Şimdi Ara

F1 aracı Maksimum Sürat (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
1
Favori
21.647
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 17 yıldır F1 izliyormuş ALLAH aşkına nerenle izliyorsun. Bu kadar yıl izleyip de bu kadar basit teknik yapıyı nasıl anlayamaz bir insan oğlu tekrar diyorum sen sadece izlemişsin biraz okuyan, araştıran insan böyle olmaz. Ben 91'den beri takip ediyorum trf1.net'de de yazıyorum arada nickim M1CHAEL vallahi kurulduğu günden beri turkiyef1.com ve trf1.net deyim senin kadar saçmalayan birini henüz görmedim. Böyle mantık yürütüp sonuç türeteni de görmedim. Bi halttan anlamıyorsun öğrenme de değil amaç sidik yarıştırıyorsun sadece. 300km/h hızı da 1 den fazla defa gördüm onu da söyleyeyim. Power/weight oranlamak, yok yürüyen tatlılığı, şanzıman uyumu bunların dışında teknik izahat içeren tek bir cümleni halen göremedim. Önceki konuda da video'yu pas ettik buyur bu araçta gördüklerini teknik olarak izah et dedik gıkın cıkmadı. Şöyle olsa da böyle olsa da bak bu olur dan öte birşey diyebildiğin yok. Arkadaş Bar Honda aracını nasıl daha farklı konfigüre edersin de sen 430 yaparsın gel bana izah et. Sahi o projenin ayrıntılarını bulup burada anlatabilecek background'un da yok senin ha onu da söyleyeyim. 280km/h hızları idrak edemeyen birinin 400'lerden bahsetmesi ne kadar komik dile kolay tabi ALLAH bilir 3.23 den öte bir araca binmişliği de yoktur hani. Laf olsun torba dolsun işte.
    Bu arada söyleyeyim günümüz Indycar araçları da geçmişin Can Am araçları da yarış performansın da (250+) düzlük hızlarında da top speed'de de daha yukardalar. F1 araçları gün geçtikçe yavaşlıyor tur sürelerinin nasıl düştüğünü anlayabilecek birikime zaten sahip değilsin.
    Vallahi bunları da sırf şu 17 yıl ifadesini görünce dayanamayıp yazdım ha şener olur da senin gibisi de olmaz hani ben bu kadar yıllık F1 takibatımda senin gibisini görmedim. İnsanlarla makara geçmeye çalışıyorsan yapma kimse arkasından bu kadar konuşturmamalı hakkında, gelir yüzüne de söylerler bir gün bozulur kalırsın.




  • Forumun seviyesini bir şekilde öğreniyoruz. Gereksiz yorum yapanlara bir tarafımla gülüyorum.

    Kişisel hakaret ve sözde dalga geçmeleri de kendilerine aynen iade ediyorum.

    Konuya dönersek;

    F1 araçları yüksek hızda kağıt gibi yırtılmaz. Bunca yıldır F1 izliyorum. Araçlar dünyanın en güvenli ve sağlam gövde yapısına sahip. Öyle olmasa 250-300km hızlarda oluşan kazalarda birçok sürücü hayatını kaybederdi.

    Ayrıca F1 araçları hızlanma (acceleration) üzerine kurulu. O sebeple vites oranları en kısa zamanda yüksek hıza ulaşmak üzere yapılmış.

    Üstelik bu araçların en büyük özelliği hızlandıkça yere yapışmalarını (downforce) sağlayan kanat ve gövde tasarımları.

    Zaten Monza pistinde 370km/s hıza ulaşmaları bunu gösteriyor. Buradan hareket edersek vites oranları ile oynandığında aracın uzun bir düzlükte 400+ hızları görmesi güç ağırlık oranını baz alırsak zaten çok rahat olacaktır.

    Ayrıca Veyron'un 430km hızını aynı oranda bir düzlükte zaten yürüyerek geçecektir. Veyron hem ağır, hem de güç olarak F1'den oransal anlamda zayıf. Bunları da düşünmek lazım.

    Veyron için harcanan geliştirme parasının zaten onlarca katı F1 dünyasında yıllardır harcanıyor. O sebeple mühendislikte son nokta Veyron değildir. F1 mühendisliğin tek zirvesidir.

    Şaka gibi yorumlar yazanlara acımaya başladım.




