Şimdi Ara

en uygun vites değiştirme devri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
8.380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bu grafiğe bakınca teorik olarak 5 .vites de 2200-2500 devir aralığında max tork yakalanabildiği için sürmek daha az yakar gibi görünüyor.Bu devirden sonra da araç hızlanmaya devam eder ancak beygir gücü artmış ama tork azaldığı için rüzgar veya diğer eksi direnç torklarına karşın average tüketim artar diyebilirim. En uygun hız 90km/h her araç için doğru değildir güç ve tork eğrilerine göre durum değişebilir.Az yakmak demek min beygir gücünde aracı direçlere karşın hız düşüşünü korumak demektir.bunu da torkun maximum olduu noktada sağlarız.Bazen bu biraz artı değişmektedir.Çünkü teoride grafik ile pratikteki güç tork grafikleri farklı çıkmaktadır.Hatta hatta tekerin ölçüsünü değiştirmek bile bunda etkili olabilir.(artı veya eksi)


    quote:

    Orjinalden alıntı: uruzgar

    genelde 2250-3250 aralığında kullanıyorum; sollamalarda ve dik rampalarda biraz daha devirli kullanıyorum. motorun tüm gücünü kullanabilmek için. 5 viteste 2250 ile gitmeye dikkat ediyorum en ekonomik olduğu devirde :)

    benim motorun tork - güç grafiği böyle sizde kendi aracınızınkine bakarak en uygun devir aralığını bulabilirsiniz.


     en uygun vites değiştirme devri


     en uygun vites değiştirme devri





    ben yorumunuzun bazı kısımlarına katılmıyorum..örneğin benzinli 1.6 vvt-i toyota motoru maksimum 150 nm lik torkunu 4800 d/dk da verir ki ekonomi adına motoru bu devirlerde kullanmak hüsrana yol açar..




  • otomobil uzmanı ve otomobil doktorunun ilginç maçı.
    HAdi bakalım bahisler kim haklı.... (sanırım akşam ki Şov Tv'nin Kikboks maçlarının etkisindeyim hala! )

    Şaka bir yana arada bir teknik konuları da öğrenmek iyi oluyor.
  • kimse herşeyi bilemez..eğer burada tartışıyorsak amaç doğruyu bulabilmek olmalıdır..olayı maç olarak görmemenizi tercih ederim.(engineeer97s yazacaklarım senin mesajınla hiç alakalı değil..üzerine alınmanı istemem..sadece iznin olursa senin mesajından alıntı yaparak forumda neden olduğumuzu bir kez daha belirtmek istiyorum..)sonuçta amacımız tartışarak orta yolu bulup forum kullanıcılarına yardımcı olmaktır..uzman da doktor da uzaydan gelmemiştir....bu tartışmalarda kazanan hep soruyu soran kullanıcı olmalıdır...o yüzden buradayız zaten..forumun amacı budur..
  • engineer arkadaşım senin bahsettiğin sorunun aynısı bendede oluyor...yani çok düşük hızlarda sadece 2.viteste araçta vuruntu meydana geliyor...benim aracımda 1.4 benzinli 206...normal hızda 2.viteste bi problemim yok ama mesela bi sokak arasında dönüşte yani iyice yavasladıgım zaman sadece 2.viteste biraz vuruntu oluyor ve sonra araç kendini topluyor...bu sorunumu peugeot bölümünde paylaştım ama çok sağlıklı cevaplar alamadım umarım burda arkadaşlar fikirlerini bizlerle paylaşacaktır...saygılar ve tşkler....
  • İSTANBUL TRAFİĞİNDE BENZİN SARFİYATI AÇISINDA 1. VİTESTE KALKIP HEMEN 2 YE ATMAK TASARRUF SAĞLIYOR.AMA BU DA MOTORU YORUYOR.İYİ AYARLAMAK LAZIM.3000 DEVİRİ KESİNLİKLE GEÇMEMEK LAZIM.PERFORMANSLI KULLANIM DEVRİ 5000-6000 DEVİRDE YADA ARACININ DURUMUNA GÖRE O ARALIKLARDA VİTES DEĞİŞİMİ UYGUNDUR.HER ARACIN KENDİNE GÖRE ZIPLAMA DEVRİ VARDIR.
  • ben 2200 de değiştiriyorum arabayıda 1800-2200 arası kullanıyorum sonuç olarak 5.5 lt/ 100 km
    araç astra classic 1.6 twinport
    zaten kullanma klavuzundada ekonomi için en yüksek vites ve en düşük devir diyo....
  • evet türbülans arkadaşa sonuna kadar katılıyorum.Burda amaç üzüm yemek ,bağcıyı dövmek değil!

    ben yukardaki araç dizel bir araç olduğu ekonomik vites değiştirme aralığı söylendiği için gerekli band aralığını verdim.Eğer vites değiştirmek uygun benzin sarfıyatı için ise ben her zaman kullandığım manuel hafızalı pedal medodunu öneririm.Yanlız bu method debriyaj balatasına biraz zarar verir baştan söyleyeyim.

