Şimdi Ara

Modern elektrikli araç bataryaları 20 yıl dayanabiliyor: İşte yeni veriler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Modern elektrikli araç bataryaları 20 yıl dayanabiliyor: İşte yeni veriler
    Elektrikli otomobillere ön yargılı yaklaşan çoğu kişi, bataryaların çok çabuk eskiyerek ömrünü tamamlayacağı inancına sahip. Ancak yapılan yeni bir araştırma, bunun doğru olmadığını hatta bataryaların aracın kullanım ömrünü aşabileceğini gösteriyor.



    Batarya eskime hızı yıllık %1.8'e düştü



    Otomobil telematik şirketi Geotab'ın 10.000 elektrikli araçtan aldığı yeni veriler, batarya bozunmasının 2019 yılında elde edilen verilerden daha da düşük olduğunu ortaya koydu. Geotab, beş yıl önce elektrikli araç bataryalarının yılda ortalama %2.3 ömür kaybına uğradığını hesaplamıştı. Yeni gelen veriler sonucu yapılan analizde bu oranın %1.8'e düştüğü tespit edildi.



    Modern elektrikli araç bataryaları 20 yıl dayanabiliyor: İşte yeni veriler



    Bataryalar 20 yıl dayanabilir



    Geotab, yeni verilerden elde eidlen sonuçlara dayanarak elektrikli araç pillerinin ortalama 20 yıl dayanabileceğini belirtiyor. Ortalama araç ömrünün 15 yıl olduğu hesaba katılırsa (ülkemizde çok daha uzun bu süre), araç kullanım ömrünü tamamlayana kadar çoğu durumda batarya değiştirmek gerekmeyecek gibi görünüyor. Üstelik, uzun ömürlü LFP pillerin yaygınlaşması gibi batarya teknolojisinde yaşanan gelişmeler bu süreyi daha da uzatacak.



    Ayrıca Bkz.Şarj edilebilir hibrit (PHEV) otomobillere de 20 servis şartı getirildi!



    Ancak Geotab, piyasada çok sayıda yüksek kilometreli elektrikli araç olmasına rağmen çok sayıda eski elektrikli araç bulunmadığını ve hem yaşın hem de kilometrenin pil bozunmasını etkilediğini belirterek daha fazla veriye ihtiyaç duyulacağını belirtiyor.



    Ayrıca, tüm elektrikli araç aynı batarya teknolojisine, boyutuna, soğutma sistemine, iklime, şarj etme şekline vs sahip olmadığı için modeller arasında batarya eskimesi açısından büyük farklılıklar gözlemlendi.



    Modern elektrikli araç bataryaları 20 yıl dayanabiliyor: İşte yeni veriler



    Modern elektrikli araç bataryaları 20 yıl dayanabiliyor: İşte yeni veriler
    Elde edilen sonuçlara göre sıkça hızlı şarj etmenin batarya ömrüne çok büyük etkisi olmazken, aktif batarya soğutma sisteminin ve iklimin önemli etkileri bulunuyor. Sıcak iklimlerde batarya eskimesi, soğuk ve ılıman iklimlere göre daha hızlı gerçekleşiyor. Birçok kullanıcının bildiği gibi pili sürekli olarak tamamen doldurmak ve dibine kadar boşaltmak da pil ömrünü etileyen faktörler arasında yer alıyor.



     




    Kaynak:https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/
    Kaynak:https://electrek.co/2024/09/19/electric-car-will-fall-apart-before-its-battery-pack-does-study-finds/







  • Bu verilere asla inanmıyorum ayrıca elektrikli araçlar büyük risk . İsterlerse uzaktan çok kolay bir şekilde patlatabilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ortalama araç ömrü 15 yıl mı şaka mı biz Türkiye de bir aracı 50 yıl kullanıyoruz. 1 milyon km yapar motor.

  • Bu dayanma süresi %80 menzile düşmesi için söylenen bir rakam ama isterseniz kullanmaya devam ediyorsunuz. Mesela ben telefonumun bataryası %76’ya düştü ama kullanmaya devam ediyorum yani.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • turkiyede en cok kullanilan model hala dogan/sahin serisi, 30 senedir uretilmeyen arac. aracin omru 15 sene demissiniz, turkiyedeki kayitli araclarin yas ortalamasi 14,5 :)))

  • dostum bende elektrikli araç var uzaktan patlatır mısın

  • Hadi ya, bize 5 senede çöp oluyor dediler ama (!)Modern elektrikli araç bataryaları 20 yıl dayanabiliyor: İşte yeni veriler 

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Sen alma aslan parçası.

