Şimdi Ara

ESP yi standart sunan en ucuz B sınıfı araç: Sirion 1,5 (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
0
Favori
9.709
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ANSYS analizini düzgün yapamamışlar onu üretirken belki de ondandır. sonuçta birebir aynı parçalar konmuyor ama ayrı ayrı hesaplamaları yapılırken bir hata yapılmış olabilir falan filan...
    ben olsam focusum olsa böle bi sorun alsam fordun yanına uğramam ki renault'da sorun yaşadım motorla ilgili aynı motoru kullanan nissana bile bakmaz oldum. bu hepsinde olacak demek mi değil ama. sorun yaşayınca bunu bütün modellerinde yaşayabilirim düşüncesi sarmıyor mu sizi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    ANSYS analizini düzgün yapamamışlar onu üretirken belki de ondandır. sonuçta birebir aynı parçalar konmuyor ama ayrı ayrı hesaplamaları yapılırken bir hata yapılmış olabilir falan filan...
    ben olsam focusum olsa böle bi sorun alsam fordun yanına uğramam ki renault'da sorun yaşadım motorla ilgili aynı motoru kullanan nissana bile bakmaz oldum. bu hepsinde olacak demek mi değil ama. sorun yaşayınca bunu bütün modellerinde yaşayabilirim düşüncesi sarmıyor mu sizi?



    demek istediğim bu;

    bir markanın B segmenti dayanıksız sa ben o markanın c segmentinede d segmentine de güvenmem.

    işte japonların ufaklarıda sorun yaşatmıyor büyükleride jipleride vb vb.

    japon sorunsuzluğu bu.
    ( elbet kul yapısıdır ama çok nadir hataya rastlanıyor özellikle motor-mekanik aksamda yok gibi bir şey)
    hayırlı günler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    Focus'larda aks kırılma sorunu vardır...Mondeo'larda ise hiç görülmemiştir...
    İkiside alman malı...Peki bunu neye bağlıyorsunuz ? Mondeo ile Focus'un ağırlıkları en fazla 200 kilodur ki onuda 4 tekere paylaştırınca arka akslara en fazla 50 kg yük biner...Ben hala mondeo'nun sınıf farkından dolayı Focus'un parçalarından daha kaliteli, sağlam, uzun ömürlü olduğunu düşünüyorum...


    Focus'larda aks kırma sorunu varsa bu tek şeyin göstergesidir: Bazı Focus'ların üretim hatalı olduğunun. Ne Ford gibi bir dev, ne de Daihatsu gibi 100 yıllık bir üretici giriş sınıf ya da düşük sınıf aracını bilerek dayanıksız yapmaz. Yapamaz. Eğer yaparsa o araçlar problemli olur. 1 Mondeo satılıyorsa, 10 Focus satılıyordur. Dolayısı ile 10 Focus sahibinin kötü tecrübeleri, 1 Mondeo sahibinin iyi tecrübesidnen önemlidir. Kısacası sınıf farkı aracın malzeme kalitesini ve işçilik kalitesini yansıtır. Dayanıklılığını değil. Diğer yandan otomotiv şirketleri bir takım özel üretim nadir serilerde çok dayanıklı parçalar kullanabilirler. Bunu konu harici tutup, genele uygun biçimde yazıyorum...




  • Okuduklarım açıkcası şaşırttı.

    Siriona güvenmem tarzı yazılar mesela.

    Daihatsu toyota ya bağlı bir firmadır.tıpkı lexus gibi.

    lexus abd de 12 yıl en güvenilir araç seçilmiştir.dünyanın en lüx japonudur ve güvenlik,sorunsuzlukla birlikte max konfor sağlayan en önemli markasıdır.

    Lexus>toyota>daihatsu..bu markalar ekonomik nedenlerle farklı kesimlere hitap etmekle birlikte aynı mühendislik özellikleri düşünülerek üretilirler.

    SORUNSUZLUK,GÜVENLİK..

    ancak hiçkimse bir japondan çok fazla konfor ve iç mekan kalitesi beklemez.japon arabalarının sorunsuzlukları karoser,motor ve yürür aksamla başlar ve biter.

