Şimdi Ara

F-35'ler sonbaharda IŞİD hedeflerine saldırabilirler (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
1.567
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirHan

    Niye yav?! CL ve CD' yi negatif yönde etkileyeceği aşikar.

    cl-cdyi etkilemeyebilir eğer kanat profili aynı ama scale edilmişse etkilemez yani :d ama bütün uçak karakteristiği değişiyor çünkü direk wing loading gibi crucial parametreler değişiyor kanat çok ufaksa bildiğin uçan keklik oluyor misal sustained turn falan yapamıyor yeterince lift üretemediği için

    edit: notlarıma baktım da biraz, motordan yeterince thrustın ve dolaylı olarak powerın varsa topspeedin artıyor wing loading arttıjça ama landing speed artıyor ister istemez f104 buna bir örnek,low loadingli uçaklar yılan ya baya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Archspire -- 26 Temmuz 2016; 1:37:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    bizde hala f16 balonunu uçuruyoz. pardon tabutunu-takozunu. taş devrindeyiz hala millet 5g fighter'lara geçti. biz hala hiç bir yeteneği olmayan, takoz f16 ya talim. ne delta kanat, ne canard, ne değişken geometri, ne dikey iniş-kalkış, ne uçak gemisinden havalanabilme(uçak gemimiz yok zaten), düşük top speed, düşük servis yüksekliği, düşük gizlilik ve operasyon kabiliyeti, düşük top speed. düşük acceleration. düşük vertical accelaratioo(245m/s). eurofighter typhoon 400m/s dikey ivmelenme var. sözün özü f16 en berbat uçak, hava almağı yere yakın ve bildiğin yarım varil.

    Su an F-22 ve F-35 den baska operasyonel 5. nesil savas ucagi yok. Millet gecti derken neyin kafasini yasadin onu anlamadim. Ayrica savas ucagi oyle tirmanma hiziyla falan karsilatirilmaz, bugun Mig-29 330 m/s tirmanma hizina sahip, Su-30 230 m/s. Ancak hava ustunlugu, ates gucu ve manevra kabiliyeti olarak 1 adet su-30 neredeyse 4 adet Mig-29'a esdegerdir. Ayrica;

    1 adet Eurofighter T3, 130 milyon pound iken nispeten daha gelismis aviyoniklere sahip (AESA radar) F-16E Block 60 yarisi kadar birim fiyata sahiptir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eğer isteseler F-16'lar ile IŞİD'i yok edebilirler ama istemiyorlar.
  • transverse T kullanıcısına yanıt
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lotusx -- 1 Haziran 2021; 5:49:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rajeesh kullanıcısına yanıt
    F-16: 7,407 dolar
    F-4E: 5,657 dolar

    http://www.kokpit.aero/ucak-bomba-maliyeti

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asil Türk Kanı

    dh uçak profesörleri gelmiş f35 e kötü yatırım diyor.Pentagonu arayp söyledim hemen yarın iptal ediyolarmış f35 leri de hurdaya ayıracaklarmış


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Burada şundan da bahsetmek gerekir ki, F-35A'ların kullanılacağı operasyonlar, ünlü A-10 Warthog'ların kullanılacağı operasyonlardan çok daha maliyetli olacak zira bu yeni nesil uçakları bir saat havada tutmak yaklaşık 42 bin dolara mal oluyor. Ayrıca bunun yanında, yeni nesil uçaklar A-10'larla kıyaslandığında; herhangi bir zırha sahip değiller, daha az havada kalabiliyorlar ve daha az çeşit mühimmat ihtiva ediyorlar.


    Bu konuda tamamen haklı olmadığınızı düşünüyorum. Siz de biliyorsunuz ki F-35 ve A-10 birbirinden çok farklı iki uçak. F-35 Çok Rollü Savaş Uçağıdır. A-10 ise Yakın Hava Desteği/Saldırı Uçağıdır. Maliyet konusunda haklısınız buna bir şey diyemem. ''A-10'da Zırh var ama F-35'de yok'' kısmına gelelim. A-10 yaptığı görevden dolayı (Yakın Hava Desteği/Saldırı Uçağı) alçaktan uçmak zorunda. Alçaktan uçtuğu için gelebilecek uçak savar ateşine karşı ise Zırha ihtiyacı var. A-10'un Zırhından bahsetmek gerekirse Titanyum Zırh kullanılmış. Bu Zırh 23mm uçak savar mermisine hatta 57 mm mermilere karşı dayanıklı. A-10, Tek Motor, Tek Kuyruk, Tek Kanat ile uçabilecek şekilde tasarlanmış. Hidrolik Sistemlerden ise uçakta iki tane var bir tanesi hasar görürse diğeri çalışsın diye. Ön Cam ve Kanopi ise silah mermilerine karşı dayanıklı. F-35'in ise bu kadar Zırha ihtiyacı yok çünkü alçaktan uçmasına gerek yok. A-10 kadar zırhı olsa muhtemelen yerinden kalkamazdı. F-35'de Mühimmat Çeşitliği daha fazla. A-10, füze olarak sadece AIM-9 ve AGM-65 taşıyabiliyor. F-35 ise AIM-120, AIM-9X, AGM-88, AGM-158, SOM gibi Mühimmatları taşıyabiliyor.

    F-35'ler sonbaharda IŞİD hedeflerine saldırabilirler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 26 Temmuz 2016; 13:17:17 >




  • battlefield'de süreriz artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tall Man


    quote:

    Orijinalden alıntı: eric13

    F35 dunyanin en pahali fiyaskosu olarak tarihe gececektir muhtemelen

    98 milyon dolar. Devlet olsam kullandırmaya kıyamam.

    Düz hesap 9.8 milyar dolara 100 uçaklı bir filo oluşturulabiliyor. Büyük devletler için bu paralar hiçbir şey değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Krone -- 26 Temmuz 2016; 12:51:40 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Archspire kullanıcısına yanıt
    Mutlaka etkiler. Adı Joint Strike Fighter olan bir uçak için ilginç bulmuştum ilk gördüğümde kanatlarını. Motor gücünün arttığı aşikar zaten, iniş kalkış maliyetleri tam hatırlamıyorum ama f16' nın 2 katıydı sanırsam. Neyse uzatmayayım daha fazla. Yakışıklı ama masraflı bir uçak var kaşımızda en nihayetinde. Ayrıca test pilotlarının tamamen elektronik olan ekranlarla alakalı bir kaç şikayetinden bahsediliyordu bir ara. Uçuş sırasında öndeki ekranların bazen tamamen kapandığı, kilitlendiği vs gibi gayet can sıkıcı şeyler. Herhalde aşılmıştır zamanla... Göreceğiz
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.