  • http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull_X2010

    Bu alet Polyphony ekibi tarafından GT5 için hazırlanmış ütopik bir alet.Bazı yetenekleri şuan gerçekte mümkün olmasa da (virajda 8g kuvvete dayanabilmesi gibi) teorik hesaplamaları gerçek matematik üzerine kurulu.Kağıt üzerinde, teknik hesaplamalarla simülasyona aktarılmış bir alet.

    Aerodinamik özellikleri şuan reelde görülemeyecek kadar iyi olmasına rağmen teorik hesaplamalarda ulaşabileceği en yüksek hız 500 km olarak hesaplanmış.

    1479 HP
    15.000 rpm
    545 kg
  • Yüksek hız arıyorsanız Montoyanın zamanında yarıştığı amerika kart serisine bakın.oval pistlerde ortalama hızları 350 km/h civarlarında,bu ortalamaya bakarak tur içinde zaman zaman 400+ hızlara çıktıklarını izledikçe görebilirsiniz.F1 de ortalama hız sıradan bir pistte 200 km/h civarıdır.araçların hızı da 320 km/h ile 50 km/h arasında değişir.
    F1-kart serisi-nascar ve bugattinin yaptığı son hız denemeleri tamamen farklı kulvarlardır.
    F1 araçları virajlı bir pisti en iyi yavaşlama ve en iyi hızlanma değerleriyle tamamlama ve bu potansiyeli yarışın geneline yayma üzerine tasarlanmış araçlardır.Dolayısıyla monza harici pistlerde son hız şu olmuş bu olmuş gibi telemetrelere bakılmaz.ara hızlanmalar önemlidir,bu sebeple son hız tartışmasını f1 araçları üzerinden yürütmek yersiz olacaktır.Gerçek değerleri ancak Adrian Newey gibi üst düzey mühendisler bilebilir.bizim burdan doğru orantılar kurarak yaptığımız hesaplamalar sadece ve sadece teoride kalır.zira aracın hızı 2 katına çıktığında ona etkiyen rüzgar kuvveti hızın karesine yakın bir oranda artar.bu sebeple 900 beygir araba 300 yapıyorsa 1800 beygir araba 600 yapar diyemeyiz vs vs...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull_X2010

    Bu alet Polyphony ekibi tarafından GT5 için hazırlanmış ütopik bir alet.Bazı yetenekleri şuan gerçekte mümkün olmasa da (virajda 8g kuvvete dayanabilmesi gibi) teorik hesaplamaları gerçek matematik üzerine kurulu.Kağıt üzerinde, teknik hesaplamalarla simülasyona aktarılmış bir alet.

    Aerodinamik özellikleri şuan reelde görülemeyecek kadar iyi olmasına rağmen teorik hesaplamalarda ulaşabileceği en yüksek hız 500 km olarak hesaplanmış.

    1479 HP
    15.000 rpm
    545 kg




    Bu tasarım çalışması Formula harici regulations ortamı için de şuan gerçekleştirilmesi mümkün görülmeyen bir çalışma. Şuan biri çıkıp da üretimini yapamaz, yapması da mantıklı değil zaten. Olsaydı acaba nasıl olurdu sorusu üzerine bir Newey çalışması. Sadece bir simülasyon modu o kadar. Bu aracın motorunu, tüm tasarımını gerçeğe dönüştürüp üretseniz dahi güvenlik bazlı testini gerçekleştiremezsiniz. Bunun gibi prototip olmuş üretim halini almış başka araçlar da var teorik veri, süratleri çok yukarda [Dodge Tomahawk gibi] ancak kağıt üstünde kalıyor bunlar. Güvenliği sağlayamazsınız kısaca.
    Hadi diyelim ki oldu velev ki biri üretmek istedi birim fiyatı 10 milyon $'ın üzerinde olurdu ki bunun ARGE maliyetini varın siz tahmin edin tabi F1 ortamı gibi organizasyonların arge maliyetleri biliniyorsa.