    tasarrf edilmek isteniyorsa ilk yapılması gerekn şey pedala mümkün olduğunca hızı sürdürebilir kadar basmak ve basma seviyesini korumaktır.Bunu da kendimce yapmanın yolu olarak gaz pedalını mümkün olduğunca bırakmak olarak yapmaktayım.sadece bir üst veya bir alt vitese geçirirken Klasik olarak yapılan gazı bırakıp sonra vites değiştirilince basma olayında genellikle eski basma miktarından uzaklaşılmış olmaktadır.
    örnek vermem gerekir ise 5. viteste min gaz basarken gittiğim yolda araç yavaşlama eğilimine girmiş ise gazı bırakmadan debriyaja basmaktayım ve seri bir şekilde 4.vitese atıp deriyajı yine kontrollü biçimde bırakmaktayım.Böylece gaz pedalı basma seviyesi hep aynı kalabilmektedir.daha sonra araç yine hızlanmaya başlar ise 90 km/ h civarına geldiginde yine gazı bırakmadan aynı işlemleri tekrarlamaktayım.
    Bu uyguladığım methot bana min sarfıyat ve seyir rahatlığ ıvermektedir.İvmelenme çok çok az olmakta araç stabiletesini korumaktadır.Sadece yanınızda oturan insanlar vites değiştirme sırasında aniden yükselen motor sesi(debriyaj basıldığında) ve vites değiştirişleriniz karşısında size acayip acayip bakıp neler oluyor yüz ifadesini aldıklarını göreceksiniz.Problem değil demeniz yeterlidir.
    Tekrar ediyorum bu method ile debrijay balatanız motor ferini yapıldığındaki gibi bir aşınma belirtisi gösterebilir, buna baştan katlanmak gereklidir.




    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    kimse herşeyi bilemez..eğer burada tartışıyorsak amaç doğruyu bulabilmek olmalıdır..olayı maç olarak görmemenizi tercih ederim.(engineeer97s yazacaklarım senin mesajınla hiç alakalı değil..üzerine alınmanı istemem..sadece iznin olursa senin mesajından alıntı yaparak forumda neden olduğumuzu bir kez daha belirtmek istiyorum..)sonuçta amacımız tartışarak orta yolu bulup forum kullanıcılarına yardımcı olmaktır..uzman da doktor da uzaydan gelmemiştir....bu tartışmalarda kazanan hep soruyu soran kullanıcı olmalıdır...o yüzden buradayız zaten..forumun amacı budur..




  • Ekonomi için 3000 devir derim...Belki 2750 devir de olabilir.Yeter ki vites değişiminden sonra bir üst vites 2000 devirden toplasın.
  • Dieseller için düz yolda 2500 vites büyültme 1750 de vites küçültme devri derim. yokuş aşağı ve yukarı durmlarda ayrıca aracınızın boş ve dolu olduğu durumlarda 500 devir artırın veya eksiltin.
    (Tabi bu dediklerim yeni jenerasyon dieseller için geçerli).
    Vezir 'in bahsettiği olayı zaman zaman bende yapıyorum aynı gaz ile farklı viteslerde ne kadar gittiğini görüyorsunuz. (Hoş bunu sadece benim yaptığımı sanıyordum ama )
  • aslında forumun en tartışmalı konularından biri en düşük yakıt tüketimini yakalamak ve bunun kuralları kısmı .

    çünkü çok değişken parametreleri kendinde saklıyan bu konu başlığında aşagı yukarı herkezin dediklerinde doğruluk payı var.Ancak konuyu teoride en uygun yakıt hangi aralıkta ve şartlarda tüketilir dersek o zaman işler daha netleşmektedir.

    aslında tork ve beygir güçleri birbirinin parametreleridir, biribirlerine çevirebilinir.Soru max tork yakıt yönünden en avantajlı nokta mıdır denirse yanıtım biraz farklılaşacaktır.

    bir kere bu eğriler motorun verileridir.yani siz yük altında ve araç ağırlıkları gözeterek bir çıktı alırsanız bu eğriler değişecektir.Yük konusu çok önemlidir, yük dediğimiz şey tekere binen statik yük değil ,yolun ve sürtünmeden oluşan negatif torkun teker üstündeki etkisidir.bu göz ardı edilemeyecek tüketim değerleri oluşmasına neden olmaktadır.
    unutmayalımki bizler sabit hızda giden bir aracın min tüketim değerini aramaktayız.O zaman sizler aracınızı belirli bir hızla sabit hızla sürmekte iken , aracın bu hızı korumak için YÜK cinsinden negatif tork ve negatif ivme (birbirine çevrilebilinir) farkını kapatmak için pedala daha fazla yüklenerek yakıt karışımını değiştirmektesiniz.yani sadece aracınıza birkaç kişi almanız bile gaz pedalınızın hızınızı korumak için basmanız gerekn miktarını artıracaktır.Evet devriniz ve hızınız aynıdır ancak zengin karışım yaparak negatif torka karşı bir miktar yakıt yakarak açığı kapatırsınız.