    Mitsubishi colt iç kabine aldığı yol ve motor sesine rağmen gerek karoseri ile gerekse performansıyla ve sorunsuzluğuyla japon karekterini sergileyen bir ototmobildir..Ancak ülkemizde tutmadı.

    Neden mi ? açık konuşucam, arabadan anlayan çok insan yok ne yazık ki..sadece bir avuç.

    Mercedese 100 lerce bin YTL veririz..neden ? mercedes motoru.. be arkadaşım colt dizel tam bir mercedes yavrusu.hemde japon mantalitesiyle..hemde smart karoserine..komik değil mi ? komik çünkü bu durumda mercedes in ön konsolüne ve iç plastiğine vermiş oluyoruz parayı mercedes A yada smart alırken :)

    Peki neden tutmadı ? içeri ses alıyomuş..Bir japondan başka bir sorun duysam şaşardım zaten :)

    Örneğin suzuki ; çok düşük meblalara 4*4 keyfi ve sorunsuz bir otomobil sunuyor..hakettiği yerde mi şu an..hayırrr..

    Daihatsu sirion örneğin.

    Ucuza sorunsuzluk ve performans sunuyor..

    Trafikte sizin bile şaşıracağınız birçok markaya nal toplatıyor..bunu küçücük motoruyla yapabilecek kadar dinamik bir araç.

    Neymiş sirion un amortisörleri sert miş..

    Hem performans isteyeceksin hemde konfor..bunu ferrari bile sunmuyor kullanıcısına..

    Sirion küçük ve hafif bir otomobil.elbette viraj persormansında eksiklikler olucak.bunları eleştirmek zaten mantıksız çünkü otomobilin sınıfı gereği bu karakteristik eksikliğini bilmek gerekir.

    Otomobil dünyası tıpkı futbol dünyası gibi :)

    Her bölgenin kendine has bir karakteristiği var doğal olarak.

    Japonlar sorunsuzluklarıyla,almanlar konforlarıyla,italyanlar dizaynlarıyla ön plandadır.

    Fransızlar ne yazık ki ne tam konfor ne çok güzel dizayn nede performans sunamıyolar.ayrıca sorunsuz da değiller..

    Mesela bir ingiliz azaleti için alınır.astonmartin yada jaguar buna örnektir.

    Uzun lafın kısası bişeyleri yorumlarken otomobillerin A sını B sini C sini bilmek lazım..

    Kimse bana sen al bi corolla bende bi jetta alayım hadi safariye çıkalım diyemez mesela..jettası elinde kalır..AÇIK ve NET..

    96 model corolla şu an 480.000 km de..sadece yağı ve suyu değişerek ve hor kullanılarak yaptı bu km leri..şu an şantiyede can çekişiyo..tıpkı son 8 yılda can çekiştiği gibi..ama hala banamısın demiyo..

    Bunu yaparım diyen markaları sayın, göreceksiniz ki ya çok pahalılar(eski mercedesleri sayan olur diye belirteyim), yada çok gerideler bu konuda :)

    Azıcık tanıyın şu otomobilleri de ondan sonra eleştirin Allah aşkına..

    Saygılarımla..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: egeli1981

    Okuduklarım açıkcası şaşırttı.

    Siriona güvenmem tarzı yazılar mesela.

    Daihatsu toyota ya bağlı bir firmadır.tıpkı lexus gibi.

    lexus abd de 12 yıl en güvenilir araç seçilmiştir.dünyanın en lüx japonudur ve güvenlik,sorunsuzlukla birlikte max konfor sağlayan en önemli markasıdır.

    Lexus>toyota>daihatsu..bu markalar ekonomik nedenlerle farklı kesimlere hitap etmekle birlikte aynı mühendislik özellikleri düşünülerek üretilirler.

    SORUNSUZLUK,GÜVENLİK..

    ancak hiçkimse bir japondan çok fazla konfor ve iç mekan kalitesi beklemez.japon arabalarının sorunsuzlukları karoser,motor ve yürür aksamla başlar ve biter.

