Şimdi Ara

El Freni Çekince Aracın Arkasının Çökmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • El freni cekiliyken yarım debriyaj yapınca neden arka yere iyice yapisiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu durum önden çekiş araçta olur sadece, el freni çektiğiniz için araç hareket edemez, siz yarım debriyajla ön lastiklere dönme kuvveti uygularsınız, o kuvvet arka amortisörlere binerek aracın arkasını yere basar. Geri viteste yaparsanız da bu sefer aracın arkası havaya kalkar.

    Arkadan itişli araçlarda da el freni yerine sol ayak freniyle aynı şey yapılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diablo -- 7 Ekim 2017; 20:2:45 >
  • Tehlikeli şeyler bunlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • r9 kullanıyorsan yere değecek kadar iniyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok faydalı bir konu...
  • Tehlikeli diyen var.

    Araç yere oturuyor Hocam.Bir şey değil yani.
  • Araç öne doğru gitmek istiyor, el freni bırakmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    El Freninin takılı kalması
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Tehlikeli diyen var.

    Araç yere oturuyor Hocam.Bir şey değil yani.



    Bu kadar basit bir şeyi bile burdaki filozoflar olay haline getirir , söylediğin her doğruya muhalif birileri elbet çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Tehlikeli diyen var.

    Araç yere oturuyor Hocam.Bir şey değil yani.



    Arka fren balataları sıyırıyor o anda haberin varmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr


    quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Tehlikeli diyen var.

    Araç yere oturuyor Hocam.Bir şey değil yani.



    Arka fren balataları sıyırıyor o anda haberin varmı

    Arka dingili komple değiştirmek gerekir ondan sonra.




  • merhaba, konuya cevap yazan hiçbir kimse doğru düzgün bir cevap verememiş.. bende durumu açıklayayım dedim..





    arabayla geldik yokuşta durduk.. ön freni sıkıyoruz, araç gayet düzgün duruyor.. ama ağırlık bizi geriye doğru çekiyor..



    daha sonra, arka freni sıkıp ön freni bırakıyoruz, ne oldu? araç geriye gitmek istedi, tıpkı bisiklette ön freni sıkmak gibi, takla atmadan önce yukarı fırlayıp yere yapışırız..ancak burada eğim maksimum %30 olacağı için ve aracın ağırlık merkezi yere yakın, iki tekerin arasında olduğundan, ağırlığın uygulayacağı kuvvet bizim arkaya doğru takla atmamıza yetmiyor, sadece arka tarafın yükselmesini sağlıyor.



    el frenini indirince, yada gaza basınca araç yokuşta ileri gitmek istiyor,, aracı geriye çeken kuvvet azaldığı için aracın arkasını kaldiran kuvvette azalıyor ve araç yere yaklaşıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zero-man -- 8 Ekim 2017; 1:18:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zero-man

    merhaba, konuya cevap yazan hiçbir kimse doğru düzgün bir cevap verememiş.. bende durumu açıklayayım dedim..





    arabayla geldik yokuşta durduk.. ön freni sıkıyoruz, araç gayet düzgün duruyor.. ama ağırlık bizi geriye doğru çekiyor..



    daha sonra, arka freni sıkıp ön freni bırakıyoruz, ne oldu? araç geriye gitmek istedi, tıpkı bisiklette ön freni sıkmak gibi, takla atmadan önce yukarı fırlayıp yere yapışırız..ancak burada eğim maksimum %30 olacağı için ve aracın ağırlık merkezi yere yakın, iki tekerin arasında olduğundan, ağırlığın uygulayacağı kuvvet bizim arkaya doğru takla atmamıza yetmiyor, sadece arka tarafın yükselmesini sağlıyor.



    el frenini indirince, yada gaza basınca araç yokuşta ileri gitmek istiyor,, aracı geriye çeken kuvvet azaldığı için aracın arkasını kaldiran kuvvette azalıyor ve araç yere yaklaşıyor.

    Normalde öyle olmaz yeni arabalarda çek el frenini yarım debriyaj yap arabanın arkası oynamaz bile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr


    quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Tehlikeli diyen var.

    Araç yere oturuyor Hocam.Bir şey değil yani.



    Arka fren balataları sıyırıyor o anda haberin varmı

    Balata sıyrılmaz, balata ile disk tamamen birbirine yapışmışken gerçekleşir bu zaten. Orda olan şey sadece arka yay ve amortisörlerin sıkışıp kalması. Hasar oluşturmaz en azından kayda değer bir hasar falan olmaz.

    Balataların esas canına okuyan şey az az fren pedalına basmak, en çok bu durumda sıyrılıyor balata.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 8 Ekim 2017; 2:58:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr


    quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Tehlikeli diyen var.

    Araç yere oturuyor Hocam.Bir şey değil yani.



