Şimdi Ara

EL FRENİ SORUSU (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
18.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde


    quote:

    Orijinalden alıntı: engişdene

    El freni çekmenin raconudur cart sesini duymak, o sesi duymayınca emin olamıyorsun.


    Uzun yolda da kolun üzerindeki düğmeye ara sıra basıp boşluğunu almak da keza öyle.

    2003'te aldığım SEAT Toledo'nun el freni kolunun plastik kaplamasının sabitleme tırnağı sıcağın etkisi ile yumuşadığında el freni kolu yazın genelde elimde kalırdı, SEAT Yetkili Servis buna hiçbir çözüm bulamadı, emimin de bu sorun birçok SEAT Toledo sahibinde de devam etmekte.


    Taner abi bu cümleni anlayamadım.O düğmeye basınca sistem otomatik olarak ayar filan mı yapıyor.




  • Boşluk alma işini ben de merak ettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Boşluk alma işini ben de merak ettim


    yukarıda değerli bilgiler verilmiş...hele mekanik el freni şeması harika..sorunuzun cevabı:bu bir itiyadi tedbirdir.herhangi şekilde el freni çekilebilir(bir-iki dişte olsa önemlidir)onun için ara ara elfreni düğmesine basıp kolun tam indiğini kontrol iyi bir alışkanlıktır....
    el freni çeşitleri:balata kotrollü-şaft kasnak kontrollü-ki şaft konrollü iki çeşittir ya şanzıman çıkışı veya defrensiyel girişi(tabi arkadan itişli)...ikibinlrden sonra dik frenler yaygınlaşınca el freni sıkıntısı baş gösterdi...onun için bazı araçlarda hem kampana(elfreni için)hem disk birarada kullanıldı..günümüz çoğu araçta elfren teli kaliperlere baskı yapıp diskleri durduruyor...
    tabii ne kadar iyi tuttuğu tartışılıt..mesela ben hiç tutmam o sistemi.....
    elfrenini kurarken düğmeye basılması doğru bir hareket deyildir...sadece boşaltırken düğmeye basılır...
    onun da tekniği vardır:önce kol yukarı asılınıp sonra DÜĞMEYE basılarak indirilip fren boşaltılır....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    onun için ara ara elfreni düğmesine basıp kolun tam indiğini kontrol iyi bir alışkanlıktır....
    ..
    elfrenini kurarken düğmeye basılması doğru bir hareket deyildir...sadece boşaltırken düğmeye basılır...
    onun da tekniği vardır:önce kol yukarı asılınıp sonra DÜĞMEYE basılarak indirilip fren boşaltılır....


    Astra G lerde fren 1-2 diş çekik kalırdı bu nedenle düğmeyi basılı tutarak yere kadar bastırmak gerekirdi.

    Konu dışı olacak fakat bilmem hatırladınız mı? 5th Gear'da formula 1 sürücüsü aradıkları ve muhtelif seçmeler yaptıkları biri dizi vardı. Cat 7 benzeri araçlarda "test day" dedikleri, bir parkurda beceri yarışı vardı. Hani Tiff'in "hand brake, hand brake" diye bağırdı ve elindeki kağıtları yere attığı bölüm. El frenini kolay kullanabilmek için düğmeyi el freni koluna yapışkan bantla yapıştırıyorlardı zaman kaybetmemek için.


    kendimi juha-carlos- luka zannedenlerden deyilim...amma bunca yıllık deneyim ve araştırma ister istemez bazı melekeler yüklüyor insana...pistte hiç yarışmadım..hatta araç kullanmadım..zaten bizim yollarımız doğal KIRICI PARKUR...
    bahsettiğiniz dizi veya filmi bilmiyorum amma zannedersem oradaki teknik ileri sürüş içindir.zaten rallilerde özel donanım ve özel yarışçılar ancak butür beceri sergileyebilir...
    ben gibi yıllarca biriktirdiği ile aldığı araçla o tür akrobasi hareketlerini yapmak en azından bana zarar verir....




  • bir adet daha, "kendisi arabasını kullananlar değil, arabası tarafından kullanılanlar" ya da "arabasına hindistan ineği muamelesi yapanlar" sorusu daha.

    ben de yangına biraz daha odun atayım da gece uykularınız kaçsın o zaman.

    o düğmeye basmadan, "caaaaaart" diye çektiğiniz el frenleri var ya, düğmeye basmadığınız için arka fren tesisatınızda ne var ne yoksa, resmen törpülüyor, zımpara gibi zımparalıyor. el frenini, düğmeye basmadan çekiyorsanız, resmen arabanın ciğerlerini söküyorsunuz.

    bugüne kadar düğmeye basmadan çekmişseniz el frenini, o arabadan hayır gelmez. değişeni olan, komple boyalı arabalardan bile daha felaket bir durumdur el frenini düğmeye basmadan çekmek. aracın değerini nerden baksanız yarı yarıya düşürür. el freni düğmesine basılmadan çekilen arabalar, ikinci elde satılmaz, elde kalır, son sahibi olursunuz...

    hadi şimdi iyi uykular, el frenleriniz rüyalarınıza girip, korkuturlarsa, kan ter içinde bırakırlarsa karışmam...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    bir adet daha, "kendisi arabasını kullananlar değil, arabası tarafından kullanılanlar" ya da "arabasına hindistan ineği muamelesi yapanlar" sorusu daha.

    ben de yangına biraz daha odun atayım da gece uykularınız kaçsın o zaman.

