Şimdi Ara

En Çok AR-GE Harcaması Yapan Şirket Volkswagen (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
2.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    quote:

    Orijinalden alıntı: S_O_S

    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    quote:

    Orijinalden alıntı: S_O_S

    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    200 milyar euro ciro yapan bir şirketin arge'ye bu paraları yatırması normaldir.

    yalnız listede apple ve bmw'nin olmaması ilginç.

    ben de hyundai ve apple ı görmediğime şaşırdım ayrıca google ın harcamasını da az buldum.

    vw ise dünyada o ciroları yapan tek şirket değilki, diğer şirketler de ar-ge çalışmasına aynı miktarda para yatırsa o zaman normal derdim. toyota daha çok otomobil sattı yanlış bilmiyorsam ama ar-ge bütçesi 2013 e göre %7 azalmış mesela, neredeyse 4.5 milyar dolar daha az yatırmış

    bana göre birde müşteri memnuniyeti açısından karşılaştırmak lazım. o zaman hangi firma öne çıkar merak ediyorum.

    ayrıca vw deyince sadece vw markasını algılamamak lazım. vw'e bağlı bir çok marka var.

    toyota'nın harcamalarını azaltması da ilginç bir bakıma.

    müşteri memnuniyetini inceleyen pek çok çalışma yapılıyor ve paylaşılıyor zaten ancak onlar anketi yapana, yapıldığı yere göre bile değişiklik gösterebilir nicel bir çalışmadır neticede. ama burada verilen rakamlar nitel.

    vw grup altında pek çok marka olduğunu biliyorum ama aynısı toyota için de geçerli gm için de.

    benim kafa takılan tek nokta ise verimlilik. bu kadar ar-ge ye para yatırıyorsun ama karşılığı sana ne kadar verimlilik olarak dönüyor?
    aşağıdaki tablo da bu konuda fikir vermeye yardımcı olabilir.

    en yenilikçi firmalar
     En Çok AR-GE Harcaması Yapan Şirket Volkswagen


    şu kafama takıldı. yenilik yapmak arge yatırımı gerektirmez mi? peki bu yenilikçi firmalar arasında apple 1. sırada ama arge yatırımı yapan firmalar arasında apple adı geçmiyor. ilginç değil mi?

    Bu tablodan bir şeye çok para yatırılması onun iyi sonuçlar vereceği anlamına gelmiyor. Adamlar öz ama doğru hamleler atıyor demek ki, buda firmanın başarısını gösterir bir bakıma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Cidden merak ettigimden soruyorum. Amacim laf sokmak falan degil.

    2015 yilinda hala daha dsg arizasi devam ediyor mu? Yoksa cozdulermi olayi

    Eksi vereceginize aciklama yapinda ogrenelim gencler

    Dünya satışlarında ilk çeyrekte Toyota'yı geçip 1. Olduklarına göre sıkıntı yok

    Duzelttiyseler iyi. Yoksa yine baslari agriyacak.. Simdiye bakacak olursak insanlarin kafasinda dsg bozulur diye bir algi var cunku.

    O algı maalesef bu forumda var. Zaten buradaki satışlardan da belli başka hiç bir veriye gerek yok aslında. Çok satılan malın arıza ihtimali her zaman yüksek maalesef.

    Ne bileyim artik. Bekleyelim ve gorelim diyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    quote:

    Orijinalden alıntı: S_O_S

    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    quote:

    Orijinalden alıntı: S_O_S

    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    200 milyar euro ciro yapan bir şirketin arge'ye bu paraları yatırması normaldir.

    yalnız listede apple ve bmw'nin olmaması ilginç.

    ben de hyundai ve apple ı görmediğime şaşırdım ayrıca google ın harcamasını da az buldum.

    vw ise dünyada o ciroları yapan tek şirket değilki, diğer şirketler de ar-ge çalışmasına aynı miktarda para yatırsa o zaman normal derdim. toyota daha çok otomobil sattı yanlış bilmiyorsam ama ar-ge bütçesi 2013 e göre %7 azalmış mesela, neredeyse 4.5 milyar dolar daha az yatırmış

    bana göre birde müşteri memnuniyeti açısından karşılaştırmak lazım. o zaman hangi firma öne çıkar merak ediyorum.

    ayrıca vw deyince sadece vw markasını algılamamak lazım. vw'e bağlı bir çok marka var.

    toyota'nın harcamalarını azaltması da ilginç bir bakıma.

    müşteri memnuniyetini inceleyen pek çok çalışma yapılıyor ve paylaşılıyor zaten ancak onlar anketi yapana, yapıldığı yere göre bile değişiklik gösterebilir nicel bir çalışmadır neticede. ama burada verilen rakamlar nitel.

