Şimdi Ara

en uygun vites değiştirme devri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
8.380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam
    bir ay önce leon stylance aldım ( 1.6 102 hp ). benzin sarfiyatı açısından yada performans açısından en uygun vites değiştirme devirleri nelerdir? arabanın teknik tablolarında yazıyor ama o veriler optimum koşullarda hazırlanıyor. istanbul' da kullananlar sanırım daha sağlıklı cevap verebilirler



  • maksimum tork civarı değiştirmelisin. yaklaşık 3000 devir veya biraz geçerken değiştirirsen yeterli olacaktır benzin iyi yanacak motor arabanı rahatlıkla ivmelendirebilecektir...
  • ufak bir düzeltme yapayım..maksimum ekonomi için herhangi bir viteste 3000 d/dk yı geçmeden önce vites değiştirmek gerekir..performanslı bir sürüş için ise bahsettiğiniz motorda 5000-6000 d/dk arası vites değiştirmeniz gerekir ki bu durum benzin sarfiyatını %40 a varan oranlarda arttırabilir..o yüzden hem performanslı hemde ekonomik bir sürüş tarzı yoktur
  • ekonomi için 2000-2500 arası en uygunu, performans için ise red-line.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    ekonomi için 2000-2500 arası en uygunu, performans için ise red-line.


    Motor torku belli devirden sonra düşeceği için motorun en yüksek tork ürettiği devirde vites değişimi=performans illa red line olması gerekmez. bu bilgiye de teknik verilerden tork değerine baktığınızda o deviri söyleyecektir.
  • Bu söyledikleriniz bütün vites geçişleri için mi? Yoksa 2'den itibaren mi? Çünkü 1'den 2'ye geçmek için genelde 3000 devire çıkmak arabada vuruntu yapabiliyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: engineer97s

    Bu söyledikleriniz bütün vites geçişleri için mi? Yoksa 2'den itibaren mi? Çünkü 1'den 2'ye geçmek için genelde 3000 devire çıkmak arabada vuruntu yapabiliyor.


    eğer ilk viteste herhangi bir devirde araç vuruntu yapıyorsa motorda veya yakıtta bir problem var demektir..normalde aracın 1.viteste olsa bile devir kesiciye kadar sorunsuz devirlenmesi gerekir..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: engineer97s

    Bu söyledikleriniz bütün vites geçişleri için mi? Yoksa 2'den itibaren mi? Çünkü 1'den 2'ye geçmek için genelde 3000 devire çıkmak arabada vuruntu yapabiliyor.


    eğer ilk viteste herhangi bir devirde araç vuruntu yapıyorsa motorda veya yakıtta bir problem var demektir..normalde aracın 1.viteste olsa bile devir kesiciye kadar sorunsuz devirlenmesi gerekir..

    Aslında yanlış izah ettim galiba; vuruntu derken düşük devirdeki gibi bir vuruntu değil bu daha ziyade arabanın aniden hızlanması nedeni ile sarsılması gibi birşey. Düşük devirde 1'den ikiye geçince sarsıntı olmuyor.

    Bir de size şunu sormak isterim: Bugün sanayiye gittim yağ değşimi için. Arabımın hızı o ortamda 20'lere ve hatta daha altına düştü. Bu arada vites ikideydi. İşte o anda sizin bahsettiğiniz vuruntuyu fazlasıyla yaşadım. Acaba bunun sebebi düşük hız ve devirde ikinci viteste olması mı yoksa başka birşey mi var? Açıkçası ilkj defa arabamdan bu kadar rahatsız oldum.




  • normal şartlar altında benzinli araçlarda motor rölanti devirinden 100 devir gibi yüksek bir durumda iken ikinci vites tolere edilebilir..yani tekerlekler döndüğü anda ikinci vitese atabilirsiniz..bir sorun olmaması gerekir..ama eğer aracınız 1-2 vites kullanımlarında silkeleme yapıyorsa(ki bu vuruntudan biraz farklıdır..anladığım kadarıyla da sizdeki problemde vuruntudan ziyade silkeleme) problem büyük ihtimalle yakıt sevkiyat veya ateşleme sistemi ile ilgili bir durum..
  • ekonomik devirde değiştirdiğin sürece hem yakıt tasarrufu yaparsın hemde motor ömrünü uzatırsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    normal şartlar altında benzinli araçlarda motor rölanti devirinden 100 devir gibi yüksek bir durumda iken ikinci vites tolere edilebilir..yani tekerlekler döndüğü anda ikinci vitese atabilirsiniz..bir sorun olmaması gerekir..ama eğer aracınız 1-2 vites kullanımlarında silkeleme yapıyorsa(ki bu vuruntudan biraz farklıdır..anladığım kadarıyla da sizdeki problemde vuruntudan ziyade silkeleme) problem büyük ihtimalle yakıt sevkiyat veya ateşleme sistemi ile ilgili bir durum..


