Şimdi Ara

eski opeller daha mı sağlam? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
0
Favori
23.508
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • oyle deme arkadas... kopek dedigin sey o kadar da hafif olmayabilir. Kucukken hatirladigim bi olay vardi... Memlekete giderken o zamanlar Anadol arabamiz vardi ve baykus carpmisti.. indik merak ettik baykus canliydi koca koca gozleri ile bakiyordu. Anadol'un on izgarasi iceri gocmustu. Sonuc olarak hizli gidiyorsun, yavas giderken elbet zarar gelmez.

    Hatta bak aklima birsey daha geldi. 2 ay kadar once geri geri giden bir renault symbol benim 1996 toyota'ya sofor kapisindan carpti. belki cok hizli sayilmazdi ama sonuc olarak tek bir cizik bile olmadi. Bunlar da oluyo yani. Zaten kaporta dedigin incecik bi sac. Onemli olan iskelet yapisi, esas saglam olmasi gereken iskelet. Arabanin disi sadece aerodinamik icin yeterli sekilde yapiliyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurtheboy


    KÖPEK ÇARPMALARINDA ARABAYA BİŞEY OLMUYOR. ZATEN KÖPEĞİN FİZİKSEL EBATI GEREĞİ, TAMPONA DENK GELİYOR, YANİ ARABANIN EN ÇARPILASI BÖLGESİ.
    KÖPEK ÇARPMASINDA BLE HASAR ALIYORSA Bİ ARABA, YUH OLSUN DERİM..






  • cunsav dostum,
    kaportadan dem vurmuşsun, bi de ön ızgaradan... ben ise demişim ki köpek ebatı gereği tampona denk geliyor. ama fara kafası gelir, far kırılır o ayrı.
    ÖZET: köpek çarpmaları araba sağlamlığı için ölçü değil, bence...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mozel

    Ahhh, ahhh,

    5 kişilik aile, 2 tane çadır, bir sürü kapkacak vs ile bu araba ile Silivri'den başlar Adana'dan çıkardık yazları, en az 2 ay sürer tatil-yolculuk...

    Motoruna GM motoru derdi babam, ısındıkça daha iyi çekermiş...

    O sebeple Opel benim gözümde hep OPEL'dir. Şimdikinden de memnunuz.

    Record dışında Manta, Calibra ve Vectra GT bence çıkardığı efsanelerdi. Bir GT'yi izmir'de 1-2 dakika geç kaldığım için kaçırmıştım, hala grisi aklımdan gitmez... Klasik vectra, astra, corsa veya Tigra gibi konseptlerden aynısını bulmak mümkün değil.

     eski opeller daha mı sağlam?

     eski opeller daha mı sağlam?





    Arkadaslar bu kasa arabalar en cok hangi sehirlerde var bilen varmi?hurda olsada olur,yani plakasiz. simdiden tesekkür ederim yardimlarinizi bekliyorum...




  • kardes sen iyiki kopeğe falan carpmısın. ama kopekten kopeğe fark var. bir fino ile kangal arasında dağlar kadar fark var. dimi yaniii
  • Kopekler cok basbelasi olabiliyor... Bir de benim bir turlu anlamadigim birsey var.. Aslinda alakasiz bi konu ama soylemezsem catlarim.
    Kediler bazen cok gerizekali olabiliyor. Gunes henuz batmamisken ve farlar da yanik olmasina ragmen yolun sagindan bi kedi cikiyo arabanin onune atliyor yaw. Mutlaka basiniza gelmistir. cok tuhaf..