  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Lübnan olayı tam olarak aydınlanmamışken her şeye patlayacak yaftası atmak etik değil. Cihazlara patlayıcı konulma iddiası var, batarya patlamasına dair bulgu yok. İnsanların aklını durduk yere karıştırmasak Hocam.

    Menzil ve şarj hızı haricinde elektrikli arabalar her konuda içten yanmalı araçlara göre avantajlı. Yapılan araştırmalara göre konuşuyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hikâye abi bunlar 4 yıllık telefon pili tak diye öldü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamlar, telefon pili çok zararlı, kablosuz yayınlar çok zararlı, yatarken uzağa bırakın, kapatın, derken olana bak!

    Şimdi, 1000 tane pilin üstünde, saatlerce, çoluk çocuk oturuyorlar, abi çok iyi ya, doğa dostu deyip alttan radyasyonu yiyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İsterse bin yıl gitsin. Elektrikli araç almam. Pilli hiçbir şey güven vermiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli arabaya ulaşamayanlar mundar dermiş. Radyasyon diyen var, Lübnan diyen var. Cehalet sarmış vatanı...

  • Daha çok yangın çıktığında söndürülememesi ve hızlıca tüm aracın yanabilmesi bence en büyük tehlike. Araç içinde sıkıştığınızda kurtulma şansınız yok gibi bir şey.

    LPG'li ve pilli araca binmek hayatınla kumar oynamak gibi biraz. Neyse çoğaldıkça ve kazalar arttıkça bir yöntem bulurlar belki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Batarya ömrü başka batarya kullanımı şarj ömrü başka..
    Araba dünyasında ömürlü olan şeylerin ikinci eli zor oluşur kullan ve at tarzı ürünler araba dünyasında yer etmesi çok zor..
    Özellikle orta gelir, dar gelir ve fakir ülkelerde ikinci elin çok kuvvetli olduğu piyasanın ikinci el üstünde döndüğü ülkelerde..
    Vatandaşın sürdüğü aracı satıp üstüne az para ekleyip yeni araç Aldığı ülkelerde bu tip kullan ve at ömürlü araçların çok tutucağını düşünmüyorum..

    Elektrikli araç bana göre misal sıfırı 40 bin Euro olan sıfır alıp 8- 10 sene sürüp garantisi bittimi elinden 3-4 bin Euro'ya çıkarıp gidip tekrar sıfırını 40 bin Euro'ya alıcak aradaki zarar gram umru bile olmıycak zengin ülkelerde elektrikli araç çok satıcaktır..Bakınız ne tesadüf ki elektrikli araçların en çok sattığı ülkelerde İsviçre Norveç Danimarka Belçika gibi zengin derdi tasası olmayan ülkeler .. bu tip ülkelerin bazılarında trafikteki elektrikli araç sayısı içten yanmalı araçların sayısını geçmiş durumda..

    Elektrikli araçta pilin ömrünün yanında fabrikanın garanti süresi önemli bittimi çünkü ölen arızalı pillerde değişime yazılım güncellemeleri ve diğer her türlü şeyde genelde ücret alınıyor..

    Birde şişdik artık her hafta bir elektrik araç batarya haberi valla soğuma geldi elektrikli araçtan her gün adı sanı duyulmamış markalar her gün bir ton ne üdüğü belirsiz marka modeller servisi varmı belirsiz parça ağı varmı belirsiz .. Çin'de zaten 300 küsur marka varmış elektrikli araç üreten sadece ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 22 Eylül 2024; 14:18:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok güzel bir PR çalışması daha;nasıl olsa yiyen çok diyip 20 yılı yapıştırmaktan da çekinmemişler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt

    normalde 25-30 yıl ve hatta üzeri.


    10-12 yıllık teslalarda yüzde 97 batarya sağlığı olanlar var, hem de bir iki tane değil binlerce. ortalama yüzde 90 üzerinde. yani yılda yüzde 1 bile eskimemiş çoğu, eski teknoloji batarya olmasına rağmen.


    yeni teknolojilerden 30 yılı devirecek araç çoktur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 23 Eylül 2024; 0:15:15 >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Bu kafayla kullandığın telefon da riskli haberin olsun.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Benzin deposunda elektrik motoru ve tesisatı var Rus ruleti oynamak gibi ya şasi yaparsa. Eşit sayıdaki araç testlerinde fosil yakıtların yanma oranı 10 kat fazla. Herkesin baş ucunda priz var evlerde kablo sarmalının içinde binlerce volt ile birlikte yaşıyoruz. Selamlar

  • Eskiden pilli oyuncaklarım olurdu hiçbirini sevmezdim çek bırak arabalar favorim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.