Şimdi Ara

El Freni Çekince Aracın Arkasının Çökmesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vortex35

    Sadece ön çeker araçlar için böyle bir durum geçerli değil


    Hafif dik bir yokuşta, yokuş aşağı durun ve el frenini çekin. Ön veya arka çeker olduğu fark etmeksizin fizik kanunları gereği aracın arkası kasılarak yere yaklaşacaktır.

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım.

    Okumanız yok mu? Biz burda eğimden kaynaklı değil el frenine rağmen aracı kavramada tutma kaynaklı hareketten bahsediyoruz. Aynı şeyin sol ayak freniyle arkadan itişli araçlarda da yapılabileceğini yazdım zaten. Sizin bahsettiğiniz durum aracın ağırlığının aynı etkiyi göstererek amortisörlere binmesi nedeniyle oluyor.

    Okuma yetisine sahip olmadan yazı yazmayalım..




  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Yorumunuzun en başında yazdığınız tek bir yer bütün yorumunuzun anlamının ona kaymasına sebep olmuş olacak ki benimle benzer yorumu yapan 2-3 arkadaş daha mevcut. Sizde bunun farkına sonradan varmış olacaksınız ki ;

    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diablo -- 7 Ekim 2017; 20:2:45 >

  • quote:

    Orijinalden alıntı: vortex35

    Yorumunuzun en başında yazdığınız tek bir yer bütün yorumunuzun anlamının ona kaymasına sebep olmuş olacak ki benimle benzer yorumu yapan 2-3 arkadaş daha mevcut. Sizde bunun farkına sonradan varmış olacaksınız ki ;

    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diablo -- 7 Ekim 2017; 20:2:45 >



    Mesaj değiştirme tarihim, mesajı attıktan 1.5dk sonra, 1.5 gün değil. Atılan bütün mesajlar benim değiştirme saatimden sonra atılmış. Üstelik üst cümlede düzeltme yapmıştım sadece.

    Ayrıca, ilk cümle yine doğru, arkadan itiş araçta el freni böyle bi etki yapmaz, EL FRENİ diyoruz ayak freni değil. Arkadan tahrik varsa fren önden uygulanmalı, önden tahrik varsa da fren arkadan uygulanmalı ki böyle bir etki olsun.

    Dediğim gibi, önce okuyun ondan sonra cevap yazın.




  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Konuyu açan üyenin sorusu : " El freni cekiliyken yarım debriyaj yapınca neden arka yere iyice yapisiyor? "

    Cevabınızın ilk cümlesi : Bu durum önden çekişli araçlarda olur sadece.

    Bu cevap, yorumun tamamı ele alındığında anlam bakımından yanlış bu da benim ve diğer arkadaşların bahsettiği gibi bir sonuç çıkarıyor.

    Yorumun tamamını ele alırsak kısmen de olsa yorumunuz da doğruluk payı var.

    İlk cümlenizi ele alırsak, son derece yanlış daha önceki yorumlarım da da bahsettiğim kurallar geçerli olacaktır.


    Ek olarak " EL FRENİ diyoruz ayak freni değil. Arkadan tahrik varsa fren önden uygulanmalı, önden tahrik varsa da fren arkadan uygulanmalı ki böyle bir etki olsun. " bu yorumunuza istinaden 4WD diye tabir ettiğimiz aktif 4 çeker sistemine sahip bir araçta da yokuş veya kavrama anında yine arka yere yaklaşacaktır. Bu sebeple yorumunuzun bu kısmı da yanlış bilgiler içermektedir.


    Bir yorum yapıyorsanız bu herkese açık ve tartışılabilir bir durumdur. Bende buna istinaden fikirlerimi beyan ediyorum. Kesin doğrudur demiyorum az çok bilgimle teoride böyledir diyorum. Kesin konuşmamak kadar insanları yanlış yönlendirmemekte bu hayatta önemli şeylerdir. Ben okuduğumu anlıyorum fakat siz ilk yorumunuzun nerelere çekilebileceği konusundaki objektif bakışınızı yapamıyorsunuz.

    En kısa şekilde kendimi ifade edebildiğimi düşünüyorum. Bu size son yorumum ve yorumdan ziyade takındığınız tavırdan ötürü bir savunmaya döndüğü için bir yorum daha yapma gereksinimi duymayacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vortex35

    Konuyu açan üyenin sorusu : " El freni cekiliyken yarım debriyaj yapınca neden arka yere iyice yapisiyor? "

    Cevabınızın ilk cümlesi : Bu durum önden çekişli araçlarda olur sadece.

    Bu cevap, yorumun tamamı ele alındığında anlam bakımından yanlış bu da benim ve diğer arkadaşların bahsettiği gibi bir sonuç çıkarıyor.

    Yorumun tamamını ele alırsak kısmen de olsa yorumunuz da doğruluk payı var.

    İlk cümlenizi ele alırsak, son derece yanlış daha önceki yorumlarım da da bahsettiğim kurallar geçerli olacaktır.


    Ek olarak " EL FRENİ diyoruz ayak freni değil. Arkadan tahrik varsa fren önden uygulanmalı, önden tahrik varsa da fren arkadan uygulanmalı ki böyle bir etki olsun. " bu yorumunuza istinaden 4WD diye tabir ettiğimiz aktif 4 çeker sistemine sahip bir araçta da yokuş veya kavrama anında yine arka yere yaklaşacaktır. Bu sebeple yorumunuzun bu kısmı da yanlış bilgiler içermektedir.


    Bir yorum yapıyorsanız bu herkese açık ve tartışılabilir bir durumdur. Bende buna istinaden fikirlerimi beyan ediyorum. Kesin doğrudur demiyorum az çok bilgimle teoride böyledir diyorum. Kesin konuşmamak kadar insanları yanlış yönlendirmemekte bu hayatta önemli şeylerdir. Ben okuduğumu anlıyorum fakat siz ilk yorumunuzun nerelere çekilebileceği konusundaki objektif bakışınızı yapamıyorsunuz.

    En kısa şekilde kendimi ifade edebildiğimi düşünüyorum. Bu size son yorumum ve yorumdan ziyade takındığınız tavırdan ötürü bir savunmaya döndüğü için bir yorum daha yapma gereksinimi duymayacağım.



    Ben de tartışmayı uzatmak istemiyorum ancak demek istediğim şu ki, bu durum sadece önden çekiş araçta olur çünkü el freninden bahsediyoruz. El freni kelimesi geçmese haklısınız diyeceğim de. Zaten 2. cümlemde de arkadan itişli araçlar için ayrıca belirttim, mesajın tamamını okumak bu kadar zor mu çok uzun da yazı yazmadım.

    Mesajı yarım yamalak okuyan birisi yanlış anlayabilir doğrudur ancak sorumlusu ben değilim, mesajı bütün olarak okumaları yeterli.

    AWD araçlar hem ön hem arkadan tahriği aynı anda barındırdığı için her iki durumda da süspansiyonu yere basabilir, basmayabilir de, örneğin orta diferansiyel kilitli bir durumda ise el freni bu tip etki yapmayabilir, motorun kuvveti el frenini yenip normal şekilde yürütebilir, araçtan araca değişebilecek bir durum. Her aracın dört çeker sistemi aynı değil, kesin birşey söylenemez.

    İyi akşamlar.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.