    Mitsubishi colt iç kabine aldığı yol ve motor sesine rağmen gerek karoseri ile gerekse performansıyla ve sorunsuzluğuyla japon karekterini sergileyen bir ototmobildir..Ancak ülkemizde tutmadı.

    Neden mi ? açık konuşucam, arabadan anlayan çok insan yok ne yazık ki..sadece bir avuç.

    Mercedese 100 lerce bin YTL veririz..neden ? mercedes motoru.. be arkadaşım colt dizel tam bir mercedes yavrusu.hemde japon mantalitesiyle..hemde smart karoserine..komik değil mi ? komik çünkü bu durumda mercedes in ön konsolüne ve iç plastiğine vermiş oluyoruz parayı mercedes A yada smart alırken :)

    Peki neden tutmadı ? içeri ses alıyomuş..Bir japondan başka bir sorun duysam şaşardım zaten :)

    Örneğin suzuki ; çok düşük meblalara 4*4 keyfi ve sorunsuz bir otomobil sunuyor..hakettiği yerde mi şu an..hayırrr..

    Daihatsu sirion örneğin.

    Ucuza sorunsuzluk ve performans sunuyor..

    Trafikte sizin bile şaşıracağınız birçok markaya nal toplatıyor..bunu küçücük motoruyla yapabilecek kadar dinamik bir araç.

    Neymiş sirion un amortisörleri sert miş..

    Hem performans isteyeceksin hemde konfor..bunu ferrari bile sunmuyor kullanıcısına..

    Sirion küçük ve hafif bir otomobil.elbette viraj persormansında eksiklikler olucak.bunları eleştirmek zaten mantıksız çünkü otomobilin sınıfı gereği bu karakteristik eksikliğini bilmek gerekir.

    Otomobil dünyası tıpkı futbol dünyası gibi :)

    Her bölgenin kendine has bir karakteristiği var doğal olarak.

    Japonlar sorunsuzluklarıyla,almanlar konforlarıyla,italyanlar dizaynlarıyla ön plandadır.

    Fransızlar ne yazık ki ne tam konfor ne çok güzel dizayn nede performans sunamıyolar.ayrıca sorunsuz da değiller..

    Mesela bir ingiliz azaleti için alınır.astonmartin yada jaguar buna örnektir.

    Uzun lafın kısası bişeyleri yorumlarken otomobillerin A sını B sini C sini bilmek lazım..

    Kimse bana sen al bi corolla bende bi jetta alayım hadi safariye çıkalım diyemez mesela..jettası elinde kalır..AÇIK ve NET..

    96 model corolla şu an 480.000 km de..sadece yağı ve suyu değişerek ve hor kullanılarak yaptı bu km leri..şu an şantiyede can çekişiyo..tıpkı son 8 yılda can çekiştiği gibi..ama hala banamısın demiyo..

    Bunu yaparım diyen markaları sayın, göreceksiniz ki ya çok pahalılar(eski mercedesleri sayan olur diye belirteyim), yada çok gerideler bu konuda :)

    Azıcık tanıyın şu otomobilleri de ondan sonra eleştirin Allah aşkına..

    Saygılarımla..


    güzel açıklmaşsın




  • @ egeli1981

    klavyene kuvvet ...
  • Arkadaşlar kasım ayı indirimiyle beraber (hatta indirimden önce de) Peugeot 107 en ucuz espli (csc olarak isimlendirilmiş, aynı şey olması lazım) araç oluyor, 23,225 YTL. Tabi Sirion daha tercih edilesi o ayrı
  • 107 biraz daha ufak kalıyor ama.
  • Başlıkta gerekli düzeltmeyi yaptım.. B sınıfı olarak araya notumu düştüm..!Gerçi sg83 ve Opeth sizlerin de belirttiğiniz gibi Sirion la bir yakınlıkları yok kesinlikle ama yine de kamuoyunu yanıltmamak adına faydalı oldu uyarınız..Teşekkürler...!
  • okadar güzel yazmışsın ki....
    tebrik ederim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: egeli1981

    Okuduklarım açıkcası şaşırttı.

