D ve E segmenti 2,0 Lt ve üzeri motor hacmi olanlar en fazla zarar ettirir.
bmw 7 serisi baya zarar ettiriyor.
quote:
Marka olarak sadece Mondeo değil birçok 2.0 D sınıfı araç çok zarar ettiriyor. Buna Passat da dahil. 1.6 motorlar da hem satış hızlı hem de zarar az... Bir arkadaşım 2003 mondeo aldı 5 ay binip Bin TL kar edip sattı. Ama genel olarak avensis, accord, vectra, mondeo, sonata, superb, primera, magentis vb. (2000 cc) araçlarda zarar yüksek olur.
Arkadaşınızın olayı tam olarak doğru bir örnek sayılmaz. D-sınıfı 2.0 araçlar sıfır alınıp satılınca büyük zarar ettiriyor. Yoksa D-sınıfı bir aracı siz ikinci el olarak alıp, daha sonra satarsanız çok zarar etmiyorsunuz çünkü arabayı zaten 2.el kaybedeceği değeri kaybetmiş olarak alıyorsunuz.
Mesela ben bir parça lokal boyalı 60.000km'de 2007 Mondeo TDCI Ghia'yı 31.500'e aldım. Bu araba 2007'de yeni kasası çıkmadan önce 57.000 - 58.000 gibi bir fiyatla satılıyordu. Yani benim aldığım vatandaş oldukça fazla zararı etti ama ben satacağım zaman çok fazla zarar etmem çünkü arabayı zaten kaybedeceği değeri kaybetmiş olarak aldım. D-sınıfındaki bu değer kaybı sayesinde ESP, Cruise Control, elektrikli koltuk, 8 airbag, CD changer, ön cam rezistansı vs. gibi C-sınıfı araçlarda zor bulunan donanımlara sahip oldukça konforlu bir aracı benim gibi 30-31 gibi bir fiyata alabiliyorsunuz. Sıfır alanın canını sıksa da bazılarının da (ben mesela) işine geliyor
hangi marka olursa olsun bütün d segmenti araçlar çok zarar ettirmektedir
fiyatlara bakınca sanki lagunada da zarar biraz fazla gibi
passat hariç tüm d sınıfı arabalar bence, laguna mondeo c5 407...
Başlık ''En fazla zarar ettiren otomobil ''. İçeri giriyorum , kast edilen aracın ikinci elde değer kaybı.Cevapların büyük çoğunluğu ise D ve üst sınıf otomobillerin ''zarar'' ettirdiği yönünde.
1- ''Zarar'' denilen şey aslında yenileme maliyetidir. 2- Yenileme maliyeti yüksek olan araçlar - yukarda bahse konu olan araçlar - o yenileme maliyeti karşılığında size bir şey sunmuşlardır. Eğer sunmamış olsa idiler o fiyatı vermezdiniz. '' O şey''in ne olduğuna en iyi cevabı kendinizle başbaşa kaldığınızda siz verebilirsiniz . Search your soul! 3- Yenileme maliyetini önce göze alıp , daha sonra yüksek olduğundan şikayet ediyorsanız bilinçli tüketici eğitimi almanızı öneririm.
oldsata katılıyorum ve şunu ekliyorum medyatik edinimler vazgeçildiğinde kayıp yaşatır çünkü bu metaların misyonu budur
medyatik sosyetik bir bayanla evlenirsin boşanırken çok tazminat ödersin olayın misyonu bu tazminattır
forslu bir araba alırsın ruhsatı devrederken zarar edersin ki bunun misyonu budur
BMW 3.35i... zamanında bi tanıdığım (07 model) 100 bin avro gibi (yaklaşık olarak) b, fiyata almıştı... 62000 bin avroya sattı (bu yıl)... yaklaşık 40 bin avro = 88 bin tl zarar ile sattı... yazık, günah...
quote:
Orijinalden alıntı: oldsalt
Başlık ''En fazla zarar ettiren otomobil ''. İçeri giriyorum , kast edilen aracın ikinci elde değer kaybı.Cevapların büyük çoğunluğu ise D ve üst sınıf otomobillerin ''zarar'' ettirdiği yönünde.
1- ''Zarar'' denilen şey aslında yenileme maliyetidir. 2- Yenileme maliyeti yüksek olan araçlar - yukarda bahse konu olan araçlar - o yenileme maliyeti karşılığında size bir şey sunmuşlardır. Eğer sunmamış olsa idiler o fiyatı vermezdiniz. '' O şey''in ne olduğuna en iyi cevabı kendinizle başbaşa kaldığınızda siz verebilirsiniz . Search your soul! 3- Yenileme maliyetini önce göze alıp , daha sonra yüksek olduğundan şikayet ediyorsanız bilinçli tüketici eğitimi almanızı öneririm.
tamam arkadaşım da benim bu konudan anladığım şu, renault megané ile chrysler 300c'nin yenileme maliyetleri arasındaki farka baksak, mesela bugün gidelim 1 tane chrysler 300c ve bir tane megané III alalım, sıfır ya da ikinci el farketmez, 2 sene sonra aynı sınıf hatta aynı marka/model de olabilir, araçla yenilemeye kalktığımızda kendi aracımızın ikinci el değeri ile yeni araca ödenen bedel arasındaki farkı tartışıyoruz benim nladığım bu, megané'dan 10-15.000 lira zarar edilse laguna'dan 20.000 zarar ediliyor mesela, chrysler'den 40.000 zarar ediliyor
alırken pahalı alınıp satarken ucuza giden araçlardan bahsediliyor ikinci el ya da sıfır farketmez
quote:
Orijinalden alıntı: Şahbaba
BMW 3.35i... zamanında bi tanıdığım (07 model) 100 bin avro gibi (yaklaşık olarak) b, fiyata almıştı... 62000 bin avroya sattı (bu yıl)... yaklaşık 40 bin avro = 88 bin tl zarar ile sattı... yazık, günah...
Başlık ''En fazla zarar ettiren otomobil ''. İçeri giriyorum , kast edilen aracın ikinci elde değer kaybı.Cevapların büyük çoğunluğu ise D ve üst sınıf otomobillerin ''zarar'' ettirdiği yönünde.
1- ''Zarar'' denilen şey aslında yenileme maliyetidir. 2- Yenileme maliyeti yüksek olan araçlar - yukarda bahse konu olan araçlar - o yenileme maliyeti karşılığında size bir şey sunmuşlardır. Eğer sunmamış olsa idiler o fiyatı vermezdiniz. '' O şey''in ne olduğuna en iyi cevabı kendinizle başbaşa kaldığınızda siz verebilirsiniz . Search your soul! 3- Yenileme maliyetini önce göze alıp , daha sonra yüksek olduğundan şikayet ediyorsanız bilinçli tüketici eğitimi almanızı öneririm.
tamam arkadaşım da benim bu konudan anladığım şu, renault megané ile chrysler 300c'nin yenileme maliyetleri arasındaki farka baksak, mesela bugün gidelim 1 tane chrysler 300c ve bir tane megané III alalım, sıfır ya da ikinci el farketmez, 2 sene sonra aynı sınıf hatta aynı marka/model de olabilir, araçla yenilemeye kalktığımızda kendi aracımızın ikinci el değeri ile yeni araca ödenen bedel arasındaki farkı tartışıyoruz benim nladığım bu, megané'dan 10-15.000 lira zarar edilse laguna'dan 20.000 zarar ediliyor mesela, chrysler'den 40.000 zarar ediliyor
alırken pahalı alınıp satarken ucuza giden araçlardan bahsediliyor ikinci el ya da sıfır farketmez
Sevgili arif eğer verilen paraya acıyorsanız neden o aracı alıyor o arkadaşlar? demekki bir ''şey'' alıyorlar. Büyük ihtimalle kendilerinde olmayan birşey.
bmw 5.20 ve üstü hepsi, ford mondeo, vw passat- pheaton, honda accord- legend , renault laguna gibi araçlar çok zarar ettirir.
C sınıfında ise vw harici çoğu marka fazlasıyla zarar ettirir
[Deleted by Admins]
D sınıfı ve üzeri tüm araçlar. Özellikle piyasada pek tutulmayan Saab, Alfa Romeo gibi araçlarda bu kayıp daha da artıyor. Mesela ben Saab 9-3'ü geçen sene 17.000 euro'ya aldım. İlk sahibi aracı 45.000 euro'ya almış.
vw harici tüm d sınıfı ve üstü araçlar
Kia Opirus'da ilk sahibinin ocağına satarken incir ağacı diktirenlerden.