    Ayrica kopeklerin genelde tampon hizasina geldigi dogru tabi.. Ama carptigin bir obje bir top gibi firlamayabiliyor. Icabinda bazi uzuvlari salinim yaparak arabanin cesitli yerlerine carpabiliyor. Kopek ornegi de boyle birsey... sen gogusune carparsin ama salinim yapan kafasi farlara carpar... :)

    Aslinda ben bircok yeni otomobilin birbirine yakin derecede iskelet yapisi oldugunu dusunuyorum. Yani saglamsa hepsi saglam degilse hepsi degil ( bilindik kendini kanitlamis markalar yani )

    Mesela Opel Vectra mi saglam Dogan mi saglam muhabbeti yapilmaz bence :) Bir Dogan ile ciddi kaza yapip da saglam cikan kac kisi var acaba?sanki araba sadece kaportadan olusuyor. Hic iskelet yapmamislar gibi :)


    quote:

    Orjinalden alıntı: cebelli

    kardes sen iyiki kopeğe falan carpmısın. ama kopekten kopeğe fark var. bir fino ile kangal arasında dağlar kadar fark var. dimi yaniii




  • eskisini yenisini bilmem opel kaliteli araba yapar ne derler almanlar mercedes bmw yi satmak opeli vw i binmek için yaparlar
  • Eski Opeller yenilerden daha sağlam, Yeni opeller de diğer yenilerden daha sağlam
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ferhaterdem

    Vectra nın a kasasını hiç bir arabayla değişmem , cok yakıyor ayrı konu .



    Bence de hem en sağlamı o hem de tipi de çok güzel di fazla yakabilir artık teknolojisi eskidi ama çok güzel
  • aslında doğru şeyler söylemişsiniz ama karıştırmışsınız biraz. mesela kaza yaptım ama bize birşey olmadı demişsiniz, doğru, ama konuyu açan arkadaş güvenlik değil de malzeme sağlamlğını kastetmiş gibi geldi bana zira ben de aynı şeyi düşünüyorum, eski opeller bence de taş gibi, 93 vectra var kuzende, geçen sene ilk debriyaj balatasını değiştirdi, 14 sene falan kullanmış yani, hatta yetkili birileri senin araba sağlam kuşağın son ürünlerinden gibi birşeyler demiş. hala sağlam araba yapıyor olabilir opel ama bence parçalar için aynı şeyi söyleyebilir miyiz bilmiyorum. opel değil, audi mercedes bmw gibi markaları tamammen olmasa bile çok markanın aynı mantıkla hareket ettiğini düşünüyorum. 5 senede araba değiiştirileceğini hesap edip ona göre malzeme üretiyorlar. araba satışını geçtik, servisten para kazanıyoruz diyor bayiler.
  • Bence eski kasalar daha sağlam
  • eskıler daha saglam 2000 corsa gls sarı
  • Eskiler daha Sağlam en azından o kadar fazla elektronik aksama sahip olmadıkları için o kdar fazla arıza vermiyorlarr....


    Bende 93 Model 1,8 gl var 15 yıldır biniyoruz daha arıza açtığını bilmem sadece fren yağ ve filtre bakımından başka birşey görmedim...Km gelince 220.000km gördü....

    Hala Taş gibi......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: privatum

    Eskiler daha Sağlam en azından o kadar fazla elektronik aksama sahip olmadıkları için o kdar fazla arıza vermiyorlarr....


    Bende 93 Model 1,8 gl var 15 yıldır biniyoruz daha arıza açtığını bilmem sadece fren yağ ve filtre bakımından başka birşey görmedim...Km gelince 220.000km gördü....

    Hala Taş gibi......

