Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.450
Cevap
130
Favori
256.992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.shadowx

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.shadowx

    Merhabalar. 7 gün önce kaza yaptım. Karşı taraf suçlu. Sigorta şirketi vw golf marka aracım için yan sanayi çamurluk göndermiş. Usta parçanın tam olarak uyumlu olmadığını ve orjinal takmamı tavsiye ettii ve benden 250 TL istedi. Tamam takın dedim. Aracım yarın çıkıyor servisten. Bu fiyat farkını sigorta şirketinden almam mümkün mü. Ne yapmalıyım? Karşı taraf Hür Sigorta.

    Hocam ayrıca imzanızdaki link neden kayboldu?

    Geçmiş olsun. Araç kaç yaşında? 3 yaş altıysa işiniz daha kolay. Üstü ise de, Hazine Müstaşarlığı şikayet platformunda, parçaların eşdeğerlik sertifikasını isteyebilirsiniz.Hazine Şikayet

    Orijinal parça istiyorsanız, cepten üstünü vererek orijinal parça aldırın. Kalan kısmı için de şikayet yazın, sertifika isteyin. Sonrasın Tahkim Komisyonuna da başvurabilirsiniz.

    Burada maksat, ucuza takacakları parçanın, trafik sigortası genel şartlarında belirtildiği üzere gerçekten eşdeğer parça olup olmadığını açığa çıkarmak olmalı. Bunu da yasal yol olarak şikayet linkinden masrafsız olarak yapabilirsiniz.

    İmzamdaki link hala geçerli bu arada.

    Hazine Şikayet e eşdeğer parça listesini sormak için yazacağım anladığım kadarıyla, direkt şikayet amaçlı değil yani? Peki "şu marka model aracımın şu parçası için eşdeğerlik sertifikası istiyorum" mu yazacağım yoksa "bu parça eşdeğer mi" diye mi soracağım?

    Derdinizi en iyi hangisinin ifade edeceğine inanıyorsanız o şekilde yazın. Sizin aracınıza takılmayan bir parça üzerinden ödeme alacaksınız, değil mi? Bunu da şikayete ekleyeceksiniz. Artı bu takılmayan, ama fiyatlandırma konusunda referans alınan parçanın, eşdeğer sertifikasını istiyorum diyeceksiniz. Onlar da sertifikayı oraya yüklemek zorunda kalacak. Sonra da üzerindeki yazılardan araştıracaksınız. Araştırma yapmayacak olsaniz bile isteyin sertifikayı, uğraşsınlar. Hem gerçekten var mı bi sertifika, görmüş olursunuz.




  • Ben teknik bir soru sormak istiyorum. Bugüne kadar bir kaç kaza yaptım, hiçbirinde tutanak falan tutmadım ki bazılarında karşı tarafta yoktu zaten, örnek olarak bir tanesinde duvara çarpmıştım.

    Aracı servise götürdüğümde orada kendim bir tutanak tutarak verdim ve kaskodan tamirleri yaptırdım.

    Aynı şekilde bir arkadaşımın aracıyla kaza yaptık, fazlada bir hasar yoktu sadece kapı çizildi, karşı tarafla telefonları alarak ayrıldık, acenta mutlaka tutanak tutulması aksi takdirde kaskonun ödeme yapmayacağını söyledi bize..

    Bu gibi durumlarda tutanak tutulup tutulmaması neye göre belirleniyor, tutanak tutulmazsa bir problem doğar mı, sigorta şirketinin ödeme yapmama olasılığı gerçekten var mı, eğer var ise ben niye bugüne kadar bir problem yaşamadım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.shadowx

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.shadowx

    Merhabalar. 7 gün önce kaza yaptım. Karşı taraf suçlu. Sigorta şirketi vw golf marka aracım için yan sanayi çamurluk göndermiş. Usta parçanın tam olarak uyumlu olmadığını ve orjinal takmamı tavsiye ettii ve benden 250 TL istedi. Tamam takın dedim. Aracım yarın çıkıyor servisten. Bu fiyat farkını sigorta şirketinden almam mümkün mü. Ne yapmalıyım? Karşı taraf Hür Sigorta.

