Şimdi Ara

Elektrikli araçların paralı yollarda 100’le gitmesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
3
Favori
1.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    En mantıklı hibrit bu aslında. Dizele olan düşmanlıktan dolayı gerçekleşmesi mümkün değil artık. Bazı dizel hibritler çıktı ama benim dediğim gibi uzun km elektrikle gidecek kadar pil koymadılar. Motorun ısınması bu projenin mantıksız olmasını düşündürecek bir şey değil. Şehir içinde elektrikli motor yeterli. Tam elektrikli araçlar nasıl ısınıyorsa öyle ısınır. Şehirler arası genel olarak dizel motor devrede olurdu. Bizzat sürücü elektrikli sürüşü tercih de edebilir isterse.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt

    Hocam arabayı o kadar ağırlaştıracak kadar büyük bir batarya koymak saçmalığın daniskası. Hem dizel ünite ve çevre bileşenlerinin ağırlığını hem de 25-30 kwh bataryayı taşımak gereksiz bir hareket. D sedan arabayı 2 ton yaptıktan sonra az yaksa kime ne ? Ki o ağırlıklarla az da yakamayacak. Standart 2.0 TDi da az yakıyor şehirdışında, buna 45-50 hp elektrik motoru eşlik etse dur kalk manevraları ve 30 kmh altı sehayatte götürse 5-6 kwh bataryası olsa zaten fazlasıyla yetecek.

    Mercedes e300de mesela bence gayet sweetspot.

    https://www.youtube.com/watch?si=n0U1WMz_JtrfuAs-&v=nV3tANv2qUI&feature=youtu.be


    https://www.youtube.com/watch?si=d-RUmy7DtvLvMEnN&v=xgx4aCleCGk&feature=youtu.be


    https://www.youtube.com/watch?si=cOoBvwa-MJfTD7H6&v=P5bxSzHXTdw&feature=youtu.be


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kim uğraşır elektrikle, şarjla ? Alan hevesle alıyor zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arabalar aslında tam benlik. Ev iş arası toplam 30 km.
    Arada merkeze gitsem biraz da gezsem 150 km.

    Evim müstakil bahçeli, şarj etmem cok basit ve eğlenceli olurdu.
    Laaaaakin bunlari alacak para yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha olgunlaşmamış bir teknolojiye balıklama atladıkları için. Elektrikli araçların kullanılabilir olması için batarya ve şarj teknolojilerinin bir nesil gelişmesi gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burakk0131 -- 17 Aralık 2023; 12:30:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Batarya teknolojisi sürekli gelişiyor. Seneye çıkacak ve araçlarda yer alacak bir batarya 10 dk şarj ile 400 km gidecek. Bunlar daha başlangıç. 30 dakka şarj ile 1000 km hayal değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben elektrikli araçla istanbul Avrupa yakasından Anadolu yakasına geçerken strese giriyorum. Millet şehirlerarası gidiyor helal olsun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50 kw lık kapasiteli elektrikli araç için tam dolumda hızlı şarjda bugün 450-500 tl ücret ödemek gerekiyor. Bu aracın yapacağı menzili petrol ile de yaparsın hemde şarj etme için beklemek de yok. 1 dk.da pompacı dolduruyor ve devam ediyorsunuz. Soğukmuş sıcakmış ısı pompasıymış derdi de yok. Yani bas devam et.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motograter M kullanıcısına yanıt

    Adam neden ugrassin. Almis evine isine sarj kurmus istasyonunu konut elektrik tarifesiyle dolduruyor bataryayi. Sana uymaz baskasina uyar. Olay şu; kendine uymayan birşeyi başkası yapiyor diye küçümseme, cahil, vs vs şeylerle yorum yazarak kendilerini tatmin ediyorlar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kim cahil oluyor anlamadım ? 1.5 milyonu olup şarj imkanı da olup gidip EV yerine aynı paraya benzin, dizel, lpg ya da hibrit alan mı ? Almayan mı ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motograter M kullanıcısına yanıt

    1.5 milyonu olan kişi istediği aracı alır. Sorun, kendisinde olmayıpta ya da onun gibi dusunmeyeni asagilayan zihniyette.

    Yok 100 km hizda gider, yok yolda sarj istasyonu mu arayacak vs vs.

    Adam düşünmüş kendine bunu uygun görmüş almış. Kime ne?

    Ona bakarsan orta seritte sol seritte 70-80 ile fosil yakıtlı arac dolu.

    Sehiricinde aman fazla yakmasi diye gaz pedalinda yumurta ile dolasanlar dolu vs vs.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorum açık, bunun cahil olmakla ya da küçümsemekle bir bağlantısı yok.

    Okuduğunuzu iyi anlayamıyorsanız lütfen salakça yazıp kendinizi küçük düşürmeyiniz

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar, soğuk havalarda yüksek güçlü araçların menzili ön görülemeyen bir şekilde hızlı mı düşüyor? Şarj istasyonlarında kuyruk mu oluyor?

    Tecrübesi olanlar yazabilir mi?
    Aksi halde çekemiyorlar, cahil zihniyeti, içleri gidiyor vs ergence yorum yazmayınız lütfen

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • individual İ kullanıcısına yanıt

    Kusura bakma salakca yorumu sen yapiyorsun.

    Nerde sarj kuyrugu gördün 😂 göründüğün kuyruk zam gelecek diye yakit alim kuyruğuna girenlerin kuyrugudur.

    Elektrikli araç alanlarin çoğu evinde sarj ediyor zaten.

    Yollarda sadece elektriklier mi 100 km hizla gidiyor. Digerlerinin hepsi 200 ile mi gidiyor .

