Şimdi Ara

Elektrikli araba yapalım (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
283
Cevap
19
Favori
112.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: üyelikdeneme


    arkadaşlar elektrikli araba yapımı konusunu merak ettiğim için bu siteye üye oldum ve bu konu hakındaki tüm mesajları okudum ama herkes bu konudan anlayan kişiler , bilgisizliğimi mazur görün ama bende birkaç soru sormak istiyorum

    1- sıfırdan bir araç üretemeyeceğime göre , diyelimki motor ve diğer parçaları sökülüp 600 kg ağırlığa düşürülmüş herhangi bir araç için , max. hız 90 km. ve menzil 200 km ve akü şarj süresi sorun değil , bu tip bir araç için

    maliyeti sorun değil dersek ; sanayide bobinajcılara sıfırdan bir motor ürettirsek , nasıl bir elektrik motoru olabilir ? yani dc-ac , çift kutuplu veya çok kutuplu veya fırçalı-fırçasız veya volt , amper , tork , hp , devir vb. özellikleri nasıl olmalı

    yani demek istediğim kapitalist pazarlama teknikleri sonucu ortaya çıkarılmış ve piyasada standart bir şekilde pazarlanan motorlar yerine , sadece amaca uygun bir motor ürettirsek , böyle bir motor nasıl olmalı ?

    konuya açıklık getirmek için yukarıda bir arkadaş bir örnek vermiş , mesela renault ac motor kullanmış çünki arıza oranı çok düşük , bunun yerine yedek parçadan kazanmak için batarya kiralamak yoluna gitmiş , sanırım demek istediğimi anlatabildim

    2- ayrıca görülüyorki en büyük sorun batarya ama jel akü veya lityum akü vb. çok pahalı , bunların yerine amaca uygun şekilde akü üretsek mesela volt ve amperi isteğe göre olacak şekilde klasik kurşun ve asitli akü ürettirebilirim , yani piyasada bulunan 12-24 voltluk akü grupları yerine 48-72 veya 220-380 vollt ve istenilen amperde olacak şekilde , şekli ve boyutu isteğe göre ayarlanılabilen akü ürettirilebilir , bakım masrafı sorun değil

    yani arada regülatör , invitör vb. kullanmaya gerek kalmadan veya elektronik sürücü olarak parça sayısı enaza indirgenmiş şekilde , motor girişine göre akü çıkışı yapılsa nasıl olur ?


    şimdiden bu soruları yanıtlayabilecek arkadaşlara teşekkür ederim



    Bunu elektrik bölümüne kopyalarsnız daha iyi yardımcı olurlar fakat şunuda söyliyim klasik akü bu iş için çok ağır gelir şöyle söyliyim 72kw lık bir saat çalıştırman için gerekli akü sayısı her aküyü 12v 100ah lik sayarsak 60 ki bu klasik akülerin tanesi 15 kg olsa 900kg aküleri kim taşıyacak aslında motorla ilgili sıkıntı pek yok asıl sıkıntı akü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: üyelikdeneme


    arkadaşlar elektrikli araba yapımı konusunu merak ettiğim için bu siteye üye oldum ve bu konu hakındaki tüm mesajları okudum ama herkes bu konudan anlayan kişiler , bilgisizliğimi mazur görün ama bende birkaç soru sormak istiyorum

    1- sıfırdan bir araç üretemeyeceğime göre , diyelimki motor ve diğer parçaları sökülüp 600 kg ağırlığa düşürülmüş herhangi bir araç için , max. hız 90 km. ve menzil 200 km ve akü şarj süresi sorun değil , bu tip bir araç için

    maliyeti sorun değil dersek ; sanayide bobinajcılara sıfırdan bir motor ürettirsek , nasıl bir elektrik motoru olabilir ? yani dc-ac , çift kutuplu veya çok kutuplu veya fırçalı-fırçasız veya volt , amper , tork , hp , devir vb. özellikleri nasıl olmalı

    yani demek istediğim kapitalist pazarlama teknikleri sonucu ortaya çıkarılmış ve piyasada standart bir şekilde pazarlanan motorlar yerine , sadece amaca uygun bir motor ürettirsek , böyle bir motor nasıl olmalı ?

    konuya açıklık getirmek için yukarıda bir arkadaş bir örnek vermiş , mesela renault ac motor kullanmış çünki arıza oranı çok düşük , bunun yerine yedek parçadan kazanmak için batarya kiralamak yoluna gitmiş , sanırım demek istediğimi anlatabildim

