Şimdi Ara

erzurum van transit karayolu ibreti alemlik (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
2.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atp-tr


    quote:

    Orjinalden alıntı: kumanda

    İlerde yollar daha iyi olacaktır.


    ileri
    ne zaman


    25-30 sene içerisinde çabucak...
  • eski arabalarımdan birini sırf bu yolda 5-6 kez hızlı kullanmak zorunda kaldığım içiin sattım
    bmwyide bu yolda kullanmamak adına sattım
    bu yolda 5 kez git hızlı bir şekilde
    o arabadan daha randuman alınacağını sanmıyorum
  • allahım mantığa bak toprağın üzerine öylece asfalt döküyorlar. böyle yol mu yapılır? sonrada birileri hava atıyor 15.000 km yol yaptık diye. utanmasalar dağlara keçi yolu açıp alın size otoyol diyecekler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vasago -- 17 Mayıs 2007; 20:21:46 >
  • Kestane yoluna benzemiş
  • pardon bu arada denzel e teşekkurler resimleri görünür bir şekilde topiğe eklediğiniçin
  • bahaneleri hazırdır zaten hava şartları

    tabi 2 cm asfalt çekince öyle olur

    akp kagıt bastırmıştı 2 yılda 6,000 km duble yol yapmış

    zaten yapılması gereken şey bu övünç kaynagına bak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doru123 -- 17 Mayıs 2007; 22:21:17 >
  • O yoldakiler çukur değil adeta kuyu
  • güncel
  • http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=210672


    Bakan'dan 'yollar kalitesiz' itirafı

    Aşırı yükleme ve yetersiz asfalt kalınlığının yolların çabuk bozulmasına neden olduğu belirtiliyor.

    Asfalt yolları eleştiren Bayındırlık Bakanı Özak, 'Sathi kaplamanın ömrü iki yıl. Yavaş yavaş beton asfalta geçiyoruz' dedi

    21/01/2007

    ANKARA - Bayındırlık ve İskân Bakanı Faruk Nafiz Özak, duble yolların kalitesi konusundaki eleştirileri değerlendirirken, bu yollar konusunda bir tercihin söz konusu olduğunu söyledi. Tercih olarak 'Türkiye yalnız beton asfalt yapacak' denilip yılda 300-400 kilometre yol yapılabileceğini ya da sathi kaplama olarak yılda 1500-2 bin kilometre yol yapıp, iki yılda bir tekrar sathi kaplamanın yenilenebileceğine işaret eden Bakan, "Biz sathi kaplamayı seçtik. Ömrü uzun değil ama yavaş yavaş beton asfalta geçiyoruz" dedi.
    Özak, beton asfalt konusunda şunları söyledi: "Şimdi siz, 'Türkiye beton asfalt yapacak, başka bir şey yapmayacak' diyebilirsiniz. Yılda 300-400 kilometre yol yaparsınız. Bu bir tercih. Veya sathi kaplama olarak yılda 1500-2 bin km yol yaparsınız, iki yılda bir tekrar sathi kaplamayı yenilersiniz. Ondan sonra dersiniz ki; ileride Türkiye bu faiz belasından kurtulursa, faiz dışı fazla sorununu aşarsa, hepsini beton asfalt yapar. Biz, bunu tercih ettik. Sayın Başbakan dedi ki; evvela yol güzergahlarını açalım, çok uzun türde yol yapalım. Bu yol, sathi kaplamadır. Bunun ömrü uzun değildir. Biz bunu biliyoruz ama yavaş yavaş beton asfalta geçiyoruz. Sayın Başbakan da 15 bin kilometre beton asfalt yolu, Karayolları'nın 2012 hedefi olarak verdi."


    Asfalt neden bozuluyor?
    Türkiye'de şu anda 8 bin 652 kilometre beton asfaltlı yol bulunduğunu, bunu süreç içinde artıracaklarını ifade eden Özak, "Bunu hemen şu anda yapmamız zor. Niyetimiz de yok bu konuda. Niye? Sathi kaplama yapıyoruz, yolları açıyoruz, 'Kazalar olmasın, kafa kafaya çarpışmalar olmasın' diyoruz. Gerçekten olmuyor" diye konuştu. Özak, sathi kaplama yollardaki bozulma gerekçelerine ilişkin de şunları söyledi: "Üst temel asfalt malzemelerin kalınlığı, beton asfaltta 20-25 santim. Bunda (asfalt) çok az. Ayrıca, aşırı yükleme var. Türkiye bunu yeni yeni çözmeye başlıyor."




