Şimdi Ara

F1 aracı Maksimum Sürat

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
1
Favori
21.644
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Önceki konuda bahsetmiştik. Ama teknik bir hesap yapılmamıştı.

    Örnek olarak Veyron SS ile bir teknik karşılaştırma yapalım. Bunun sonucunda hızın nerelere ulaşacağını hesaplayabiliriz.


    Bugatti Veyron SS
    1200PS
    1888 Kg
    Ton başına PS: 635
    Max.Hız: 431 km/s


    F1
    900PS
    600 Kg
    Ton başına PS: 1500
    Max.Hız: ????

    500km/s hıza rahatça ulaşacak diye düşünüyorum. F1 aracının yüksek hızda Veyron'a göre alçaklık, aerodinami, kanat, sidepod, egzos sistemi vb avantajlarını da unutmayın.

    Dalgacı arkadaşlar da yorumları ile katılabilir ama kaale pek alınmayacaktır. Hadi bakalım hesapları görelim.


    Şimdi birileri çıkıp 2005 yılında BAR Honda aracının hızını falan gösterip maksimum o demesin. Çünkü potansiyeli aşırı yüksek bir araçtan bahsediyoruz. Bu teknik verilerle Veyron'u geçmesi zaten çok çok kolay.







  • f1 son sürat aracı değil hızlanma aracı önce bunu öğren. f1 ile drag yarışı yapılmaz. f1 aracı ortalama 15 virajlı pistleri en kısa sürede dönmek üzere tasarlanmıştır.

    f1 aracı 500 yapamaz. 413 yapması bile mucize. onun için bile ekstra bir sürü ayar gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evo9 -- 23 Kasım 2012; 23:30:52 >
  • Çok boş konuşuyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evo9

    f1 son sürat aracı değil hızlanma aracı önce bunu öğren. f1 ile drag yarışı yapılmaz. f1 aracı ortalama 15 virajlı pistleri en kısa sürede dönmek üzere tasarlanmıştır.

    f1 aracı 500 yapamaz. 430 yapması bile mucize. onun için bile ekstra bir sürü ayar gerekir.

    +1,virajı aldıktan sonra en iyi hızlanmayı yapmalıdır iyi bir F1 aracı.Her virajdan sonra bu durum vardır.

    O hızlara çıkmasanı gerekterecek bir düzlük hiçbir pistte yoktur.
  • Pist performansıyla hızlanma ve top speed i karıştırmamak lazım. Pistte işler çok farklı kağıt üzerinde performansı düşük görünen bir araç pistte kendinden çok daha performanslı otomobilleri geride bırakabiliyor. F1 aracı 430 km hıza çıkamayabilir fakat pisti Veyron dan çok daha çabuk geçeceği de ortada.

    Megane RS Trophy ve Ferrari 458 örneğini vermek istiyorum. RS Trophy bırakın performans otomobillerini bir çok hothacht ten daha güçsüz ve kağıt üzerinde performansı daha düşük fakat pist sonuçları ortada. 458 de kendinden daha performanslı ve 4WD supersportları pistte geri de bırakabilen bir otomobil. Aynı durum F1 otomobilleri için de geçerli.
  • uzun düzlüğü olan bir pistte 97 yılının şampiyonu jack villi.... 357 yapmıştı. bu süratin en yüksek sürat olduğunu biliyorum. hatalı olabilir. ancak o dediğin araç aynı pistte f1 aracını geçemez. geçebilseydi. onlarla yarışırlardı. daha düz bir yerde 400ü belki görür f1 araçları.
  • O kadar F1'i ben de biliyorum. F1 yarışları virajları hızlı alma üzerine. Zaten 17 yıldır F1 izliyorum.

    Burada konu bu kadar yüksek ton başına beygir gücü olan ve aerodinamik olarak inanılmaz derecede hıza yatkın bir aracın uygun vites oranları ile nerelere ulaşma kapasitesi olduğu.

    430km uygun vites oranları ile rahatlıkla geçilecektir. Veyron o kadar ağırlığa rağmen bu hıza çıkabiliyor.

    500km/s hız bu kadar yüksek güç sayesinde erişilebilir duruyor zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    uzun düzlüğü olan bir pistte 97 yılının şampiyonu jack villi.... 357 yapmıştı. bu süratin en yüksek sürat olduğunu biliyorum. hatalı olabilir. ancak o dediğin araç aynı pistte f1 aracını geçemez. geçebilseydi. onlarla yarışırlardı. daha düz bir yerde 400ü belki görür f1 araçları.

    Monza pistinde 370km hıza ulaşan araçlar var 2004-2005 yıllarında.
  • Hocam şu anki v8 f1 araçları 370 civarlarında diye biliyorum.Önceki v10 lar ise 400 den fazla (Çok önceden bakmıştım.Tam hatırlayamıyorum.)

    Hızlanma konusunda ise F1 araçları 0 dan 100 e patinaj atmasalar yani çekiş kontrol sistemleri bulunsa 1,6 sn imiş.Ama patinaj attıkları için 3 sn civarında.