    2- ayrıca görülüyorki en büyük sorun batarya ama jel akü veya lityum akü vb. çok pahalı , bunların yerine amaca uygun şekilde akü üretsek mesela volt ve amperi isteğe göre olacak şekilde klasik kurşun ve asitli akü ürettirebilirim , yani piyasada bulunan 12-24 voltluk akü grupları yerine 48-72 veya 220-380 vollt ve istenilen amperde olacak şekilde , şekli ve boyutu isteğe göre ayarlanılabilen akü ürettirilebilir , bakım masrafı sorun değil

    yani arada regülatör , invitör vb. kullanmaya gerek kalmadan veya elektronik sürücü olarak parça sayısı enaza indirgenmiş şekilde , motor girişine göre akü çıkışı yapılsa nasıl olur ?


    şimdiden bu soruları yanıtlayabilecek arkadaşlara teşekkür ederim



    1-ac veya dc motor üretmene gerek yok, bu iş için kullanabileceğin yüzlerce motor var.
    dc motor alırsan fırçasız 25KW üstü min 5.000DD ve en az 120 volt alman gerekir. Çoğu üretici ve dönüştürücü
    AC motor kullanıyor. Arızadan ziyada verimliliğinin yüksek olması nedeni ile tercih ediliyor.

    Motor olarak DC de Lynch Motor AC de Advanced Motors u tercih edebilirsin


    2-Akü ağır ve menzili kısa olur. Şarj süresi de fazla uzun olur. Hangi aküyü veya motoru kullanırsan kullan Pil Yönetim sistemi "BMS", Sürücü "controller", Şarjer kullanmak zorundasın




  • arkadaşlar yanıtlar için teşekkür ederim

    peki engin arkadaşım , neden 120 volt ve neden 5500 devir ?


    örnek olarak söyleyecek olursam , anadol a2 model bir arabam var diyelim

    ağırlık 900 kg

    motoru 50 bg ve 5500 dd

    max tork ise 2700 devirde 116 nm

    araç normalde 175 km hız yapabiliyor ama hiç denemek istemedim :D


    tabii bana max 90 km hız ve 200 km menzil yeter de artar bile , hatta menzil 50 km bile olabilir , yani menzil ve akü şarj süresi ile alakalı bir sorunum yok diyebiliriz

    bu aracı elektrikliye çevirecek olsam , bana öneriniz ne olur ?


    mesajı editlemek istedim çünki bir örnek olması açısından , şimdi bir alışveriş sitesinde 360 volt , 12 kw ve 30 nm tork ve 4000 dd bir motor buldum ve fiyatı çok uygun

    böyle bir motor ile bir fikir vermesi açısından , yukarıda örnek verdiğim anadolda neler yapılabilir ?


    ayrıca bazı forumlarda elektrik motorunu şanzımana bağlanmış şekilde birçok uygulama var , bunun avantajları nedir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi üyelikdeneme -- 11 Temmuz 2012; 0:16:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: üyelikdeneme

    arkadaşlar yanıtlar için teşekkür ederim

    peki engin arkadaşım , neden 120 volt ve neden 5500 devir ?


    örnek olarak söyleyecek olursam , anadol a2 model bir arabam var diyelim

    ağırlık 900 kg

    motoru 50 bg ve 5500 dd

    max tork ise 2700 devirde 116 nm

    araç normalde 175 km hız yapabiliyor ama hiç denemek istemedim :D


    tabii bana max 90 km hız ve 200 km menzil yeter de artar bile , hatta menzil 50 km bile olabilir , yani menzil ve akü şarj süresi ile alakalı bir sorunum yok diyebiliriz

    bu aracı elektrikliye çevirecek olsam , bana öneriniz ne olur ?


    mesajı editlemek istedim çünki bir örnek olması açısından , şimdi bir alışveriş sitesinde 360 volt , 12 kw ve 30 nm tork ve 4000 dd bir motor buldum ve fiyatı çok uygun

    böyle bir motor ile bir fikir vermesi açısından , yukarıda örnek verdiğim anadolda neler yapılabilir ?


    ayrıca bazı forumlarda elektrik motorunu şanzımana bağlanmış şekilde birçok uygulama var , bunun avantajları nedir ?



