Şimdi Ara

Elektrikli araçlara ömürlük batarya: 8 milyon kilometre dayanan teknoloji

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
623
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçlara ömürlük batarya: 8 milyon kilometre dayanan teknoloji
    Elektrikli araçlar için batarya teknolojisinde çığır açan bir yenilik, hem dayanıklılığı hem de performansı yeniden tanımlıyor. Kanadalı Dalhousie Üniversitesi araştırmacılarının geliştirdiği yeni tip lityum-iyon batarya, 20.000'den fazla şarj-deşarj döngüsüne dayanabiliyor ve yüzde 80 kapasite sınırına ulaşmadan önce yaklaşık 8 milyon kilometre yol kat edebiliyor.



    Altı yıl boyunca yapılan kesintisiz testlerde üstün performans sergileyen bu batarya, elektrikli araçların ömrünü uzatmayı ve çevresel etkilerini azaltmayı hedefliyor. ABD’nin, elektrikli araç bataryalarının 8 yıl kullanım sonrası yüzde 80 kapasite korumasını zorunlu kılan düzenlemesi, bu yeni teknolojiyle kolaylıkla karşılanabilecek.



    Daha da önemlisi, araştırmacılar, bu tür dayanıklı bataryaların araç ömrünün ötesine geçebileceğine inanıyor. Bataryalar, kullanım sürelerinin sonunda rüzgar ve güneş enerjisi santrallerinde enerji depolama amacıyla yeniden değerlendirilebilecek.



    Tek kristal elektrot teknolojisi



    Elektrikli araçlara ömürlük batarya: 8 milyon kilometre dayanan teknoloji
    Bu önemli buluşun merkezinde, tek kristal elektrot kullanılan bir batarya teknolojisi yer alıyor. Dalhousie Üniversitesi araştırmacıları, Kanada Saskatchewan Üniversitesi’ndeki Canadian Light Source (CLS) tesislerinde, standart ve tek kristal elektrotlu lityum-iyon bataryaları mikroskobik düzeyde inceledi. CLS’in üst düzey senkrotron ışını teknolojisi sayesinde, bataryaların iç yapısı ve bozulma mekanizmaları detaylıca analiz edilebildi. Bu incelemelerde, standart bataryaların lityum hareketi nedeniyle elektrotlarının çatladığı ve zamanla neredeyse toz haline geldiği görüldü. Ancak tek kristal elektrotlu bataryada, altı yıllık kullanımdan sonra bile yeni bir hücre ile arasında herhangi fark tespit edilemedi.



    Elektrikli araçlara ömürlük batarya: 8 milyon kilometre dayanan teknoloji
    Araştırmacılar, bu dayanıklılık farkını elektrot malzemelerinin yapısına bağlıyor. Standart bataryaların elektrotları, kar tanelerinin birleşerek oluşturduğu bir kartopu gibi, küçük kristallerden oluşuyor ve bu yapı zamanla çatlamaya eğilim gösteriyor. Buna karşılık, tek kristal elektrotlu batarya, stres ve baskıya karşı daha dayanıklı olan büyük bir buz küpü gibi davranıyor.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli araçların pilleri beklenenden %38 daha uzun ömürlü olabilir



    Araştırmacılar, 8 milyon kilometre dayanacak lityum-iyon teknolojisi sayesinde bataryaların otomobilin diğer bileşenlerinden daha uzun ömürlü olacağını ve artık sınırlayıcı faktör olmayacağını söylüyor. Ortalama bir aracın yılda 20 bin kilometre mesafe kat ettiğini de belirtelim. CLS'de kıdemli bilim insanı olan Toby Bond basın açıklamasında, “Bu araçların mümkün olduğunca uzun süre dayanmasına gerçekten ihtiyacımız var, çünkü onları ne kadar uzun süre kullanırsanız, karbon ayak izi üzerindeki iyileştirmesi o kadar iyi olur” dedi. Bond, yeni bataryaların halihazırda ticari olarak üretildiğini ve kullanımının önümüzdeki birkaç yıl içinde önemli ölçüde artacağını söylüyor.






    Kaynak:https://interestingengineering.com/energy/li-ion-battery-five-million-miles
    Kaynak:https://iopscience.iop.org/article/10.1149/1945-7111/ad88a8#jesad88a8f23
    Kaynak:https://www.lightsource.ca/public/news/2024-25-q2-oct-dec/new-type-of-battery-could-outlast-evs-and-still-be-used-for-grid-energy-storage.php







  • Bilgi kaynağınız yanlış ya da yanlış anlaşılma var. Lityum rezerlerinin yalnızca %6,5 kadarı Çin'de:


    Kaynağınızda muhtemelen lityum pil üretiminin %57'si Çin'de yazıyordu, yanlış anlama sonucu rezervlerle karıştı. Sadece ABD'nin bile Çin'in 2 katı rezervi var. Kobalt rezerlerinin yarıdan fazlası ise zaten Çin'de değil Demokratik Kongo Cumhuriytinde. Kongo dünyadaki üretimin %73'ünü karşılıyor. Çin üretimde dünyada ilk 10'da bile değil, 10. sırada kobalt üretiminde biz varız, Türkiye var.


