydana gelebiliyor.Bunun en büyük nedenlerinden biriside piston üzerindeki segmanlarda oluşan arızalardır.Eğer bunlarda sorun yoksa bazı contalardan kaçaklar meydana gelmektedir.mesela özelliklede yağ değişim sırasında yağı vakumla boşaltanlar var.vakumla boşaltılırken karterin dibindeki bazı parçalar,kırıntılar(demirlerin aşınmasıyla oluşan kırıntlar) karterin dibinde kalır.Ve yağın bir kısmı bu kırıntıların arasında kalır.yeni yağ eklendiğinde o yağıda pisletir.ve aksamlara gönderilen yağ pis olduğundan ve özelliklede içinde kırıntılar olması sebebiyle silindire,subap fincanlarına,kam miline,krank miline zarar verebilir.Bu nedenle yağ değişimi sırasında karter tıpasının sökülerek yağ boşaltılmasına dikkat edin.bu işlem sonrasındada tıpa contasını muhakkak değiştirin.
    ve kesinlikle contalara dikkat edin....Geçmiş olsun.




  • şimdi ne yapmalıyım bu şekilde 10 15 gün yağını kontrol ederek binsem daha büyük arızaya yol açar mı. ve de en kötü ihtimalle yaklaşık olarak ne kadara mâl olur bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim. Eskişehir veya ankarada iyi bir usta arıyorum.İşini iyi yapan ve de dürüst birini (maalesef bu devirde hala varsa tabii...) tanıyorsanız paylaşın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: protez43

    şimdi ne yapmalıyım bu şekilde 10 15 gün yağını kontrol ederek binsem daha büyük arızaya yol açar mı. ve de en kötü ihtimalle yaklaşık olarak ne kadara mâl olur bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim. Eskişehir veya ankarada iyi bir usta arıyorum.İşini iyi yapan ve de dürüst birini (maalesef bu devirde hala varsa tabii...) tanıyorsanız paylaşın.

    bence silindirlerin kompresyonlarını ölçtürün ilk önce, buna göre segman, gömlek durumu ortaya çıkabilir. subap contalarınız yağ kaçırıyorsa da yağ yakması da bir diğer ihtimal. araçta 10-40 yarı sentetik yağ kullanımından (uzun süre) ve yağ değişim periyodunun düzensizliğinden dolayı gömlek yüzeyleri parlama yapmış olabilir.
    arcın km'si çok değil aslında. atmosferik bir motor için bu sıkıntılar çok erken.
    ankarada birçok iyi motor ustası var. şirketin araçlarını yaptırdığımız ustalardan biri bünyamin altun. atok servis, ederinden daha fazla fiyat çekmiyor, düzgün bir usta. 03122783889, 05335512225. telefonla bir danış bence.




  • Valla ben istanbulda oturuyorum.Ankarada tanıdık yok.ama bu km deyse contalardandır diye tahmin ediyorum...geçmiş olsun
  • Arkadaşlar benim araçta 5000 kmde ortalama 2 litreye yakın yağ eksiltiyordu .Araba 135000 kmde. Hangi ustaya götürdüysem abi motor gitmiş sekman lazım rektefi lazım 1000 lira diyenimi ararsın 3000 lira diyenimi ararsın ; Bu arada araba 2001 carisma yani motoru 500 bin gider denilen araba . En sonunda arabayı yakacak duruma geldim tam yok pahasına satmayı düşünürken eski ustalardan biriyle tanıştım tamamen tesadüf getir kardeş sökelim dedi onun arızası subab lastikleridir sen orjinal takım conta algel dedi . Neyse ben orjinal conta takımı 800 tl olduğu için japon stone marka conta takımı alıp götürdüm aracı . Ve üst kapak söküldü mutlu son arabanın motoru ustanın tabiri ile 1. sınıf ama subap lastikleri cam gibi olmuş özelliğini kaybetmiş oradan yağı pistonun tepesine indiriyormuş. Ve benim cebimden çıkan toplam para Conta yakımı 180 tl (CADA marka olanı 70 tl idi) 200 tl usta aldı ben bu can sıkıcı yağ yakma muhabbetinden 400 tlye kurtulmuş oldum .




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.