    Hocam ayrıca imzanızdaki link neden kayboldu?

    Geçmiş olsun. Araç kaç yaşında? 3 yaş altıysa işiniz daha kolay. Üstü ise de, Hazine Müstaşarlığı şikayet platformunda, parçaların eşdeğerlik sertifikasını isteyebilirsiniz.Hazine Şikayet

    Orijinal parça istiyorsanız, cepten üstünü vererek orijinal parça aldırın. Kalan kısmı için de şikayet yazın, sertifika isteyin. Sonrasın Tahkim Komisyonuna da başvurabilirsiniz.

    Burada maksat, ucuza takacakları parçanın, trafik sigortası genel şartlarında belirtildiği üzere gerçekten eşdeğer parça olup olmadığını açığa çıkarmak olmalı. Bunu da yasal yol olarak şikayet linkinden masrafsız olarak yapabilirsiniz.

    İmzamdaki link hala geçerli bu arada.

    Hazine Şikayet e eşdeğer parça listesini sormak için yazacağım anladığım kadarıyla, direkt şikayet amaçlı değil yani? Peki "şu marka model aracımın şu parçası için eşdeğerlik sertifikası istiyorum" mu yazacağım yoksa "bu parça eşdeğer mi" diye mi soracağım?

    Derdinizi en iyi hangisinin ifade edeceğine inanıyorsanız o şekilde yazın. Sizin aracınıza takılmayan bir parça üzerinden ödeme alacaksınız, değil mi? Bunu da şikayete ekleyeceksiniz. Artı bu takılmayan, ama fiyatlandırma konusunda referans alınan parçanın, eşdeğer sertifikasını istiyorum diyeceksiniz. Onlar da sertifikayı oraya yüklemek zorunda kalacak. Sonra da üzerindeki yazılardan araştıracaksınız. Araştırma yapmayacak olsaniz bile isteyin sertifikayı, uğraşsınlar. Hem gerçekten var mı bi sertifika, görmüş olursunuz.

    Evet aynen öyle. Zaten sigorta parçaları daha göndermemiş bile. 8 günü geçti. Serviste orjinali takıldı boyandı. Ben de referans alınacak parçanın sertifikasını isteyeceğim. parça tabi ki eşdeğer olmayacak malum 50 tl lik parça. orjinali 300 TL. Sigorta şirketine iadeli taahhütlü dilekçe yazıp mağduriyetimin giderilmesini isteyeceğim. Gelen cevapla birlikte yada gelmezse gelmediğine dair belgeyle Tahkim Komisyonuna başvuracağım ANCAK biryerden öğrendiğim bilgilere göre tahkim komisyonunda bu başvurulardan bolca bulunuyormuş ve genelde Tahkim Komisyonu olumsuz yanıt veriyormuş. Sizin bu konuda bilginiz var mı acaba?

    Bu arada bu süreçte bana yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxtolgaxxx1977

    Ben teknik bir soru sormak istiyorum. Bugüne kadar bir kaç kaza yaptım, hiçbirinde tutanak falan tutmadım ki bazılarında karşı tarafta yoktu zaten, örnek olarak bir tanesinde duvara çarpmıştım.

    Aracı servise götürdüğümde orada kendim bir tutanak tutarak verdim ve kaskodan tamirleri yaptırdım.

    Aynı şekilde bir arkadaşımın aracıyla kaza yaptık, fazlada bir hasar yoktu sadece kapı çizildi, karşı tarafla telefonları alarak ayrıldık, acenta mutlaka tutanak tutulması aksi takdirde kaskonun ödeme yapmayacağını söyledi bize..

    Bu gibi durumlarda tutanak tutulup tutulmaması neye göre belirleniyor, tutanak tutulmazsa bir problem doğar mı, sigorta şirketinin ödeme yapmama olasılığı gerçekten var mı, eğer var ise ben niye bugüne kadar bir problem yaşamadım?