    120 voltluk pil paketine alacağınız Battery Magnement System 500 usd bu 240 volt olduğunda 1000 usd ye, 320 volt olduğunda 1700 usd ye çıkar
    120 voltluk pil paketinde kullanacağınız ekipmanların sayısı azdır (ara bağlantı, sönt vb) maliyet düşürür

    5500 devir çünkü orjinal şanzumanı kullanacaksınız düşük devirli motor kullanırsanız yüksek viteslerde araç ilerlemekte zorlanır.

    Aracınız Anadol ise çekişine göre ekipmanları değişir. Önden ise başka arakadan ise başka ekipmanlar kullanmalısınız.

    Ben arkadan çekişli diye biliyorum, motorunuzu da AC kabul ediyorum. Aşağıda yazacaklarım ona göre olacak, çok teknik yazmamaya çalışıyorum.

    Öncelikle 360 volt 12 KW 4000dd motor 900 kg lık aracı taşımaz 30-45km hız yapar fazlada dayanamaz muhtemelen yanar.

    Bir aracı elektrikliye dönüştürmek istiyorsanız ve araca binmek istiyorsanız sizin aracınızda olması gerekenler aşağı yukarı;

    AC su soğutmalı 25-40KW motor. Min. 120 volt (voltajın yüksekliği sorun değil ama maliyet artar)

    tek şarj ile 50 km menzil için 8-10 KW lık pil paketi 100 km için15-18kw pil paketi

    50 km yeter derseniz jel akü tavsiye ederim.

    Motoru direk şafta bağlayabilirsiniz, bunun için seçeceğiniz motor düşük devirli (max 2500) yüksek torklu olmalı

    Orjinal şanzumana bağlarsanız orta yüksek devirli (min 4500-max 8500) olmalı

    Elektrikli araçlar için üretilen şanzuman kullanırsanız yüksek devirli (min 7500- max12.500) olmalı.

    Sizin araçta orjinal şanzumanı kullanmanız halinde,
    şanzuman masrafı çok az olur,montaj çok daha kolay yapılır
    arac orta devirli bir motorla rahatlıkla 80-120km/h ye çıkar
    enerji tüketimi ideal seviyede olur
    gayette sağlam ve uzun ömürlü olur.

    Yakında bir araç çevireceğim en baştan tüm detayları ile parça tedariğinden başlayarak kademe kademe açıklayarak burada yayınlayacağım.
    Amacım bu işin ne kadar basit ve kolay olduğunu göstererek buradaki arkadaşlara bir nebze olsun katkı sunmak.

    umarım herkese faydalı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    quote:

    Orijinalden alıntı: üyelikdeneme

    arkadaşlar yanıtlar için teşekkür ederim

    peki engin arkadaşım , neden 120 volt ve neden 5500 devir ?


    örnek olarak söyleyecek olursam , anadol a2 model bir arabam var diyelim

    ağırlık 900 kg

    motoru 50 bg ve 5500 dd

    max tork ise 2700 devirde 116 nm

    araç normalde 175 km hız yapabiliyor ama hiç denemek istemedim :D


    tabii bana max 90 km hız ve 200 km menzil yeter de artar bile , hatta menzil 50 km bile olabilir , yani menzil ve akü şarj süresi ile alakalı bir sorunum yok diyebiliriz

    bu aracı elektrikliye çevirecek olsam , bana öneriniz ne olur ?


    mesajı editlemek istedim çünki bir örnek olması açısından , şimdi bir alışveriş sitesinde 360 volt , 12 kw ve 30 nm tork ve 4000 dd bir motor buldum ve fiyatı çok uygun

    böyle bir motor ile bir fikir vermesi açısından , yukarıda örnek verdiğim anadolda neler yapılabilir ?


    ayrıca bazı forumlarda elektrik motorunu şanzımana bağlanmış şekilde birçok uygulama var , bunun avantajları nedir ?



    120 voltluk pil paketine alacağınız Battery Magnement System 500 usd bu 240 volt olduğunda 1000 usd ye, 320 volt olduğunda 1700 usd ye çıkar
    120 voltluk pil paketinde kullanacağınız ekipmanların sayısı azdır (ara bağlantı, sönt vb) maliyet düşürür

    5500 devir çünkü orjinal şanzumanı kullanacaksınız düşük devirli motor kullanırsanız yüksek viteslerde araç ilerlemekte zorlanır.

