Yüzde 3 ÖTV ile elektrikli Fluence fiyatı 26 bin Euro!
26 Şubat 2011 Cumartesi, 09:31:28 Alıntı: habertürk
Elektrikli otomobilin vergisi belli oldu. Maliye Bakanı Şimşek, elektrikli otomobillerin motor gücüne göre yüzde 3, yüzde 7 ve yüzde 15 olmak üzere 3 ayrı kategoride vergilendirileceğini açıkladı. Buna göre Türkiye’de üretilen elektrikli Renault Fluence’ın fiyatı 26.300 Euro’ya gelecek
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, motor gücü 85 kilovatı geçmeyen yani 113 beygire kadar olan binek otomobillere yüzde 3, 85-120 kilovat arasındakilere yüzde 7, motor gücü 120 kilovatı aşanlara da yüzde 15 ÖTV uygulanacağını açıkladı. Böylece Türkiye’de üretilen elektrikli tek otomobil olan Renault Fluence Z.E.’nin fiyatı yüzde 3’lük ÖTV oranıyla başka bir devlet desteği olmazsa 26 bin 300 Euro’ya gelecek. Fransa’da 5 bin Euro’luk özel destek olduğu için araç ilkbahardan itibaren 21.300 Euro’ya satılacak.
SIFIRA KADAR ÇEKME YETKİSİ VERİLMİŞTİ Öte yandan Şimşek, düzenlemede, motor gücü 20 kilovatı yani 26 beygiri geçmeyen elektrikli motosikletlerden de yüzde 3 ÖTV alınmasının öngörüldüğünü ifade etti. Ayrıca motor silindir hacmi 250 cm3’ü geçmeyen diğer motosikletlerde de ÖTV oranının yüzde 22’den 8’e düşürüldüğü belirtildi. Torba Kanunda da motor gücü 85 kilovatı geçmeyen binek otomobillere yüzde 37, 85-120 kilovat arası olanlara yüzde 60, 120 kilovatı geçenlere ise yüzde 84 ÖTV öngörülmüştü. Kanunda, Bakanlar Kurulu’na bu oranları yüzde sıfıra kadar düşürme yetkisi verilmişti. Bakanlar Kurulu, elektriklide ÖTV’yi sıfıra kadar düşürme yetkisini bu yönde kullanmış oldu. Şimşek, yeni ÖTV ile, bu tür araçlar için teşvik edici bir vergileme amaçlandığına dikkati çekti.
"YÜZDE 3, 0'DAN BÜYÜK" Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, açıklanan vergilerle Türkiye’de Eylül 2011’den itibaren satışa çıkması beklenen elektrikli Renault Fluence Z.E.’nin fiyatının 26.300 Euro’ya geleceğini belirtti. Ancak Aybar, aracın Türkiye’de üretiliyor olması ve Türkiye’ye özgü yeni bir modelin de olabileceği dikkate alındığında bu rakamın biraz daha altına inilebileceğini söyledi. Aybar açıklanan oranlarla ilgili olarak ise “Bu hükümetin bir irade göstermesidir. 3, 0’dan büyüktür ama müteşekkiriz. Bu oranlar en az 5 yıl uygulanırsa destek anlamı taşır” dedi. HT EKONONOMİ
Elektrik motorları %90 üzeri verime sahip diye aklımda kalmış elektrik makineleri dersinden, buna karşılık içten yanmalı motorların verimi çok daha düşük. Motorlar verimli olsa da bataryalar yeterli değil, şu anki bataryalar ağır ve az güç tutuyor. Araçların bataryaları gizli masraf üreten yedek malzemeler olarak karşımıza çıkabilir. Her 6 ayda bir 10bin TL'lik batarya yenileme masrafı mı ödeyeceğiz mesela?
Araçlar için batarya teknolojisine çok yatırım yapıldı ama alınacak daha çok yol var. Çoğu kişinin belirttiği gibi batarya teknolojisi yeterli olgunluğa erişmeden elektrikli araçlar bir lüks olarak kalacaklar.