    Siriona güvenmem tarzı yazılar mesela.

    Daihatsu toyota ya bağlı bir firmadır.tıpkı lexus gibi.

    lexus abd de 12 yıl en güvenilir araç seçilmiştir.dünyanın en lüx japonudur ve güvenlik,sorunsuzlukla birlikte max konfor sağlayan en önemli markasıdır.

    Lexus>toyota>daihatsu..bu markalar ekonomik nedenlerle farklı kesimlere hitap etmekle birlikte aynı mühendislik özellikleri düşünülerek üretilirler.

    SORUNSUZLUK,GÜVENLİK..

    ancak hiçkimse bir japondan çok fazla konfor ve iç mekan kalitesi beklemez.japon arabalarının sorunsuzlukları karoser,motor ve yürür aksamla başlar ve biter.

    Mitsubishi colt iç kabine aldığı yol ve motor sesine rağmen gerek karoseri ile gerekse performansıyla ve sorunsuzluğuyla japon karekterini sergileyen bir ototmobildir..Ancak ülkemizde tutmadı.

    Neden mi ? açık konuşucam, arabadan anlayan çok insan yok ne yazık ki..sadece bir avuç.

    Mercedese 100 lerce bin YTL veririz..neden ? mercedes motoru.. be arkadaşım colt dizel tam bir mercedes yavrusu.hemde japon mantalitesiyle..hemde smart karoserine..komik değil mi ? komik çünkü bu durumda mercedes in ön konsolüne ve iç plastiğine vermiş oluyoruz parayı mercedes A yada smart alırken :)

    Peki neden tutmadı ? içeri ses alıyomuş..Bir japondan başka bir sorun duysam şaşardım zaten :)

    Örneğin suzuki ; çok düşük meblalara 4*4 keyfi ve sorunsuz bir otomobil sunuyor..hakettiği yerde mi şu an..hayırrr..

    Daihatsu sirion örneğin.

    Ucuza sorunsuzluk ve performans sunuyor..

    Trafikte sizin bile şaşıracağınız birçok markaya nal toplatıyor..bunu küçücük motoruyla yapabilecek kadar dinamik bir araç.

    Neymiş sirion un amortisörleri sert miş..

    Hem performans isteyeceksin hemde konfor..bunu ferrari bile sunmuyor kullanıcısına..

    Sirion küçük ve hafif bir otomobil.elbette viraj persormansında eksiklikler olucak.bunları eleştirmek zaten mantıksız çünkü otomobilin sınıfı gereği bu karakteristik eksikliğini bilmek gerekir.

    Otomobil dünyası tıpkı futbol dünyası gibi :)

    Her bölgenin kendine has bir karakteristiği var doğal olarak.

    Japonlar sorunsuzluklarıyla,almanlar konforlarıyla,italyanlar dizaynlarıyla ön plandadır.

    Fransızlar ne yazık ki ne tam konfor ne çok güzel dizayn nede performans sunamıyolar.ayrıca sorunsuz da değiller..

    Mesela bir ingiliz azaleti için alınır.astonmartin yada jaguar buna örnektir.

    Uzun lafın kısası bişeyleri yorumlarken otomobillerin A sını B sini C sini bilmek lazım..

    Kimse bana sen al bi corolla bende bi jetta alayım hadi safariye çıkalım diyemez mesela..jettası elinde kalır..AÇIK ve NET..

    96 model corolla şu an 480.000 km de..sadece yağı ve suyu değişerek ve hor kullanılarak yaptı bu km leri..şu an şantiyede can çekişiyo..tıpkı son 8 yılda can çekiştiği gibi..ama hala banamısın demiyo..

    Bunu yaparım diyen markaları sayın, göreceksiniz ki ya çok pahalılar(eski mercedesleri sayan olur diye belirteyim), yada çok gerideler bu konuda :)

    Azıcık tanıyın şu otomobilleri de ondan sonra eleştirin Allah aşkına..

