Şimdi Ara

Mercedes ve Factorial'ın yeni katı hal pili, elektrikli araçların menzilini %80 arttıracak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Mercedes, yeni nesil elektrikli otomobillerinde kullanılmak üzere katı hal pil teknolojisine yatırım yapıyor. ABD merkezli Factorial şirketiyle işbirliği yapan şirket, yatırımlarının karşılığını almak üzere. Factorial'ın geliştirdiği yeni nesil katı hal piller, elektrikli araçların menzilini %80'e kadar arttırmayı vaat ediyor.



    Mercedes, Hyundai ve Stellantis dahil olmak üzere Factorial'ın 2022'deki 200 milyon dolarlık bağış toplamasına yatırım yapan birkaç otomobil üreticisinden biriydi. Yıllardır katı hal pilleri üzerinde çalışan Factorial, tescilli katı hal FEST (Faktöriyel Elektrolit Sistem Teknolojisi) platformunu ilerletiyor. FEST platformuna dayanan katı hal pil hücreleri bu yazın başlarında Mercedes'e teslim edildi.



    Ayrıca Bkz.800 Bin Liraya Yok Satar | BYD Seagull 2025



    Sülfür tabanlı yeni katı hal pil hücrelerini tanıttı



    Şirketin son atılımı ise yeni tamamen katı hal pili Slostice oldu. Bu yeni pil, Mercedes ile birlikte yeni nesil modellere güç sağlamak için geliştirildi. 450 Wh/kg yoğunluğa sahip hücreler, üretimde verimliliği ve sürdürülebilirliği artırmayı amaçlayan son teknoloji kuru katot tasarımını kullanıyor.



    Factorial, yeni pillerinin elektrikli araçların menzilini %80'e kadar artırmanın yanı sıra, araç ağırlığını önemli ölçüde azaltarak (%40) verimliliği artırabileceğini söylüyor. Ayrıca, sülfür bazlı tamamen katı hal elektrolit sisteminin, daha yanıcı ve uçucu sıvı elektrolit tasarımlarının güvenlik risklerine sahip olmadığını iddia ediyor. Yeni hücreler, 90 santigrat derecenin üzerindeki çalışma sıcaklıklarında kararlılığını koruyabiliyor. Bu sayede batarya paketlerindeki gelişmiş soğutma sistemlerine olan gereksinimi azaltabilir.



    Factorial, yeni katı hal bataryalarını 2030'a kadar piyasaya çıkarmayı hedefliyor.



     




    Kaynak:https://www.businesswire.com/news/home/20240910561651/en/Factorial-Introduces-Solstice%E2%84%A2-an-All-Solid-State-Battery-with-Mercedes-Benz-as-a-Key-Customer-and-Development-Partner







  • 600 km menzilinin %80 artması menzilin 1080 km olması demek. Hadi bakalım.

  • Dor Niro kullanıcısına yanıt
    menzil yine 600 olsun yeterli olur, şahsen maliyet ve ekonomik kullanım açısından hafif bataryayı tercih ederim.

  • Haberin sonunda gol niteliğinde cümle kurarak durumlarını izah etmişler, eğer dedikleri gibi 10 yılın sonunda olursa Çinli üreticiler bu almanların neresinden geçerler siz düşünün. :))

    Bir teknoloji'de geri kalmış olmaları hacimliye yıllar sonra girecek olmaları yüzünden piyasaya istedikleri gibi algı yapmayı hak olarak görrüyorlar.

  • Zeki Müren'de bizi görecek mi ?


    10 yıla...2035...

  • Haberde yanlışlık var. On yılın sonuna dediği 2030’a kadar demek istiyor kaynakta.

    Aynen çevirmiş arkadaş ama Türkçe’de öyle bir kullanım yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 12 Eylül 2024; 14:0:4 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Aslında 2020lerin sonuna kadar denmeliydi.

  • gun kullanıcısına yanıt

    Doğrudur çeviri hatası yapılmış olabilir, aslında dediğiniz gibi olması mercedes açısından için iyi olur nitekim Çinliler gümbür gümbür geliyorken böyle bir geride kalma onları çok geride bırakır.

  • menzil 1000 km en az temiz en ağr kullanımda olmasıyla çok verimli olur zırt bırt şarj etmektense günde ortalama 100 km giden bir insan 10 gün de bir şarj eder üzerine 2 gece de bir %30 şarj eklense bu süre çok uzar bence çok güzel yerlere gidiyoruz hadi bakalım.

  • infinite kullanıcısına yanıt
    2030 olarak düzelttim.

  • mehmet_clk M kullanıcısına yanıt
    2030'u kastediyor, düzelttim.

  • o zaman dolubataryanın videoları izlenebilir. şimdilik bomboş mevzulara devam edebiliriz.

    ayrıca o vakte kadar altyapı da iyi kötü ilerler, bir anda trafoların patlayıp işgöremez hale gelmelerine alışık olmayız.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.