Şimdi Ara

Elektrikli araçların paralı yollarda 100’le gitmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
3
Favori
1.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, ara sıra kuzey marmara ve otobanda yolculuk ediyorum. Fakat özellikle yüksek güçlü elektrikli araçların farkındalık yaratacak kadar çoğu orta şeritte 100-110 ile gittiğini görüyorum. Bu güzergahlarda Marmara - Batı karadeniz.

    -Soğuk havalarda menzin hızlı düşüp bir sonraki şarj istasyonlarına ulaşım mesafesi ön görülemiyor mu?

    -Elektrikli araçların artış hızı kurulu şarj istasyonlarında kuyruklara mı neden oluyor?

    -Herkes youtuber olmuş da tüketim kasılarak içerik mi hazırlıyorlar?

    -Bu şekilde kullanmak daha mı zevkli?

    -Başka sebepleri ne olabilir?

    Arkadaşlar gördüğüm, bir yolculukta 2-3 değil, 400 km’de 7-8 adet karşıma çıkıyor.

    Sizin fikirleriniz nedir?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >



  • İstanbul izmir arası bütün taycan'lar tın tın 110la gidiyor denk gelen bilir :)


    elbette öyle gitmek istedikleri için öyle gitmiyorlar.. kanuna nizama saygı duydukları için de öyle gitmiyorlar. şu an mecbur oldukları için öyle gidiyorlar elektrikli otomobillerin emekleyen enerji tutma/enerji transferi teknolojisi nedeni ile içten yanmalı araçlar gibi özgür davranamıyorlar bu bir hakikat.


    daha kesin bir tanımla suç işleme özgürlükleri kısıtlanmış durumda :) bu da bizim ülkede hız yapmak görece kolay ve caydırıcılık az olduğu için garip geliyor şu an bize ama avrupada -Almanya hariç- trafik zaten 110-130kmh arası akar, istisna nadirdir.. bu yüzden ortada bir mesele yok aslında. gelecekte yazılımsal ve gps olarak kısıtlanmış olarak gelecek araçlar zaten isteseniz de geçemeyeksiniz belirlenen bir hızı.

    Ne güzel işte hız sınırları içinde gidiyorlar, ne kendilerinin canını ne de diğer araçlardaki insanların canını riske atmıyor. Anlık hızlanması gerektiği durumda o bahsettiğiniz güç ayağının altında istediği an kullanabiliyor.

    Gelelim menzil ve şarj sorununa. Elektrikli otomobiller direk bizim yaşamımıza entegre olmuyor görünüyor ama aslında olması gerekeni bize hatırlatıyor. Ortalama 3-4 saatte 1 20-30dk mola verilmesini tavsiye ediyorlar ortalama bir elektrikli otomobil ile bu sürede sonraki şarj noktasına hız limitlerinde ulaşmak mümkün halde. Mola sırasında da bir o kadar menzili şarjda kazanabiliyoruz. Bu durumdayken 500-600 km menzilin üstünde mevcut teknoloji ile menzil bize maliyet ve ağırlık olarak geri dönüşü olacağı için şuan ki menzil ve ağırlık ideal gibi görünüyor. Tanıtılan 800v mimari araçların bizim yaşamımıza daha entegre olacağını gösteriyor.

    Kısaca elektrikli otomobiller unuttuğumuz şehirler arası mola ve hız sınırlarını bize tekrar hatırlatıyor. Bunlara uymayan insanlar elektrikli otomobiller hitap etmiyor.

    Şarj istasyonlarında kuyruk yok bunun sebebi de henüz oldukça az elektrikli otomobil olması, genelde bu ilk dönem alanların da evden şarj imkanı olması.. bu imkanı da oldukları için bir yerde elektrikli araç almaları, ileride bu değişecek, şu an şarj istasyonu az bile olsa İngilteredeki gibi Norveçteki gibi sıra şarj kavgaları olmuyor..


    kalabalık sadece bayram seyranda aynı hat üzerindeki istasyonlarda olur, oluyor bu da normal.


    elektrikli otomobiller soğukta pil kimyasindeki yavaşlamadan ötürü menzil kaybediyor evet. pil ısı yönetimi iyi olan bazı araçlarda durum iyi bazılarında kötü.