    Duvara çarptıktan sonra, bir başkasıyla kaza yapmış gibi sahte bir tutanak mı düzenlediniz yoksa "aracı şu gün şu saatte şurada duvara çarptım, hasarımın kaskodan ödenmesini istiyorum" diye bir beyan mı yazdınız? Muhtemelen beyan yazmışsınızdır, adına burada yanlışlıkla tutanak dediniz. Gerçekten duvara çarpıp, sonra bu şekilde bir beyan yazarsanız zaten sorun yok. Ancak, başka biriyle kaza yaptınız. O an, vakitsizlikten, trafik yoğunluğundan vs tutanak tutamadınız, sonra servise gittiniz. Dedi ki beyan yazalım, kazayı şöyle böyle yaptım diye. Eksper bunu yakalarsa hasarınızı ödetmez. Sadece hasarı ödetmemekle kalsa iyi, sigorta şirketi ya da eksperden biri dişli çıkarsa ve bu kötü niyetli davranıştan kesin bir şekilde eminse, SİSBİS sistemine sigorta sahtekarlığı ihbarı yapılır. Sigorta suistimalinin cezaları küçümsenecek cezalar değildir kesinlikle. (SİSBİS: Sigorta Suistimalleri Bilgi Paylaşım Sistemi)

    Tutanak tutulması tamamen olaya göre belirleniyor. Siz bir sabah geldiniz, aracınız park halindeyken hasarlanmış. Burada kiminle ne tutanağı tutabilirsiniz? Bu gibi durumlarda beyanla hasar ödemenizi talep edeceksiniz tabi.

    Acenteniz doğru söylemiş. Tutanak olmadığı vakit, yalan beyan yazmak durumunda kalırsınız. Bu da son derece gereksiz bir şey, hem gereksiz hem de suç. Yalan beyanın en hafif riski, yukarıda bahsettiğim gibi hasar ödemenizi alamamanızdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.shadowx

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.shadowx

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.shadowx

    Merhabalar. 7 gün önce kaza yaptım. Karşı taraf suçlu. Sigorta şirketi vw golf marka aracım için yan sanayi çamurluk göndermiş. Usta parçanın tam olarak uyumlu olmadığını ve orjinal takmamı tavsiye ettii ve benden 250 TL istedi. Tamam takın dedim. Aracım yarın çıkıyor servisten. Bu fiyat farkını sigorta şirketinden almam mümkün mü. Ne yapmalıyım? Karşı taraf Hür Sigorta.

    Hocam ayrıca imzanızdaki link neden kayboldu?

    Geçmiş olsun. Araç kaç yaşında? 3 yaş altıysa işiniz daha kolay. Üstü ise de, Hazine Müstaşarlığı şikayet platformunda, parçaların eşdeğerlik sertifikasını isteyebilirsiniz.Hazine Şikayet

    Orijinal parça istiyorsanız, cepten üstünü vererek orijinal parça aldırın. Kalan kısmı için de şikayet yazın, sertifika isteyin. Sonrasın Tahkim Komisyonuna da başvurabilirsiniz.

    Burada maksat, ucuza takacakları parçanın, trafik sigortası genel şartlarında belirtildiği üzere gerçekten eşdeğer parça olup olmadığını açığa çıkarmak olmalı. Bunu da yasal yol olarak şikayet linkinden masrafsız olarak yapabilirsiniz.

    İmzamdaki link hala geçerli bu arada.

    Hazine Şikayet e eşdeğer parça listesini sormak için yazacağım anladığım kadarıyla, direkt şikayet amaçlı değil yani? Peki "şu marka model aracımın şu parçası için eşdeğerlik sertifikası istiyorum" mu yazacağım yoksa "bu parça eşdeğer mi" diye mi soracağım?

    Derdinizi en iyi hangisinin ifade edeceğine inanıyorsanız o şekilde yazın. Sizin aracınıza takılmayan bir parça üzerinden ödeme alacaksınız, değil mi? Bunu da şikayete ekleyeceksiniz. Artı bu takılmayan, ama fiyatlandırma konusunda referans alınan parçanın, eşdeğer sertifikasını istiyorum diyeceksiniz. Onlar da sertifikayı oraya yüklemek zorunda kalacak. Sonra da üzerindeki yazılardan araştıracaksınız. Araştırma yapmayacak olsaniz bile isteyin sertifikayı, uğraşsınlar. Hem gerçekten var mı bi sertifika, görmüş olursunuz.