    vw grup altında pek çok marka olduğunu biliyorum ama aynısı toyota için de geçerli gm için de.

    benim kafa takılan tek nokta ise verimlilik. bu kadar ar-ge ye para yatırıyorsun ama karşılığı sana ne kadar verimlilik olarak dönüyor?
    aşağıdaki tablo da bu konuda fikir vermeye yardımcı olabilir.

    en yenilikçi firmalar
     En Çok AR-GE Harcaması Yapan Şirket Volkswagen


    şu kafama takıldı. yenilik yapmak arge yatırımı gerektirmez mi? peki bu yenilikçi firmalar arasında apple 1. sırada ama arge yatırımı yapan firmalar arasında apple adı geçmiyor. ilginç değil mi?

    ar-ge = araştırma ve geliştirme

    verdiğim son listeye dikkat ettiysen tesla hariç hiç birisi otomobil firması değil, zaten teslanın listede olmasının sebebi de otomobil üretimi değil, geliştirdiği teknolojier.

    apple'a gelecek olursak 4.5 milyar dolar ar-ge yatırımı yapmışlar zaten(neredeyse türkiyede ar-ge için harcanan paranın toplamı). yani ilk 20 de olmayan firmalar ar-ge yatırımı yapmıyor gibi bir düşünce oluşmasın diye diyorum.

    benim bu tablodan gördüğüm otomobil üreticilerinin harcadığı paranın çoğunluğu geliştirmeye gidiyor, yenilik yapmaya değil.

    normal olarak yenilikçi firmalar daha çabuk tükketiğimiz teknolojik ürünlere yönelik çalışan firmalar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pink Floyd


    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    quote:

    Orijinalden alıntı: S_O_S

    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    quote:

    Orijinalden alıntı: S_O_S

    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    200 milyar euro ciro yapan bir şirketin arge'ye bu paraları yatırması normaldir.

    yalnız listede apple ve bmw'nin olmaması ilginç.

    ben de hyundai ve apple ı görmediğime şaşırdım ayrıca google ın harcamasını da az buldum.

    vw ise dünyada o ciroları yapan tek şirket değilki, diğer şirketler de ar-ge çalışmasına aynı miktarda para yatırsa o zaman normal derdim. toyota daha çok otomobil sattı yanlış bilmiyorsam ama ar-ge bütçesi 2013 e göre %7 azalmış mesela, neredeyse 4.5 milyar dolar daha az yatırmış

    bana göre birde müşteri memnuniyeti açısından karşılaştırmak lazım. o zaman hangi firma öne çıkar merak ediyorum.

    ayrıca vw deyince sadece vw markasını algılamamak lazım. vw'e bağlı bir çok marka var.

    toyota'nın harcamalarını azaltması da ilginç bir bakıma.

    müşteri memnuniyetini inceleyen pek çok çalışma yapılıyor ve paylaşılıyor zaten ancak onlar anketi yapana, yapıldığı yere göre bile değişiklik gösterebilir nicel bir çalışmadır neticede. ama burada verilen rakamlar nitel.

    vw grup altında pek çok marka olduğunu biliyorum ama aynısı toyota için de geçerli gm için de.

    benim kafa takılan tek nokta ise verimlilik. bu kadar ar-ge ye para yatırıyorsun ama karşılığı sana ne kadar verimlilik olarak dönüyor?
    aşağıdaki tablo da bu konuda fikir vermeye yardımcı olabilir.

    en yenilikçi firmalar
     En Çok AR-GE Harcaması Yapan Şirket Volkswagen


    şu kafama takıldı. yenilik yapmak arge yatırımı gerektirmez mi? peki bu yenilikçi firmalar arasında apple 1. sırada ama arge yatırımı yapan firmalar arasında apple adı geçmiyor. ilginç değil mi?

    Bu tablodan bir şeye çok para yatırılması onun iyi sonuçlar vereceği anlamına gelmiyor. Adamlar öz ama doğru hamleler atıyor demek ki, buda firmanın başarısını gösterir bir bakıma.

    bu da doğru. haklısın.




  • BMW, Mercedes bu firmalar küçük firmalar VW ye göre listede olmaması normal. VW geçen sene 10 Milyon araba yaptı, BMW 2 milyon.