    şimdi ben tersine bir soru sorayım.Motor aynı olsa bile farklı ağırlıklardaki araçlar neden farklı ortalama tüketim değeri gösterirler.Aslında cevabı yukarıda verdim ama bu neden her aracın tükemi için max tok değerinden sapma olduğunu açıklamaktadır.

    sonuç olarak burada beygir gücünü ortalama tüketim değeri için neden baz almadığımzı açıklayayım.Bir aracın beygir gücü ve devir ilişkisi hızlanma için (ivmelenme) önem arz etmektedir.siz ne kadar az beydir gücüyle ne kadar hızlı gidebilirseniz o kadar az yakıt tüketirsiniz.bu durumda sorulan ''o zaman en düşük devir 1000 devirde (benzinli araç için) götürelim aracı bir sürü vites koyalım , tasarruf yaparız'' soru ile karşılaşabilirsiniz.teoride bu olay mantıklıdır.Ancak siz 1000 devir ile bir aracı hzılandırmak istediğinizde karşınıza çözmeniz gereken problemler çıkacaktır.
    --kaç kg ağırlıkta bir aracı hızlandıracaksınız
    --ne kadar sürede ,kaç km hıza çıkacaksınız
    --ne kadar eğimi tırmanmasınıistiyorsunuz.
    gibi uzayanteknik soruların daha ilkinde tökezleyecek ve belirli bir ağırlıktan daha fazla bir aracı 1000 devir (benzinli )ile hızlandıramayacağınızı teorik olarak bulursunuz.Ve hemen anlayacaksınzı ki ivmelenme için beygir gücü şarttır.Tork vites kutusu ile artırabilinir ancak belirli devirde belirli beygir gücünü baz alarak problemi çözmeye başlamalısınız.Kafadan atmasyon 100 devirde 100 beygir veren araç diye sayılarla başlarsanız ,gerçekte devasa bir motor tasarımını göz önüne aldığınızı göreceksiniz.Belki 10-15 litre atmosferik motor ile bu problemler çözülür ancak o zman da yakıt tüketimi 1600 cc motorun en yüksek devirdeki tüketimi ile aynı olur gibime geliyor.




  • 2750-3000 arası değiştiriyorum çok yaktğını görmedim bence en uygun o devirler olabilir
  • Yakıt tasarrufu ve motorun uzun ömürlü olması için aracınızı mümkün olan en yüksek viteste kullanmanız gerekir.
    Dolayısıyla en uygun devir vites büyüttükten sonra yeni viteste arabanın titremeden gideceği devirdir.
    2000-2500 devir civarı bunu sağlar. dizellerde 1800 civarı.

    Denerseniz görürsünüz en uygun deviri.

    Yokuş yukarı çıkıyorsanız bir miktar daha yüksek devirlere çıkmanız gerekir ki siz vitesi atana kadar devir
    aşırı düşüp araba toplayamadığı içintekar vitesi düşürmeniz gerekmesin.

    bu yazdıklarımın sonun kadar arkasındayım. aksini idda eden varsa atıyor demektir.
    Verdiğim devir rakamları yaklaşıktır. Deneyerek kendinzi bulabilirsiniz. Bazı otomobillerde uygun devir
    devir saatinde yeşil renkli olur.
    Kullanam kılavuzunda yazar ayrıca.

    Performans için yüksek devirlere çıkmanız gerekir. Özellikle benznli motorlarda. Devir arttıkça özellikle güç artar ve tork bir devre kadar artar
    sonra kısmen sabit kalır.
    Dizllerde devir arttıkca güç artar, tork ise bir devirden sonra belirgin derecede düşer (yüksek torkun alındığı devir aralığı çok dardır).
    Dizellerde bir devirden sonra (yüksek devirler genelde 4000 üzeri) güç de düşmeye başlar. Dolayısıyla dizel motorları çok yüksek devirlerde zorlamak bir işe yaramaz.

    Performans için yüksek güç gerekir. Yani yüksek devir (yukarıda anlalttıklarımın dışına çıkmadan tabii) gerekir.
    Tork nekadar yüksekse çekiş yüksek olur bu durumda motor kolay devir alır, kısa sürede yüksek güç üreteceğinis devirlere çıkma
    imkanınız olur.

    http://www.grandepunto.com.tr adresinde benzinli ve dizel motorları için güç - tork- devir eğrileri verilmiş oradan bakabilirsniz.
    rakamlar değişse de tüm markalarda benzer durum vardır.

    Yüksek devir Yüksek yakıt tüketimi demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 17 Temmuz 2007; 21:27:35 >




  • benzinli araç kullanırken 3000 devir civarı vites değiştiriyorum(yük ve yokuş etkiler)
    dizel araçta hızlanırken 2500 civarı değiştiriyorum
    iki yakıt türüne ve de aracın kitapçığına göre değişiyor
    bence kitapçığa da bakmak lazım
    çünkü bu tür teknik bilgileri kesinlikle doğru olarak vermek zorundalar
    ve bunu da bizzat motorun mühendisi vermiştir
    saygılar
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.