Şimdi Ara

Elektrikli otomobiller sıcağı mı yoksa soğuğu mu seviyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli otomobiller sıcağı mı yoksa soğuğu mu seviyor?
    Elektrikli otomobillerde bulunan bataryaları asgari düzeyde korumak gerekiyor. Bu konuda yapılan yeni bir çalışma, otomobil bataryalarının ömrünü uzatmaya yardımcı olabilir. ABD'nin farklı bölgelerinde binlerce Tesla aracından elde edilen verilere dayanan çalışmaya göre bataryaların ömrü, soğuk koşullarda daha yüksek oluyor.



    Recurrent tarafından yapılan araştırma, ABD'nin farklı bölgelerinden 12.500'den fazla Tesla araçtan elde edilen bilgilere dayanıyor. Recurrent, yeni çalışmanın araç sahiplerinin elektrikli otomobil bataryalarını farklı iklim koşullarından kaynaklanan aşırı hasardan korumalarına yardımcı olabileceğini umuyor.



    Soğuk havada ortalama menzilde artış



    Elektrikli otomobiller sıcağı mı yoksa soğuğu mu seviyor?
    Çalışma, Tesla sahiplerinin, orijinal menzilinin ne kadarının bugün elde edilebileceğini ölçen ortalama menzil puanını dikkate alıyor. Menzil puanının 90 olması, elektrikli aracın orijinal menzilinin yüzde 90'ını sağlayabildiğini gösteriyor. Recurrent, başlangıçtan itibaren sıklıkla güvenilmez olan EPA menzili yerine elektrikli araçların ilk tanıtıldıkları zamanki gerçek dünya menzilini kullanıyor. Firma, ABD Enerji Bakanlığı'nın "nemli sıcak", "kuru sıcak", "soğuk", "çok soğuk" ve "subarktik" iklim bölgeleri kategorizasyonunu kullandı. Ekip, bu çalışma için iki sıcak iklim ve üç soğuk iklim ile deniz iklimi bölgesini bir araya getirdi.



    Ayrıca Bkz.Toyota’dan Tesla atılımı: Yeni nesil elektrikli araç üretim hattı tanıtıldı 



    Elektrikli otomobiller sıcağı mı yoksa soğuğu mu seviyor?
    EPA menzil verileri gerçek dünyadaki menzilden genelde daya yüksek olmaktadır.



    Sonuçlar, soğuk ve deniz iklimi bölgelerinde sahip olunan ve kullanılan araçların puanlarının sıcak iklim bölgelerinde bulunanlardan daha yüksek olduğunu gösteriyor. Çalışmanın adil bir karşılaştırma yapabilmesi için veriler modellere ve araçların yaşına göre de gruplandırıldı. Örneğin, farklı koşullardaki 2020 Tesla Model Y'lerden oluşan bir grafikte ortalama menzil puanı değişimi yüzde 3 olarak kaydedildi.



    Sıcaklığa dikkat



    Elektrikli otomobiller sıcağı mı yoksa soğuğu mu seviyor?
    Kulağa çok basit gelebilir ancak firma, insanlar gibi pillerin de her zaman yaşlandığını söylüyor. İnsanlarda bu süreci yavaşlatmak için daha fazla egzersiz gibi çeşitli adımlar atılabilirken sigara ve alkol gibi sağlıksız etmenlerle süreci hızlandırmak da mümkün.



    Bataryalar da benzer şekilde davranıyor ve sıcaklıkla iç içe olmanın sigara içmeye benzediğine inanılıyor. "Çevresel ısı, bataryadaki elektrokimyasal reaksiyonlara ekstra enerji katarak bataryayı erken yaşlandıran istenmeyen kimyasal reaksiyonları hızlandırabilir. Hızlandırılmış batarya bozunması için genel olarak kabul edilen eşik yaklaşık 30 santigrat derecedir” deniyor raporda.



    Soğuk sıcaklıklar bir elektrikli otomobilin performansını geçici olarak düşürebilse de, araca kalıcı olarak zarar vermiyor. Soğuk hava ısı ile aynı elektrokimyasal etkiye sahip olmadığından araçlardaki menzil kaybı kısa süreli olarak gerçekleşiyor. Bununla birlikte sıcak iklimlerde yaşayan elektrikli otomobil sahipleri büyük bir endişeye kapılmamalı. Sadece elektrikli araçlarının bataryalarına biraz daha dikkat etmeleri gerekiyor. Örneğin çok sıcak havalarda aracı gölgelik bir yerde park etmek alınabilecek önlemler arasında yer alıyor. Ayrıca, otomobilinizi sıcakta veya güneşte bırakmanız gerekiyorsa, tamamen şarj etmek yerine bir miktar boşluk bırakmak da tercih edilebilir.




    Kaynak:https://interestingengineering.com/transportation/cooler-temperatures-may-help-to-extend-ev-battery-life
    Kaynak:https://www.recurrentauto.com/research/it-matters-where-your-used-ev-comes-from







  • 10bin kmdir corsa e kullanıyorum araç sıfırdan beri bende yaşadığım şehir adana tecrübelerime dayanarak konuşuyorum sıcak havayı kesinlikle sevmiyor menzil klima da açıksa tabiri caizse içiyor desem yeridir ekrandaki tüketimim kW cinsinden 17kw aküler ısınınca bir miktar performans düşüşü oluyor ama hissetmek zor benim düşüncem kışın 5 ila 15 derecelerde akülerin daha sağlıklı çalıştığı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 21 Eylül 2023; 16:17:7 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aradaki fark klimadan.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • MuXa kullanıcısına yanıt

    çok kritik bir detaya değinmişsin...katılıyorum

    ideal sıcaklık 14-18 derece arası...


    burada her motor türü için yazıyorum...en verimli çalışma sıcaklığı ki konvensiyonel otolarda yapılan sürate göre motora giren akan havanın derecesi sürate göre aşağı doğru hareket eder..


    hava 0 derece iken 60km ile gittiğimizde -13 derece olarak hissedebiliriz ve esen rüzgarın cinsine göre bu sıcaklık değişir (poyraz, lodos...v.b.)

  • Pil ve aküler soğuk sever.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lfp sıcak sever

  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt

    Bazıları Sıcak Sever

    Some Like It Hot

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çalışma WLTP menzil %90 ve üstü oranda tutturulabiliyor göstererek kandırıyor. Kaymak asfalt düz otobanda klima açmadan normal hız (60-100kmh) norma sıcaklıkta (15-20 derece) araç kullanırken bile WLTP menzilin %50'isi ancak elde ediliyor. sahadaki gerçeklerle uyuşmayan, bu düşük oranı baştan yüksekmiş gibi gösterme amaçlı haber

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • derfgt D kullanıcısına yanıt

    Pilin maksimum çalışma sıcaklığı 80 derece olduğu için dış yüzeyin 40 dereceyi geçmemesini tavsiye ediyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.