    bazı arkadaşlar da sebepsiz gömme hevesine girmişler elektrikli aracı,


    dünyada elektrikli otomobile Ice'ye kıyasla ilk satın alımda bizimki kadar avantaj veren bir ülke daha bilmiyorum.. bilen varsa yazsın. tartışılacak bir tarafı yok Türkiyede son derece mantıklı iş elektrikli otomobil, avrupada aynı aracın benzinlisinden %40a hatta üstüne kadar daha pahalı olduğu gibi elektrikli araçlar, insanlar zorla da itiliyor bir yerde elektrikli otomobile, düz benzinli-dizel satışı yok gibi.. emisyon baskısı kırdı geçirdi kıtayı


    bizde böyle bir durum yok gayet isteyerek alınıyor ve alanların çoğunluğu çok memnun. devamlı yüksek hız yapabilme lüksünün elinden alınması falan bunlar günlük normal kullanıcıyı etkileyecek şeyler değil..

  • Nedeni basit batarya tüketimini azaltmak , hızlı gitmenin pili daha çabuk bitirmesi . Eğer menziller daha da artar , şarj etme süresi azalırsa böyle bir sorunda kalmaz. O yüzden şimdilik elektrikli araçlar şehir içi kullanımına daha uygun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • instagram
    Auto Montenegro on Instagram: "Electric garbage 😊"
    https://www.instagram.com/reel/C02IgKDN4ik/?igshid=NTYzOWQzNmJjMA==


    Neden tum araclar elektrikli olmayacak sorusuna guzel bir cevap

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Bunun benzerlerine ben de internette denk geldim. Şu ana kadar geliştirilen elektrikliler asla 40 yaşındaki içten yanmalıların bile insana kazandırdığı bağımsız yolculuğu sağlayamıyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ne güzel işte hız sınırları içinde gidiyorlar, ne kendilerinin canını ne de diğer araçlardaki insanların canını riske atmıyor. Anlık hızlanması gerektiği durumda o bahsettiğiniz güç ayağının altında istediği an kullanabiliyor.

    Gelelim menzil ve şarj sorununa. Elektrikli otomobiller direk bizim yaşamımıza entegre olmuyor görünüyor ama aslında olması gerekeni bize hatırlatıyor. Ortalama 3-4 saatte 1 20-30dk mola verilmesini tavsiye ediyorlar ortalama bir elektrikli otomobil ile bu sürede sonraki şarj noktasına hız limitlerinde ulaşmak mümkün halde. Mola sırasında da bir o kadar menzili şarjda kazanabiliyoruz. Bu durumdayken 500-600 km menzilin üstünde mevcut teknoloji ile menzil bize maliyet ve ağırlık olarak geri dönüşü olacağı için şuan ki menzil ve ağırlık ideal gibi görünüyor. Tanıtılan 800v mimari araçların bizim yaşamımıza daha entegre olacağını gösteriyor.

    Kısaca elektrikli otomobiller unuttuğumuz şehirler arası mola ve hız sınırlarını bize tekrar hatırlatıyor. Bunlara uymayan insanlar elektrikli otomobiller hitap etmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sml_akyz S kullanıcısına yanıt

    Kmo'da hiz limit8 100-110 degil 154. Bu arkadaslar sollama yaparken de 2008 model tüplü symbole binen emekli amcalar gibi gaza basmak yoksa menzili düşer😀


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SayınOzi kullanıcısına yanıt

    Limit 100-110 demedim zaten. Hız limitleri arasında gidiyorlar dedim. Yine aynı fikirdeyim kötü bir durum değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul izmir arası bütün taycan'lar tın tın 110la gidiyor denk gelen bilir :)


    elbette öyle gitmek istedikleri için öyle gitmiyorlar.. kanuna nizama saygı duydukları için de öyle gitmiyorlar. şu an mecbur oldukları için öyle gidiyorlar elektrikli otomobillerin emekleyen enerji tutma/enerji transferi teknolojisi nedeni ile içten yanmalı araçlar gibi özgür davranamıyorlar bu bir hakikat.


    daha kesin bir tanımla suç işleme özgürlükleri kısıtlanmış durumda :) bu da bizim ülkede hız yapmak görece kolay ve caydırıcılık az olduğu için garip geliyor şu an bize ama avrupada -Almanya hariç- trafik zaten 110-130kmh arası akar, istisna nadirdir.. bu yüzden ortada bir mesele yok aslında. gelecekte yazılımsal ve gps olarak kısıtlanmış olarak gelecek araçlar zaten isteseniz de geçemeyeksiniz belirlenen bir hızı.