    Aracınız Anadol ise çekişine göre ekipmanları değişir. Önden ise başka arakadan ise başka ekipmanlar kullanmalısınız.

    Ben arkadan çekişli diye biliyorum, motorunuzu da AC kabul ediyorum. Aşağıda yazacaklarım ona göre olacak, çok teknik yazmamaya çalışıyorum.

    Öncelikle 360 volt 12 KW 4000dd motor 900 kg lık aracı taşımaz 30-45km hız yapar fazlada dayanamaz muhtemelen yanar.

    Bir aracı elektrikliye dönüştürmek istiyorsanız ve araca binmek istiyorsanız sizin aracınızda olması gerekenler aşağı yukarı;

    AC su soğutmalı 25-40KW motor. Min. 120 volt (voltajın yüksekliği sorun değil ama maliyet artar)

    tek şarj ile 50 km menzil için 8-10 KW lık pil paketi 100 km için15-18kw pil paketi

    50 km yeter derseniz jel akü tavsiye ederim.

    Motoru direk şafta bağlayabilirsiniz, bunun için seçeceğiniz motor düşük devirli (max 2500) yüksek torklu olmalı

    Orjinal şanzumana bağlarsanız orta yüksek devirli (min 4500-max 8500) olmalı

    Elektrikli araçlar için üretilen şanzuman kullanırsanız yüksek devirli (min 7500- max12.500) olmalı.

    Sizin araçta orjinal şanzumanı kullanmanız halinde,
    şanzuman masrafı çok az olur,montaj çok daha kolay yapılır
    arac orta devirli bir motorla rahatlıkla 80-120km/h ye çıkar
    enerji tüketimi ideal seviyede olur
    gayette sağlam ve uzun ömürlü olur.

    Yakında bir araç çevireceğim en baştan tüm detayları ile parça tedariğinden başlayarak kademe kademe açıklayarak burada yayınlayacağım.
    Amacım bu işin ne kadar basit ve kolay olduğunu göstererek buradaki arkadaşlara bir nebze olsun katkı sunmak.

    umarım herkese faydalı olur.


    enginos yanıt için teşekkür ederim , gerçekten aklımda güzel fikirler oluştu ama su soğutmalı ac motoru nasıl yaptıracağımı bilemiyorum , bu konuyu biraz açabilir misin ?

    ayrıca aracın max devri 5700 , yani bu devre uygun bir motor sardırayım diye düşünüyorum veya piyasada 5500-6000 dd olanlar var

    tork olayını nasıl ayarlıyacağım bu konuyu biraz açarsan çok sevinirim




  • Sayın; üyelikdeneme,

    www.kta-ev.com bakın bunun gibi bir çok yerde sizin istediğiniz motorlar ve elektrikli oto kitleri satılıyor.

    Var olanı almanızı tavsiye ederim, maliyet daha düşük olur. Zaman olarak da kısa sürer.

    Sardırdığınız motordan verim almanız zor olabilir.

    Daha önceki mesajımda yazdığım değerler arasında bir motor alır ve orjinal şanzuman ile kullanırsanız,
    araç değerleriniz çok değişmeyecektir.

    Tork a gelince, elektrik motorları tüm torklarını ilk devirden itibaren verdikleri için, orjinal şanzumanla kullanırsanız
    tork sorunu yaşamazsınız hatta tork artışı yaşarsınız.

    Elektrikli otomobil tek başına motordan ibaret değil, diğer parçaları da motor ve pile göre tedarik etmelisiniz,
    mesela motorun voltajına göre pil ve pil yönetim sistemi kurmalı, motor sürücüsünün değerlerini motora göre belirlemelisiniz.
    Bu sayede aracın çalışma voltajını belirlersiniz. Bu voltaja göre dc to dc çevirici ve şarj ekipmanı alırsınız.

    Aracın içine koyacağınız ısıtıcı, vakum pompası da araca göre seçilmeli.
    Bunları da değerlendirin lütfen.