    ---------------------
    Formula 1 araçları sanıldığı gibi top speed için konfigüre edilemez, mantıklı da değil zaten ortada BAR Honda, BMW gibi çalışmalar var zaten bunlar daki teknik çalışma da belirli sınırlar dahilinde kalmak zorunda zaten görülebilen hızlar da belli. F1 araçları 300 üzeri hızlara dahi uygun bir tasarıma sahip değil tamamen downforce ve verimli hava akı alanı oluşturma bazlı bir aerodinamik anlayışa sahip. Burada atılıp tutulduğu gibi hızları geçiniz. Böyle şeyleri bu ağırlık güç oranlarında yakalamanız için dönüştürdüğünüz tasarım F1 aracından başka herşeye benzer. Geçin kanatları, sidebox, barge'lardan airbox, taban, difüzör'e kadar anlayışı değiştirmek gerekir. Bunlar gibi sebeplerle amiyane tabirle max speed görmek istenilebilecek bir tasarıma LMS, ALMS makineleri (Audi R10 vb), Nissan DeltaWing, Can Am, Indy Car hatta GT1 kategorisi bile daha yakındır. Veyron da bu anlayışı paylaşır zaten. Tuz çölü gibi rekor araçlarının çoğunluğu da belirli hacim kıstaslarında open whell değil kapalı şasi'dir araştırma ile görebileceğiniz üzere. Indy, cart'a motor yükleyin, hafifletin işiniz daha kolay yani. Bunları anlamak bu kadar zor olmasa gerekti...
    Formula 1 ile ilgili tasarım, ivmelenme, performans anlayışında kalan şeyleri hemen hemen herkes biliyor zaten. Ancak teknik birikimden uzak düz bakan bir bünye için şanzıman oranları ile ilintili sanılırdı ki öyle oldu. F1 şanzımanlarının da pek bilindiğini sanmıyorum. Öyle tahmin edildiği gibi sonsuz bir dişli çapı değiştirme olgusuna da sahip değiller. Şuan ki şanzıman tasarımı dahilin de uzatılabilecek ivme oranı ile max speed şansı belli ki son ve önceki dişli oranları veri tecrübesine ait olarak belirli. Monza'da bu oran kullanılıyor zaten ki Indianapolis vesair gibi eski uzun düzlüklere sahip pistlerin takvimde olmamasıyla tek konfigürasyon değişiklik noktası burası. [Bir izah ile aynı motor ve aynı üreticiden tedarikli gearbox sahibi takımların ulaştıkları Monza son süratleri dahi farklı olabiliyor ki bunun nedeni araç tasarımında kendi çizdikleri anlayış üzerine geliştirdikleri aerodi. zihniyet üzerine araç ve sektör önceliği verilen ayarları.] Kısaca zannedildiği şekliyle dişli oranlarını başkalaştırmak uzatmak için yeni bir şanzıman üreterek makineye dahil etmeleri gerekir ki bu da uygulanan F1 aracı prensiplerinden ayrışmaya, kuralların dışına çıkmış olmayı getirir zaten. Maksat F1 aracı ile hız görmektir hani. Farklı bir şanzıman ve yer etkisi kullanımı ile araç hazırlamak hızlanmanın düşmesini beraberinde getirir ki 1'er km'lik artışlarla izleyebileceğiniz hızlanma için hava limanlarında dahi düzlük bulamazsınız bunun için şuan kullanılan kara hız rekorları alanlarına gitmeniz gerekir ki F1 aracı buralara uygun bir tasarıma sahip değildir ve denenmişi de var. Zaten bilen bilir hızlanmanın tek dert olduğu dönemlerde 70-80'ler (düzlük hızları şuan ki makinelerin üzerinde)de dahi Cam Am ve Lemans gibi serilerde ulaşılan hızlara o günün Formula 1 araçları ulaşamıyordu! Bu kadar net.....

    Ağırlık güç oranından başka pek bildiği birşey olmayanlar ThrustSSC, Blue Bird, havadan Black Bird gibi makinelerin ağırlığını gördüğünde bir şaşırmaya uğruyorlar genellikle.

    Ayrıca yukarı da videosunu gördüğünüz dikey taklaya sebep olan şey kanatlar değil yer etkisi uygulamakta ki kontrol edilemeyen akım değişikliliği, verimsizlikdir. Araçlar bir an da zeminden kurtulup dikey taklalara geçebiliyorlardı Mercedes bu yüzden yıllarca GT1 serisini terketti misal.




