< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Elektrikli Hyundai Ioniq 5 Türkiye'de! İşte fiyatı ve özellikleri (5. sayfa)



-
-
Ben rüzgar yokken dönen türbin görmedim hocam. :) Rüzgar enerjisi New York'u Tokyo'yu tek başına aydınlatacak bir baz enerji kaynağı değil. Bütün sistemi bunlarla çalıştırmak rüzgârdaki değişime göre şebekedeki voltaj ve frekans da değişeceğinden sık elektrik kesintilerine ve şebekede arızalara sebep olur. Şimdi bile bunları telafi edip önleyebilmek için çeşitli önlemler alınması ve yatırımlar yapılması gerekiyor. Almanya mesela, bu tür dalgalanmaları telafi edebilmek için doğalgaz santrallerinin enerji üretmese bile hızlı bir manevra yapabilmek için açık tutulmasını istiyordu vs. Demek ki türbinleri doğalgaz santralinin ürettiği enerji ile üretmişler. :D
Frekans tablosunda bir benzerlik görmedim hocam ben. Frekans aralıklarında benzer frekansların olması muhtemeldir ki, aynı dönüş hızlarında aynı titreşimle aynı sesler çıkabilir. Ses sıkıştırma kodekleri işe yaramayan ses verisini sildiğinden ortada tekdüze seslerin kalması normal.
Oradaki jeneratör durma pozisyonundan 1500 devire kadar çıkıyor hocam. Bu yükseliş esnasında da o gitgide artan ses çıkıyor. Farklı elektrik motorlarının sesini düşününce pek de etkileyici gelmedi ses. Oradaki akü dedikleriniz akü olsa, o boyutlarla o türbini döndürmeye güçleri yetmez. O soğutma boşlukları belli boyutlarda tüm türbinlerde var. Jeneratörü ve diğer komponentleri soğutmak için gerekiyor.
-
-
Yolyapi Su Sogutma Kuleleri A.Ş. olarak yesil enerjiye yatirimi onemsiyoruz. Bu yila kadar gerek ofiste gerekse santiyede icten yanmali motorlu araclar kullaniyorduk. Ancak, uc ay once ilk defa Borusan yetkili bayiinden bir Mini Cooper Electric aldik. Teknolojisini biraz eski bulmakla birlikte, Mini'den cok memnun kalinca, ofisten baslamak uzere, daha uzun menzilli elektrikli araclara gecis yapmaga karar verdik. Ve 7 Subat, 2024 tarihinde Hyundai yetkili bayiinden bir Ioniq 5 satin aldik. 0 km olan bu araci ofisimize goturdukten sonra isyerimize kurdugumuz sarj istasyonuna bagladigimizda, aracin sarj edilemedigini gorduk ve hemen servise geri goturduk. Yapilan degerlendirme sonrasinda aracin sarj sisteminde kronik olan bir sorundan muzdarip oldugu ortaya cikti. Servis araci tamir ederek bize teslim etmek istedi. Ancak yapilacak islemin butun koltuklarin ve sarj sisteminin sokulmesi ile mumkun olabildigini ogrenince, biz bu sekilde mudahale edilmis bir araci almak istemedik. Ucret iadesi veya baska bir arac ile degisimini talep ettik. O gunden itibaren ucret iadesini alamadigimiz gibi, tum araclar satildi, gerekcesiyle baska bir arac ile degisimi de saglanmadi. Hyundai'in sattigi araclarin arkasinda durmadigi fikri bizde giderek derinlesiyor. Bizler bir iyi ve bir kotu tecrubeden sonra anladik ki yeni teknolojileri barindiran elektrikli araclarda, aracin arkasinda kurumsal ve etkili bir destegin bulunmasi en az aracin kalitesi kadar onem tasiyor. Umuyoruz ki Hyundai, kendisine yakışan şekilde, sorunu en kısa zamanda çözümler.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X