  • merhaba enginos , bahsettiğin siteye baktım tabii ingilizcemiz yeterli olmadığı için fazla birşey anlıyamadım

    mesela şu kırmızı renkte olan motorlarda mesela 28.5 hp ve 100 hp kadar çıkıyor gibi anladım , bu nasıl olabiliyor , ben mi yanlış çeviriyorum

    aynı şekilde başka bir motor markasında da bu boyutlarda bir motor var ve 12000 usd fiyatı var ama 480 hp olduğunu iddia ediyor

    kısacası olayı anlıyamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: üyelikdeneme


    merhaba enginos , bahsettiğin siteye baktım tabii ingilizcemiz yeterli olmadığı için fazla birşey anlıyamadım

    mesela şu kırmızı renkte olan motorlarda mesela 28.5 hp ve 100 hp kadar çıkıyor gibi anladım , bu nasıl olabiliyor , ben mi yanlış çeviriyorum

    aynı şekilde başka bir motor markasında da bu boyutlarda bir motor var ve 12000 usd fiyatı var ama 480 hp olduğunu iddia ediyor

    kısacası olayı anlıyamadım

    Sayın; üyelikdeneme

    farklı motor tipleri ve teknolojileri bulunmakta,
    DC, AC, yüksek verimli, yüksek torklu, su soğutmalı, hava soğutmalı, neodmiyum mıknatıslı gibi
    bunları fiyatı etkileyen unsurlar.

    Sizin aracınızda,
    http://www.kta-ev.com/Hi_Performance_650_Amp_AC50_01_Motor_Controller_Sy_p/ac50-650a.htm

    bu motor ve controller yeterli olur.




  • beli biliyosunuzdur bi tane adam çamaşır makinası motoru ve süpürgenin hız ayarından araba yapmış
    burdan izleyin:
    http://www.youtube.com/watch?v=eIezk0xYGJw&feature=related
  • herkese selamlar

    bütün sayfaları bende okuyanlardanım :) yeni keşfettim sayfayı ve çok sevimdim benim gibi düşünen insanlarda var diye...

    öncelikle kendimi tanıtayım ben otomotiv teknikeriyim şuan mercedes yetkili servisinde mekaniker olarak çalışmaktayım bende uzun zamandır gerek elektrik gerekse hybrid
    dönüşümleriyle beynimi kurcalıyor ve bol bol okuyorum.elektrik bilgim ve pratiğim bu işlere yetecek kadar yok.ben özellikle şuan kullandığımız araçların elektrik destekli
    araçlara dönüştürülmesiyle ilgileniyorum.çünkü önümüzdeki 10-15 yıl hybrid otomobillerin yılları olacak diye düşünüyorum yani geçiş süreci olacak bu tarz araçlar.bildiğiniz
    üzere hybrid araba almak kolay değil ülkemizde (misal toyota prius bildiğim kadarıyla 49000 euro+kdv ) ve kolaylaşacağını hiç sanmıyorum maalesef...

    başlığın açıldığı tarihten (2008 ya da 2009 olması lazım) bugüne konumuz hakkında çok güzel gelişmeler olduğunu hepimiz biliyoruz kullanacağımız malzeme fiyatlarının
    gün geçtikçe ucuzlaması çok sevindirici ve bi o kadar da bu işi başarmak için özendirici olduğunu düşünüyorum.

    konumuz hakkında bilgi paylaşımı yapmak için bir tanışma organizasyonu planlamak hiç kimsenin aklına gelmemiş galiba ama olsun zararın neresinden dönülse kârdır....

    ben istanbulda ikamet etmekteyim tanışmak isteyen herkesle müsait bir günde tanışıp görüşmekten kıvanç duyarım