    Evet aynen öyle. Zaten sigorta parçaları daha göndermemiş bile. 8 günü geçti. Serviste orjinali takıldı boyandı. Ben de referans alınacak parçanın sertifikasını isteyeceğim. parça tabi ki eşdeğer olmayacak malum 50 tl lik parça. orjinali 300 TL. Sigorta şirketine iadeli taahhütlü dilekçe yazıp mağduriyetimin giderilmesini isteyeceğim. Gelen cevapla birlikte yada gelmezse gelmediğine dair belgeyle Tahkim Komisyonuna başvuracağım ANCAK biryerden öğrendiğim bilgilere göre tahkim komisyonunda bu başvurulardan bolca bulunuyormuş ve genelde Tahkim Komisyonu olumsuz yanıt veriyormuş. Sizin bu konuda bilginiz var mı acaba?

    Bu arada bu süreçte bana yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.

    Tahkim Komisyonunda doğrudur, bu tarz başvurular oldukça fazla. Ancak başvuranın, elinde olan deliller önemli olan. Bir de aracın yaşı. 3 yaşına kadar olan araçlarda yan sanayi kesinlikle kabul edilmemeli. 3 yaş üstünde ise eşdeğer kullanılacaksa da sertifika muhakkak istenmeli. Şimdi siz şirkete soracaksınız, dediğim gibi şikayet linkinden de soracaksınız. Size bir sertifika gönderecekler. Bunu araştıracaksınız. Gerçekten eşdeğer sertifikası mı değil mi diye. Sonrasında elinizdeki donelerle Tahkime başvuracaksınız. Tahkime, hiçbir şey yapmadan, sadece benim 10 yaşındaki aracıma yan sanayi parça takıldı diye başvurur, sertifika avına girmezseniz, Tahkim de elindeki verilere bakarak kararını verir. Burada önemli olan nokta şu; eğer siz parçanın eşdeğer olmadığını iddia ediyorsanız, bunu ispat yükü sizdedir. Önce ispat etmek için çalışacaksınız sonra ispat ettiğinize inanıyorsanız Tahkime başvuracaksınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: xxxtolgaxxx1977

    Ben teknik bir soru sormak istiyorum. Bugüne kadar bir kaç kaza yaptım, hiçbirinde tutanak falan tutmadım ki bazılarında karşı tarafta yoktu zaten, örnek olarak bir tanesinde duvara çarpmıştım.

    Aracı servise götürdüğümde orada kendim bir tutanak tutarak verdim ve kaskodan tamirleri yaptırdım.

    Aynı şekilde bir arkadaşımın aracıyla kaza yaptık, fazlada bir hasar yoktu sadece kapı çizildi, karşı tarafla telefonları alarak ayrıldık, acenta mutlaka tutanak tutulması aksi takdirde kaskonun ödeme yapmayacağını söyledi bize..

    Bu gibi durumlarda tutanak tutulup tutulmaması neye göre belirleniyor, tutanak tutulmazsa bir problem doğar mı, sigorta şirketinin ödeme yapmama olasılığı gerçekten var mı, eğer var ise ben niye bugüne kadar bir problem yaşamadım?



    Duvara çarptıktan sonra, bir başkasıyla kaza yapmış gibi sahte bir tutanak mı düzenlediniz yoksa "aracı şu gün şu saatte şurada duvara çarptım, hasarımın kaskodan ödenmesini istiyorum" diye bir beyan mı yazdınız? Muhtemelen beyan yazmışsınızdır, adına burada yanlışlıkla tutanak dediniz. Gerçekten duvara çarpıp, sonra bu şekilde bir beyan yazarsanız zaten sorun yok. Ancak, başka biriyle kaza yaptınız. O an, vakitsizlikten, trafik yoğunluğundan vs tutanak tutamadınız, sonra servise gittiniz. Dedi ki beyan yazalım, kazayı şöyle böyle yaptım diye. Eksper bunu yakalarsa hasarınızı ödetmez. Sadece hasarı ödetmemekle kalsa iyi, sigorta şirketi ya da eksperden biri dişli çıkarsa ve bu kötü niyetli davranıştan kesin bir şekilde eminse, SİSBİS sistemine sigorta sahtekarlığı ihbarı yapılır. Sigorta suistimalinin cezaları küçümsenecek cezalar değildir kesinlikle. (SİSBİS: Sigorta Suistimalleri Bilgi Paylaşım Sistemi)