  • O kadar beygirle hız sınırının yaklaşık %30 altında seyredilmesi dikkat çeken bir durum.

    Bunu belirtmek istemiştim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sml_akyz S kullanıcısına yanıt

    ah keşke elektrikli arabalara arada sırada bozulup yolda bıraksalar da insanlar biraz spor yapma fırsatı yakalasa, sevdikleriyle ileride yad edebilecekleri anılara kavuşsa.

  • Sanki benzinliler heryere 180-200 gidiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bırak 100 ü geçmeyi, gece bile uzun yola çıkamıyorlar.

  • Hız 90 dan 110 a çıktığı zaman rüzgar direnci yaklaşık yüzde 20 değil yüzde 50 artıyor. 90 yerine 130 ile gidersen bu sefer rüzgar direnci iki katından fazla oluyor.
    Kanuna değil fizik yasalarına uyuyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ES3NT kullanıcısına yanıt

    neden gece yola çıkamıyorlar?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslinda içiniz gidiyor elektrikli araç almak icin ne cesaretiniz var ne paraniz😂😂 anca disardan kotulersiniz. Adamlar almış mis gibi kullanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şöyle 30-40 kw batarya paketli prizden şarj edilebilir dizel hibrit araç çıkmadı. Hadi yine benzinli hibrit var ama sadece elektrikle 150-200 km gidecek kadar kapasitesi olan da yok. Çoğu 40-50 km'yi geçemedi menzilde bu zamana kadar çıkanlardan. Yani ben elektrik bitti yolda kalmak veya uzun yolda 90'la gitmek istemiyorum. En azından otobandaki hız limitlerinde kafa rahat gitmek istiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt
    Corolla’lar nasıl hocam? Benim radarımda. Elektrikle şehir içinde kaç km yapıyor bilginiz var mı?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Tag otobanında gidiyorum bu ne la böyle aynama sürekli arkadan selektör çakılıyor hızım 110 civarı orta şeritteyim hemen sağ şerite geçip hızımı düşürdüm ardımdaki araba orta şeritten beni geçti marka söylemeyeyim geçen araç cereyanlı bende tekrar orta şerite geçip takildim peşine hızım 110 öndeki araçla mesafe hiç açılmıyor kapanmıyorda bi 5 km kadar bu şekil devam ettik bu kez ben selektör atmaya başladım bu kez o sağ şerite geçti bende ardından sağa geçtim hız 110 selektör devam bu kez cereyanlı araç dörtlülerini yaktı o şekil devam ediyor yola anladım ki bu cereyanlı araç 110 dan fazla hız yapamıyor sonra benim benzinli Tayyar a pardon Type R a bi asılırsın warex açık ibre hooopp 220 'la cereyanlı arabamı binilir trafiği tıkıyorlar otoyolda bile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sahin1001 S kullanıcısına yanıt
    Onlar galiba daha uzun gidiyor şehir içinde en azından ama ben pek sevemiyorum Corolla'yı. Maalesef trend tamamen elektrikliye gittiği için ve ara geçişte benim bahsettiğim gibi de bir şey çıkmadığı için mecburen mevcut dizel aracımdan direkt elektrikliye geçmeyi düşünüyorum. Onun için de 800 volt mimari, 140-150 üstü hızlar hariç tüm tüketim elemanları açıkken bile (farlar, iklimlendirme, konfor elemanları vs) 500 km gitmeli ki alayım. Dizel gibi bir şey zor ama en azından 40 lt deposu olan benzinli bir araba nasıl yol gidiyorsa hız ve menzilde, onun kadar şeyi sunmalı bana.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt

    Dizel hibrit mantıksız, motor zaten geç ısınıyor bi de elektrikle hareket ettikçe ısınması daha da gecikecek. Elektrikle hareket edebilen Dizel hibrit arabayla 1 saat yol yapsan motor anca ısınır muhtemelen 😄


    Edit: büyük bataryalı PHEV ler de var ama tabi ülkemizde erişim imkansız.


    https://www.youtube.com/watch?si=vN1orvfY6svzkUMA&v=U60U8AuxBSE&feature=youtu.be


    https://www.youtube.com/watch?si=MTChKFvZv3rA3hYt&v=BVlxu7u6EVo&feature=youtu.be




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FurkanEmir411 -- 17 Aralık 2023; 0:51:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.