  • ben ne dedim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tum downforce ureten elemanlarından arındırısa dahı bır f1 otomobılı 500km\h gıbı hızlara cıkması zor olur.zıra su an kullanılan sanzuman buna ızın vermez.
    yanılmıyorsam 2003 sezonu monza da montoya 371 km\h yapmıstı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 30 Kasım 2012; 13:30:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Bu araca kanat takılsa uçar mı ? Bu bilimsel bir sorudur lütfen sallama seklinde cevap verilmesin.

    Uçar.Nerden biliyorum

    Klasman farklı ama sonucta 2 side araba

    http://www.youtube.com/watch?v=DaF_K1R6PoI&feature

    bugattiyi uçurmamak için kanat ters işlevde kullanılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.


    birde f1 otomobili ile çıkılan en yüksek hız 372 km ile 2005 te montoya ile yapılmıştır bmw williams p 84 ile

    Dağılabilirsiniz. JPM çok özledik.
  • Bahsettigin sey maksimum suratse Duz bir yolda suanki hicbir F1 araci bugattiyle yarisamaz. Cunku o araclar duz yollar icin degil virajli pistler icin yapilir. Ayni araclari bir piste koy 10 tur yaristir bugatti iki tur yer ama duz bir yolda ayni mesafede bugatti fark atar. Maksimum hizlari ortada zaten neyin kafasindasin ben anlamadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Soruyu tersten soralım.

    Bugatti Veyron'un F1 aracındaki ton başına güce sahip olduğunu düşünün.

    1888kg
    2832 PS

    O zaman kaç yapar hesaplayın. İyi geceler.

    Sana kaç lazımdı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    uzun düzlüğü olan bir pistte 97 yılının şampiyonu jack villi.... 357 yapmıştı. bu süratin en yüksek sürat olduğunu biliyorum. hatalı olabilir. ancak o dediğin araç aynı pistte f1 aracını geçemez. geçebilseydi. onlarla yarışırlardı. daha düz bir yerde 400ü belki görür f1 araçları.

    Monza pistinde 370km hıza ulaşan araçlar var 2004-2005 yıllarında.

    4 eylül 2005

    montaya 372.6

    yarışı birinci başlayıp 1. bitirdi bilgilerinize




  • bir kaç setupla aerodinamiği en aza indirerek V10 hata V8 motorlu bir F1 aracı düz bir yolda çok rahat 400 ü görür. Bunu örnekleri geçmişte bolca mevcut.

    Haa ama mesele sadece TOP speed değil tabii.O dünyanın en hızlı denen Bugatti Veyron gelsin Spa eau rouge virajını F1 aracı gibi 300 le geçmeye çalışsın.Ya da Silverstonenun orta sektöründeki virajları nerdeyse hiç frene dokunmadan geçmeye çalışsın en az 300 takla atar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    kaç km ile gittiklerinin bilemem ama 320 KM süratle patinaj çeken f1 motoru var onu biliyorum
    1.5 BMW M12/13 TURBO

    F1 motorları tarihini en çılgın ürünlerinden biriydi.1000 beygirin üzerindeki M12, BMW nin teknik gurusu Paul Rosche tarafından geliştirilmiş ve temelde standart dört silindirli bir yol otomobilinin motor bloğu kullanılarak yapılmıştı.(en az iki yıl kullanılmış ve 100 bin km yapmış motorlar seçiliyordu.).Bu silindir başına 4 valfti.Tek KKK turbolu motor başlarda 9500 devirde 560 beygir güç üretiyordu ve 1983 te Piquet e şampiyonluk getirmişti.Motor biraz daha geliştikten sonra sıralama turları için üretilen özel modelin kısa bir süre için 1100 beygire kadar çıktığı söyleniyordu.Piquet in Brabham ı ya da Gerhard Berger in Benetton unun Monza nın ünlü start finiş düzlüğünde 340 km hızla giderken arkalarında bıraktıkları yanmamış hidrokarbon bulutu gözalıcı renk oyunları yaratarak izleyenleri büyülüyordu.”Monaco daki ünlü tepeye Massenet sol virajına doğru altıncı vitesle tırmanırken bile patinaj yaptığımı hissedebiliyordum” diyor Berger “Yaklaşık saatte 320 km ile üstelik”


    birde f1 otomobili ile çıkılan en yüksek hız 372 km ile 2005 te montoya ile yapılmıştır bmw williams p 84 ile