    Bu reklam politikası da olabilir. Sonuçta firmalar kendi verdiği veriler üzerinden yapılan bir tablo. VW reklam için yüksek göstermiş olabilir. VW(Audi-Porsche hariç) nin ürünlerinde ciddi innovasyon ve yenilik görmek zor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pink Floyd


    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    quote:

    Orijinalden alıntı: S_O_S

    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    quote:

    Orijinalden alıntı: S_O_S

    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    200 milyar euro ciro yapan bir şirketin arge'ye bu paraları yatırması normaldir.

    yalnız listede apple ve bmw'nin olmaması ilginç.

    ben de hyundai ve apple ı görmediğime şaşırdım ayrıca google ın harcamasını da az buldum.

    vw ise dünyada o ciroları yapan tek şirket değilki, diğer şirketler de ar-ge çalışmasına aynı miktarda para yatırsa o zaman normal derdim. toyota daha çok otomobil sattı yanlış bilmiyorsam ama ar-ge bütçesi 2013 e göre %7 azalmış mesela, neredeyse 4.5 milyar dolar daha az yatırmış

    bana göre birde müşteri memnuniyeti açısından karşılaştırmak lazım. o zaman hangi firma öne çıkar merak ediyorum.

    ayrıca vw deyince sadece vw markasını algılamamak lazım. vw'e bağlı bir çok marka var.

    toyota'nın harcamalarını azaltması da ilginç bir bakıma.

    müşteri memnuniyetini inceleyen pek çok çalışma yapılıyor ve paylaşılıyor zaten ancak onlar anketi yapana, yapıldığı yere göre bile değişiklik gösterebilir nicel bir çalışmadır neticede. ama burada verilen rakamlar nitel.

    vw grup altında pek çok marka olduğunu biliyorum ama aynısı toyota için de geçerli gm için de.

    benim kafa takılan tek nokta ise verimlilik. bu kadar ar-ge ye para yatırıyorsun ama karşılığı sana ne kadar verimlilik olarak dönüyor?
    aşağıdaki tablo da bu konuda fikir vermeye yardımcı olabilir.

    en yenilikçi firmalar
     En Çok AR-GE Harcaması Yapan Şirket Volkswagen


    şu kafama takıldı. yenilik yapmak arge yatırımı gerektirmez mi? peki bu yenilikçi firmalar arasında apple 1. sırada ama arge yatırımı yapan firmalar arasında apple adı geçmiyor. ilginç değil mi?

    Bu tablodan bir şeye çok para yatırılması onun iyi sonuçlar vereceği anlamına gelmiyor. Adamlar öz ama doğru hamleler atıyor demek ki, buda firmanın başarısını gösterir bir bakıma.

    biri otomobil sistemleri ve kabuk tasarımı üzerine çalışırken, diğeri yazılımı aplikasyon ve küçük hardware üzerine çalışıyor. birinin geliştirirken yaptığı prototipler, modeller, geliştirme ekip üye sayısı, test için kullandığı ekipmanlar, ortamlar, laboratuvarlar çok daha büyük, maliyetli ve sayısı fazla. bu yüzden daha fazla para harcamak zorunda araştırma ve geliştirme konusuna...

    bu işlerin içinde pek olmayan arkadaşlara bir örnek vereyim; teflon plakaları cnc'de işlenen kalan parçaları ise FDM modelleme ile ABS malzemeden 3 boyutlu yazıcı ile yapılan, akabinde montajlanıp boyanan bir tost makinesinin modelleme fiyatı 10.000 TL. Bu fiyat sadece model fiyatı yani içinde herhangi bir elemanı yok, çalışmaz ve sadece görünüm için yapılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: black exodus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pink Floyd


    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    quote:

    Orijinalden alıntı: S_O_S

    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    quote:

    Orijinalden alıntı: S_O_S

    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    200 milyar euro ciro yapan bir şirketin arge'ye bu paraları yatırması normaldir.

    yalnız listede apple ve bmw'nin olmaması ilginç.

    ben de hyundai ve apple ı görmediğime şaşırdım ayrıca google ın harcamasını da az buldum.

    vw ise dünyada o ciroları yapan tek şirket değilki, diğer şirketler de ar-ge çalışmasına aynı miktarda para yatırsa o zaman normal derdim. toyota daha çok otomobil sattı yanlış bilmiyorsam ama ar-ge bütçesi 2013 e göre %7 azalmış mesela, neredeyse 4.5 milyar dolar daha az yatırmış

    bana göre birde müşteri memnuniyeti açısından karşılaştırmak lazım. o zaman hangi firma öne çıkar merak ediyorum.

    ayrıca vw deyince sadece vw markasını algılamamak lazım. vw'e bağlı bir çok marka var.

    toyota'nın harcamalarını azaltması da ilginç bir bakıma.