    saygılarımla




  • merhaba
    elektrik motoru verimi yüzde 80(yeni motorlarda 95 ide bulur ama hesap kolaylığı) içten yanmalı motor verimi yüzde 20 yani 20 beygirlik(20 kw hesap kolaylığı) elektrik motoru 100 beygirlik içten yanmalı motor demek devir sürücü ile ayarlanır tork redüktör(dişli sistem) ile yükseltilip güçlü bir elektrikli araba yapıla bilir hatta darbeli elektrik ile oluşan yüksek gerilim aküye kanalize edilerek akü şarj/şarjkoruma sureti ile kendi üzerinde yedek bir akü şarj edile bilir(bkz tesla switch)aküler tesla swtich gibi devrelerde hiç deşarj olmadan elektrikli alet çalıştıra bilir bu devre nin bir teknoloji araştırma şirketi tarafından üç yıl aküler hiç deşarj olmadan denendiğini okumuştum bence mümkün sistemin teorisini üç ve 20 akülü sistem için tasarlamıştım ama denemedim
    elektrikli araba genel olarak
    1 motor(bağlantı aksamı ile birlikte)
    2 sürücü(devir ayarı için devre gaz pedalı kontrol elektroniği vb)
    3 akü (batarya grubu)
    4 şarj aleti (akü/batarya grubuna uygun)
    sistemlerinden oluşur
    1 beygir elektrik motoru (1 kw hesap kolaylığı) 75 kgm/s kuvvet demek yani 75 kiloyu 1 sn de 1 m hareket ettirmek
    yada
    Bg = n*t/5252
    Bg beygir gücü
    n devir/dakika
    t tork(sanırım newton olarak)
    tork bilinirse ve devir güç hesaplanır amerikalılar bu konuda çok ciddi onların forumlarından aldım formülü
    alternatif akım da devir frekansla ayarlanır 40000 d/dk ulaşılabilen devirlerden(redüktör kullanımına uygun gerekli bataryayı azaltır ağırlığıda)
    hız denek devir demek teker çapı ile bu tekere iletilen devir hızı verir
    maliyetin yüksek olmasına mana veremiyorum sürücü el ile de yapıla bilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Halilnas -- 28 Ağustos 2012; 21:35:30 >




  • 0dan elektirikli değil meles bir araba daha mantıklı değilmi beyler şöyle sırf dur kalkları üstlense 2-3hp motora destek yapsa yarı yarıya ekonomi sağlardık düğer tüm menzil felan sıkıntılarıda atlatırız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    0dan elektirikli değil meles bir araba daha mantıklı değilmi beyler şöyle sırf dur kalkları üstlense 2-3hp motora destek yapsa yarı yarıya ekonomi sağlardık düğer tüm menzil felan sıkıntılarıda atlatırız

    sayın xmiralay

    bende sizin gibi düşünmekteyim.melez bir araba yapmak için çeşitli araştırmalar yapmaktayım.
    elektrik bilgisi olan ve bu konuda meraklı olan arkadaşlardan 'melez' bir araba yapmak için yardım bekliyorum.
    bu iş özellikle ticari araçların(taksiler vb.) çok ilgisini çekecektir diye düşünüyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muammer816

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    0dan elektirikli değil meles bir araba daha mantıklı değilmi beyler şöyle sırf dur kalkları üstlense 2-3hp motora destek yapsa yarı yarıya ekonomi sağlardık düğer tüm menzil felan sıkıntılarıda atlatırız

    sayın xmiralay

    bende sizin gibi düşünmekteyim.melez bir araba yapmak için çeşitli araştırmalar yapmaktayım.
    elektrik bilgisi olan ve bu konuda meraklı olan arkadaşlardan 'melez' bir araba yapmak için yardım bekliyorum.
    bu iş özellikle ticari araçların(taksiler vb.) çok ilgisini çekecektir diye düşünüyorum...

    tabi ticari araçlar girişimciye para kazandıracaktır elbette ama sadece ticari değil tüm araç sahiplerinin ilgisini çekecektir 3hp yeterli 10-20kmye kadar çekse kalkışlara yardım etse düşünsenize 0.10kr/km yakacak arabalar menzil sıkınısıda olmadan