    15 yılda 220.000 km, hmm.Vay be bizim vectra ticari araç gibi kullanılmış bu durumda 8 yılda 360.000 km.
  • 98model astra g kasa aracım vardı sorun yaşamadım deyil egr ateşleme kiti vs vs ama sonuçta tamirleri olan şeyler. sağlamlık konusuna gelince baya büyük bir kaza yapmıştım ve opelin bir tank kadar sağlam olduğunu görmüştüm aracımda bilgi ekranı anahtarla dışardan camlar kilitlene biliyordu rüzgardan etkilenmiyordu vs vs araç gerçekten güven veriyordu güncel kasa astralarda bence bir okadar sağlamdır milletin anlattıklarının çoğu kulaktan dolma asılsız laflar alınır ve herzaman alınacak arabalardır opel ler diye düşünüyorum. daha sonra 2001model bora vardı oda baya sağlamdı çok iyi yol tutuş opelgibi ve daha kaliteli firenleri vardı kironik arızası olmayan bir araçtı 1.6 110hp idi 100bin km yol yaptım ve sattım arızaya hiç rast lamamıştım sadece rölantide titreme vardı boğaz kelebeği temizlendi o. şimdi 2006 model eski kasa honda cıvıc var 25bin km yaptım arıza yok ama arabanın kaportası daha güvensiz yoltutuşu 185/70/14 olan lastiklerle tambir fiyasko ama 205/50/16 ya geçince sorun ortadan kalkmıştı içhacım bakımından daha geniş tek eksiği saat yok bilgi ekranı yok sıcak soğuk ay yıl vs camlar dısardan kilitleme olayı vs vs yok e böyle oluncada arıza yapmiyor tabiiki olmayanşey arıza yapmaz tabiiki şimdi uzun lafın kısası segment c olunca bazı üstünlükler olabiliyor birinin fireni birinin yakıtı birinin sağlamlığı vs vs . servishepsinin aynısayılır. bu 3 arabanında normal kullanımlarda yani bakımları tam yapıldığında çok uzun yıllar beraberliğiniz olacaktır. focus megan corolla kullanmadım inaniyorumki onlarında aynı başarıları göstereceği bir kesin. sağlamlık konusunda c segmentinde en sağlamı opeldir diye düşünüyorum




  • 2000 Astra Coupe.En sorunsuz araç bence piyasadaki...Ondan öncede 1975 model Kadett'imiz vardı.Oda sorunsuzdu.

    Teşekkürler Opel.
  • Eskilerin daha sağlam gibi görünmesinin nedeni bence donanımlarının daha az yada hiç olmaması Bakın TOROS lara anadoluda çift sürmekte bile kullanııyolar maşallah.
  • eskiden firmalar araç satarak para kazanırlardı şimdi daha çok yedek parçadan da kazanıyorlar.... yoksa 200000km servise girmeyecek araba bile yaparlar ama amaç para kazanmak
  • Arkadaşlar oncelikle bu konuda, eski kasalar daha saglam diyenlerin yüzdesinin cok daha fazla olmasına şaşırıyorum.. siz sanırım teknoloji ve gözlemden bihabersiniz.. arada 3-5 kişi yeniler daha saglam demiş..evet katılıyorum..bunun nedeni gelişen teknolojidir.. orneklerinizi kazalara gore vermişsiniz bende size şöyle açıklayayım.. eski kasa ile tarlaya dereye ovaya uçmuşsunuz da yeni kasa olsa pert olur du yok bilmem ne olurdu ,hikaye bunlar .. teknoloji demiştim..bunun içinde ne var? daha fazla sac kalınlığımı? hayır..bunun içinde şasi ve ön kasa - motor düzeni var.. hiçbir marka modelin bir onceki kasası güncelinden daha güvenli olamaz..daha saglam demiyorum cunku burda onemli olan saglamlık değil DARBEYİ EMİŞ GÜCÜDÜR.. ENcap testleri hakkında en ufak bir bilginizin bile oldugunu sanmıyorum.. siz bu testlerin allah bilir arabanın nekadar yamulduguna gore yapıldıgını ve yıldızların verildigini düşünüyorsunuzdur.. bu testler , içinde bulunan mankenin vucudunun bolgelerine yedigi darbelere gore yapılır.. kafa kollar gogus karın baldır diz ve kavallara baglanan olcum aletlerini aracın şasisine tamponuna yerleştirmiyorlar arkadaşlar saglamlık diyorsunuz ben size bir soru sorayım.. karbonfiber mi saglam saç , bakır vb. mi ? benimle birlikte herkes bakır ve benzeri metal konusunda hemfikirdir.. neden? cunku egmeye bukmeye kalktıgınızda ,vurdugunuzda kırılmaz daha ağırdır.. karbonfiberi elinizde 2 parçaya kolaylıkla bolebilirsiniz.unufak edebilirsiniz..peki şuan mühendislik harikası olan F1 araçlarının burun kısmının neden karbonfiber ve lif karışımından yapıldıgını açıklayabilecek olan varmı? kazandırdıgı hafifligin yanısıra mükemmel bir sürücü güvenliğide getirmiştir..çünkü karbon fiber, üzerine binen yükü, fiziksel baskıdan, enerjiye çevirir böylece diğer metaller ve alaşımlar gibi burkulmalar meydana getirmez.burada amaç demin de bahsettigim gibi DARBEYİ EMİŞ GÜCÜDÜR.. insanı hayatta bırakacak tek unsurdur..!!! siz otomobil firmalarının tank gibi vurdumu taşı devircek araçlar yapamayacagını mı sanıyorsunuz..düşünün bi aracın kasasının kolay kolay yamulmayacak şekilde üretildigini..bu 2 aracın çarpışması sonucu arabalardaki hasar minimum seviyede olacak..şasisi oldugu gibi duruyor.peki sürücülerdeki hasarı düşünebiliyormusunuz?100le giderken birden duvara çarptıgınızı düşünün..iç organlarınız yerinden cıkar..kazalarda amac çarpışma esnasında çarpışmayı yumuşatmaktır..umarım ne anlatmak istedigimi anlamışsınızdır..ve eski kasaların saglamlıgı konusunda biraz fikir sahibi olmuşsunuzdur.olmayanlar icinse size sac sağlamlıgıyla meşur volvo ile reno modus un bi testini yollayacagım..lütfen dikkatle izleyin..teknoloji dedigim kalimenin ne işe yaradıgını anlarsınız


