Şimdi Ara

Bu elektrikli araç, katı hal batarya ile 1.000 km menzil sunuyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu elektrikli araç, katı hal batarya ile 1.000 km menzil sunuyor
    Çin’in hızla büyüyen elektrikli araç sektörü, dikkat çekici yeniliklerle adından söz ettirmeye devam ediyor. IM Motors, yeni modeli IM L6 Light Year Edition ile sektörde kendinden söz ettirecek gibi görünüyor. Zira yarı katı hal batarya teknolojisine sahip bu araç, 1.002 kilometrelik etkileyici bir menzil sunuyor.



    12 dakika şarj ile 400 km menzil



    IM L6 Light Year Edition, 123,7 kWh kapasiteye sahip, 621 kilogram ağırlığında bir yarı katı hal bataryaya sahip. Bu batarya, SAIC ve Suzhou Qingtao New Energy Technology’nin (Qingtao Energy) ortak çalışmasıyla geliştiriliyor. Yarı katı hal bataryalar, hem enerji yoğunluğu hem de güvenlik açısından geleneksel lityum-iyon bataryalara göre önemli avantajlar sağlıyor. Ayrıca, 900V ultra hızlı şarj teknolojisi ile donatılan araç, yalnızca 12 dakikalık şarjla 400 kilometre menzil kazanabiliyor.



    Bu elektrikli araç, katı hal batarya ile 1.000 km menzil sunuyor
    Performans tarafında ise IM L6, çift motorlu dört çeker sürüş sistemiyle donatılmış. Maksimum 190/350 kW (255/469 hp) güç üretebilen bu sistem, standart çift motorlu versiyonun üzerinde bir performans sunuyor. Araç ayrıca 4.931 mm uzunluk, 1.960 mm genişlik, 1.474 mm yükseklik ve 2.950 mm aks mesafesine ve 2.330 kg ağırlığa  sahip. Karşılaştırma için, standart çift motorlu model ise, 200/379 kW (268/508 hp) güç değerine sahip.



    Bu elektrikli araç, katı hal batarya ile 1.000 km menzil sunuyor
    Tasarım açısından coupe tarzındaki fastback tavan, gizli kapı kolları, çiçek yaprağı desenli jantlar ve sportif arka spoyler gibi detaylarla aracın genç ve dinamik bir görünüm kazandığı görülüyor. Kokpit, 26,3 inçlik yükseltilebilir bir ekran, 10,5 inçlik orta konsol ekranı ve yarım ay tasarımlı direksiyon ile teknolojiyle bütünleşen bir kullanıcı deneyimi sunuyor.



    Ayrıca Bkz.Makyajlı BYD Dolphin Çin'de ortaya çıktı



    IM L6, Nvidia OrinX, Qualcomm Snapdragon 8295 ve NXP S32G çipleriyle donatılarak otonom sürüş konusunda da elini güçlendiriyor. Bu donanımlar IM L6 serisinin tamamında şehir ortamında harita olmadan NOA (Otomatik Pilotta Navigasyon) gerçekleştirmek için kullanılıyor.



    IM L6 Light Year Edition fiyatı



    Kasım ayında 10.007 adet satış rakamına ulaşan IM Motors, bir önceki yıla göre yüzde 14,98 oranında büyüme kaydetti. Dolayısıyla firma, Çin ölçeğinde küçük bir hacme sahip. Öte yandan IM L6 Light Year Edition fiyatı ise 345.900 yuan veya yaklaşık 47.600 dolar olarak açıklandı.



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    IM L6 Light Year Edition
    IM L6 Light Year Edition
    IM L6 Light Year Edition
    IM L6 Light Year Edition
    IM L6 Light Year Edition
    IM L6 Light Year Edition
    IM L6 Light Year Edition
    IM L6 Light Year Edition
    IM L6 Light Year Edition
    IM L6 Light Year Edition
    IM L6 Light Year Edition
    IM L6 Light Year Edition



    Kaynak:https://carnewschina.com/2024/12/06/im-l6-ev-with-semi-solid-state-battery-has-1002-km-range/







  • En hard koşullarda minimum 800km sunuyorsa muazzam

    Elektrikli araclara karşı değilim ama 200 300 400k menzilli arac araba değil akülü şehir içi 4 teker bisiklet olur en fazla
  • Menzil takıntısı olanlar için 621 kilogram batarya ile çözmüşler normal batarya olsa 1 ton olurdu rahat.
  • Yok artık 621kg batarya ağırlığı nedir yahu :) muhtemelen ilk dönem ticarileşmiş katı bataryalardan bulup buluşturmuşlar, şuna bakarmısınız 123kwh 'lik abartılı kapasiteye ve katı bataryaya sahip olsa araç 2330kg olunca ancak 1002km menzil verebilmiş. :)) 621kg bataryanın üzerine oturtacaklar müşterilerini. :)

    Aracın verimliliğinden bahsetmemişler, önümüzdeki dönemde bu gibi tanıtımlarda verimlilik rakamlarını tablo yapıp poz vermeye başlarlar sanıyorum.
  • ya batarya 1 milyon km felan yaparsa menzile takanlar niye takıyor ki anlamıyorum, önemli olan yeni batarya almadan uzun yıllar uzun km ler yol yapmaktır.