    320 de patinaj mı ?


    kanıtla gel kardeşim sen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: naqıo

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    kaç km ile gittiklerinin bilemem ama 320 KM süratle patinaj çeken f1 motoru var onu biliyorum
    1.5 BMW M12/13 TURBO

    F1 motorları tarihini en çılgın ürünlerinden biriydi.1000 beygirin üzerindeki M12, BMW nin teknik gurusu Paul Rosche tarafından geliştirilmiş ve temelde standart dört silindirli bir yol otomobilinin motor bloğu kullanılarak yapılmıştı.(en az iki yıl kullanılmış ve 100 bin km yapmış motorlar seçiliyordu.).Bu silindir başına 4 valfti.Tek KKK turbolu motor başlarda 9500 devirde 560 beygir güç üretiyordu ve 1983 te Piquet e şampiyonluk getirmişti.Motor biraz daha geliştikten sonra sıralama turları için üretilen özel modelin kısa bir süre için 1100 beygire kadar çıktığı söyleniyordu.Piquet in Brabham ı ya da Gerhard Berger in Benetton unun Monza nın ünlü start finiş düzlüğünde 340 km hızla giderken arkalarında bıraktıkları yanmamış hidrokarbon bulutu gözalıcı renk oyunları yaratarak izleyenleri büyülüyordu.”Monaco daki ünlü tepeye Massenet sol virajına doğru altıncı vitesle tırmanırken bile patinaj yaptığımı hissedebiliyordum” diyor Berger “Yaklaşık saatte 320 km ile üstelik”


    birde f1 otomobili ile çıkılan en yüksek hız 372 km ile 2005 te montoya ile yapılmıştır bmw williams p 84 ile

    320 de patinaj mı ?


    kanıtla gel kardeşim sen

    kardeşim?

    hayrola askerliği berabermi yaptık bu ne samimiyet

    yazıda görüdüğü gibi alıntı olduğu apacık f1 racing dergisi ağustos yada eylül 2002 sayısı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orijinalden alıntı: naqıo

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    kaç km ile gittiklerinin bilemem ama 320 KM süratle patinaj çeken f1 motoru var onu biliyorum
    1.5 BMW M12/13 TURBO

    F1 motorları tarihini en çılgın ürünlerinden biriydi.1000 beygirin üzerindeki M12, BMW nin teknik gurusu Paul Rosche tarafından geliştirilmiş ve temelde standart dört silindirli bir yol otomobilinin motor bloğu kullanılarak yapılmıştı.(en az iki yıl kullanılmış ve 100 bin km yapmış motorlar seçiliyordu.).Bu silindir başına 4 valfti.Tek KKK turbolu motor başlarda 9500 devirde 560 beygir güç üretiyordu ve 1983 te Piquet e şampiyonluk getirmişti.Motor biraz daha geliştikten sonra sıralama turları için üretilen özel modelin kısa bir süre için 1100 beygire kadar çıktığı söyleniyordu.Piquet in Brabham ı ya da Gerhard Berger in Benetton unun Monza nın ünlü start finiş düzlüğünde 340 km hızla giderken arkalarında bıraktıkları yanmamış hidrokarbon bulutu gözalıcı renk oyunları yaratarak izleyenleri büyülüyordu.”Monaco daki ünlü tepeye Massenet sol virajına doğru altıncı vitesle tırmanırken bile patinaj yaptığımı hissedebiliyordum” diyor Berger “Yaklaşık saatte 320 km ile üstelik”


    birde f1 otomobili ile çıkılan en yüksek hız 372 km ile 2005 te montoya ile yapılmıştır bmw williams p 84 ile

    320 de patinaj mı ?


    kanıtla gel kardeşim sen

    kardeşim?

    hayrola askerliği berabermi yaptık bu ne samimiyet

    yazıda görüdüğü gibi alıntı olduğu apacık f1 racing dergisi ağustos yada eylül 2002 sayısı

    f1 racing dergisinin bütün sayılarını ezbere bilmiyorum . ve göründüğü gibi apaçık bir şey yok ortada
    LÜTFEN KAYNAĞINI GÖSTERİR MİSİN DE İNANALIM MİLLETE YALAN YANLIŞ BİLGİ SAÇMA.