    müşteri memnuniyetini inceleyen pek çok çalışma yapılıyor ve paylaşılıyor zaten ancak onlar anketi yapana, yapıldığı yere göre bile değişiklik gösterebilir nicel bir çalışmadır neticede. ama burada verilen rakamlar nitel.

    vw grup altında pek çok marka olduğunu biliyorum ama aynısı toyota için de geçerli gm için de.

    benim kafa takılan tek nokta ise verimlilik. bu kadar ar-ge ye para yatırıyorsun ama karşılığı sana ne kadar verimlilik olarak dönüyor?
    aşağıdaki tablo da bu konuda fikir vermeye yardımcı olabilir.

    en yenilikçi firmalar
     En Çok AR-GE Harcaması Yapan Şirket Volkswagen


    şu kafama takıldı. yenilik yapmak arge yatırımı gerektirmez mi? peki bu yenilikçi firmalar arasında apple 1. sırada ama arge yatırımı yapan firmalar arasında apple adı geçmiyor. ilginç değil mi?

    Bu tablodan bir şeye çok para yatırılması onun iyi sonuçlar vereceği anlamına gelmiyor. Adamlar öz ama doğru hamleler atıyor demek ki, buda firmanın başarısını gösterir bir bakıma.

    biri otomobil sistemleri ve kabuk tasarımı üzerine çalışırken, diğeri yazılımı aplikasyon ve küçük hardware üzerine çalışıyor. birinin geliştirirken yaptığı prototipler, modeller, geliştirme ekip üye sayısı, test için kullandığı ekipmanlar, ortamlar, laboratuvarlar çok daha büyük, maliyetli ve sayısı fazla. bu yüzden daha fazla para harcamak zorunda araştırma ve geliştirme konusuna...

    bu işlerin içinde pek olmayan arkadaşlara bir örnek vereyim; teflon plakaları cnc'de işlenen kalan parçaları ise FDM modelleme ile ABS malzemeden 3 boyutlu yazıcı ile yapılan, akabinde montajlanıp boyanan bir tost makinesinin modelleme fiyatı 10.000 TL. Bu fiyat sadece model fiyatı yani içinde herhangi bir elemanı yok, çalışmaz ve sadece görünüm için yapılır.

    3D yazıcılar prototip üretimi için çok faydalı oldu. daha az maliyet ile daha düzgün prototipler ortaya çıkarılıyor. şu an için sanırım belli boyutta parçalar üretilebiliyor. çok büyük parçalar üretilebiliyor mu bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Cidden merak ettigimden soruyorum. Amacim laf sokmak falan degil.

    2015 yilinda hala daha dsg arizasi devam ediyor mu? Yoksa cozdulermi olayi

    Eksi vereceginize aciklama yapinda ogrenelim gencler

    Dünya satışlarında ilk çeyrekte Toyota'yı geçip 1. Olduklarına göre sıkıntı yok

    İlk çeyrek satışlarında toyota önde, yanlış bilgi.

    Nisan ayında da toyota farkı açacak gibi. Vw nisan ayı çin satışları çok düşmüş.(35bin civarı düşüş var)




  • Toyotanın ar ge bütçesinin gerilemesinin nedeni 2013 yılında karının çok azalmış olmasından kaynaklanıyor. O sene yen çok güçlü seyretmiş, toyotanın karını eritmişti.

    Toyota bu sene ar-ge bütçesini çok arttırdı. Yeni modeller, yeni motorlar, yeni fabrikalar, yeni platformlar geliştiriyor.

    2015 sonuna kadar 14 yeni motor çıkaracağını duyurdu bunun sadece 7-8 tanesini duyurdu.

    Bu sene de satışları azalmasına rağmen cirosu arttı. Satışlarını arttırmak için ar-ge'ye daha fazla yatırım yapacaktır.

    Ayrıca ar-ge yerine daha çok ortaklık yoluna gidiyor toyota. Bmw ile yaptığı dizel - hibrit ortaklığı, mazda subaru ile yaptıkları ortaklıklar bunu gösteriyor.

    Önümüzdeki dönemde mazda ile ortak motor ve araçlar çıkarabilir toyota.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: travolta45

    BMW, Mercedes bu firmalar küçük firmalar VW ye göre listede olmaması normal. VW geçen sene 10 Milyon araba yaptı, BMW 2 milyon.

    Bu reklam politikası da olabilir. Sonuçta firmalar kendi verdiği veriler üzerinden yapılan bir tablo. VW reklam için yüksek göstermiş olabilir. VW(Audi-Porsche hariç) nin ürünlerinde ciddi innovasyon ve yenilik görmek zor.