  • quote:

    Orjinalden alıntı: atp-tr

    eski arabalarımdan birini sırf bu yolda 5-6 kez hızlı kullanmak zorunda kaldığım içiin sattım
    bmwyide bu yolda kullanmamak adına sattım
    bu yolda 5 kez git hızlı bir şekilde
    o arabadan daha randuman alınacağını sanmıyorum



    bu yollarda yüksek araba kullanmak şart .yolun durumu gerçekten içler acısı.ülkemizin bir tarafı 10 numaraykn neden diger tarafı 3 numara anlamıyorum.
  • Asfaltçılar ne diyor?

    Kaynak yetersizliği öne sürülerek yeni yapılacak bölünmüş yolların, hiçbir taşıma gücü olmayan, sadece yol yüzeyini kapatmaya yarayan, püskürtülen bitüm üzerine iki sıra serilen mıcırdan oluşan sathi kaplama ile kaplanacağını ifade eden Göçen, sathi kaplamanın asfalt beton anlamına gelmediğini vurguladı. Hükümetin asfalta öncelik vermesinin söz konusu olmadığını kaydeden Göçen, "Bölünmüş yol projesinde asfalt ön plana çıkarılmıyor. Tam tersine gelişkin sıcak karışım asfalt üretim plentleri ile serme ve sıkıştırma ekipmanlarına sahip asfalt müteahhitlerinin milyonlarca dolarlık makine parkları atıl duruma getiriliyor" dedi.
  • Beton yol pahalı alternatif

    Beton yol maliyetinin asfalt kaplamalı yol maliyetinin üstünde olduğunu savunan Göçen, beton yol yapımında bağlayıcı olarak kullanılan çimentonun yerli kaynaklardan temin edilebilir oluşunun bir avantaj olabileceğini belirterek, "Ancak çimento, yoldan önce bina, baraj, sanat yapısı, köprü gibi inşaatlarda alternatifi olmayan ve mutlaka kullanılması gerekli bir malzeme. Türkiye çimento sanayi öncelikle bu talebi karşılamak zorunda" dedi.

    ASMÜD olarak Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) verilerini baz alarak bir çalışma gerçekleştirdiklerini ifade eden Göçen, yapılması gerekli bölünmüş yol uzunluğunu 6 bin 200 kilometre olarak tespit ettiklerini söyledi. Göçen, KGM'ce hazırlanan raporlarda da halen 3 bin 672 km olan bölünmüş yol ağının 2010 yılına kadar 8 bin km'ye çıkarılmasının öngörüldüğüne dikkat çekti.




  • Asfalt yolların avantajları (*)

    - Hızlı ve kolay inşaat olanağı sağlıyor.

    - Daha ince tabakalar yeterli oluyor.

    - Fazla esneme ve dolayısıyla farklı oturma ve zorlamaları absorbe etme özelliğine sahip.

    - Sağlam bir üstyapı oluştururken az bakım gerektiriyor.

    - Aşamalı inşaata uygundur.

    - Yapım ve bakım maliyeti düşük.


    Beton yolların avantajları(*)

    - Yapısal ömrü uzun.

    - Uzun yıllar bakım ve onarım gerektirmeden kullanılabilir.

    - Taşıma gücü yüksek olan beton yolların işletim maliyeti düşük.

    - İlk yapı maliyeti alternatiflerinden farklı değildir.

    - Tümüyle yerli kaynaklarla yapılır.

    - Her mevsimde her hava koşullarında yapılabilir.

    - Doğal ve kentsel çevreye zarar vermezler.

    (*) Bu bilgiler dernekler tarafından hazırlanmıştır.