    o düğmeye basmadan, "caaaaaart" diye çektiğiniz el frenleri var ya, düğmeye basmadığınız için arka fren tesisatınızda ne var ne yoksa, resmen törpülüyor, zımpara gibi zımparalıyor. el frenini, düğmeye basmadan çekiyorsanız, resmen arabanın ciğerlerini söküyorsunuz.

    bugüne kadar düğmeye basmadan çekmişseniz el frenini, o arabadan hayır gelmez. değişeni olan, komple boyalı arabalardan bile daha felaket bir durumdur el frenini düğmeye basmadan çekmek. aracın değerini nerden baksanız yarı yarıya düşürür. el freni düğmesine basılmadan çekilen arabalar, ikinci elde satılmaz, elde kalır, son sahibi olursunuz...

    hadi şimdi iyi uykular, el frenleriniz rüyalarınıza girip, korkuturlarsa, kan ter içinde bırakırlarsa karışmam...


    Kafa mı buluyon yoksa cidden böyle mi düşünüyosun? Yok ciddiysen ona göre cevap vereyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    bir adet daha, "kendisi arabasını kullananlar değil, arabası tarafından kullanılanlar" ya da "arabasına hindistan ineği muamelesi yapanlar" sorusu daha.

    ben de yangına biraz daha odun atayım da gece uykularınız kaçsın o zaman.

    o düğmeye basmadan, "caaaaaart" diye çektiğiniz el frenleri var ya, düğmeye basmadığınız için arka fren tesisatınızda ne var ne yoksa, resmen törpülüyor, zımpara gibi zımparalıyor. el frenini, düğmeye basmadan çekiyorsanız, resmen arabanın ciğerlerini söküyorsunuz.

    bugüne kadar düğmeye basmadan çekmişseniz el frenini, o arabadan hayır gelmez. değişeni olan, komple boyalı arabalardan bile daha felaket bir durumdur el frenini düğmeye basmadan çekmek. aracın değerini nerden baksanız yarı yarıya düşürür. el freni düğmesine basılmadan çekilen arabalar, ikinci elde satılmaz, elde kalır, son sahibi olursunuz...

    hadi şimdi iyi uykular, el frenleriniz rüyalarınıza girip, korkuturlarsa, kan ter içinde bırakırlarsa karışmam...


    Kafa mı buluyon yoksa cidden böyle mi düşünüyosun? Yok ciddiysen ona göre cevap vereyim.


    sence hangisi? ilk cümlemi bir kez oku...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 26 Temmuz 2011; 23:21:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    bir adet daha, "kendisi arabasını kullananlar değil, arabası tarafından kullanılanlar" ya da "arabasına hindistan ineği muamelesi yapanlar" sorusu daha.

    ben de yangına biraz daha odun atayım da gece uykularınız kaçsın o zaman.

    o düğmeye basmadan, "caaaaaart" diye çektiğiniz el frenleri var ya, düğmeye basmadığınız için arka fren tesisatınızda ne var ne yoksa, resmen törpülüyor, zımpara gibi zımparalıyor. el frenini, düğmeye basmadan çekiyorsanız, resmen arabanın ciğerlerini söküyorsunuz.

    bugüne kadar düğmeye basmadan çekmişseniz el frenini, o arabadan hayır gelmez. değişeni olan, komple boyalı arabalardan bile daha felaket bir durumdur el frenini düğmeye basmadan çekmek. aracın değerini nerden baksanız yarı yarıya düşürür. el freni düğmesine basılmadan çekilen arabalar, ikinci elde satılmaz, elde kalır, son sahibi olursunuz...

    hadi şimdi iyi uykular, el frenleriniz rüyalarınıza girip, korkuturlarsa, kan ter içinde bırakırlarsa karışmam...


    Kafa mı buluyon yoksa cidden böyle mi düşünüyosun? Yok ciddiysen ona göre cevap vereyim.


    sence hangisi?


    Bence dalga geçiyosun. En azından öyle olmalısın




  • El freninin asıl görevi ve unutulmuş , aynı zamanda ilk ismi PARK FRENİ dir ki BMW lerde hala bu işlevi yani park freni görevini yapmaktadır , yani sadece park halindeki aracı sabit tutar azıcık zorlamayla lastikler dönmeye başlar....... bencede zaten böyle olmalıdır , ben şimdiye kadar hiç bir yerde ve kendimde de görmedim el frenine seyir halindeyken ihtiyacım olacak ben o freni çekecem ve araç düz bir şekilde duracak.............
  • her zaman düğmeye basarak çeker, düğmeye basarak indiririm.
    yokuş, düz yol hepsinde denedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADAC

    El freninin asıl görevi ve unutulmuş , aynı zamanda ilk ismi PARK FRENİ dir ki BMW lerde hala bu işlevi yani park freni görevini yapmaktadır , yani sadece park halindeki aracı sabit tutar azıcık zorlamayla lastikler dönmeye başlar....... bencede zaten böyle olmalıdır , ben şimdiye kadar hiç bir yerde ve kendimde de görmedim el frenine seyir halindeyken ihtiyacım olacak ben o freni çekecem ve araç düz bir şekilde duracak.............

    bende öyle dusunuyordum yokus assagı giderken fren hidrolik hortumu patlayınca anladım
  • O sesi duymadan çekeceksem, araba gitsin kaçsın uçurumdan atlasın zaten. Arabanın en sevdiğim sesi.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.