    Çin lityum rezervelerinde dünyada 6. sırada ama üretiminde 3. sırada. Bununla birlikte 1. sırada olan Avustralyanın yalnızca üçte biri kadar üretiyor.


    Sanırım o %57 rakamı rezervleri değil dünya lityum iyon batarya üretiminin %57'sidir. Bağımlılık madenlere değil, üretime çünkü 10 büyük pil üreticisinin yarısı Çinli ama mesela Tesla pillerini kendisi üretiyor. Diğer üreticiler de bu yola sapabilir gelecekte.

  • Planlı eskitmeciler sinirden kendilerini eskitecekler.

  • Tek kristal teknolojisi süper bir şey zaten. Havacılıkta ve önemli metal bileşenlerde sıkça dayanıklı olsun diye yapılıyor ama çok zor ve pahalı.

    Uydularda bunu kullanırlarda umarım bizim hayatımızada girer kolay üretim olursa.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu ay, şöyle güçlü böyle ömürlü uçan kaçan süper pil haberi gelmedi diyordum.
    Geldi . . .

  • Biriside çıkıp şu yetersiz telefon bataryalarına el attık dese

  • 8 milyon mu? elektrikli araç kullanıcılarının belki'de 90'ı için bu menzil rakamları bir ifade etmiyor, yok illaki lazım diyen bir zahmet 2.el pazarına gitsin'de görsün 200binKM+ araçların ne halde satışa geliyor. araçlarda kullanılan parçaların iç mekan malzemelerinin ömrü nedir ki?

    Ticari amaçlar için çok güzel bir haber olabilir fakat tüketici için bir anlam ifade etmiyor, 5dk'da 10dk'da 300-400km şarj becerisi, daha hafif ve yanma sorunu olmayan bataryalar, geri dönüşüm imkanı filan olması gibi şeyler daha önemli gelişmeler.

    Günün belki de batarya haberi olsa da gerçek hayattaki sorunlara odaklanmak lazım.

    Seneye nasipse bir elektrikli alırsam ki zaten yılda 20binKM ancak yapıyorum, 4.yılında satsam ee ne manası kaldı ki?

  • 8 milyon mu? elektrikli araç kullanıcılarının belki'de 90'ı için bu menzil rakamları bir ifade etmiyor, yok illaki lazım diyen bir zahmet 2.el pazarına gitsin'de görsün 200binKM+ araçların durumunu, ne halde satışa geliyor görsünler sonra batarya menziline geliriz, kaldık iaraçlarda kullanılan parçaların iç mekan malzemelerinin ömrü nedir ki? :))

    Ticari amaçlar için çok güzel bir haber olabilir fakat tüketici için bir anlam ifade etmiyor, 5dk'da 10dk'da 300-400km şarj becerisi, daha hafif ve yanma sorunu olmayan bataryalar, geri dönüşüm imkanı filan olması gibi şeyler daha önemli gelişmeler.

    Günün belki de batarya haberi olsa da gerçek hayattaki sorunlara odaklanmak lazım.

    Seneye nasipse bir elektrikli alırsam ki zaten yılda 20binKM ancak yapıyorum, 4.yılında satsam ee ne manası kaldı ki?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şahsen pil haberlerine inanmıyorum aa hadi gerçek diyelim. Bu teknoloji, diğer elektronik ürünlerin pillerinde de kullanılamaz mı ? Telefon,kulaklık,laptop gibi cihazlarlarda.

  • Lityum ion gördüm haberin gerisini okumama gerek yok dedim kapattım.

    Lityum rezervlerinin %67 si ve değerli kobalt gibi madenlerinin çoğunun sahibi çin. Avrupalı japon üreticiler ve Tesla da buna dahil bu çin bağımlılığından kurtulmak için yeni teknolojiler üstüne ARGE ler yapıyor.

    Toyota BMW güçlerini birleştirdi hidrojen yakıt hücreleri üstünde teknoloji geliştiriyor Elon Musk bile geçen haftalarda suyla çalışan motorunu tanıttı gelecek çok farklı gelişicek dedi ..

    Kısaca Çin'in batarya bağımlılığından kurtulmak istiyor büyük markalar yoksa bu mantıkla byd teslaya bile batarya satar halde ...Bu tekeli yıkmak istiyorlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    Bilgi kaynağınız yanlış ya da yanlış anlaşılma var. Lityum rezerlerinin yalnızca %6,5 kadarı Çin'de:


    Elektrikli araçlara ömürlük batarya: 8 milyon kilometre dayanan teknoloji

    Kaynağınızda muhtemelen lityum pil üretiminin %57'si Çin'de yazıyordu, yanlış anlama sonucu rezervlerle karıştı. Sadece ABD'nin bile Çin'in 2 katı rezervi var. Kobalt rezerlerinin yarıdan fazlası ise zaten Çin'de değil Demokratik Kongo Cumhuriytinde. Kongo dünyadaki üretimin %73'ünü karşılıyor. Çin üretimde dünyada ilk 10'da bile değil, 10. sırada kobalt üretiminde biz varız, Türkiye var.