  • AlbatrosD.IIIFazılBey kullanıcısına yanıt
    Konu menzil değil. 400km gitmek için bu devrimsel katı hal bataryalı araçla bile 12dk beklemek konu.

    Benim 2018 model otomatik Mazda 3 1.5 Skyactiv'in 51ltlik deposunu 3dk'da doldurup 1100km gidiyorum, onunla karşılaştırdığımda attan inip eşeğe binmek konu.
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    evet hocam deme bir de zaman meselesi var.

  • Ekranlar hariç muazzam tasarım olmuş. Keşke aynı tasarımla dizel ve tuşlu kontrolleri olan modelini üretseler, mis miss

    Batarya verileri de doğruysa yemesin de yanında yatsın elektrikli severler



    Lakin o ucuz bir ekran koyup parça masrafından kısmayı icad eden mühendislerin ben................
    Şu ekran döşeme manyaklığı resmen tasarım cinayeti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doruhüso -- 11 Aralık 2024; 1:20:53 >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Sorun şurada işte siz Benzinciye gidiyorsunuz vakit kaybediyorsunuz şehirde bütün yıl. Bizim gittiğimiz her yerde soket var, şarj edecek yer seçiyoruz.

    Uzun yolda ise yemek yerken takarsan zaten %100 oluyor.

    Tuvalete dursan yine %30 filan şarj oluyor.
    Bu kadar uzun menzille anca yemekten yemeğe yani 3-4 saate bir durursun ama o bile sağlıklı değil ben 2 saat sonra duruyorum zira güvenli olan o.
  • hamza5806 kullanıcısına yanıt

    Uzun yolda 140 ile 500 km bile yapamaz 123kw batarya ile. 400 450 rahat yapar. 110 ile gidebilirsen 500 ü geçebilir. Şehir içinde 700 rahat görür ama 1000 zor yine, çok ekonomik kullanmak gerekir.


    123kw batarya yine de çok iyi şu an. Ama herkesin konuştuğu şehir içi 1000km, uzun yol 700km için 150kw batarya lazım en az.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 11 Aralık 2024; 7:58:19 >
  • Araç fiyatı 1.6 Milyon TL
    Vergi ve kazıklar sonrası fiyatı 4.8 Milyon TL
  • gun kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araca özel değil, ben yıllardır dışarda tuvalet yapmıyorum. Kahvaltı sonrası akşama dek öğlen yemeği, simit, çay, çorba vs. de yemiyorum.
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Su da içmiyorsun sanırım, diyalize potansiyel hasta

  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Hastalık yok çok şükür. Tuvalet derken daha çok büyük tuvaleti kasdediyorum bu arada.
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    12 dakika bekleyemezmiş paşam vah vah. 1.4 Egea dan fazlası sana fazla gelir bu zihniyetle.
  • Ohooo Zeekr Z001 140 KWa olanı 2 senedir 1032 km menzil sunuyor.
  • @NVidiaAMD12 dakika bekleyemezmiş paşam vah vah. 1.4 Egea dan fazlası sana fazla gelir bu zihniyetle.

    Hocam o 12dk şu an hayali süre. Gerçekte o 1 saat. Hayallerle yaşanmıyor.
  • 900v şarj ekstrem yerlerde görülebilir.



    Önemli olan standart soket ile kaç dakikada doluyor.



    400 km gayet yeterli bir mesafedir. Araç kullanırken sanki sürekli şehirler arası yollarda ömür çürüten birisiyseniz size uygun değildir.



    Kullanıcıların %95 gibi bir kısmı günlük 30-50 km kullanıyor. Yılda bir kaç kez uzun yol yapacağız diye neden 1000 km devasa 600 küsur kg batarya taşınır ki.
  • gun kullanıcısına yanıt

    300 km yol gideceksin hepi topu ne ara acıkıp durup yemek yiyorsun ? millet domuz gibi sürekli tıkınıyor mu ne yapıyor anlamıyorum ki.

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    birde işlek zamanda şarj sırası var . yani araban seni gideceğin yere tek şarj ile götürmeli benim kafam bu şekilde. kışın 500 km menzil veren bir model yeterli. bildiğim kadarıyla ev3 şu an onu veriyor ama istasyon azlığı sıkıntı. bayramda falan yola çıkarsan istasyon beklemekten bezersin.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.