  • Arkadaşlar merhaba. bu elektrikli araba yapımıyla bende ilgiliyim ve düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
    benim sizinle paylaşmak istediğim konu en az yakıtla orta seviye bi elektrik motoru kullanarak hızı saatte ortalama 110 km. olan (suzuki maruti yada fiat biss 126 ) gibi bi araç yapmak.
    küçük jeneratör motorlarını araştırdım... çanta tibi bir jeneratör motoru bir saat boyunca tam kapasite ( 3 000 devir /dakikada ) çalıştığında yaklaşık 0,5 tl benzin tüketiyor.
    bu moturu alıp 4 adet otomobil alternatötürüne bağladığımızda sanırım yeterli elektkriği elde etmemize olanak sağlıcaktır. şöyleki:
    120 amperlik 12 voltluk 4 alternatör 480 amper ve 48 volt elektrik üretir... buna bağlı olarak 48 volt 400 amperlik bi elektrik motoru ortalama 700 kg civarındaki bir aracı cvt sistem bir şanzımanla rahat bi şekilde 90 - 110 km hıza ulaşa biliriz diye düşünüyorum.
    eğer bu sistem doğruysa 1 saatlik yolu 0,5 lt benzinle (2,35 tl) gitmiş olucaz ve akü bitti sıkıntımız olmucak.
    arkadaşlar beniim kafamdaki proje bu fikriniz varsa veya eksik düşünüyorsam bana yardımcı olursanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    Arkadaşlar merhaba. bu elektrikli araba yapımıyla bende ilgiliyim ve düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
    benim sizinle paylaşmak istediğim konu en az yakıtla orta seviye bi elektrik motoru kullanarak hızı saatte ortalama 110 km. olan (suzuki maruti yada fiat biss 126 ) gibi bi araç yapmak.
    küçük jeneratör motorlarını araştırdım... çanta tibi bir jeneratör motoru bir saat boyunca tam kapasite ( 3 000 devir /dakikada ) çalıştığında yaklaşık 0,5 tl benzin tüketiyor.
    bu moturu alıp 4 adet otomobil alternatötürüne bağladığımızda sanırım yeterli elektkriği elde etmemize olanak sağlıcaktır. şöyleki:
    120 amperlik 12 voltluk 4 alternatör 480 amper ve 48 volt elektrik üretir... buna bağlı olarak 48 volt 400 amperlik bi elektrik motoru ortalama 700 kg civarındaki bir aracı cvt sistem bir şanzımanla rahat bi şekilde 90 - 110 km hıza ulaşa biliriz diye düşünüyorum.
    eğer bu sistem doğruysa 1 saatlik yolu 0,5 lt benzinle (2,35 tl) gitmiş olucaz ve akü bitti sıkıntımız olmucak.
    arkadaşlar beniim kafamdaki proje bu fikriniz varsa veya eksik düşünüyorsam bana yardımcı olursanız sevinirim.

    direk benzinli motoru bağlasana araca yanlış düşünüyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    Arkadaşlar merhaba. bu elektrikli araba yapımıyla bende ilgiliyim ve düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
    benim sizinle paylaşmak istediğim konu en az yakıtla orta seviye bi elektrik motoru kullanarak hızı saatte ortalama 110 km. olan (suzuki maruti yada fiat biss 126 ) gibi bi araç yapmak.
    küçük jeneratör motorlarını araştırdım... çanta tibi bir jeneratör motoru bir saat boyunca tam kapasite ( 3 000 devir /dakikada ) çalıştığında yaklaşık 0,5 tl benzin tüketiyor.
    bu moturu alıp 4 adet otomobil alternatötürüne bağladığımızda sanırım yeterli elektkriği elde etmemize olanak sağlıcaktır. şöyleki:
    120 amperlik 12 voltluk 4 alternatör 480 amper ve 48 volt elektrik üretir... buna bağlı olarak 48 volt 400 amperlik bi elektrik motoru ortalama 700 kg civarındaki bir aracı cvt sistem bir şanzımanla rahat bi şekilde 90 - 110 km hıza ulaşa biliriz diye düşünüyorum.
    eğer bu sistem doğruysa 1 saatlik yolu 0,5 lt benzinle (2,35 tl) gitmiş olucaz ve akü bitti sıkıntımız olmucak.
    arkadaşlar beniim kafamdaki proje bu fikriniz varsa veya eksik düşünüyorsam bana yardımcı olursanız sevinirim.

    direk benzinli motoru bağlasana araca yanlış düşünüyorsun.

    direk benzinli motor 6 - 7 lt. yakıt harcar. burdaki amaç sadece dinamoları döndürücek boyutta bi motor. 50 cc lik bi motorla 1300 cc lik bi motor aynı yakıtı harcamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    Arkadaşlar merhaba. bu elektrikli araba yapımıyla bende ilgiliyim ve düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
    benim sizinle paylaşmak istediğim konu en az yakıtla orta seviye bi elektrik motoru kullanarak hızı saatte ortalama 110 km. olan (suzuki maruti yada fiat biss 126 ) gibi bi araç yapmak.
    küçük jeneratör motorlarını araştırdım... çanta tibi bir jeneratör motoru bir saat boyunca tam kapasite ( 3 000 devir /dakikada ) çalıştığında yaklaşık 0,5 tl benzin tüketiyor.
    bu moturu alıp 4 adet otomobil alternatötürüne bağladığımızda sanırım yeterli elektkriği elde etmemize olanak sağlıcaktır. şöyleki:
    120 amperlik 12 voltluk 4 alternatör 480 amper ve 48 volt elektrik üretir... buna bağlı olarak 48 volt 400 amperlik bi elektrik motoru ortalama 700 kg civarındaki bir aracı cvt sistem bir şanzımanla rahat bi şekilde 90 - 110 km hıza ulaşa biliriz diye düşünüyorum.
    eğer bu sistem doğruysa 1 saatlik yolu 0,5 lt benzinle (2,35 tl) gitmiş olucaz ve akü bitti sıkıntımız olmucak.
    arkadaşlar beniim kafamdaki proje bu fikriniz varsa veya eksik düşünüyorsam bana yardımcı olursanız sevinirim.