    Arka fren balataları sıyırıyor o anda haberin varmı

    Balata sıyrılmaz, balata ile disk tamamen birbirine yapışmışken gerçekleşir bu zaten. Orda olan şey sadece arka yay ve amortisörlerin sıkışıp kalması. Hasar oluşturmaz en azından kayda değer bir hasar falan olmaz.

    Balataların esas canına okuyan şey az az fren pedalına basmak, en çok bu durumda sıyrılıyor balata.

    Araba zaten sorunlu anladığım kadarıyla normalde yere egimlenmemesi lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ccestr


    quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    Tehlikeli diyen var.

    Araç yere oturuyor Hocam.Bir şey değil yani.



    Arka fren balataları sıyırıyor o anda haberin varmı

    Balata sıyrılmaz, balata ile disk tamamen birbirine yapışmışken gerçekleşir bu zaten. Orda olan şey sadece arka yay ve amortisörlerin sıkışıp kalması. Hasar oluşturmaz en azından kayda değer bir hasar falan olmaz.

    Balataların esas canına okuyan şey az az fren pedalına basmak, en çok bu durumda sıyrılıyor balata.

    Araba zaten sorunlu anladığım kadarıyla normalde yere egimlenmemesi lazım

    Sorun yok, normal bir durum bu. Süspansiyon çalışma aralığı kadarınca süspansiyon sıkışır kalır. Önden tahrikli her araçta olur bu. Süspansiyonu sert veya çalışma aralığı az ise az olur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Bağımsız süspansiyonlu arkadan itişli araçlardada aynısı olur hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir sürü alakasız cevap dönmüş. Bilen yazmış, bilmeyen de yazmış.

    Şimdi öncelikle el frenini çektiğinizde ne oluyor? Arka tekerler sabitleniyor. Yani dönemez hale geliyor. Bu durumda önden çekişli bir aracın ön tekerlerini ileri doğru çevirmeye çalışırsanız ne olur? Ön tekerler ileri doğru gitmeye çalışırken arka tekerler gelmek istemezse ne olur? Dingil mesafesini artırmaya zorlamış olursunuz. Yani arka dingil yerine rijt bağlantılarla değil de, esnek bağlantılarla yapılmış olsa aracın dingil mesafesi artar. Ancak ne var ki otomobil tekerlekleri sadece ve sadece aşağı-yukarı eksende hareket edecek şekilde sabitlenir. Yani arka dingil ileri-geri hareket yapamaz. Peki şimdi ön teker de aynı şekilde ileri geri hareket yapamayacağına göre ne olacak? Siz aracın karoserini çekeceksiniz, ancak tekerler sabit olunca araç karoseri aracın tasarımı yüzünden aşağı doğru süspansiyonu sıkıştırıp kalıyor. Geri giderken de tam tersi, tekerin üstünden atlamaya çalışıyor.

    Peki neden? Neden ileri çektiğimizde arka yukarı kalkmıyor da aşağı iniyor? Bunun sebebi de, yürüyen aksamın araca bağlanma şekli. Yürüyen aksam parçaları arka tekerlerden aracın önüne doğru bağlanır. Yani bir nevi aracın önü arka yürüyen aksamı çeker. Bu durumun amacı da yoldan gelen darbeleri yatay bir şekilde karşılayabilmek ve darbenin yürüyen aksama ve şaseye daha az yük bindirmesini sağlamak. Hem konfor hem sağlamlık hem de gereksiz maliyet oluşturmamak açısından böyle tercih edilir. Durumu çok iyi izah edemediğim için harika bir örnekle anlatmaya çalışayım. Dolu bir pazar arabasını çektiğinizi düşünün. Eğer arabayı arkadan çekiyorsanız, çukur, tümsek, taş v.b sizi pek fazla etkilemez. Kolayca çekersiniz arabayı ve hiç bir şekilde de darbeyi elinizde hissetmezsiniz. Peki ya aynı dolu pazar arabasını iterek götürmeye çalışırsanız? Her türlü çukur, taş, tümsek gibi bozukluklar pazar arabası boyunca ilerleyip elinize vurur. Çünkü yerden gelen darbeyi tam hareket yönüyle kafa kafaya alıyorsunuz. Hatta biraz sert takılırsanız pazar arabası birden bire dik konuma gelebilir ve hatta hızlıysanız tepetaklak olabilirsiniz de (El arabası ile giderken bir yere takılıp üstünden takla atan çok insan vardır).

    Biliyorum çok iyi izah edemedim ama olayın fiziksel boyutunu anlatmaya çalıştım. Yani bu durum son derece normal.




  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Arkadan itişli aracımda da aynısı oluyor hocam. Hatta şaha kalkıyor diyebilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ön gitmek isterken arka ben gelmem diye diretiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Sadece ön çeker araçlar için böyle bir durum geçerli değil


    Hafif dik bir yokuşta, yokuş aşağı durun ve el frenini çekin. Ön veya arka çeker olduğu fark etmeksizin fizik kanunları gereği aracın arkası kasılarak yere yaklaşacaktır.

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.