    Saygılarımla..





  • Özellik olarak cok iyi ,tasarımı gayet sık ,teknolojısı ve motoru toyota desteklı guzel bır arac.Ama gel gelelım 2.ele.Kıme satacagız bu arabayı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    bir otomobil sever olarak hiçbir markaya ön yargım yoktur.

    fakat ;
    merak ettigim ben bu aracı sırf esp için alsam tam esp çalışacagı yerde çalışmasa naparım




    fransız malı değil bu
    made in japan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: brujeria


    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    bir otomobil sever olarak hiçbir markaya ön yargım yoktur.

    fakat ;
    merak ettigim ben bu aracı sırf esp için alsam tam esp çalışacagı yerde çalışmasa naparım




    fransız malı değil bu
    made in japan


    Yaa zaten oldukça komik bir yaklaşım.. O zaman ben başka bir araba alsam;ani bir durumda frene asılsam ya tutmazsa naparım gibi birşey bu..!! Aracı tanımadan kalitesiz yaftasını yapıştırmak haksız ve yanlı bir yaklaşım olur!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TAVCI

    Özellik olarak cok iyi ,tasarımı gayet sık ,teknolojısı ve motoru toyota desteklı guzel bır arac.Ama gel gelelım 2.ele.Kıme satacagız bu arabayı?


    3yıllık bir Sirion kullanıcısıyım..Bugün satacak olsam alıcım hazır..Ama satıcı hazır değil! ;) :D Ayrıca Sirion 1,5 ler pek fazla piyasada yoklar tanınmadıkları için..1,3 lük versiyonları oldukça fazla ama.. Ben şimdiye kadar bir tek 1,5 Sporty ikinci el ilanına şahit oldum..O da 3-4 gün içinde kalktı siteden..Satılmıştır muhtemelen;ya da bir ikinci ihtimal sahibi satmaktan vazgeçmiştir!! Haksız da sayılmaz hani!
    Bir de tüm bunları bir kenara bırakırsak araba bence biraz da aşk işi!Hele de biz erkekler için!Bir an gelir,hiç bir şeyi düşünmeyiz;alırız anahtarı!!Önemli olan ben otoparkıma inip aracıma doğru ilerlerken adımları hızlılaştırma isteğine boğulmamdır!! Dilerim herkes bu şekilde sahip olur aracına!!




  • Bu araçların satılmama nedeni araç alan kişilerin kendi değil de başkalarının yargılarına göre araç almaları, daha açık deyişle toplumun kişiyi sahip olduğu araç ile yargılaması, başka bir anlatımla onaylanmama ya da dışlanma duygusu olabilir mi?

    Araçları öneren kişilerin araçlarını akıl ile seçtikleri gözüme çarptı da.
  • Türkiye'de araba alırken insanlar kendi aklından, güvenlik testlerinden, araştırmalardan, testlerden daha çok yandaki adamın söylediğini dinlemektedir. Bu durum bizi mee meee meeee diye birbirine soru işareti dolu gözlerle bakan koyunların sürüsüne çevirmektedir. Bu durumda da çok reklam yapan marka, doğal olarak daha çok satmaktadır. Esasında sadece otomobilde değil, her konuda böyleyiz. İnsanımız satın alacağı malı daha çok araştırsa, azıcık okumaya, öğrenmeye meyilli olsa sonuç bambaşka olur. Bu esasında tamamen eğitim seviyesi ile ilgili bir konu. Otomobil tercihini kahvedeki arkadaşın tavsiyesi ve TV'de görülen reklamlar arasından yapan insan, malesef pek çok iyi seçeneği gözden kaçırıyor.

