Şimdi Ara

EURONCAP DAN 4 YILDIZ VE ALTI ALMIŞ 2007 MODEL ARAÇLAR (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
2.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ünal korkmaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    quote:

    Orjinalden alıntı: ünal korkmaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: nolamaz

    civic


    Sadece Civic mi? Hondaların tamamı nerdeyse.


    Legend hariç hepsi 4


    ömer hoşuna gidiyo herhalde civicin böyle olması

    edit:Yanlış anlaşılmaya yol açacak sözcük kullanımı


    Legend'i sayma. Ben daha Legend'i yolda bile görmedim. Arabanın adı var sadece. Legend'de istisna bi model

    legend i ben 2 sefer gördüm birisi autoshow 2006 nın otoparkıda diğerinde ise çiftkurtların 2.el bölümde neyse bu arada audi q7 nin 4 yıldız alması çok ilginç




  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orjinalden alıntı: koseaa

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    34 milyar olunca ne oluyo? ben de 40 milyarlık caddy kullanıyorum. bu aramızda statü farkına filan mı yol açar?


    lineanıyı küçümseme manasında. peki sen neden caddy kullanıyorsun paran çok olduğu içinmi yoksa sağlamlığına güvendiğin içinmi ?


    İşimiz gereği tercih ettik. Sınıfında en yakışıklısı ve en konforlusu o. En büyük rakibi olarak gösterilen doblo'yla da arasında yol tutuş ve fren mesafesi olarak çok fark var. Caddy'nin frenleri istediğin kadar ısıt, zorla ama her türlü yavaşlamasını bilir. Doblo'da böyle bir olay yok. Sağlamlık konusuna gelince, çarptıktan sonra onu düşüncek durumda olamayacağım için sağlamlığına pek takmadım. Önemli olan kazadan koruyacak olandır. Kaza halinde seni Allah korur, 10 tane hava yastığı değil..

    allah korur ama herzaman korumaz allah korur diye yola çıkılmaz herzaman korusaydı kimse trafik kazasından ölmezdi

    10 tane hava yastığına gelince öyle bir korurki ör:sedat bucak susurluk kazasında şu an hayattaysa 12 silindirli zırhlı mercedeste olduğu için değil hava yastığı ve emniyet kemeri sayesinde hayattadır




  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orjinalden alıntı: koseaa

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    34 milyar olunca ne oluyo? ben de 40 milyarlık caddy kullanıyorum. bu aramızda statü farkına filan mı yol açar?


    lineanıyı küçümseme manasında. peki sen neden caddy kullanıyorsun paran çok olduğu içinmi yoksa sağlamlığına güvendiğin içinmi ?


    İşimiz gereği tercih ettik. Sınıfında en yakışıklısı ve en konforlusu o. En büyük rakibi olarak gösterilen doblo'yla da arasında yol tutuş ve fren mesafesi olarak çok fark var. Caddy'nin frenleri istediğin kadar ısıt, zorla ama her türlü yavaşlamasını bilir. Doblo'da böyle bir olay yok. Sağlamlık konusuna gelince, çarptıktan sonra onu düşüncek durumda olamayacağım için sağlamlığına pek takmadım. Önemli olan kazadan koruyacak olandır. Kaza halinde seni Allah korur, 10 tane hava yastığı değil..


    boşuna uğraşıyorsun ben marka fanatiği değilim dobloyuda sana karşı savunacak değilim. burda otomobil üreticileri milyon dolarlar harcayıp sürücü yolcu ve yaya güvenliği için bir çok testler yapıyorlar ve teknolojiler geliştiriyorlar.Sen bunların hepsinin boşuna olduğunu savunuyorsun ama caddy nini frenlerini daha iyi olduğu seni ilgilendiriyor buda senin satın aldığın araçta güvenliğe önem verdiğini gösterir.Allah inancın var gördüğüm kadarıyla ama islam inancında şuda var "tevekkül" sen önce kendi güvenliğin için her türlü tedbiri alacaksın ondan sonra Allaha dua edeceksin bu olaya tevekkül denir. Halak dilindede buna "Eşeğini sağal mkazığa bağla ondan sonrada kaybolmaması için Allaha dua et denir" yani araçlar için üretilen güvenlikle ilgili teknolojilerin boşuna olduğunu savunmamalısın yada savunduğun bu teze dayalı olarak çok para harcamaan daha az güvenlik teknolojilerine sahip araç satın almalısın 40 000 ytl ye caddy değil