    direk benzinli motoru bağlasana araca yanlış düşünüyorsun.

    direk benzinli motor 6 - 7 lt. yakıt harcar. burdaki amaç sadece dinamoları döndürücek boyutta bi motor. 50 cc lik bi motorla 1300 cc lik bi motor aynı yakıtı harcamaz.

    50cc lik bir motorla 1300cc lik motor aynı gücüde vermez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl


    quote:

    Orijinalden alıntı: candogangumus

    Arkadaşlar merhaba. bu elektrikli araba yapımıyla bende ilgiliyim ve düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerinizi almak istiyorum.
    benim sizinle paylaşmak istediğim konu en az yakıtla orta seviye bi elektrik motoru kullanarak hızı saatte ortalama 110 km. olan (suzuki maruti yada fiat biss 126 ) gibi bi araç yapmak.
    küçük jeneratör motorlarını araştırdım... çanta tibi bir jeneratör motoru bir saat boyunca tam kapasite ( 3 000 devir /dakikada ) çalıştığında yaklaşık 0,5 tl benzin tüketiyor.
    bu moturu alıp 4 adet otomobil alternatötürüne bağladığımızda sanırım yeterli elektkriği elde etmemize olanak sağlıcaktır. şöyleki:
    120 amperlik 12 voltluk 4 alternatör 480 amper ve 48 volt elektrik üretir... buna bağlı olarak 48 volt 400 amperlik bi elektrik motoru ortalama 700 kg civarındaki bir aracı cvt sistem bir şanzımanla rahat bi şekilde 90 - 110 km hıza ulaşa biliriz diye düşünüyorum.
    eğer bu sistem doğruysa 1 saatlik yolu 0,5 lt benzinle (2,35 tl) gitmiş olucaz ve akü bitti sıkıntımız olmucak.
    arkadaşlar beniim kafamdaki proje bu fikriniz varsa veya eksik düşünüyorsam bana yardımcı olursanız sevinirim.

    direk benzinli motoru bağlasana araca yanlış düşünüyorsun.

    direk benzinli motor 6 - 7 lt. yakıt harcar. burdaki amaç sadece dinamoları döndürücek boyutta bi motor. 50 cc lik bi motorla 1300 cc lik bi motor aynı yakıtı harcamaz.

    50cc lik bir motorla 1300cc lik motor aynı gücüde vermez.

    elektrik motorları tork ve güç olarak benzinli motorlardan daha fazla güç üretir.... daha fazla verim alınır (%95 gibi... ) tork değerleri 1 devirdede 7000 devirdede aynıdır bu yüzden ivme benzinli motorlara göre daha iyidir. 50 cc lik motordan kastım sadece alternatörleri minimal yakıtla döndürüp elde edilen yüksek ve sabit elektrik akımını yüksek torklu elektrik motoruna bağlıyarak hem daha sessiz hemde minimal yakıtla çok yol katetmek anlatamadığım yada anlıyamadığın nokta orası sanırım. bahsettiğim hibrit araç oluyo. ;)




  • Elektrikli araç projelerinizde fırçasız dc motor kullanmanızı tavsiye ederim.
    BLDC Hub motorlar hobi projeleri için gayet uygun ve ekonomiktir. 1 KW - 4.5 KW arası değişiyor.
    Örnek Proje: (video) Bıcırık | e-tricycle hızlı ve ivmeli bir uygulamadır.
    Ayrıca, hobi ve meraklı kişiler için Akif Motor ismiyle ürünü satıyorlar.
    Çin'den falan satın almaktansa Türkiye'den en iyisini temin edebilirsiniz.

    Teker Montajı:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nezihdarcin -- 27 Ekim 2012; 4:11:48 >




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.