Şimdi Ara

elektrikli direksiyon ne hidrolik direksiyon ne?ve farkları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
0
Favori
3.715
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim arabamdada elektrik destekli direksiyon var.diğer hidrolik direksiyonlara oranla baya farkedilir yumşaklığı var.Özellikle park ederken bunu daha iyi anlıyorsunuz
  • Elektrik destekli direksiyon araç hızına bağlı olarak direksiyon sertliğinin değişmesidir benim bildigim araç hızlandıkça direksiyon hakimiyeti için sertleşen direksiyon yavaşlayınca veya park halinde kuvvet uygulandığı anda en yumuşak haline gelir fiattaki city modu ise bunlara ek olarak park esnasında direksiyonun normalden daha fazla yumuşamasıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay


    quote:

    Orjinalden alıntı: accord


    quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit


    quote:

    Orjinalden alıntı: alaattin(bjk)

    Elektirik destekliler dahamı kolay dönüyor yani?

    evet
    grande puntoda denemenizi tavsiye ederim

    grande puntoda elektrikli direksiyon diye bişey yok.ben elektrikli direksiyonu mini cooperlarda var diye biliyorum.


    var ve city fonksiyonu ile kapatılıp açılabiliyor

    city fonksiyonu bizim stilodada vardı ama elektrikli direksiyonla alakası yok.city fonksiyonu tamamen başka birşey.elektrikli direksiyon benim bildiğim mini cooperlarda var.hatta arabaya çalıştırdığında ses çıkartmaya başlıyo.




  • Bende 84 bmw var bendeki sadece hidrolik yani yolda giderken bi sorun yok da , araç durduğu yerdeyken direksiyonu tek parmağımla çeviremiyorum, babamda 98 corolla var onda istediğin her an her yerde sadece işaret parmağınla simidi döndürebiliyorsun. Elektromu servo mu bilmem ama. Bu arada arkadaşların hıza duyarlı dedikleri; araç hızlandıkça manevra kabiliyeti azalır. Bu aktif direksiyon sistemi, bmw mercedes gibi araçlarda var diğer sistemlerde ise araç hızlandıkça direksiyon simidi sertleşir manevraya müdahaleyi böyle yapar yani direksiyonu ne kadar döndürürsen tekerler yine o oranda döner hız kaç olursa olsun. Ekliyeyim dedim. Saygılar.
  • ibiza-cordabalarda direksiyonu çevrildiğinde eğer arabanın lastiğine yakın bir yerde duruyorsanız sanki bir elektrik motoru çalışıyormuş gibi ses geliyor.
    fabia bunlara göre kat kat yumuşak.parmakla dönüyor.
  • bildiğim kadarıyla elektrikli ( daha dosgrusu elektrik motor destekli hidrolik) direksiyon hıza göre sertlik - yumuşaklık ayarı yapabilme avantajına sahip

    40 in altında direksiyonun daha yumusak, 120 nin ustunde daha sert olması gibi.
  • Arkadaşlar bahsettiğiniz olay EPS yani Elektronik Kontrollü Direksiyon Sistemi`dir. Bu sistemle mekanik olan hidrolik sistem elektronik olarak desteklenir. Çalışma prensibi vs. hakkında detaylı olarak açıkçası pek bilgim yok. Yanlız gözlemlediğim kadarıyla EPS li araçlarda direksiyon tepkileri normal hidrolik araçlara göre biraz daha geç oluyor.
  • eps çok lüks bişey değil artık. Focusta var. Golf te Astra da falan da vardır muhtemelen. Hatta focus dizel de comfort sport standart gibi sertlik ayarları var.
    Araç düşük hızda iken direksiyon yumuşuyor, hız artınca sertleşiyor. Nadiren düşük hızda yumuşamadığı oldu, sebebini bilmiyorum
  • Havalı direksiyonu tek geçerim.
    Not: Hız arttıkça sertleşen hidrolik direksiyon 1980' lerde Citroen CX gibi üst seviye modellerde uygulanmıştır.
  • 2001 astramda elektrohidrolik direksiyon vardı.

    Bu sistemin normallerden farkı direksiyon sistemi enerjisini motor yerıne elektrıklı motordan alır. Artık bir cok model aracta kullanılıyor. Yararı motordan kayısla enerji calmadıgı icin daha az yakıt tuketımı ve daha yumusak olusu. Zaten elektronik duzen oldugundan hızada duyarlıdır.
    Astrada motor calısmadan elektromotor calısmıyordu. Megane 2 de ise motor calısmasa bile kontakt acılınca elektromotor calısıp direksiyon calısıyormus. G kasa astraların kronik sorunlarından biridir bu elektrikli direksiyon pompasının bozulması.
  • Elektro-mekanik servo direksiyon
    . Elektronik kumanda mekanizmalarının ve elektrikli bir servo motorun kullanıldığı bu direksiyon sistemi, sürüş koşullarına sürekli uyarlanabildiğinden çok daha hassas ve güvenli bir sürüş sağlar. Sunulan direksiyon takviyesinin aracın hızına ve yükün ağırlığına bağlı olarak değişmesi optimal güvenlik ve konfor sağlar. Direksiyon simidinin orta konuma dönüşü de takviyeli olduğundan çekişten dolayı direksiyona kuvvet uygulanması gerekmez.
  • o dediğin hız duyarlı elektrik destekli direksiyon olmasın?benim erada var.
  • benim 2004 model astra'da var elektohidrolik direksiyon. araç park ederken direksiyonu çevirince dızz dızz ötüyor. çok seviyorum ben o sesi.
  • Benim araçta da teknik olarak Yükseklik ve derinlik ayarlı, teleskopik, elektromekanik servo direksiyon diye adı geçen direksiyon var. Çalıştığım kurumun kapalı garajında manevra yaparken direksiyonu çevirdiğimde camım açıksa inleme sesine benzer ses duyuyorum. Ayrıca bu sınıfta kullandığım Connect,doblo ve kango dan daha yumuşak bir direksiyona sahip. Yüksek hızlarda ise sertleşerek insana güven veren bir his ortaya çıkarıyor.
    Ama duydumki yeni çıkan 2008 caddy'lerde Bu özlelliği koymamışlar. Tam Hidrolik direksiyonlu olarak çıkartıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 29 Eylül 2007; 12:23:13 >
  • ford focuslarda EHPAS (electro-hydraulic power-assisted steering) diye geçer bu sistem.
  • hifrolik direksiyon yeni çıkan arabaların hepsinde war
    ama hıza duyarlı elektrik destekli direksiyon yok ---> yüksek hızlar da direksiyon sertleşir arabayı daha rahat kontrol edebilirsiniz,
    hıza göre kendini otomatik olarak ayarlar park manevraların da çok yönlü olarak kolaylıklar sağlar


