Şimdi Ara

Exa.com - Index ve hdd garantileri hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.936
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • öncelikle bu mesaj, exa'ya teşekkür mesajıdır. ve aynı zamanda index bilgisayar garantisi altında olan ürünleri alanlar için bir uyarıdır.

    2007 yılında exa'dan aldığım seagate st3250410as model 250gb hdd 1. senesinde bozuldu. yedek sabit diskim olduğu için seagate'i kenara koydum ve yedeğiyle yoluma devam ettim. daha sonradan(yaklaşık 1 sene sonra) hdd'in 5 sene garantisi olduğu geldi aklıma; aradım exa'yı, "faturasıyla beraber bize gönderin." dediler. kargo ücretini de ödeyerek kendilerine gönderdim. (bu arada sanıyorum ki; exa'nın yurtiçi kargo ile anlaşması var. normalinden daha az para aldılar benden)
    servis süresinin 30 iş günü olduğu ama 1 hafta 10 gün içerisinde bilgi verileceği söylenmişti bana. 3 hafta boyunca ses çıkmayınca mail attım exa'ya, exa'da index'e haber vermiş. index'ten mail geldi, " teknik serviste, ilgileniliyor"... araya bayram da girdiği için yaklaşık 50. günde tekrar mail attım. hdd'in durumu nedir diye. o akşam exa'dan beni aradılar. "sabit diskiniz 3 sene garantili olduğu için yüzde 50 kapsamında garantiye giriyormuş. o yüzden değişim yapılamayacağını ama yüzde 50 iade ücreti ödeneceğini" söylediler. kendilerine hdd'in 5 sene garantisi olduğunu ve yüzde 50 iade'yi kabul etmeyeceğimi bildirdim. kendilerini arada bırakmamak için index'in numarasını aldım. ve durumu kendim izah edebileceğimi söyledim..
    index'teki hanım (kendisine ulaşmak bile yaklaşık yarım saat alıyor) "hdd 3 sene garantili" dedi. ben de, "seagate'in kendi sitesine seri no girerek bile kontrol etseniz 5 sene garantili olduğunu görebilirsiniz. kaldı ki 2007 senesinde satılan ürünlere 5 sene garanti veriyordunuz." dedim. "e sizde 5 senelik garanti belgesi var mı ki?" dediler. bulabileceğimi söyledim..
    garanti belgesini bulduktan sonra kendilerine mail atıp," garanti belgesini fax'layacağımı" bildirince "fax olmaz. orijinalini gönderin bize" dediler. bu şekilde 3-5 mail geldi gitti..
    garanti belgesini ve belki lazım olur diye fatura fotokopisini kendilerine gönderdim.. baktım yine ses çıkmıyor kendilerinden, tekrar mail atıp, "garanti belgesini inceleyebildiniz mi?" diye sordum. bana gelen cevap şu, " Ürün için, göndermiş olduğunuz firmaya para iadesi yapılmıştır ve işlem yapıldığı için ürünün kayıtı kapatılmıştır. Kaydı tamamlanmış bir ürüne ise tekrardan işlem yapılmaz."
    ben de kendilerine "benimle dalga geçip geçmediklerini sordum. ürünle ilgili işlem yapamayacaksanız neden garanti belgesinin orijinalini vs. istediniz" diye sordum. gelen cevapta, "5 senelik garanti belgem olduğunu aldığım bayiye de bildirmediğim için bayinize kısıtlı garanti kapsamı üzerinden iade yapılmıştır" denilmiş.
    bir daha kendilerine mesaj atmadım. sanayi bakanlığının sitesini açıp şikayette bulunacaktım. fakat ürünün alındığı yer soruluyordu. ben de exa'nın başının ağrımaması için şikayetimden vazgeçtim. sadece exa'ya da bir mail atıp kendi açımdan konuyu kapattım.
    "2 ay boyunca elimden gelen tüm iyi niyetleri göstermeme ve garanti belgesi+fatura ibraz etmeme rağmen işimin görülmediğini. daha ne yapmam gerektiğini de bilemediğimi" belirtip teşekkür ettim.. cevap gelmedi bana.. zaten cevap da beklemiyordum.

    ama bugün exa'dan bir paket geldi kargoyla(kargo ücreti de kendileri tarafından ödenmiş.)
    320gb'lık ve sıfır samsung hdd.
    exa kendi inisiyatifini kullanmış ve bana hdd göndermiş.. (yüzde 50 iade ücretinin üstünü tamamladıklarını düşünüyorum)
    teşekkür etmekten başka ne diyebilirim ki.
    index'in tüm kaypaklığına rağmen beni mağdur etmediler.
    bundan önce birçok kişiye adreslerini verdim. bundan sonra da güvenle vermeye devam edeceğim
    teşekkürler exa. allah'ından bul index!







  • İlgi göstermeye acizlermiş.

    Yeni HDD'niz hayırlı olsun.