    bay çok bilmiş KARDEŞ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: naqıo

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orijinalden alıntı: naqıo

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    kaç km ile gittiklerinin bilemem ama 320 KM süratle patinaj çeken f1 motoru var onu biliyorum
    1.5 BMW M12/13 TURBO

    F1 motorları tarihini en çılgın ürünlerinden biriydi.1000 beygirin üzerindeki M12, BMW nin teknik gurusu Paul Rosche tarafından geliştirilmiş ve temelde standart dört silindirli bir yol otomobilinin motor bloğu kullanılarak yapılmıştı.(en az iki yıl kullanılmış ve 100 bin km yapmış motorlar seçiliyordu.).Bu silindir başına 4 valfti.Tek KKK turbolu motor başlarda 9500 devirde 560 beygir güç üretiyordu ve 1983 te Piquet e şampiyonluk getirmişti.Motor biraz daha geliştikten sonra sıralama turları için üretilen özel modelin kısa bir süre için 1100 beygire kadar çıktığı söyleniyordu.Piquet in Brabham ı ya da Gerhard Berger in Benetton unun Monza nın ünlü start finiş düzlüğünde 340 km hızla giderken arkalarında bıraktıkları yanmamış hidrokarbon bulutu gözalıcı renk oyunları yaratarak izleyenleri büyülüyordu.”Monaco daki ünlü tepeye Massenet sol virajına doğru altıncı vitesle tırmanırken bile patinaj yaptığımı hissedebiliyordum” diyor Berger “Yaklaşık saatte 320 km ile üstelik”


    birde f1 otomobili ile çıkılan en yüksek hız 372 km ile 2005 te montoya ile yapılmıştır bmw williams p 84 ile

    320 de patinaj mı ?


    kanıtla gel kardeşim sen

    kardeşim?

    hayrola askerliği berabermi yaptık bu ne samimiyet

    yazıda görüdüğü gibi alıntı olduğu apacık f1 racing dergisi ağustos yada eylül 2002 sayısı

    f1 racing dergisinin bütün sayılarını ezbere bilmiyorum . ve göründüğü gibi apaçık bir şey yok ortada
    LÜTFEN KAYNAĞINI GÖSTERİR MİSİN DE İNANALIM MİLLETE YALAN YANLIŞ BİLGİ SAÇMA.


    bay çok bilmiş KARDEŞ

    http://www.trf1.net/ozel-icerik/sizin-koseniz/22178-sizin-koseniz-formula-1-tarihini-en-iyi-motorlari.html

    bak burdan okuyabilirsin aynı yazı f1 racing de de vardı
    ben gerhard bergermiyim adam yazmış 320 km de bile patinajı hissediyorum diye bende alıntı yaptım yalan saçma falan yakışmıyor

    saygılar dilerim size




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orijinalden alıntı: naqıo

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orijinalden alıntı: naqıo

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    kaç km ile gittiklerinin bilemem ama 320 KM süratle patinaj çeken f1 motoru var onu biliyorum
    1.5 BMW M12/13 TURBO

    F1 motorları tarihini en çılgın ürünlerinden biriydi.1000 beygirin üzerindeki M12, BMW nin teknik gurusu Paul Rosche tarafından geliştirilmiş ve temelde standart dört silindirli bir yol otomobilinin motor bloğu kullanılarak yapılmıştı.(en az iki yıl kullanılmış ve 100 bin km yapmış motorlar seçiliyordu.).Bu silindir başına 4 valfti.Tek KKK turbolu motor başlarda 9500 devirde 560 beygir güç üretiyordu ve 1983 te Piquet e şampiyonluk getirmişti.Motor biraz daha geliştikten sonra sıralama turları için üretilen özel modelin kısa bir süre için 1100 beygire kadar çıktığı söyleniyordu.Piquet in Brabham ı ya da Gerhard Berger in Benetton unun Monza nın ünlü start finiş düzlüğünde 340 km hızla giderken arkalarında bıraktıkları yanmamış hidrokarbon bulutu gözalıcı renk oyunları yaratarak izleyenleri büyülüyordu.”Monaco daki ünlü tepeye Massenet sol virajına doğru altıncı vitesle tırmanırken bile patinaj yaptığımı hissedebiliyordum” diyor Berger “Yaklaşık saatte 320 km ile üstelik”


    birde f1 otomobili ile çıkılan en yüksek hız 372 km ile 2005 te montoya ile yapılmıştır bmw williams p 84 ile