  • Yıldızlar tabii ki önemli.
    Çin araçları 1 yıldız alınca yerden yere niye vuruluyor o zaman?
    O kadar yatırım boşuna mı yapılıyor?
    EuroNcap dünyanın bu alandaki en önemli kuruluşudur ve biz şu an bu kadar güvenli araçlara binebiliyorsak bu kuruluş sayesindedir.
    Böyle bir rekabet ortamı oluşmasaydı şimdi hala tabut gibi otomobillere biniyor olurduk. Türkiye'de ve Avrupa'da her geçen yıl trafiğe milyonlarca araç çıkarken ölümlü kazalar azalıyor veya sabit. Nedeni de bu yıldızlar işte.
  • Bakın, aklımdakileri tam olarak yazmadığım için sizlerde böyle bir izlenim bırakmışım.

    Büyük araç her zaman için daha güvenlidir. Ben caddy'le gidip 5 yıldızlı puntoya vursam ben sağ çıkarım puntodaki haşat olur..

    Ben gidin güvenliksiz araç alın demiyorum. Elbette hava yastıkları, abs, esp vs olacak. Önce aracın kazadan kaçabilirliğine yani çevikliğine bakın. 0-100'ü rakiplerinden üstün olan araç yüklü-sıcak frenlemede rakiplerinden çabuk mu duruyor ona bakın. Ya da virajdaki stabilitesine bakın. Civic ya da Q7 gitti 4 yıldız aldı diye onlardan kaçmak saçmalık olur. Yoldaki tepkileri gayet başarılı olan araçlar 4 ya da 5 yıldız olsun farketmezler.

    Araç kazadan ne kadar çabuk kaçabiliyorsa o kadar güvenlidir bence..
  • Birde arkadaslar yukarda örnek olarak verdiğim bir çok araç çok pahalı araçlar eğer bu euroncap en gecerli güvenlik ölçütü ise neden o kadar para verince daha güvensiz bi araba alınsınki ?
  • Arkadaşım dikkatli bakarsan honda cr-v 2007 modeli değil bir önce kasa. ( Yada ben karıştırdım, yok yok o.)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koseaa

    Birde arkadaslar yukarda örnek olarak verdiğim bir çok araç çok pahalı araçlar eğer bu euroncap en gecerli güvenlik ölçütü ise neden o kadar para verince daha güvensiz bi araba alınsınki ?


    Prestij meselesi olarak görenler var bunu.
    Yani param var istediğim arabaya binerim. Gerisi beni bağlamaz düşüncesinde olanlar var.
  • daha önce yukarıdada yazdığım gibi kamu oyunda güven sağlamış bazı markalar bu güveni daha çok kara çevirmek için daha kalitesiz araçlarmı üretiyorlar?

    yoksa fiat 500 5 yıldız alıyorda 2006 Q7 neden alamıyor yoksa her sınıfın kendine göre değerlendirme kriterlerimi var ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koseaa -- 31 Ağustos 2007; 23:35:12 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Bakın, aklımdakileri tam olarak yazmadığım için sizlerde böyle bir izlenim bırakmışım.

    Büyük araç her zaman için daha güvenlidir. Ben caddy'le gidip 5 yıldızlı puntoya vursam ben sağ çıkarım puntodaki haşat olur..

    Ben gidin güvenliksiz araç alın demiyorum. Elbette hava yastıkları, abs, esp vs olacak. Önce aracın kazadan kaçabilirliğine yani çevikliğine bakın. 0-100'ü rakiplerinden üstün olan araç yüklü-sıcak frenlemede rakiplerinden çabuk mu duruyor ona bakın. Ya da virajdaki stabilitesine bakın. Civic ya da Q7 gitti 4 yıldız aldı diye onlardan kaçmak saçmalık olur. Yoldaki tepkileri gayet başarılı olan araçlar 4 ya da 5 yıldız olsun farketmezler.

    Araç kazadan ne kadar çabuk kaçabiliyorsa o kadar güvenlidir bence..


    Haklısın bunlar da meselenin başka bir boyutu.
    Ama büyük araç daha güvenlidir denemez.
    Aynı hızla sabit bir hedefe( duvar ,ağaç, direk, duran bir araç, kamyon) çarptığınızda sınıfı ne olursa olsun yıldızı çok olan daha iyi korur.
    Birbiri ile çarpışan araçlarda da ne olacağı tam belli olmaz. Tasarımla alakalı.