    Tutanak tutulması tamamen olaya göre belirleniyor. Siz bir sabah geldiniz, aracınız park halindeyken hasarlanmış. Burada kiminle ne tutanağı tutabilirsiniz? Bu gibi durumlarda beyanla hasar ödemenizi talep edeceksiniz tabi.

    Acenteniz doğru söylemiş. Tutanak olmadığı vakit, yalan beyan yazmak durumunda kalırsınız. Bu da son derece gereksiz bir şey, hem gereksiz hem de suç. Yalan beyanın en hafif riski, yukarıda bahsettiğim gibi hasar ödemenizi alamamanızdır.

    Tabi ki yalan beyandan bahsetmiyorum, söylediğim anlaşılmadı heralde.

    Aracıma başka bir aracın çarptığını beyan ile, belliyse çarpan aracın plakasını vererek, tutanak tutmasam bile aracımı beyanla yaptırabilir miyim bunu soruyorum, illa ki tutanak tutmak, yahut polis çağırıp tutanak tutturmak gerekli mi, bunların hiçbirisini yapmasam sigorta şirketi ben ödeme yapmam diyebilir mi?




  • Tutanak gerekir. Bu tür hasarlar beyan vasıtasıyla ödenmez. Ancak, malum, sigortacılık sektöründeyiz. Kanunsuzluğun kimseye herhangi bir zarar getirmediği bir sektör. İlk sorunuzda, bu şekilde hasarınızın ödendiğini söylemişsiniz, kendiniz tutanak tutarak yani;

    Karşı araç sürücüsü yerine imzayı kim atmıştı peki o tutanağa?

    İmzasız mıydı? Ya da başkası mı atıverdi? İmza varsa zaten kendiniz düzenlemiş olmuyorsunuz.
  • slm arkadaşım bende 10 gün evvel 2001 model golf aracım ile kaza yaptım trafik ekibi çağırdık ve kusuru tamamen karşı tarafa verdi. tavsiye üzerine özel bi servise verdik aracı her zaman oldugu gibi yan sanayi parça göndermişler ama yan sanayininde kendi içinde sınıfı var en kötüsünü göndermişler kaput çamurluk panel tampon sol far ön panjur malum hepsi yan sanayi olunca hiçbiri tam oturmamış ve arabanın önü hala haşat durumda yamuk yumuk aralar açık araba serviste bu saatten sonra ne yapabilirim hakkımı aramak için ?
  • Geçmiş olsun. Parçaların eşdeğer olduğuna dair belge&sertifika isteyebilirsiniz. Değer kaybı raporu alarak mağduriyetinizi giderebilirdiniz bir nebze ancak aracın yaşı yüksek, değer kaybı zor görünüyor. Ben yerinizde olsa, sertifika isterdim, bunu daha önce verdiğim hazinenin şikayet linkinden yaparsanız resmi bir ortama taşınmış olacaktır şikayetiniz. Fakat aracın yaşı yüksek olduğu için başarılı olma ihtimaliniz düşük gibi görünüyor maalesef. Şikayet yolu hem masrafsız hem basit, bence denemeye değer, kaybınız olmayacaktır.
  • Hocam tekrardan merhabalar. Aracımın bazı parçaları geldi.Malum olacak oldu,Tahmin edebilecek olduğunuz gibi parçaların bazısı yan sanayi,bazıları orjinal. Yarın yetkili servisten, parçaların yan sanayi olduğuna dair, kaşeli bir belge istemeyi düşünüyordum. Kalabalık ve derdimi tam ifade edecek belgeleri toplayıp tahkime hazırlık yapmak için. Buna ek olarak, gönderilen parçaların faturasınını servisten aldım. Eksper raporunuda ekleyip İTM ile, tedarikçiye, sigorta bölge müdürlüğüne, sigorta genel müdürlüğüne dilekçemi göndereceğim ve gereğinin yapılmasını diye arz'ımı sunacağım.Bu yapmak istediğim sanırım 'Değer kaybı raporu alarak' ifadenize denkmi olacak? Aynı şekilde hazine müsteşarlığına şikayet dilekçesine, bunları eklemekte mantıklı sanırım. ve size hazırlamış olduğum dilekçeyide e-posta ile atıp incelemenizi rica edecektim :) Yine size teyit ettireyim diyorum Şuan için gözden kaçırdığım yada eksik olan bir nokta varmı? Şimdiden ilginize tekrar teşekkür ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    Geçmiş olsun. Parçaların eşdeğer olduğuna dair belge&sertifika isteyebilirsiniz. Değer kaybı raporu alarak mağduriyetinizi giderebilirdiniz bir nebze ancak aracın yaşı yüksek, değer kaybı zor görünüyor. Ben yerinizde olsa, sertifika isterdim, bunu daha önce verdiğim hazinenin şikayet linkinden yaparsanız resmi bir ortama taşınmış olacaktır şikayetiniz. Fakat aracın yaşı yüksek olduğu için başarılı olma ihtimaliniz düşük gibi görünüyor maalesef. Şikayet yolu hem masrafsız hem basit, bence denemeye değer, kaybınız olmayacaktır.