    320 de patinaj mı ?


    kanıtla gel kardeşim sen

    kardeşim?

    hayrola askerliği berabermi yaptık bu ne samimiyet

    yazıda görüdüğü gibi alıntı olduğu apacık f1 racing dergisi ağustos yada eylül 2002 sayısı

    f1 racing dergisinin bütün sayılarını ezbere bilmiyorum . ve göründüğü gibi apaçık bir şey yok ortada
    LÜTFEN KAYNAĞINI GÖSTERİR MİSİN DE İNANALIM MİLLETE YALAN YANLIŞ BİLGİ SAÇMA.


    bay çok bilmiş KARDEŞ

    http://www.trf1.net/ozel-icerik/sizin-koseniz/22178-sizin-koseniz-formula-1-tarihini-en-iyi-motorlari.html

    bak burdan okuyabilirsin aynı yazı f1 racing de de vardı
    ben gerhard bergermiyim adam yazmış 320 km de bile patinajı hissediyorum diye bende alıntı yaptım yalan saçma falan yakışmıyor

    saygılar dilerim size

    kaynağı gösterdiğiniz için teşekkürler iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: naqıo

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orijinalden alıntı: naqıo

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    quote:

    Orijinalden alıntı: naqıo

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    kaç km ile gittiklerinin bilemem ama 320 KM süratle patinaj çeken f1 motoru var onu biliyorum
    1.5 BMW M12/13 TURBO

    F1 motorları tarihini en çılgın ürünlerinden biriydi.1000 beygirin üzerindeki M12, BMW nin teknik gurusu Paul Rosche tarafından geliştirilmiş ve temelde standart dört silindirli bir yol otomobilinin motor bloğu kullanılarak yapılmıştı.(en az iki yıl kullanılmış ve 100 bin km yapmış motorlar seçiliyordu.).Bu silindir başına 4 valfti.Tek KKK turbolu motor başlarda 9500 devirde 560 beygir güç üretiyordu ve 1983 te Piquet e şampiyonluk getirmişti.Motor biraz daha geliştikten sonra sıralama turları için üretilen özel modelin kısa bir süre için 1100 beygire kadar çıktığı söyleniyordu.Piquet in Brabham ı ya da Gerhard Berger in Benetton unun Monza nın ünlü start finiş düzlüğünde 340 km hızla giderken arkalarında bıraktıkları yanmamış hidrokarbon bulutu gözalıcı renk oyunları yaratarak izleyenleri büyülüyordu.”Monaco daki ünlü tepeye Massenet sol virajına doğru altıncı vitesle tırmanırken bile patinaj yaptığımı hissedebiliyordum” diyor Berger “Yaklaşık saatte 320 km ile üstelik”


    birde f1 otomobili ile çıkılan en yüksek hız 372 km ile 2005 te montoya ile yapılmıştır bmw williams p 84 ile

    320 de patinaj mı ?


    kanıtla gel kardeşim sen

    kardeşim?

    hayrola askerliği berabermi yaptık bu ne samimiyet

    yazıda görüdüğü gibi alıntı olduğu apacık f1 racing dergisi ağustos yada eylül 2002 sayısı

    f1 racing dergisinin bütün sayılarını ezbere bilmiyorum . ve göründüğü gibi apaçık bir şey yok ortada
    LÜTFEN KAYNAĞINI GÖSTERİR MİSİN DE İNANALIM MİLLETE YALAN YANLIŞ BİLGİ SAÇMA.


    bay çok bilmiş KARDEŞ

    http://www.trf1.net/ozel-icerik/sizin-koseniz/22178-sizin-koseniz-formula-1-tarihini-en-iyi-motorlari.html

    bak burdan okuyabilirsin aynı yazı f1 racing de de vardı
    ben gerhard bergermiyim adam yazmış 320 km de bile patinajı hissediyorum diye bende alıntı yaptım yalan saçma falan yakışmıyor

    saygılar dilerim size

    kaynağı gösterdiğiniz için teşekkürler iyi günler

    rica ederim ama birden redline giriyorsun motora zarar kısa zamanda castrol 5 w30 kullanırsan daha rafine olur




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.