Şimdi Ara

CATL, 15 yıl ömürlü ve 1,5 milyon kilometre garantili otobüs bataryası geliştirdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
674
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • CATL, 15 yıl ömürlü ve 1,5 milyon kilometre garantili otobüs bataryası geliştirdi
    Çin merkezli enerji depolama devi CATL, elektrikli otobüsler için devrim niteliğinde bir batarya teknolojisi geliştirdi. "Tianxing B-serisi" olarak adlandırılan bu batarya, 15 yıllık bir ömre ve 1,5 milyon kilometre dayanıklılığa sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Elektrikli otobüs endüstrisine özel olarak tasarlanan bu batarya, ticari araçlarda yüksek verimlilik ve uzun ömürlülük sunarak maliyetleri düşürmeyi hedefliyor.



    Otobüsler için 15 yıl ömürlü batarya



    CATL, 15 yıl ömürlü ve 1,5 milyon kilometre garantili otobüs bataryası geliştirdi
    CATL’nin ticari araçlar için geliştirdiği bu yeni batarya, IP69 sertifikası ile 72 saatlik suya daldırma testinden başarıyla geçmiş durumda. Bu sayede zorlu çevresel koşullarda dahi güvenle kullanılabiliyor. Ayrıca batarya, 175 Wh/kg enerji yoğunluğu ile elektrikli otobüsler için en yüksek yoğunluğu sağlıyor. Yenilikçi CTP (Cell to Pack) 3.0 teknolojisi ve optimize edilmiş topolojik yapısıyla, daha yüksek grup verimliliği sağlanıyor. Ayrıca bataryanın genel ağırlığı da azaltılmış durumda.



    Ayrıca Bkz.Bu tesis lityumu yüzde 96 verimle 500 kat daha hızlı üretebiliyor



    CATL, daha önce binek araçlar için geliştirdiği batarya teknolojileriyle büyük bir pazar payına sahipken, son dönemde ticari araç pazarında da iddialı adımlar atıyor. Şirket, Temmuz ayında tanıttığı Tectrans markası ile ticari araçlar için süper hızlı şarj, uzun ömür ve geniş menzil sunan L-serisi bataryalarını piyasaya sürdü. Bu bataryalardan biri, sadece 12 dakikada yüzde 60 oranında şarj olabiliyor.



    Bu yeni batarya için halihazırda 13 müşteriyle ortaklık kurulduğu ve 80 farklı otobüs modelinde kullanılacağı ifade edilirken, dünya çapında 385.000'den fazla otobüsün CATL bataryaları ile çalıştırıldığı belirtildi. Yeni bataryaların çok yakında seri üretime geçmesi bekleniyor.




    Kaynak:https://interestingengineering.com/energy/china-catl-electric-bus-battery-15-year-life







  • Bizim elektrikli otobüs üreticileri bu tarz en son teknolojileri kullanıyorlardır umarım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • otomobile taksalar 2 bin km menzil sunar mı ? :))

  • blackkugu61 B kullanıcısına yanıt
    Arabadan 2 kat ağırdır o ya 😊

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • blackkugu61 B kullanıcısına yanıt
    Sunmaz çünkü batarya o kadar ağır ki belli bir yerden sonra arabayı değil batarya kendini taşıyor oluyor. Düşün tam dolu ağırlığı ile bitmeye yakın ağırlığı aynı bataryanın o yüzden olmuyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ticarileri de elektrikli yapın artık.

  • Böyle haberlerin gelmesi iyi, çalışma ömrü/dayanıklılık noktasında 15 yıl yeterince teşvik edici, 175W/hr 'lık yapıyla bu seviyelere çıkılıyorsa yeni nesil'de çok ama çok daha iyi seviyeleri görmesi garanti diyebiliriz.
    Bakalım bu bataryaların kullanıldığı ticari araçları Türkiye'de ne zaman göreceğiz.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ona97 O kullanıcısına yanıt

    :) olay otomobillerinde en az 2 bin km gideceği sonucu çıkarmak yersiz kalmaz. Batarya teknolojisinin gelişimine dair sürekli haberler duyuyoruz. 500 700 km komik rakam olarak kalacak öyle görünüyor.

  • gun kullanıcısına yanıt

    bu konuda haklısın otomobillerinde gelişmemesi söz konusu değil. uzun vadede güzel menziller göreceğiz bana öyle geliyor.

  • Elektrikli pazari cok hizli gelisiyor, yeni arac alan insanin mali 2 senede eskiyor. firmalarin bir cesit geri alim hzimeti falan yapmasi lazim bence. Artik sahiplik degilde bir cesit kiralama formatina donmesi lazim bu elektrikli arac isinin.

    Yoksa dunya para ver iki senede ederin yarisina gelsin. Batarya omrude artiyor sarj sureside kisaliyor, elindeki arac daha vasifsiz olmus oluyor cok kisa sure icerisinde.

    Satmaya kalksan paran ziyan oluyor. Ureticilerin bu araclari musterileri uzmeden geri almasi ve yerine yenisini vermesi lazim, uygun bir ticari formul bir sekilde bulunmali.

  • elektrikle ucuza gideceğiz diye sevinirken güm diye vergilerle aynı tas aynı hamam moduna gireriz. Birde 175 wh/kg az değilmi ? katı hal bataryalarında 800 wh/kg değerlerine ulaşıldı diye hatırlıyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çoğu insan 1000 liralık benzin mazot alıp 300km gidiyor. Sonra yeniden yakıt alıyor. Elektrikli araçta menzil psikolojik bir durum. İnsanlar 1000km menzil istiyor. Kaç kişinin aracı şehir içi 1000km yapıyor? Yılda kaç defa şehirlerarasi yolculuk yapıyoruz. Hadi yaptık diyelim zaten 300km de bir 30 dakika mola vermiyor muyuz? Togg ile o kadar mutluyum ki iyiki elektrikli var. Akşamdan 220v normal şebekeye bağlayıp sabaha kadar en kötü 100km menzil kazanıyorum gece tarifesiylr neredeyse bedavaya.

    Piller ölünce ne olacak diyorlar en eski pil teknolojisiyle üretilen 10 yıllık teslalar halen kullanılıyor. Yeni piller milyon km çok rahat geçiyor. Bakım masrafı yok, eskiyen parça çok az. Uzaktan patlatılabilir diyeni bile gördüm. Geri dönüşüm bilmeden çevreyi kirletiyor diyenler...

    İnsanımız bilgi sahibi olmadan fikir beyan etmeyi çok seviyor. Ne kadar dirensekte elektrikli araçlar ülkemiz için son derece faydalı olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.