Şimdi Ara

Dünyanın en hızlı şarj olan elektrikli araç bataryasını tanıtıldı: 5 dakikada 200 km menzil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
377
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en hızlı şarj olan elektrikli araç bataryasını tanıtıldı: 5 dakikada 200 km menzil



    General Motors'un Çin'deki ortak girişimi SAIC-GM ve batarya devi CATL, dünyanın en hızlı şarj olan elektrikli araç bataryasını tanıttı. Lityum Demir Fosfat (LFP) yapısını temel alan bu batarya, 6C gibi inanılmaz bir şarj oranına ulaşarak, Geely'nin önceki rekoru elinde bulunduran Golden Battery’sini (5.5C) geride bırakıyor.



    Ayrıca Bkz.Volkswagen ID. Buzz, Ekim ayında Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri



    Yeni batarya gelecek yıldan itibaren General Motors'un 900 voltluk Ultium platformunda kullanılmaya başlanacak. Şarj sürecinin verimliliğini arttırmak ve istikrarlı bir performans elde etmek amacıyla özel bir elektrolit kullanıldı. Söz konusu elektrolit, iletkenliği arttırmak ve viskoziteyi azaltmak için optimize edilmiş bir formülasyona sahip. Yeni formül, pilin daha verimli çalışmasını sağlayarak lityum iyonlarının hareketini hızlandırıyor.



    Dünyanın en hızlı şarj olan elektrikli araç bataryasını tanıtıldı: 5 dakikada 200 km menzil



    Çin batarya teknolojilerinde çok ileride



    Giriş kısmında bahsi geçen Golden Battery, 10.5 dakikada %10'dan %80 doluma ulaşabiliyor. Ancak SAIC-GM ve CATL'nin geliştirdiği yeni batarya bu süreyi 10 dakikanın altına düşürme potansiyeline sahip. Bu gelişme, şarj sürelerini içten yanmalı motorlu araçların yakıt dolum sürelerine yaklaştırarak elektrikli araçların daha hızlı bir şekilde benimsenmesini sağlayabilir.



    Dünyanın en hızlı şarj olan elektrikli araç bataryasını tanıtıldı: 5 dakikada 200 km menzil



    SAIC-GM tarafından açıklamada 6C bataryanın yalnızca 5 dakikalık bir şarjla 200 kilometreden fazla menzil sunabildiği belirtildi. Ayrıca bu durumun bataryalı elektrikli araç (BEV) kullanıcılarının menzil kaygısını büyük ölçüde azaltacağı vurgulandı. Çin, batarya teknolojilerinde Kore, Avrupa ve Japon endüstrilerinden çok daha ileride. 2023 yılında dünya genelinde üretilen batarya hücrelerinin %85'inin Çin'den gelmesi de bunu kanıtlıyor.




    Kaynak:https://cnevpost.com/2024/09/26/saic-gm-catl-launch-battery-6c-charging/







  • menzil? menzil yoohh..

  • quote:

    Çin, batarya teknolojilerinde Kore, Avrupa ve Japon endüstrilerinden çok daha ileride.


    Amerika'dan da ileride mi peki?

  • Hızlı şarj, yüksek yangın ve patlama riskidir her zaman. Ancak pilli arabaların kullanılabilir olduğunu kanıtlamak için sürekli olarak pillerin dolum hızını artırmakla meşguller. Çünkü insanlar şarj noktalarında sırasının gelmesini bekleyecek, sırası geldiğinde de en az yarım saat şarj edecek olmalarından çok rahatsız. Pilli arabalar çevreci mi? Değil. Kullanım rahatlığı veriyor mu? Hayır. Bakım maliyeti düşük mü? Hayır. Peki fiyatları düşük maliyetlerinden dolayı ucuz mu? Hayır. Peki ne duruyorsun? Bir pilli araba alsana! Bir pilli araba alsana!