    Ben de aynı şeyi hep yaşıyorum Daihatsu kullanıyorum dediğimde. O ne diyen var. Çin di mi diyen var. Hani Barış Manço reklamına çıktıydı, Kore arabası di mi diyen var. Teneke diyen var. Var oğlu var. Hangisinin gerçekte en ufacık fikri var? Hiçbirinin. İşin komik yanı bir marka sırf pazar payını artırmak için segmentindeki hiçbir araçta olmayan donanımları görülmemiş fiyatla pazara sunsa bile, yine de satamıyor ülkemizde. Çünkü araştıran yok, okuyan yok. Ama sorunca herkesin arabası en iyisi. Varsa daha iyisi, buyrun yazın. Hep beraber öğrenelim, bilgilenelim. Adını duydunuz mu bilmiyorum ama arabam Daihatsu YRV.

    2003 model B segmenti araçlar içinde aşağıdaki tüm özelliklere sahip ve fiyatı makul olan araba biliyor musunuz?
    1298 cc, 130 beygirlik motor (turbo şarjlı),
    tiptronic vites,
    sert süspansiyonlar,
    6 airbag,
    klima,
    abs+ebd,
    bir çok pasif güvenlik donanımı,
    sony müzik sistemi,
    mpv özelliklerinde koltuk ve bagaj donanımları,
    otomatik cam ve aynalar,
    cam tavan,
    sis farları, park sensörleri vs.vs.vs.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 15 Aralık 2008; 10:54:47 >




  • öncelikle biraz hortlatma oluo farkındayım ama herkesin okuması lazım bence bu konuyu..umut arkadaş bi önceki sayfasında demiş kimse okumuyor boşa çaba bizimki die ama örneğin ben okuyup bi çok fikrimi deiştirdim sayenizde hocam.yani boşa deil çaba tasshelhorf (yanlış yazdıysam kusura bakma) un yazılarını hayranlıkla okuyorum zaten çok doğru ve mantıklı bilgiler veriyor bize.örneğin mitsubishi colt u onun sayesinde sevdim,inceledim ve gerçekten sınıfının en iyilerinden birisi olduğunu gördüm.fatih arkadaşımızın da paylaşımları açıkçası çok güzel.hepsinin ortak yanı ise o kadar seviyesizce ve bilmeden yapılan yoruma rağmen japon severlerin üslübunu bozmaması..yazıyı başta da sölediğim gibi biraz hortlatmak amaçlı ve teşekkür amaçlı yazıoyorum herkes tekrar okuyabilsin diye.

    iyi günler herkese,saygılar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cnrg

    öncelikle biraz hortlatma oluo farkındayım ama herkesin okuması lazım bence bu konuyu..umut arkadaş bi önceki sayfasında demiş kimse okumuyor boşa çaba bizimki die ama örneğin ben okuyup bi çok fikrimi deiştirdim sayenizde hocam.yani boşa deil çaba tasshelhorf (yanlış yazdıysam kusura bakma) un yazılarını hayranlıkla okuyorum zaten çok doğru ve mantıklı bilgiler veriyor bize.örneğin mitsubishi colt u onun sayesinde sevdim,inceledim ve gerçekten sınıfının en iyilerinden birisi olduğunu gördüm.fatih arkadaşımızın da paylaşımları açıkçası çok güzel.hepsinin ortak yanı ise o kadar seviyesizce ve bilmeden yapılan yoruma rağmen japon severlerin üslübunu bozmaması..yazıyı başta da sölediğim gibi biraz hortlatmak amaçlı ve teşekkür amaçlı yazıoyorum herkes tekrar okuyabilsin diye.

    iyi günler herkese,saygılar



    yok kusura bakmıyorum bazen siteye giriş yaparken bende yanlış yazıyorum:)

    yardımcı olabildiysek ne mutlu

    hayırlı günler.




  • konunun hortaldığı iyi olmuş:) bende okudum bütün yazıları. ve cok faydalandım. bizde araba almayı düşünüyoruz. swift 4x4, colt, sirion hepside cok hos arabalar. zaten bu arabaları alıp kullanacak insanlar farklıdır. bugun alıyım, 3-5 yıl sonra kaça satarımı düşünmezler.
  • bu arabayla istanbula gideceğime yürüyerek giderim daha iyi.En azından ayaklarım bu arabadan daha iyi yol tutar
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.