CEO Musk, X’te (eski adıyla Twitter) paylaşılan ve Tesla’nın FSD’yi lisanslamasını öneren bir gönderinin alına “Tesla'nın bu tür anlaşmalar yapmaktan mutluluk duyacağını” söyledi. Benzer söylemler geçtiğimiz yıl da yapılmıştı ancak o dönemde fiili bir anlaşma yapılmamıştı. Musk, geçtiğimiz yıl Tesla'nın harici şirketlerle ön görüşmelerde bulunduğunu belirtmiş olsa da aktarılanlara göre firmalar FSD teknolojisinin “bariz faydası” konusunda şüpheci.
Musk, başka bir şirketin CEO'su olsaydı FSD için kesinlikle Tesla’ya başvuracağını söylüyor olsa da arka planda yatan ana hedef yazılımı bir gelir kaynağına dönüştürmek. Çoğu şirketin kabul ettiği gibi yazılım, akıllı bağlantılı araçların en temel bileşenlerinden birisi. Otopilot yazılımları ise bir noktada otomobiller için bir Windows olarak düşünülebilir. Tesla’nın FSD’yi diğerlerine lisanslayarak otomobillerin Microsoft'u olmak istemesi ise doğal gibi görünüyor. Ancak bunun olma ihtimali çok da yüksek değil.
Tesla’nın FSD teknolojisi yabana atılamayacak kadar büyük ancak gerçek şu ki, sürücü destek sistemleri bugünlerde her yerde. Ford, GM, Mercedes - hepsi bu işin içinde. Ve FSD, halen adının hakkını (Full Self-Driving - Tam otonom sürüş= veremiyor. Teknik olarak Tesla, kendi yazılımını Seviye 2+ sürücü destek sistemi olarak tanımlıyor. BMW ve Mercedes tarafında ise Seviye 3 sistem bulunuyor. VW ve Hyundai gibi diğerleri robotaksiler için kendi Seviye 4 otonom teknolojileri üzerinde çalışıyorlar. Bununla birlikte FSD halihazırda bir test ürünü ve “beta” olarak nitelendiriliyor. Yazılım üzerindeki geliştirmeler devam ederken Tesla, FSD’yi 12.000 dolar fiyat etiketiyle sürücülerine satıyor.
Haberi okumadan "bir model güzel, sonraki kötü olacak şekilde döngü kuracak demek ki" dedim.
Bir kimse de demiyor ki "otomobillerin Microsoft'u" ne aga? Hatta tam alıntılama yapayım:
quote:
Otopilot yazılımları ise bir noktada otomobiller için bir Windows olarak düşünülebilir. Tesla’nın FSD’yi diğerlerine lisanslayarak otomobillerin Microsoft'u olmak istemesi ise doğal gibi görünüyor. Ancak bunun olma ihtimali çok da yüksek değil.
Ne kaynakta ne başka bir yerde "Microsoft" duymadım, editörün yorumu eyvallah da... Sadece başlık olarak biraz fazla değil mi?
Yusuf yusuf moduna girdiler hadi hayırlısı
o zaman teslada işler iyiye gitmiyor ama hukuki sorumluluğu teslaya atmak içinde diğer otomobil üreticileri için mantıklı :))
Her ub. başka kronik hasara soruna yol açan Makrosot mu yakışıklı?
İlham alacağın hiç mi marka kalmadı....Tesla yı benzettiğin şey ile eve varamadan direksiyon simidini kitlersin,mavi ekranla yakarsın aracı hey