  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    Elektrikli araç kullanmadığınız belli, 2 yildir kullanıyorum. hayir dediğiniz, hersey evet


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    Evet ileride Tesla dahi LFP bataryaya geçti onuda adam edip standart hale getiren Çin’liler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mmbilbay M kullanıcısına yanıt

    Sizin şu anki durumunuzdan dolayı psikolojiniz her şeye evet demeye zaten müsait. Çok sevdiğinizi anlıyorum ifadelerinizden. Merak etmeyin ikinci eli de olmadığından üzerine para verip çöpe atana kadar sizinle beraber olacak. Doya doya kullanırsınız :))))). İlk mesajınızı bu konuya yazdığınız için çok da gururlandım bu arada.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Nasıl ikinci eli yok ki ? Bugün yıllar yıllar önce satılan Tesla’lar halen fiyatları yüksek bir şekilde satılıyor. Bugün 2020 model Porsche Taycan’lar halen deli paralar ediyor. Siz içten yanmalı teknoloji karşıtları bu tür gelişmeler karşısında nasılda çatlıyorsunuz çok eğlenceli oluyor seyretmek.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Yanlışınız var ..


    Gidin sarı siteye bakın sıfır Tesla long range 3.3 milyon 2023-2024 sıfır ayarında tertemiz hatasız km düşük teslalar 1.8-1.9 milyonlara dolu var ilanlarda ve bunlar pazarlıksız fiyatlar pazarlıkla belki bir 100-200 bin daha düşerler ..

    Kaldı ki bunlar yep yeni araçlar batarya ömürleri azaldıkça yıllar içinde fiyatları daha da kırılıcaktır..


    Taycan örneğine gelince burda da büyük hatanız var bugün komfigiratörde Taycan oluşturduğunuzda karşınızda minumum 12 milyon gibi bir rakam görüceksiniz dır ortalama .. Bugün çok rahat 2023 sıfır ayarında kusursuz bir taycanı 7-8 milyona alabilirsiniz pazarlık fiyatını eklemeden söyledim 2022 düşerseniz rahat pazarlıkla 5-6 milyonlara bulursunuz.. bunlar pazarlıksız fiyatlar tabii.. araç başında iyi bir pazarlılla rakamlar dahada düşebilir..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Tesla’da bahsettiğiniz olay Türkiye’ye özel motor çıkartınca yüksek motorlu araçlar bir anda değeri düştü o yüzden öyle.

    Sarı siteye bakınca ise Porsche Taycan geçen yılın sıfır modelleri 9 milyona satılıyor. En eski ile 2020 modeller ise 6 milyon civarında geziyor yani 3 senede bu şekilde değer kaybetmesi normal.

    Ayrıca bugün 2013 model 187.000 km’de Tesla Model S P85 2,5 milyon ediyorsa demek ki ikinci eli var.

    Sorun yine içten yanmalıların bakış açısıyla bakıyorsunuz sanırım.
    Normalde sıfırını almayacak adam, ikinci elinide almaz.

    Ama ben alırım mesela neden elektrikli araç kullanıcısıyım biliyorum bir sorun olmadığını vs.
    Çekinmiyorum içten yanmalı fanatikleri gibi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Yok bir gözle baktığım yok o model s alan varmı yok. Bir araca fiyat istemek o aracın fiyatı budur demek değildir .. doğan Şahin'e bile 400-500 bin istiyen oluyor..


    Bir gözle bakmaya gerek yok bakmıyorum da zaten kaldıki benim aracım phev ...

    araç sıfır fiyatıyla ikinci eli değerlendirilir alındığı yılla değil ikinci el pazarı ona göre oluşur bunun hybrid elektrği içten yanmalsı olmaz bu cep telefonu içinde aynıdır başka araç gereçler içinde aynıdır .. Değeri sıfırından biçilir ..

    Bugün elinizde iPhone 14 pro varsa onu satıp 16 pro bile alıcak olsanız 14 pro nun ikinci el değeri 16 pro ya göre belirlenir..


    Sıfırı 3.3. milyona satılan bir şeyin 2023-2024 1.8-1.9 ise oda pazarlıksız almaya kalksam eminim araç başında 1.6-1.7 kadar düşürürüm bu zarardır ciddi bir zarardır büyük değer kaybıdır .. keza Taycan içinde.bire bir aynısı geçerli ..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.