    saolun hocam bi deneyelim bakalım inşallah bi sonuç alırız zor gibi gözüküyor. bu kazadan dolayı 20-21 bin lira eden arabam şu anda 18 bin etmiyor arada 2-3 binlira zararım var buna sebeb olandan ve bu zararı arttıran sigorta şirketi ve tedarikçiye hakkımı helal etmiyorum birileri para kazanırken suçumuz yokken biz madur oluyoruz bu muadil parça yasasını çıkaranıda allah kahretsin ne diyeyim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimyasal20

    Hocam tekrardan merhabalar. Aracımın bazı parçaları geldi.Malum olacak oldu,Tahmin edebilecek olduğunuz gibi parçaların bazısı yan sanayi,bazıları orjinal. Yarın yetkili servisten, parçaların yan sanayi olduğuna dair, kaşeli bir belge istemeyi düşünüyordum. Kalabalık ve derdimi tam ifade edecek belgeleri toplayıp tahkime hazırlık yapmak için. Buna ek olarak, gönderilen parçaların faturasınını servisten aldım. Eksper raporunuda ekleyip İTM ile, tedarikçiye, sigorta bölge müdürlüğüne, sigorta genel müdürlüğüne dilekçemi göndereceğim ve gereğinin yapılmasını diye arz'ımı sunacağım.Bu yapmak istediğim sanırım 'Değer kaybı raporu alarak' ifadenize denkmi olacak? Aynı şekilde hazine müsteşarlığına şikayet dilekçesine, bunları eklemekte mantıklı sanırım. ve size hazırlamış olduğum dilekçeyide e-posta ile atıp incelemenizi rica edecektim :) Yine size teyit ettireyim diyorum Şuan için gözden kaçırdığım yada eksik olan bir nokta varmı? Şimdiden ilginize tekrar teşekkür ederim...

    Dilekçeniz eksiksiz. Buradan da paylaşırsanız, diğer tüm arkadaşlar faydanalabilir. Gerçekten takdir ettim, ben bu kadar teferruatlı yazmazdım.

    Bu arada, değer kaybı ile ilgili sorunuz var mailde. Bu noktayı, Hazinenin yazısı gibi "değer düşürecek nitelikler parçalar takılması..." olarak ifade edebilirsiniz. Ayrıca sigorta şirketine değer kaybı ekspertiz raporuyla, aracınızda oluşan değer kaybı için de başvurabilirsiniz. Bu hususu daha önce söylemiştim sanırım.