    bu arada saglamlıkdan kasıt , direksiyon gaz tepkimesi ve benzeri konulardan bahseden arkadaşlar olmuş..günümüz teknolojisi okadar geliştiki motor , direksiyon , gaz pedalı , farlar , aklınıza gelebilecek herşey elektronik devrelerle donatıldı.. bunun sagladıgı faydaları da eski modeller saglayamaz arkadaşlar.. avantajları say say bitmez.. hidrolik direksiyon oldu elektro servo direksiyon..yani elektrik motoru gerektiğinde çalışarak destek sağlar. hidrolik değildir bu sistem.. gaz pedalı nın da elektronik beyinli olması benzinde sarfiyatı düşürdü.. farlar yolun açısına gore yon değiştirmeye başladı . say say bitmez..ama bunun dezavantajı ne.. arızaları doğabilir.. baya masraf cıkartabilir.. artık eski araclar gibi sert kullanıma gelemz oldu..biraz naziklik gerekiyor ama sagladıgı konforu hiç bi eski teknoloji saglayamaz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuffurchin -- 14 Ocak 2008; 15:54:04 >




  • bu video da size biraz once bahsettigim tank kasaya sahip smart ın 120km/h ile duvara çarpma testi.. aracın on kısmı cok kısa oldugundan emme kuvveti oluşturamıyor ve iskeletide saglam yapıldıgından dolayı arabada yamulma büzüşme olmuyor..fizikten anlayan varsa ingilizcesi olmasada , aracın çarpma esnasında enerjisini veremedigi için sekip kaçacak delik aradıgını anlayabilecektir..





  • bende de 75 opel rekord 1900 vardı. arabayla Türkiyeyi dolaştım. ilk elden almıştım heyşeyiyle orjinal duruyodu.
    96 opel vectra cd le 260 km hıza ulaştık. hız göstergesinde yer olsaydı. biraz daha çıkacaktı.

    opel kaliteli araba yapıyor. eskiside yeniside kalite.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.