    Yüksek devirlerde bir sorun olmuyor. Mesela 2. viteste iken bizim sitede 30-40 arası hız yaptığımda sorun yok. Bugün ilk defa düşük devir ve hızda sanki bir anormallik varmış gibi geldi. İnşallah sıcakların etkisi ile bana öyle gelmiştir. yarın site içinde düşük devir ve hızda tekrar kontrol edeceğim bakalım sonuç ne olacak.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: engineer97s


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    normal şartlar altında benzinli araçlarda motor rölanti devirinden 100 devir gibi yüksek bir durumda iken ikinci vites tolere edilebilir..yani tekerlekler döndüğü anda ikinci vitese atabilirsiniz..bir sorun olmaması gerekir..ama eğer aracınız 1-2 vites kullanımlarında silkeleme yapıyorsa(ki bu vuruntudan biraz farklıdır..anladığım kadarıyla da sizdeki problemde vuruntudan ziyade silkeleme) problem büyük ihtimalle yakıt sevkiyat veya ateşleme sistemi ile ilgili bir durum..


    Yüksek devirlerde bir sorun olmuyor. Mesela 2. viteste iken bizim sitede 30-40 arası hız yaptığımda sorun yok. Bugün ilk defa düşük devir ve hızda sanki bir anormallik varmış gibi geldi. İnşallah sıcakların etkisi ile bana öyle gelmiştir. yarın site içinde düşük devir ve hızda tekrar kontrol edeceğim bakalım sonuç ne olacak.


    siz yine bahsettiğiniz testleri yapın..sonucu yazarsınız..imzanıza şimdi dikkat ettim de opel araç kullandığınıza göre aracınız kaç km de bilmiyorum ama bu bahsettiğiniz problem klasik egr valf arızasından da kaynaklanabilir..opel motorlarının klasik sorunu ile karşı karşıya olabilirsiniz..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: engineer97s


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    normal şartlar altında benzinli araçlarda motor rölanti devirinden 100 devir gibi yüksek bir durumda iken ikinci vites tolere edilebilir..yani tekerlekler döndüğü anda ikinci vitese atabilirsiniz..bir sorun olmaması gerekir..ama eğer aracınız 1-2 vites kullanımlarında silkeleme yapıyorsa(ki bu vuruntudan biraz farklıdır..anladığım kadarıyla da sizdeki problemde vuruntudan ziyade silkeleme) problem büyük ihtimalle yakıt sevkiyat veya ateşleme sistemi ile ilgili bir durum..


    Yüksek devirlerde bir sorun olmuyor. Mesela 2. viteste iken bizim sitede 30-40 arası hız yaptığımda sorun yok. Bugün ilk defa düşük devir ve hızda sanki bir anormallik varmış gibi geldi. İnşallah sıcakların etkisi ile bana öyle gelmiştir. yarın site içinde düşük devir ve hızda tekrar kontrol edeceğim bakalım sonuç ne olacak.


    siz yine bahsettiğiniz testleri yapın..sonucu yazarsınız..imzanıza şimdi dikkat ettim de opel araç kullandığınıza göre aracınız kaç km de bilmiyorum ama bu bahsettiğiniz problem klasik egr valf arızasından da kaynaklanabilir..opel motorlarının klasik sorunu ile karşı karşıya olabilirsiniz..


    sanırım ben de EGR VALF mağdurlarından biriyim.
    Bilseydim durumu bugün sanayiye gittiğimde iptal ettirirdim.
    Çevreden başka hiçbir işe yaramıyorsa(zaten dünyamızda çevre diye birşey de kalmamış nasıl osla) kapatalım gitsin.