  • birde doktorlar doğuya gitmiyor deniyor ..

    düzeltme rica ediyorum doktorlar doğuya gidemiyor gitmiyor değil GİDEMİYOR

    resimdeki lastik değiştiren zannedersem plakadan dolayı zannedersem bir doktor
  • adamlar da kabul etmiş işte çok ama kalitesiz iiş yapmak istiyoruz demişler. tabi haklılar seçim zamanı 500km yol yaptık ama görseniz kaymak gibi 20 yıl dayanır demek mi yoksa 5000 km yol yaptık demek mi daha çok oy getirir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fletch


    quote:

    Orjinalden alıntı: atp-tr

    eski arabalarımdan birini sırf bu yolda 5-6 kez hızlı kullanmak zorunda kaldığım içiin sattım
    bmwyide bu yolda kullanmamak adına sattım
    bu yolda 5 kez git hızlı bir şekilde
    o arabadan daha randuman alınacağını sanmıyorum



    bu yollarda yüksek araba kullanmak şart .yolun durumu gerçekten içler acısı.ülkemizin bir tarafı 10 numaraykn neden diger tarafı 3 numara anlamıyorum.


    bu yollar yüzünden araba almıyorum olanıda sattım zaten ..

    arabanın ömründen çalıyor çünkü

    ankaradan arabayı aldım sessizlikten nerede ise bunalıma girecektim yolda

    bu yoldan 2 kez geçtim arabanın ne kapı ayarı kaldı ne ön konsoldan ses gelmeyen yeri kaldı ne de z rotları eğilmediği kaldı

    yagmurda çamur oluyor yağmazsa toz oluyor ..
    arabayı en fazla mahveden şeylerden birisi toz ..
    mobil1 in şu anda yayınlanan reklamında bile vurgulanıyor .
    freelanderın bile rotu eğilmişti bu yollarda ki normal binek aracı düşünemiyorum bile




  • Mıcır tartışması

    Trafik Güvenliği Vakfı Başkanı: Yolların çoğu ucuz olduğu için mıcırla yapıldı.

    Karayolları kazalarda % 90 kusurlu.

    Karayolları: Yollar dünya standartlarında



    Gazeteci-yazar İlhami Soysal, şarkıcı Ajlan Büyükburç ile Kerim Tekin, son olarak da SKY Türk ana haber spikeri Mehmet Tacettinoğlu gibi birçok tanınmış ismin de trafik kazası sonucu ölümünün ana nedeni olarak gösterilen mıcırın kullanılma nedeni, uzmanlara göre 'ucuz ve kolay yapılabilir' olması.

    'Ucuz olduğu için'
    Türkiye Trafik Güvenliği Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Bulgun, şu iddialarda bulunuyor:
    "Türkiye'de yaklaşık 60-70 bin kilometre yolumuz var. Bunun 3-4 bin kilometresi otoyol şeklinde yapıldı. Diğer bütün yollarımız ucuz olduğu için mıcırla yapıldı. Çok büyük fiyat farkı var, asfalt 5 misli daha pahalı. Mıcırı döküyorlar, arabaların ezmesine bırakıyorlar. Arabalar gidiyor, geliyor ve mıcır asfaltın içine gömülüyor. Fazlası yolun kenarına atılıyor ve onlar da kazaya sebep oluyor. Mıcır serildikten sonra silindirlense, o mıcırlar asfalta tam gömülse, fazla kalan mıcır da toplanıp götürülse bu kazalar olmaz."

    'Karayolları kabahatli'
    Karayolları'nın mıcır istatiği tutmadığını kaydeden Bulgun, "Karayolları, asfalt çalışmasını usulüne uygun yapmadığı için oluşan kazalarda yüzde 90 kabahatlidir. İstatistiği yapılmıyor ama mıcırdan nedeniyle senede yaklaşık 500-1000 aracın camı kırılıyor. Bu yüzden de kaza oluyor. Sürücü bu tür kazalarda sadece yüzde 10 kusurludur. Karayolları mıcırdan bahsetmez hiçbir zaman. Kazaların sebebini de yüzde 90 sürücüye yükler" diye konuşuyor.

    2 teknik var
    İstanbul Teknik Üniversitesi Ulaştırma Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Nadir Yayla ise şu bilgileri veriyor:
    "Asfalt kaplamalar, 2 ana gruba ayrılıyor. Birisi otoyol gibi daha önemli yollarda, daha çok şehir içinde uygulanan asfalt betonu, diğeri ise mıcırlı yol. Beton asfalt şöyle yapılıyor; çakıl, kum, taş tozu bir de siyah olan bağlayıcıyla (ki biz ona bitümlü bağlayıcı deriz) karıştırılıp ısıtılıyor ve bir hamur haline getiriliyor. Ardından da serilip sıkıştırılıyor. Bu beton asfalt yani 'sıcak asfalt'tır. Bu sıkıştırıldığı için mıcır tehlikesi yoktur."