  • Sanırım her sınıfın kendine göre kriterleri var ama Ncap'ta ölçülere baktığımızda bütün kriteler aynı. Sürücü, yolcu ve yaya.
    Q7'nin de belki bir eksikliği var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koseaa

    daha önce yukarıdada yazdığım gibi kamu oyunda güven sağlamış bazı markalar bu güveni daha çok kara çevirmek için daha kalitesiz araçlarmı üretiyorlar?

    yoksa fiat 500 5 yıldız alıyorda 2006 Q7 neden alamıyor yoksa her sınıfın kendine göre değerlendirme kriterlerimi var ?


    Bütün sınıfların değerlendirme kriterleri aynı. Aynı hız aynı mankenler vs.
  • ama krtiter aynı olmalı çünkü bütün bu araçlar aynı trafik ortamını paylaşıyorlar aynı hızlarda gidebiliyorlar ortalama söyledim 150 km ye kadar hepsi çıkabilir sanırım dolayısıyla kriterler aynı olmalı birde bu araçları 64 km eyle değilde 120 km ile çarpsak olmazmı

  • Yıldız olsaydım ilk euroncap yıldızlarına kayardım..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: koseaa

    ama krtiter aynı olmalı çünkü bütün bu araçlar aynı trafik ortamını paylaşıyorlar aynı hızlarda gidebiliyorlar ortalama söyledim 150 km ye kadar hepsi çıkabilir sanırım dolayısıyla kriterler aynı olmalı birde bu araçları 64 km eyle değilde 120 km ile çarpsak olmazmı


    Bir de ağırlıklarına filan bak istersen? 1300kg ağırlığındaki kompakt sınıf bir araçla 2 tonluk Q7 aynı kriterde değerlendirilemez. Araç çarptığı zaman yolcuya çok fazla yük biner. Araç ağırlaştıkça bu yük artar vs vs.
  • bmw 5 seriside 4 yıldız ama taş gibi araba
  • bence yuksek hızlarda bütün arabalar aynı aşağıda birçok marka vede model aracın yuksek hızlarda ne hale geldiği görülüyor


    http://www.youtube.com/watch?v=-NKYzqOhbfQ
  • crash testi yapan meşhur diğer bir kurum da iihs. Bmw 5 serisi yandan çarpmalarda kötü not aldı. İngilizceniz varsa okuyun. Bu kurum jettaya yandan çarpışma testinde 5 yıldız vermişti bu arada.

    http://www.iihs.org/news/rss/pr081607.html

    Bu da jetta testi

    http://youtube.com/watch?v=QNosf1ZzHIE
  • Bırakın bu yıldız meselesini ve hiç güvenmeyin görüyoruz işte teslerde 5 yıldızlı arabalar 60 küsür hızla ön cama kadar otuyor ya 120 km hızla olsa ne olur harhalde arka cama kadar oturur. Zaten ölümlü kazaların %99' u 90 ve üzeri hızlarda oluyor e noldu yıldızlara o zaman. 50-60 km hızla ben doğanla da kaza yaptım Allah'a şükür sadece kafam morardı o da benim ihmalkarlığım yüzünden oldu yani emniyet kemerini bağlamayışımdan.

    Benim herkese bir tavsiyem var Arkadaşlar: BEŞ YILDIZLI BİR ARAÇ ALMADAN ÖNCE BEŞ YILDIZLI BİR SÜRÜCÜ ÜNVANI ALALIM. YANİ EMNİYET KEMERİNİ BAĞLAYAN,KURALLARA UYAN, KARŞISINDAKİ SÜRÜCÜNÜN YERİNE DE DÜŞÜNEN, HIZ KURALLARINA UYAN VE EN ÖNEMLİSİ İNSAN HAYATINA DEĞER VEREN BİR SÜRÜCÜ OLALIM. O ZAMAN İDDAA EDİYORUM BİNDİĞİNİZ HER ARABA HATTA BİSİKLET BİLE 5 YILDIZLI OLUR........


    EDİT : İYİ GECELER DİLERİM...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karaaagac -- 1 Eylül 2007; 0:04:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: niko_jr

    crash testi yapan meşhur diğer bir kurum da iihs. Bmw 5 serisi yandan çarpmalarda kötü not aldı. İngilizceniz varsa okuyun. Bu kurum jettaya yandan çarpışma testinde 5 yıldız vermişti bu arada.

    http://www.iihs.org/news/rss/pr081607.html

    Bu da jetta testi

    http://youtube.com/watch?v=QNosf1ZzHIE


    IIHS amerikada satılan marka ve modelelrimi test ediyor?




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.