    Passattaki 2000 motor 240 tdi ve 280 tsi yenilik inovasyon değil elbette.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boyalı jetta konusundan geliyorum,arge yi tırdan yeni inen araçlara, her bayi ye boya ölçer cihaz ve kullanabilen denetimcilere ayırsın.Tüketici yıldı artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Cidden merak ettigimden soruyorum. Amacim laf sokmak falan degil.

    2015 yilinda hala daha dsg arizasi devam ediyor mu? Yoksa cozdulermi olayi

    Eksi vereceginize aciklama yapinda ogrenelim gencler

    Dünya satışlarında ilk çeyrekte Toyota'yı geçip 1. Olduklarına göre sıkıntı yok

    İlk çeyrek satışlarında toyota önde, yanlış bilgi.

    Nisan ayında da toyota farkı açacak gibi. Vw nisan ayı çin satışları çok düşmüş.(35bin civarı düşüş var)

    Geçenlerde haberlerde vardı ben de paylaştım yanlış bir bilgi olmamalı link var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İnşallah harcanan paraların tamamı bozuk dsg ya da yağ yakan tsi için harcanmıyordur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Cidden merak ettigimden soruyorum. Amacim laf sokmak falan degil.

    2015 yilinda hala daha dsg arizasi devam ediyor mu? Yoksa cozdulermi olayi

    Eksi vereceginize aciklama yapinda ogrenelim gencler

    Dünya satışlarında ilk çeyrekte Toyota'yı geçip 1. Olduklarına göre sıkıntı yok

    İlk çeyrek satışlarında toyota önde, yanlış bilgi.

    Nisan ayında da toyota farkı açacak gibi. Vw nisan ayı çin satışları çok düşmüş.(35bin civarı düşüş var)

    Geçenlerde haberlerde vardı ben de paylaştım yanlış bir bilgi olmamalı link var mı?

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=105328650

    Direk satış uzmanından öğrenebilirsin.

    http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-04-23/toyota-keeps-global-sales-lead-over-vw-on-u-s-demand-for-suvs




  • TSİ motor isterse yağı fondip yapsın, Dsg'yi düzeltseler hiç bir problem kalmaz
  • DSG'den belli oluyor..
  • VW grup olarak harcadığı para bu bence normal birinci olması en çok marka sahibi bir otomobil firması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vw Ar-ge ye bu kadar harcama yapması normal,firmanın herşeyi bozuk.

    TSI motoru bulduktan sonra sıçtılar resmen. Motorları yağ yakıyor,zincir genleşme yapıyor,silindir kendi kendine imha ediyor.

    Zamanın da yaptıkları TSI motorları tekrar tekrar güncelleyip 8 valf'ten, 16 valf'e çıkarttılar, 1.4 TSI 180 yalan oldu 1.8 TSI 180 oldu.Baktılar silindir kendi kendini imha ediyor dediler araba yavaş gidince 2 tanesi pasif konuma geçsin yorulmasın ACT çıkartılar.

    Dsg ürettiler,6 ileri güzeldi baktılar maliyetli yüksek, 7 ileri yaptılar bunlar da araçlar da patladı,şimdi 3. jenarasyon dediler bu sefer çözdük dediler araba daha 1000km yol yapmadan yolda kalmaya başladı.

    İşte bunlar hep AR-GE olsun taktir ettim yine de adamlar uğraşıyor birşeylerle,bir de becerebilseler.

    Not: Mesaj ironi içermektedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: travolta45

    BMW, Mercedes bu firmalar küçük firmalar VW ye göre listede olmaması normal. VW geçen sene 10 Milyon araba yaptı, BMW 2 milyon.

    Bu reklam politikası da olabilir. Sonuçta firmalar kendi verdiği veriler üzerinden yapılan bir tablo. VW reklam için yüksek göstermiş olabilir. VW(Audi-Porsche hariç) nin ürünlerinde ciddi innovasyon ve yenilik görmek zor.

    Passattaki 2000 motor 240 tdi ve 280 tsi yenilik inovasyon değil elbette.

    değil evet. VW motor konusunda dünyanın en başarısız firması belki de.

    Dizel konusunda kesinlikle ve kesinlikle 1 numara PSA grubu. 2 numara Renault grubu

    Atmosferik benzinli ise Japon firmaları zaten atmosferi motorlara yatırım yapmıyor artık.

    Turbo benzinli de belki rakip olabilir diğer firmalara. PSA grubunun 1.2lt 3 silindir 130bg motoruna rakip bir motoru yok şu anda.




  • AR-Ge derken hepimizin bildiği olan AR-GE mi?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.