    Yolların yüzde 80'i mıcır
    Yayla, mıcırlı yolu ve tehlikeyi ise şöyle açıklıyor: Mıcırlı yolda ise yol hazırlandıktan sonra halk arasında katran denilen siyah bağlayıcı yani bitümlü bağlayıcı, yol üzerine püskürtülüyor. Daha sonra mıcır denilen kırılmış çakıl üzerine seriliyor ve sıkıştırılıyor. Fakat bu sıkıştırma işi genelde trafik altında oluyor. Ancak ne kadar iyi yapılırsa yapılsın, eğer uygun makineleriyle yapılmazsa, bu çakıl taneleri yani mıcır serbest kalıyor, yani bağlayıcıdan kurtuluyor. Araç da hızlı girince tekerlerin altında mıcır kaynaşmamış olduğu için oynuyor ve aracın savrulmasına sebep oluyor."

    'Dünya standardı böyle'
    Karayolları Genel Müdürlüğü ise mıcır yüzünden meydana geldiği öne sürülen trafik kazalarına ilişkin yaptığı açıklamada, asfaltlama ve yolların fenni şartname kriterlerine uygun yapıldığını belirterek, mıcır kullanılan sathi kaplamanın dünya standartlarında gerçekleştirildiğini ifade etti. Karayolları, spiker Tacettinoğlu'nun kaza geçirip öldüğü yerde de mıcır cinsi gevşek malzeme bulunmadığını öne sürdü.

    'Sürücüye bilgi verilmeli'

    İleri Sürücülük Teknikleri Uzmanı Demir Bükey ise şöyle diyor:
    "Mıcıra odaklandık ama sürücüye yeterli bilgi ve beceri veremiyoruz. Mıcır yağmur gibi, kar gibi, yol yüzeyinin kayganlaşmasına neden olan unsurlardan bir tanesi. İlk yağan yağmur, kum, mıcır, çamur gibi tekerlekle yol yüzeyi arasına girip de tekerlekle birlikte hareket eden her yol şartı, en kaygan yol yüzeyini oluşturur. Bu gibi yol yüzeylerini önceden tanımlamak ve ona göre yavaşlamak lazım. Yani mıcırla kar arasında, karla yağmurlu yol yüzeyi arasında hiçbir fark yok. Çok daha ölümcül kazalar aynı süre içerisinde en iyi yol kesimlerimizde oluşuyor. Sürücüler dikkatli olsun."

    Mıcırda kayan vinç can aldı

    ERSİN ERCAN Bolu DHA
    Bolu Göynük'te, çekimlerine eylül ayında başlanacak 'Rüzgârlı Bahçe' adlı dizi filmin setinde çalışan vinç, mıcırlı yolda devrildi. Devrilen vincin altında kalan operatör Adem Türe yaşamını yitirdi.

    Soruşturma başlatıldı
    Olay, önceki gün akşam saatlerinde, TRT-1'de yayımlanacak dizi için Göynük ilçesine bağlı Çubuk Gölü kenarına kurulan sette meydana geldi. Metin Günay'ın yönetmenliğini yaptığı film için göl kenarında kurulan köye yaptırılan yeldeğirmenlerinden birisi bozulunca, Bilecik'in Bozüyük ilçesinden vinç istendi.
    Film setine gelen operatör Adem Türe yönetimindeki vinç, yeldeğirmenine ulaşmak için mıcır dökülen dik bir rampayı çıkarken kayarak devrildi. Vincin altında kalan operatör Türe, olay yerinde yaşamını yitirdi. Film setinde büyük üzüntüye neden olan kazayla ilgili soruşturmanın sürdürüldüğü bildirildi.

     erzurum van transit karayolu ibreti alemlik




  • güncel
  • RAHMETLİ ÖZALDA OLMASAYDI BU TÜRKİYEDEKİ YOLLARIN HALİ KİMBİLİR ŞU AN NASIL OLURDU
  • Ülkemize yakışmayan görüntüler gerçekden..

    Türkiye yol değil kaldırım yapar zaten yıllardan beri..
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.