Şimdi Ara

Emisyon skandalında bu kez hedef Renault (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
1.518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • alembizim kullanıcısına yanıt
    Okuduğumu anlıyorum tamamı mangalcıyız dememişti ki zaten. Aralarında emisyon sorununun çözülmesi gerektiğini düşünenlerde vardı tek tük sadece fanatik birkaç kişi demişti. VW emisyon konusunda yorum yazdığım doğru ama primden ziyade uyarı ve cezalar aldım. Bana pek faydası olmadı yani özetle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolfen1976 -- 20 Ocak 2016; 13:17:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alembizim

    Hep bana muhalefet ediyorsun diyeceksin ama,1.6 TDI 105 hp olanlarda dahil olmak üzere common rail teknolojisi var.Meşhur Ea189 kodlu üniteler.1.6 10 hp söylemiyorum bile. Okuyupta artılayanlar belki common rail nedir Pumpe Düse(Pompa meme) nedir bilmiyor olabilirler


    https://tr.wikipedia.org/wiki/Common_rail
    https://tr.wikipedia.org/wiki/Pompa_duse


    Pumpe Düse(Pompa meme) sistemde püskürtme basıncı 2050 bar’a kadar çıkabilmektedir.CR sistemlerde ise püskürtme basıncı en fazla 1600 bar’a kadar çıkabilmektedir

    Pumpe Düse(Pompa meme) Sistemin avantajları
    CR sistemlere oranla püskürtme basıncını daha yüksek olması.
    Her silindir için ayrı ve miktarı ayarlanabilen bir püskürtme gerçekleşmesi dolayısıyla çok fazla olmamak kaydıyla yakıt ekonomisi ve temiz çalışma sağlaması.


    Sistemin dezavantajları
    Gürültülü çalışma
    Sistemin maliyetinin yüksek ve karmaşık olması
    CR sistemlerde bir çevrimde 4-5 püskürtme yapılabilmektedir.Ana püskürtmeden sonra yapılan püskürtmeler sayesinde partikel filtrede biriken yakıt yakılara temizlik sağlanır.

    PD sistemlerde ise bir çevrimde bir püskürtme yapılabilir.Bu sebepten dolayı partikel filtredeki biriken yakıt yakılamaz ya da partikel filtre kullanılmaz.Bundan dolayı PD sistemle çalışan araçların egzoz emisyonları daha yüksektir.

    1.6 dizel üniteden fiat/Vw/peugeot/ford gibi bir çok marka en fazla 120 hp bandında güç alıyor.Bu sınırı bir opel geçti birde renault var.Ya digerleri geriden geliyorlar yada bu markalar çok ilerde.Umarım renault başarılı olur.Yakıt tüketimini fazla arttırmayıp,emisyona takılmayıp bu 160 hp degeri sürüşede yansıtırsa bunlar satışlarınada yansır.Eger hassas bir motorla gelirlerse DPF uyarısı veren bu durum terste tepebilir özellikle uygulayacakları fiyat farkı çok önemli.Özellikle DCİ ve Multijet ünite sorunsuzluk ve yüksek ömürleri ile nam salan üniteler renault motoru çok fazla sıkıştırıp dediginiz gibi yazılım çift turbo gibi yöntemlerle bir sorun yapmazsa efsane olabilir.

    Beni düşündüren diger üreticilerin bu motorlardan sonra sessiz kalışı.Vw 2017 yılında yeni 1.5 üniteleri satmaya başlayacak ve güç şuanki 1.6 tdi ile aynı olacak.Ya renault bu motorla devrim yapar yada ellerinde patlar görecegiz bakalım.


    Buna muhalefet denmez, karşılıklı olarak fikir beyan ediyoruz . Buu arada pumpe düse için olumlu şeyler yazmışsın ama unutma ki passat kullandı çokça bu motoru ve arıza bildirimlerinde bu dizel ünitelerde hatrı sayılır fiyatlarda ve sayıda pompa hataları ve dolayısıyle yüksek bedelli hasarlar oluştu. Yani verimlilik aslında biraz eksik kaldı. Üstelik de yüksek ses de cabası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam arkadaş yememiş içmemiş sürekli konu açmış ama bu kez tutmadi sanırım 2. sayfada durmuş konu
  • Wolfen1976 kullanıcısına yanıt
    VW haricinde hile yapan yok galiba
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.