    Çin lityum rezervelerinde dünyada 6. sırada ama üretiminde 3. sırada. Bununla birlikte 1. sırada olan Avustralyanın yalnızca üçte biri kadar üretiyor.


    Sanırım o %57 rakamı rezervleri değil dünya lityum iyon batarya üretiminin %57'sidir. Bağımlılık madenlere değil, üretime çünkü 10 büyük pil üreticisinin yarısı Çinli ama mesela Tesla pillerini kendisi üretiyor. Diğer üreticiler de bu yola sapabilir gelecekte.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 12 Aralık 2024; 0:3:38 >




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Çin'de derken yanlış anlama olmuş üretim işletme hakkı madencilik hakları Çinli firmalarda..

    rezervin hangi ülkede olduğunun önemi yok mesala yazdığınız örnekte Kongo da kobaltın %73 çıkıyor demişsiniz o çıkan rezervin nerdeyse hepsini madenciliği ve rafinerisi Çinli şirketler tarafından yapılıyor ve Çin'e yollanıp Çin'de rafinere ediliyor..

    hatta geri ödemenin belli kısmını Çinli firmalar komgpnun altyapı ve üst yapsını onarmak yenilemek geliştirmek için Çinli firmalar yapıyor belli ödemede kongp ordusuna silah askeri malzeme olarak yapılıyor..

    keza Türkiye de çıkan kobalt da Çinliler Çin'e götürüp işliyor diye biliyorum..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    Anladım yalnız mesajınızdan bunu anlamak mümkün değil. Öte yandan evet, buna önemli ölçüde katılırım. Dünyadaki ilk 10 lityum maden şirketinin 4-5'i Çinli ve aç gözlü bir şekilde dünyada genişlemeye çalışıyorlar. Ama yine dünyada en büyük 5 lityum tuzu üreticisi şirketin 2'si Avustralyalı, biri Amerikalı.


    Yani ABD, Japonya ve Avrupa isterlerse Çin'in bu manevrasını püskürtebilirler fakat bunu yapmak için geciktikleri de doğru.


    Öte yandan ABD'nin bundan etkilenmesi pek mümkün değil çünkü ABD'dünyada 3. en büyük rezervlere sahip ülke. Çin dominasyonundan ABD değil, Avrupa, Japonya ve Kore etkilenir. Onlar da yüzlerini Çin yerine en büyük lityum üreticisi olan Avustralyaya dönebilir, yeter ki kendi pil fabrikalarını kursunlar. Geriye fiyat rekabeti kalıyor ki işte asıl orada işleri zor ama alternatif üretim üsleri mevcut: Endonezya, Vietnam, Tayland, Malezya, Hindistan vb. işçilik maliyetleri açısından Çinle rekabet edebilirler ama ölçek ekonomisi olarak rekabet edemezler. Belki Hindistan...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 12 Aralık 2024; 1:23:58 >




  • 8 milyon çok ütopik, 2 milyona razıyız.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • hanahmet H kullanıcısına yanıt
    Ne oldu rahatsız mı oldun petrol head 😂??

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ziyaaaaaa


    Elektrikli araçlara ömürlük batarya: 8 milyon kilometre dayanan teknolojiARZU FİLMyoutube
    Neşeli Günler, 1978 yapımı bir Türk filmidir. Senaryosunu Sadık Şendil'in yazdığı filmin yönetmeni Orhan Aksoy'dur. Başrollerini, Türk sinemasının iki büyük emektarı Münir Özkul ve Adile Naşit'in turşucu rolünde oynadığı film, geçimsiz bir çiftin ayrılmasını ve gelişen olayları komik bir dille anlatmaktadır. Filmin bir diğer önemli ismi ise Ziya rolüyle müthiş bir performans gösteren Şener Şen'dir. Oyuncu kadrosunun kalitesi ve sevilen senaryosu ile 1970'li yıllardaki başarılı Türk komedi filmleri arasında yerini almıştır. https://www.facebook.com/arzufilmofficial https://twitter.com/ArzuFilmAS https://instagram.com/arzufilmasofficial/ #arzufilm #neşeligünler #adilenaşit #münirözkul #şenerşen #oyabaşar #yerlifilm
    https://www.youtube.com/watch?v=l03DCLQH0RY
  • Elektrikli arabalar yürüyen bilgisayarlar bir yerde, her parçası elektronik, bu elektronik parçalar devamlı hareket halindeki bir yapı içinde ne kadar sağlam kalabilecekler.

  • Mantıksız.bizim ülkemiz için çok zor bir teknoloji.bu ülkede vatandas petrolle somurulmeyecekse batalya ile somurulur.

  • Geleneksel GTA 6 haberlerinin yerini tutabilecek mi bakalım batarya haberleri.Elektrikli araçlara ömürlük batarya: 8 milyon kilometre dayanan teknoloji 

  • Kimse ilerde oluşacak sağlık sorunlarından bahsetmiyor deman alzeirmer vs binlerce volt altından geçiyor

    Yazık ilerde çıkacak ama iş işten geçmiş olacak

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.