    ama bi arkadas bişi demiş onun mantıgını anlamadım direksiyonu sonuna kadar çevirirsen motora zarar werir demiş;peki arabayı park ettik direksiyonu da sonuna kadar kıvırıp
    öle park ettik motoru stop ettik - gittik eve döndüğümüz de arabayı çalıştırınca motor'a bişiler mi olmuş oluyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur

    Elektrik destekli direksiyonlar, aracın daha az yakıt tüketmesine yardımcı olur.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    hifrolik direksiyon yeni çıkan arabaların hepsinde war
    ama hıza duyarlı elektrik destekli direksiyon yok ---> yüksek hızlar da direksiyon sertleşir arabayı daha rahat kontrol edebilirsiniz,
    hıza göre kendini otomatik olarak ayarlar park manevraların da çok yönlü olarak kolaylıklar sağlar


    ama bi arkadas bişi demiş onun mantıgını anlamadım direksiyonu sonuna kadar çevirirsen motora zarar werir demiş;peki arabayı park ettik direksiyonu da sonuna kadar kıvırıp
    öle park ettik motoru stop ettik - gittik eve döndüğümüz de arabayı çalıştırınca motor'a bişiler mi olmuş oluyor



    Sonuçta hafiflik mekanik sistemlerden ziyade hidrolik sistemlerden geliyor. Hidrolik sistemleride incelerseniz göreceksiniz ki basınç olgusu ile çalışırlar. Direksiyon düz iken iki taraftada eş basınç vardır ve keçelere(contalara) eşit ve normal bir basınç biner. Fakat direksiyonu tam sağa ya da tam sola çevirip bıraktığınızda bir tarafa daha fazla basınç bineceğinden o noktadaki contalara ve o contalara basın sağlayan motorda aynı zamanda da hidrolik sıvısında ömür kısalması vuku bulacaktır. Motor durduğunuzda da hidrolik motoru çalışmayacak ama sonuçta bir tarafta conta yine yük altında kalacak ve sızdırma ihtimali artacak.

    Sonuç olarak araçların kitabında da yazar(bir çoğunda) direksiyonu 15 sn.'den fazla tam sağ ya da tam sol tutmayınız diye. Aynı zamanda araç dururkende direksiyonu tam düz bırakmaya dikkat edin tekerlekleride hali ile.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: .C.O.


    quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    hifrolik direksiyon yeni çıkan arabaların hepsinde war
    ama hıza duyarlı elektrik destekli direksiyon yok ---> yüksek hızlar da direksiyon sertleşir arabayı daha rahat kontrol edebilirsiniz,
    hıza göre kendini otomatik olarak ayarlar park manevraların da çok yönlü olarak kolaylıklar sağlar


    ama bi arkadas bişi demiş onun mantıgını anlamadım direksiyonu sonuna kadar çevirirsen motora zarar werir demiş;peki arabayı park ettik direksiyonu da sonuna kadar kıvırıp
    öle park ettik motoru stop ettik - gittik eve döndüğümüz de arabayı çalıştırınca motor'a bişiler mi olmuş oluyor



    Sonuçta hafiflik mekanik sistemlerden ziyade hidrolik sistemlerden geliyor. Hidrolik sistemleride incelerseniz göreceksiniz ki basınç olgusu ile çalışırlar. Direksiyon düz iken iki taraftada eş basınç vardır ve keçelere(contalara) eşit ve normal bir basınç biner. Fakat direksiyonu tam sağa ya da tam sola çevirip bıraktığınızda bir tarafa daha fazla basınç bineceğinden o noktadaki contalara ve o contalara basın sağlayan motorda aynı zamanda da hidrolik sıvısında ömür kısalması vuku bulacaktır. Motor durduğunuzda da hidrolik motoru çalışmayacak ama sonuçta bir tarafta conta yine yük altında kalacak ve sızdırma ihtimali artacak.

    Sonuç olarak araçların kitabında da yazar(bir çoğunda) direksiyonu 15 sn.'den fazla tam sağ ya da tam sol tutmayınız diye. Aynı zamanda araç dururkende direksiyonu tam düz bırakmaya dikkat edin tekerlekleride hali ile.



    Çok doğru...




  • elektrikli direksiyon deyince aklıma drive-by-wire sistemi geliyor, yani direksiyondan alınan yön bilgilerinin tamamen elektriksel olarak ön-arka takıma aktarılması. Bu sistemlerde sertlik hissinin ayarlanması tabii ki çok daha kolay olacaktır.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.