    Ayrıca bu tür konuları çok yakından takip ediyorum(etmeliyiz). Zira hepimiz artık netten sipariş verip alış veriş yapabiliyoruz. Bu tür konular çok çok hassas konular. Ve sanalmarketim.com'da bu konuda çok titizdir. Zamanında ricalarımı kırmayan bir firma ve müşteri memnuniyeti ön planda. Her yerde paylaşmak gerek bu tür konuları..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KiLLeR©

    İlgi göstermeye acizlermiş.

    Yeni HDD'niz hayırlı olsun.

    Ayrıca bu tür konuları çok yakından takip ediyorum(etmeliyiz). Zira hepimiz artık netten sipariş verip alış veriş yapabiliyoruz. Bu tür konular çok çok hassas konular. Ve sanalmarketim.com'da bu konuda çok titizdir. Zamanında ricalarımı kırmayan bir firma ve müşteri memnuniyeti ön planda. Her yerde paylaşmak gerek bu tür konuları..


    teşekkür ederim.

    index'in ilk vukuatı değilmiş bu (o zamanki adıyla datagate)
    1.5 sene evvel açılan bir konu ve bana yapılan muamelenin aynısı..

    http://forum.donanimhaber.com/m_22110080/mpage_1/fromTicket_/key_//tm.htm#23460793
    linkteki mesajın kopyası..

    Selamlar ve geçmiş olsun diliyorum;
    Öncelikle seagate asus gibi firmalar ürünleri kalite kontrolunden geçse dahi yüzde 10 u kadarı sorunlu olabileceğini dağıtıcı firmalara bildiriyorlar.Ve atıyorum 100 adet ürün aldıysa dağıtıcı şirket firma 110 adet göndererek bozulma, arıza, sorun vs kullanıcıyı zaman kayına uğratmadan birebir değişim yaparak sorunu gidermeyi hedefliyorlar.
    Gerçektende olabilir sonuçta ilahi bir yapım değil bunlar insan yapımı makina yapımı tabi size denk gelmesi bir kötü bir talih diyelim.
    Geçenlerde bir olay yaşadım bunu bir konu açıp yazacaktım ama fırsatım olmadı sizin başlık aracılığı ile yazayım istedim.

    Şubat ayında 2 yıl önce aldığım disk sorun verdi.160 gb ide 7200.7 serisi bir hdd idi.
    Datagate e götürdüm ve garantisi bitmiş dedi.Bende seagatein sitesinden garanti kontrolu yaptım ve 2009 kasımına kadar garantisi olduğu gözüküyordu.Bunu ilettim datagate o zamana seagate götürün dediler pişkin ve alaycı şekilde ..
    Bende onların dediini yaptım ve seagate e posta yolladım ve 2 saat sonra cevap geldi lütfen rma hesabı açın şeklinde ve sorunu bize yazın diye...
    YAzdım sorunu durumu anlattım ertes gün mesaj lütfen ürünü İstanbuldaki..... Seagate adresine yollayın dediler kargo ücretini karşılayarak.
    Bana bu mesajı attılar ama dersler işler güçler yüzünden mayıs 7 de yolladım diski ve 8 inde mesaj attılar ürün elimize ulaştı diye.1 saat sonra bir e posta daha ' your order has been shipped'
    İlk önce inanamadım ve gönderdikleri ürünle benim gönderdiğim ürünü karşılaştırdım model numaraları farkı.Acaba garanti dışımı diye baktım ve değil bana yeni ürün göndermişler.İlginç olan aynı gün kargoya vermişler ve gözlerime inanmadım.4 iş günü bekledim ve ben evde yok iken dhl ile kargoyu göndermişler.Kargo Hollandadaki merkezlerinden geldi ve açtım baktım muazzam şekilde paketlenmiş ve 7200.10 serisi sessiz bir ide disk yollamışlar 72 mb gibi bir değer aldı hdd tune ile
    Bu yazışmalar ingilizce oldu sanırım Türkçe destek vermiyorlar.Bu durum seagate için eksi bir durum oldu kanımca ama allahtan ingilizce yazışabiliyorum.
    Tekrar teşekkür e postası gönderdim onlarda iyi dileklerini ilettiler..

    Tüm bu olanlardan sonra artık seagate den başka kullanmam gibi geliyor ve aracı dağıtıcı tontacı cı çı cu lar la iş muhattap olup zaman kaybetmeyi düşünmüyorum.Zaten ülkemiz bu konumdaysa bu cı cu çi çu gibi aracılar yüzünden bu halde....(yada önemli bir payları var diyelim)
    Buradan seagati eleştirenlerede sesleniyorum.Haklı olabilirsiniz ama böyle büyük firma müşterisini üzmektense para kaybetmeyi tercih eder sanırım.Sonuçta onlarda insan ilahi güçleri olmadığınıda düşünürsek hata bizler içindir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosfettt -- 5 Ocak 2010; 21:41:08 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.