  • iyi günler yaklaşık 1,5 ay önce eşim kaza yaptı arabamız hür sigorta tarafından perte çıkrıldı. daha sonra bizi expertiz aradı ve arabamıza 11,500 tl değer verdiklerini söylediler. araba 2008 renault clio symbol. biz en az 17000 alacağımızı düşünürken böyle dediler ve expertizin tavrı hiç hoş değildi gidin mahkeme açın felan die bizi tehdit etti. ayrıca motor takla attığında çalışmış ve 2000 tl civarında hasar varmış ve sigorta diyorki bunu sigorta karşılamaz kaza anında olmamış bu. kaza sırasında arabayı kapatmalıydınız karışmayız diyor. götürdüğümüz kaportacı 10,500-12000 arası hasar çıkarırken bu expertiz 6500 tl çıkardı ve fiyat komik yani 11500 sizce böyle birşey olabilirmi. kasko yok arabada sigorta perte çıkardığı arabaya bu fiyatı vermesi uygun mu.neler yapmalıyız
  • Geçmiş olsun. Aracın rayiç değerini düşük belirlemişler dediğiniz gibi ama görmeden net bir şey söyleyemem. Ayrıca kaza anında mekanik hasarın karşılanıp karşılanmayacağı konusunda emsal bir Yargıtay ya da Tahkim kararı var mı ona bakmak gerekir. Ben şahsi olarak karşılanması gerektiğini savunurum. Çünkü kaza anında şokla kimse mantıklı kararlar veremez. Tek amacı aracın içinden bir şekilde çıkmaktır. Aracın kontağını kapatayım, kapıyı dikkatle açayım, hasarın büyümesine sebep olmayayım gibi düşüncelerle hareket edilmesini beklemek bana mantıklı gelmiyor. Kendiniz de aracınızın hasarının tespiti için bir eksper atayabilirsiniz.
  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    ayrıca şöylede bir surum oldu bize verilen aksper başka idi. ama bizimle muhatap olan fiyat felan veren kişi bir başka eksper. böyle bişey olabiliyormu
  • Bencede kazada içeride sıkışan insanı kurtarmak için kesiyorlar arabayı budamı hasardan düşülecek yani olacak iş değil bence eksper boş atıp dolu tutturmak istemiş olmalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeko42

    ayrıca şöylede bir surum oldu bize verilen aksper başka idi. ama bizimle muhatap olan fiyat felan veren kişi bir başka eksper. böyle bişey olabiliyormu

    Bahsettiğiniz şirket, eksper olmayanları eksper olarak görevlendirmesiyle bilinen bir şirket. Sizin hasarınız için örnek vereyim, problemli bir hasar. Reddetmek istedikleri mekanik hasar var, ayrıca rayiç değeri düşürmek istemişler. Bunu kendileri yapamayacaklarını anlayınca da yüksek ihtimal resmi bir eksper görevlendirmesi yapmışlar. İki eksper olmasını bu şekilde açıklayabiliyorum. Biri şirketin elamanıdır, diğeri atadığı eksperdir.
  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    peki biz şimdi ne yapmalıyız. nasıl yol izlemeliyiz. şikayetvar.com a dün şikayet ettik. ptesi noterden gidip bu aracın fişyatını öğrenip tramere de şikayet etmeyi düşünüyoruz başka ne olabilir
  • Şikayet vara yazmışsanız hallolur :) Hasar eksperin işidir, tekrar eksper ataması yapın demiştim zaten. Ücretini sigorta şirketi ödeyecektir. İki eksper anlaşamazsa 3. hakem eksper gelir, onun ücretini de şirket öder. Şu durumda bir hakem eksperin sizin mağduriyetinizi giderici bir rapor yazacağını düşünüyorum. En kestirme yol şu an bu.

    Kafanıza yatmıyorsa, şirketten ödemeyi alın ne kadar veriyorsa. Eksik ödeyeceği para için tahkime başvurun.
  • Merhaba,

    Dün aşağıdaki forumda yazdığım gibi bir kaza geçirdim, hasar durumu hakkında henüz bir bilgim yok bayram nedeniyle çekilen yetkili servisten dosya açtıramadım,
    Konuşamadım ne kadarlık bir hasar olduğunu, pert olma durumu var mıdır, yardımcı olabilirmisiniz
    http://forum.donanimhaber.com/m_79372795/f_//tm.htm#79386545
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.