  • türbülans sanırım arkadşaın problemi genelde LPG li araçlarda görülen çok yavaş iken 2. viteste birden gaza basınca olan silkelenme..
  • genelde 2250-3250 aralığında kullanıyorum; sollamalarda ve dik rampalarda biraz daha devirli kullanıyorum. motorun tüm gücünü kullanabilmek için. 5 viteste 2250 ile gitmeye dikkat ediyorum en ekonomik olduğu devirde :)

    benim motorun tork - güç grafiği böyle sizde kendi aracınızınkine bakarak en uygun devir aralığını bulabilirsiniz.


     en uygun vites değiştirme devri


     en uygun vites değiştirme devri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uruzgar -- 5 Temmuz 2007; 13:55:33 >




  • oncelikle hayırlı olsun:)

    ben 3000 civarı degişiyorum.yakıtı da 10lt altında gormedim şehiriçinde.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: darkxwing


    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    ekonomi için 2000-2500 arası en uygunu, performans için ise red-line.


    Motor torku belli devirden sonra düşeceği için motorun en yüksek tork ürettiği devirde vites değişimi=performans illa red line olması gerekmez. bu bilgiye de teknik verilerden tork değerine baktığınızda o deviri söyleyecektir.


    beni kullandığım araç maksimum 7300 devir çevirebiliyor, ama maksimum torkunu 2800 devirde veriyor, bence bu konuda biaz daha düşünseniz iyi edersiniz.

    motorların güç eğrileri devir kesiciye gelmeden biraz önce düşme eğilimi gösterir, dolayısı ile red line başlangıcı performans açısından en doğru devirdir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orjinalden alıntı: darkxwing


    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    ekonomi için 2000-2500 arası en uygunu, performans için ise red-line.


    Motor torku belli devirden sonra düşeceği için motorun en yüksek tork ürettiği devirde vites değişimi=performans illa red line olması gerekmez. bu bilgiye de teknik verilerden tork değerine baktığınızda o deviri söyleyecektir.


    beni kullandığım araç maksimum 7300 devir çevirebiliyor, ama maksimum torkunu 2800 devirde veriyor, bence bu konuda biaz daha düşünseniz iyi edersiniz.

    motorların güç eğrileri devir kesiciye gelmeden biraz önce düşme eğilimi gösterir, dolayısı ile red line başlangıcı performans açısından en doğru devirdir.



    Arkadaşım , sanırım yanlış düşünüyorsun. Aracınız ne olursa olsun, performans için bu devirlerde kullanmak gerekmez ki... Sizin "red line başlangıcı" dediğiniz bölge, motorun EMNİYETLİ OLARAK çevirdiği en yüksek devirdir.
    Bu kırmızı bölgeden sonrası krank için zararlıdır, bu devirlerde performans arıyorsanız, o motorun ömre fazla uzun olmaz, benden söylemesi...




  • Benzinli araçlarda 3000e gelmeden atmak en iyisi, ancak yokuşlarda bu devirden biraz daha yukarıda gitmekte fayda var. Çünkü devir tutmayınca daha çok yakmaya başlıyor.
  • bu grafiğe bakınca teorik olarak 5 .vites de 2200-2500 devir aralığında max tork yakalanabildiği için sürmek daha az yakar gibi görünüyor.Bu devirden sonra da araç hızlanmaya devam eder ancak beygir gücü artmış ama tork azaldığı için rüzgar veya diğer eksi direnç torklarına karşın average tüketim artar diyebilirim. En uygun hız 90km/h her araç için doğru değildir güç ve tork eğrilerine göre durum değişebilir.Az yakmak demek min beygir gücünde aracı direçlere karşın hız düşüşünü korumak demektir.bunu da torkun maximum olduu noktada sağlarız.Bazen bu biraz artı değişmektedir.Çünkü teoride grafik ile pratikteki güç tork grafikleri farklı çıkmaktadır.Hatta hatta tekerin ölçüsünü değiştirmek bile bunda etkili olabilir.(artı veya eksi)


    quote:

    Orjinalden alıntı: uruzgar

    genelde 2250-3250 aralığında kullanıyorum; sollamalarda ve dik rampalarda biraz daha devirli kullanıyorum. motorun tüm gücünü kullanabilmek için. 5 viteste 2250 ile gitmeye dikkat ediyorum en ekonomik olduğu devirde :)

    benim motorun tork - güç grafiği böyle sizde kendi aracınızınkine bakarak en uygun devir aralığını bulabilirsiniz.


     en uygun vites değiştirme devri


     en uygun vites değiştirme devri




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Temmuz 2007; 19:22:53 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.