Türkiye gibi şarj altyapısının kurulmasının zor olacağı ülkelerde en uygun çözüm hibrit motorlu araçlar olacaktır. Hükümet'ten asıl hibrit araçlar konusunda bir adım bekliyorum. Ana elektrikli motoru içten yanmalı motor ile sarj eden ve menzil arttırıcı olarak devreye giren araçlar Türkiye şartlarına daha uygun. Hala arabayı sarj etmek için evden yola park ettiğim aracımı sarj etmek için nasıl bir çözüm bulunabileceğini düşündükçe komşular arasında nasıl sorunlar çıkabileceği aklıma geliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: mteke
Elektrik motorları %90 üzeri verime sahip diye aklımda kalmış elektrik makineleri dersinden, buna karşılık içten yanmalı motorların verimi çok daha düşük. Motorlar verimli olsa da bataryalar yeterli değil, şu anki bataryalar ağır ve az güç tutuyor. Araçların bataryaları gizli masraf üreten yedek malzemeler olarak karşımıza çıkabilir. Her 6 ayda bir 10bin TL'lik batarya yenileme masrafı mı ödeyeceğiz mesela?
Araçlar için batarya teknolojisine çok yatırım yapıldı ama alınacak daha çok yol var. Çoğu kişinin belirttiği gibi batarya teknolojisi yeterli olgunluğa erişmeden elektrikli araçlar bir lüks olarak kalacaklar.
Türkiye gibi şarj altyapısının kurulmasının zor olacağı ülkelerde en uygun çözüm hibrit motorlu araçlar olacaktır. Hükümet'ten asıl hibrit araçlar konusunda bir adım bekliyorum. Ana elektrikli motoru içten yanmalı motor ile sarj eden ve menzil arttırıcı olarak devreye giren araçlar Türkiye şartlarına daha uygun. Hala arabayı sarj etmek için evden yola park ettiğim aracımı sarj etmek için nasıl bir çözüm bulunabileceğini düşündükçe komşular arasında nasıl sorunlar çıkabileceği aklıma geliyor.
söylediğin gibi bu araçların en zayıf noktası bataryaları ancak 6 ay değil ömürleri 6 yıl tabi belli bir süre sonra bataryaların performansı azalıyor 150km değil 100km gidebiliyor araba yani 4 yıl diyebiliriz bu araçların batarya ömrü
ayrıca dediğin gibi şu anda devlet tarafından desteklenmesi gereken bölüm tam elektrikli araçlar değil hybrid araçlar ancak bu konuda devlet neredeyse zıt bir tutum içinde
Küçük bir dizel jenaratör monte ederiz.
Şaka bir yana bu vergi avantajıyla düşünülebilir.
Renault, bataryadan ayda 80 Euro alacak deniyor, diğer markalarda durum nedir, bilen var mı?
Saygılar.
gerçekten 26bin euro gercekten iyi 150 200km menzili olsa. doldurması çok tutmaz diye düşünüyorum. acaba bataryalar ne kadar süre tam verimli çalışıyor belli bi kullanım süresinden sonra bataryaların performansında düşüş olur yenilemek gerekir diye düşünüyorum
bu arada chevrolet volt'un amerika fiyatı $40.000, Vergiler dahil $48.000'e satılacak. Chevrolet Volt'un Chevrolet Cruze'un elektrik motorlu ve içten yanmalı motorlar sarj edilen versiyonu olduğunu hatırlatayım.
Bir otomobil sitesi içten yanmalı motorun ekstra güç gereken durumlarda elektrik motoruna desktek olduğunu ortaya çıkarmıştı. Aracın saf elektrik motorlu bir araç olduğu ile övünen GM yalanlayamamıştı haberi.
30 küsürbin liraya satılan arası bir aracı %3 ötv ile 78bin liraya alacaz...
elektrikli veya hibrit araç hayalimizi başka bahara erteleyecez anlaşılan.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme