Şimdi Ara

En fazla zarar ettiren otomobil (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
8.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BilimveEdebiyat

    Kia Opirus'da ilk sahibinin ocağına satarken incir ağacı diktirenlerden.



  • İyi hoş da bu şekilde zarar maliyeti yapılmaz bence yüzde olarak yapılır.. 30.000 liralık sıfır araç alan adamla 150.000 liralık sıfır araç alan adamın değer kaybı mantığı aynı değildir.. Ayrıca lux araçların çoğu euro ile satılıyor alım satım sırasında ki kur da zarar oranını etkiler..

    BMW 520d benzer özellikli sıfır ve ikinci eli................... 2010 model 65.500 Euro....2007 model 45.000 Euro......Kayıp % 31
    Mercedes c220 cdi avantgarde...................................... 2010 model 60.000 Euro.....2007 model 44.000 Euro.... Kayıp % 26
    Peugeot 407 1.6 hdi Executive.......................................2010 model 59.000 Tl........2007 model 37.000 Tl....Kayıp % 37
    Renault Megane 1.6 Dynamique..........................................2010 model 45.000Tl.......2007 model 28.000 Tl....Kayıp % 37

    Ben abartılı bir fark göremedim....

    Ancak burdan anladığım uzun süredir piyasada olan kasalar daha doğrusu kasa değişimi yaklaşanlar daha cok zarar ettiriyor .. (istisnalar olabilir)





    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BasicAs -- 19 Kasım 2009; 19:45:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BasicAs

    İyi hoş da bu şekilde zarar maliyeti yapılmaz bence yüzde olarak yapılır.. 30.000 liralık sıfır araç alan adamla 150.000 liralık sıfır araç alan adamın değer kaybı mantığı aynı değildir.. Ayrıca lux araçların çoğu euro ile satılıyor alım satım sırasında ki kur da zarar oranını etkiler..

    BMW 520d benzer özellikli sıfır ve ikinci eli................... 2010 model 65.500 Euro....2007 model 45.000 Euro......Kayıp % 31
    Mercedes c220 cdi avantgarde...................................... 2010 model 60.000 Euro.....2007 model 44.000 Euro.... Kayıp % 26
    Peugeot 407 1.6 hdi Executive.......................................2010 model 59.000 Tl........2007 model 37.000 Tl....Kayıp % 37
    Renault Megane 1.6 Dynamique..........................................2010 model 45.000Tl.......2007 model 28.000 Tl....AKyıp % 37

    Ben abartılı bir fark göremedim....

    Ancak burdan anladığım uzun süredir piyasada olan kasalar daha doğrusu kasa değişimi yaklaşanlar zarar ettiriyor daha doğrusu .. (istisnalar olabilir)


    aklın yolu bir, sizin gibi mantıklı insanlarda arada çıkıyor oda yeter.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KemalKSK


    quote:

    Orijinalden alıntı: BasicAs

    İyi hoş da bu şekilde zarar maliyeti yapılmaz bence yüzde olarak yapılır.. 30.000 liralık sıfır araç alan adamla 150.000 liralık sıfır araç alan adamın değer kaybı mantığı aynı değildir.. Ayrıca lux araçların çoğu euro ile satılıyor alım satım sırasında ki kur da zarar oranını etkiler..

    BMW 520d benzer özellikli sıfır ve ikinci eli................... 2010 model 65.500 Euro....2007 model 45.000 Euro......Kayıp % 31
    Mercedes c220 cdi avantgarde...................................... 2010 model 60.000 Euro.....2007 model 44.000 Euro.... Kayıp % 26
    Peugeot 407 1.6 hdi Executive.......................................2010 model 59.000 Tl........2007 model 37.000 Tl....Kayıp % 37
    Renault Megane 1.6 Dynamique..........................................2010 model 45.000Tl.......2007 model 28.000 Tl....AKyıp % 37

    Ben abartılı bir fark göremedim....

    Ancak burdan anladığım uzun süredir piyasada olan kasalar daha doğrusu kasa değişimi yaklaşanlar zarar ettiriyor daha doğrusu .. (istisnalar olabilir)


    aklın yolu bir, sizin gibi mantıklı insanlarda arada çıkıyor oda yeter.


    Elinize geçerse WhatCar isimli dergiyi alıp arkasındaki listelere bir bakın. Eskiden Remzi Kitabevi getiriyordu . Orada araçların yapması planlanan km göre ( ortalaması 15000 mil di galiba ) yenileme maliyeti başta olmak üzere sigorta bakım vergi yakıt vs maliyetleri hesaplanarak mil başına maliyet çıkıyor idi. Herkese ayağını yorganına göre uzatma fırsatı veren bir araç sıralaması idi. Burada anahtar kelime ''yorgan'' . Yorganınız ne kadar büyük ise bu meşum '' zarar''ı o kadar sineye çekebilirsiniz.




  • valla patronda 540 var hala satamadı adamcağız çok üzülüyorum haline çok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneyli

    tata dacia lada falan
    2. elde kimse almıyo bunları


    Tata için itirazım yok ama Dacia için durum çok farklıdır. Dacia'nın özellikle Logan MCV modelleri ikinci elde yok satıyor. Sıfırına en yakın fiyata satılan araçların başında gelmektedir. Bu araçların çok iyi bir ikinci el piyasası vardır. İkinci elde satılmıyor şeklindeki bilginin düzeltilmesi gerektiğine inandığım için yazdım bunu.
  • bence opel vectra 2.5 b sınıfı 97-98 model parçaları pahalı motor zor bikere kaput açıldımı motoru kaldır hurdaya ver
  • Hem dünyada, hem Tr'deki enflasyon ve sürekli daha iyisinin üretilmesi sebebiyle, değer kaybetmeyen otomobiller çok çok azdır. Ancak sınırlı üretimler ( Rolls-Royce gibi mesela... ) değerini kaybetmez, hatta üstüne bile koyar.

    Ama genel manada Amerikan otomobilleri feci değer kaybediyor.

    70-80.000 Euro'lara satılan 300 C 3.0 Crd'ler şimdi 25.000 Euro civarı.

    Bu durum 2. el'de f/p oranına olumlu şekilde yansıyor ama.

    Yani 50.000 Tl paraya 300C almak yada 70-80.000'e 1998'de olsa Corvette C5 almak süper bir olay...( Active Handling'den otomatik klimaya vs. vs. çoğu şeyide var ha... )
  • 2004 Renault Vel Satis 3.5 V6 23.500 TL.

    Bu aracın sıfırı 110-120 bin civarıydı diye hatırlıyorum.

    www.sahibinden.com/fiati_cok_cok_hesapli_kacirmayin-78WQQaXQQ18984071WQQpXQQdisplayitem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FX35 -- 28 Kasım 2009; 14:47:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roman İbrahimoviç

    valla patronda 540 var hala satamadı adamcağız çok üzülüyorum haline çok

    patronuna acıyan işçi bence seninki ego tatmini
  • 3 litre motorlu saablar var
    elinde değil g..de patlar alimallah
  • Saab, rover ve amerikanlar max. düzeyde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    3 litre motorlu saablar var
    elinde değil g..de patlar alimallah


    hele bide cabrio olanları var dededen toruna
  • peki değer kaybeden bir aracı almak mantıklımıdır?
    Mesela adam 60 milyara almış 2005 model lagunayı ama şu anda 18-20 milyara satıyor bu araç alınır mı peki veya alınırsa zarar edilir mi?
    çünkü bir nevi ucuz alınıp ucuz satılmış olmuyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vaynett -- 29 Kasım 2009; 1:34:42 >
  • Yok, belli bir yerden sonra değer kaybı olmuyor zaten.

    Hem zaten olsa ne yazar, zaten düşük fiyata alıyorsunuz.

    Ama şöyle bir durumda var...

    Biz mesela bir arabayı 38.000 Tl'ye almıştık 2006 Nisan'da...

    Altın 180 Tl'ye satılıyordu 1 Cumhuriyet...

    Şimdi o araba 28.000 TL anca ediyor ama altının tanesi 380 Tl olmuş. Altına yatırsaydık o parayı 80.000 Tl alırdık.

    Araba işi külliyen zarar.

    Ancak şöyle klasik değeri olan bir otomobil olacak, o zaman değerine değer bile katıyor.

    Örneğin, 1970'li yıllarda Plymouth Superbird'ler, sadece 4000$'a satılıyordu ve 500-1000 tane arası üretilmişti Chrysler tarafından. ( Aynı zamanda Dodge Charger Daytona 500, ikisi kardeş otomobiller )

    Bu gün Abd'de klasik değeri var ve fiyatı 175.000$'ı buluyor. Oradaki enflasyon'un yanında çok ciddi değer kazanmış otomobil.

    Tabi, döneminde ( 1970 ) Tr'ye getirilip bırakılsa, gene bu gün ciddi değer kazanırdı, ama asla zarar ettirmezdi.

    Ama böyle bir şey gerçekten çok çok zor. Yani, firmaların en en en üst düzey modellerinde yaşanıyor bu durum.

    Bu gün bir Ferrari F355'te dahi ( 80-90.000 Euro'lara satılıyor ), değer kaybı söz konusu.

    quote:


    quote:

    Orijinalden alıntı: PALERMO ®

    2004 Renault Vel Satis 3.5 V6 23.500 TL.

    Bu aracın sıfırı 110-120 bin civarıydı diye hatırlıyorum.

    www.sahibinden.com/fiati_cok_cok_hesapli_kacirmayin-78WQQaXQQ18984071WQQpXQQdisplayitem

    Bu araç birde hiç tutmadı.

    Yoksa bir Mercedes'in, Bmw'nin 6 silindirlisi olsa bu kadar değer kaybetmezdi, ama genede kaybederdi.

    Fakat 23.500 Tl'de iyi fiyat ha...Sıralı sistem lpg takılır, V6 keyfi yaşanır. Aslında iç mekanı felanda iyidir ha...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 29 Kasım 2009; 9:36:51 >




  • alfa romeo lar bu kulvarda en iyilerden...

    saab da malesef tanınmadığı için bizde aynı şekilde...

    aslında 2.0 lt ve üstü benzinli araçların hemen hemen hepsi satılmıyor kolay kolay
  • 2.0 lt üstü tüm araçlar ve D+ üstü araçlar marka fark etmeksizin büyük zarar ettirir.
  • aracına göre değişiyor 2000 cc olması genelde 2500 cc ve 3000 cc araçalar daha fazla zarar ediyor 75000 tl ye satılan honda crv 1 yıl sonra 2. elde 65000 tl ye satılıyor bence bu zarar değil eskime payıdır geçen sene 33000 tl ye almış olduğum 2003 model honda crv yebu sene internettten ilan vermiştim 36000 tl verdiler yinede satmadım
  • daha önce sormuştum tekrar sorayım



    peki değer kaybeden bir aracı 2. el olarak almak mantıklımıdır?
    Mesela adam 60 milyara almış 2005 model lagunayı ama şu anda 18-20 milyara satıyor bu araç alınır mı peki veya alınırsa zarar edilir mi?
    çünkü bir nevi ucuz alınıp ucuz satılmış olmuyor mu?

    buradan çıkracağımız sonuç bana göre zaten bu araçlar 2. veya 3. el olunca yeteri kadar değer kaybetmiş durumda o zaman 2. el araç alınacaksa direkt olarak bu çok değer kaybeden bir aracı aldığımızda ucuz
    olarak yani az paraya çok özel bir araç alıyoruz anladığım kadariyle...
  • Tutulmayanlar, tercih edilmeyenler, bütün markaların d ve üst sınıfları, motor hacmi büyük olanlar daha fazla değer kaybeder. Örneğin passat golften, mondeo focustan vs daha fazla değer kaybeder. Ek olarak daha pahalı olan araçlarda daha fazla değer kaybeder. Örneğin c sınıfı için söyliyim bmw 1 kasanın değer kaybı reno meganedan daha fazladır. Tabi bu durum ilk elden satılırken geçerli yoksa siz piyasadan 2. el bi araç alırsanız değer kaybınız pek olmaz. Sıfır bir alındığında uzun süre yada çok km yapılırsa iyidir.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.