    Elektrikli aracın var mi yok. O zaman boş muhabbet yapma. 😂


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • individual İ kullanıcısına yanıt

    Şarj istasyonlarında kuyruk yok bunun sebebi de henüz oldukça az elektrikli otomobil olması, genelde bu ilk dönem alanların da evden şarj imkanı olması.. bu imkanı da oldukları için bir yerde elektrikli araç almaları, ileride bu değişecek, şu an şarj istasyonu az bile olsa İngilteredeki gibi Norveçteki gibi sıra şarj kavgaları olmuyor..


    kalabalık sadece bayram seyranda aynı hat üzerindeki istasyonlarda olur, oluyor bu da normal.


    elektrikli otomobiller soğukta pil kimyasindeki yavaşlamadan ötürü menzil kaybediyor evet. pil ısı yönetimi iyi olan bazı araçlarda durum iyi bazılarında kötü.


    bazı arkadaşlar da sebepsiz gömme hevesine girmişler elektrikli aracı,


    dünyada elektrikli otomobile Ice'ye kıyasla ilk satın alımda bizimki kadar avantaj veren bir ülke daha bilmiyorum.. bilen varsa yazsın. tartışılacak bir tarafı yok Türkiyede son derece mantıklı iş elektrikli otomobil, avrupada aynı aracın benzinlisinden %40a hatta üstüne kadar daha pahalı olduğu gibi elektrikli araçlar, insanlar zorla da itiliyor bir yerde elektrikli otomobile, düz benzinli-dizel satışı yok gibi.. emisyon baskısı kırdı geçirdi kıtayı


    bizde böyle bir durum yok gayet isteyerek alınıyor ve alanların çoğunluğu çok memnun. devamlı yüksek hız yapabilme lüksünün elinden alınması falan bunlar günlük normal kullanıcıyı etkileyecek şeyler değil..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 18 Aralık 2023; 10:15:42 >




  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    8-9 ay kadar önce İstanbul'u terk ettim ama işim dolayısı ile ayda bir gidip geliyorum.


    Aklımda elektrikli araç var, birazda heves.


    Şimdi karda kışta %100 dolu batarya ile yola çıktığımda ve de 140/150'ye sabitlediğimde başıma ne gelecek? Bunu merak ediyorum.

    Bu Taycan'ların, EQS'lerin 100/110 ile gitmesi aklımı kurcaladı, bir değil, iki değil, üç değil, beş değil, yolda çok görüyorum. Bu yüzden konu açtım.


    Eğer her 200km'de tekrar %100'e yakın dolduracaksam, üstüne bir de benim durumumda olup aynı anda şarj için sıra bekleyeceksem benzinli ile gidip gelmek hala mantıklı gözüküyor.


    Şunu anlıyorum, benzinli ile elektrikli aracı sakin sürseniz ikisi de fabrika verisini tutturuyor, ama ikisinde de biraz gaza abansanız hem de hava soğuk ise sanırım elektrikli aracın vaadettiği menzil daha hızlı düşüyor.


    Ben bu arada megane e-tech ya da e-308 düşünüyorum. ( Isı pompasız )





  • individual İ kullanıcısına yanıt

    Hocam akşam oturuyorsun bilgisayara, açıyorsun Bjorn'un kanalını aradığın kelimeleri yazıp buluyor izliyorsun notlarını alıyorsun. DonanımHaberde filan E.V. den anlayan pek adam yok, hala duygularıyla yazıyorlar çok takılma. Adam belgesel gibi çekiyor videoları, aç onu izle.


    https://www.youtube.com/@bjornnyland?si=o3eiUr_XBgIb1CpQ


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bjorn'e ek olarak da 1001cars kanalı var, yakıt ve enerji tüketimlerini incelemek için bu kanalın verileri iyi oluyor çünkü her videoda aynı şeyi yapıyor tutarlı sonuç çıkıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • individual İ kullanıcısına yanıt

    eğer gerçekten merak ediyorsan, aşağıdaki linke tıklayıp alttan range yazan sekmeye geçeceksin, aynı aracın 90 kms ve 120kms hızlardaki tüketimini bunun yanında, hava sıcaklığı ve lastik bilgisi de dahil olmak üzere bulacaksın. bunu olduğu gibi alabilirsin veya hava sıcaklığı soğukluğu - üstüne hız artışı azalışı koyarak kendi tahminini de yapabilirsin.


    evet yüksek hızlarda elektrikli araçların menzili daha hızlı düşer doğal olarak,

    bunu afaki bir örnekle açıklamak gerekirse


    diyelim ki icelerde 60 kms hızda 4. viteste 2000 devir çeviriyor motor, 110 kmsde 7. viteste gene 2000 devir çeviriyor. burada ekstra tek fark rüzgar direncinin etkisi olabilir.

    ama evlerde şanzıman olmadığı için (sadece taycanda 2 vitesli bir şanzıman var galiba ama nasıl çalıştığına hakim değilim) 60 kms hızda gitmek için motor 1000 devir yapıyorsa, 110km de gitmek için atıyorum 2000 devir yapması gerekiyor. yani hız arttıkça motorun harcadığı güç artmak zorunda, dolayısı ile tüketimi de daha çok artmak zorunda.


    o yüzden kullanım amacı ve imkanlar en büyük belirleyici.

    evde şarj imkanı olup %90 şehir içi seyahat eden birisi için büyük nimetken, her hafta şehirler arası en az 500 km seyahat eden birisi için o kadar avantajlı olmaz.


    Elektrikli araçların paralı yollarda 100’le gitmesi




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.