    F1 araçlarının en müthiş özelliği ise 0 dan 300 e inanılmaz bir şekilde hızlanmaları.Diğer araçların 0-100 ü iyi olduğu halde 0 dan 300 e hızlanmaları bayağı bir süre alıyorken F1 araçları mükemmeller bu konuda.(herkes biliyordur Bugatti lotus f1 videosunu)

    Ve pistte top speedin pek bir önemi olmadığından dolayı F1 aracının geçmeyi bırakın bir yarışta birkaç tur bindiremeyeceği (Bugatti dahil) bir araç yok.

    Birkaç bilgi(Yıllar önce okumuştum aklımda kalanlar.)

    F1 araçları 100 km/h ile giderken uyguladığı çekim kuvveti sayesinde tavanda gidebilirmiş.

    50 km/h ile giden bir F1 aracı duvara çarpınca bir şey olmazmış.O kadar sağlamlarmış yani.

    Öyle ortaya karışık yazdım bir şeyler :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    uzun düzlüğü olan bir pistte 97 yılının şampiyonu jack villi.... 357 yapmıştı. bu süratin en yüksek sürat olduğunu biliyorum. hatalı olabilir. ancak o dediğin araç aynı pistte f1 aracını geçemez. geçebilseydi. onlarla yarışırlardı. daha düz bir yerde 400ü belki görür f1 araçları.

    Monza pistinde 370km hıza ulaşan araçlar var 2004-2005 yıllarında.

    doğrudur hocam. açıkcası gelende 320 civarını maksimum hızda görüyoruz. ortalama pistlerde. ben de 15 yıldır izliyorum. 97yi izleyemedim. 98de galiba cnnturke gelmişti. ntv de olabilir. daha öncesine yaşımız yetmiyor maalesef. prostları sennaları izleyemedim. hatta o yarışları bulsam bi yerlerden süper olacak ama nette paylaşılmıyor. o yarışlar mükemmeldi. şimdi bir araç duvara sürtse güvenlik aracı giriyor. yağmur yağsa yarış durduruluyor.




  • Maksimum sürat değil de 0-300 de veyron tokat manyağı olur


    Bu da maksimum hız rekoru olması lazım 400km




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax50 -- 23 Kasım 2012; 22:22:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    O kadar F1'i ben de biliyorum. F1 yarışları virajları hızlı alma üzerine. Zaten 17 yıldır F1 izliyorum.

    Burada konu bu kadar yüksek ton başına beygir gücü olan ve aerodinamik olarak inanılmaz derecede hıza yatkın bir aracın uygun vites oranları ile nerelere ulaşma kapasitesi olduğu.

    430km uygun vites oranları ile rahatlıkla geçilecektir. Veyron o kadar ağırlığa rağmen bu hıza çıkabiliyor.

    500km/s hız bu kadar yüksek güç sayesinde erişilebilir duruyor zaten.

    F1 araclarinin aerodinamigi yere basmak icin ayarlanir. Havayi yarmak icin degil. Hicmi duymadin monaco pistinde bir f1 araci tuneli tepetaklak gecebilir geğigini bu kadar yuksek surtunme kuvvetiyle mantiken 400 yapamaz.
    250 ile hangi seri veyron 45 derecelik viraja girebilir. Elmayla armutu karsilastirmaya gerek yok. F1 araci veyronu duz yolda gecemez. Veyron pistte f1 aracini gecemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • F1 motorlarının aracın ağırlığını arttırmamak ve ağırlık dengesini ayarlamayı zorlaştırmamak için çok küçük ve hafif üretilmek zorunda olduğunu ve yol otomobilleriyle tıpatıp aynı benzin kullanmasının kurallarda zorunlu olduğunu eklemek istiyorum. Yani amerikadaki gibi içinde metanol veya nitro falan yok, bildiğimiz benzin. Ek olarak çekiş kontrol gibi bütün elektronik yardımlar yasak, çekiş kontrol olursa araç patinaja kalmayacağı için daha da iyi hızlanacaktır. Şu durumda illa ki biraz patinaja kalıyor.

    Yarışta hızlı olabilmek için yakıt tüketimi de önemli, çok yakıt koyunca araç ağır oluyor bu da dezavantaj.

    Egzozların çıkış şekli, sayısı gibi bazı teknik unsurlar da kurallarla sınırlanmış durumda. Özgür birşekilde üretmiyorlar o motorları yani.

    F1'de 2006'dan beri 2.4L V8 atmosferik motorlar kullanılıyor. Eski 3.0L V10'lar gideli çok oldu, araçlar da biraz yavaşladı.




  • Bu araca kanat takılsa uçar mı ? Bu bilimsel bir sorudur lütfen sallama seklinde cevap verilmesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boş konu açmaktan bıkmadınız mı?
  • bi bitmedin ya ne bos adam ciktin yeter bi git artik be adam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F1 araci ve 500 km/saat ?

    Error...

    Ne yapmissiniz biliyor musunuz ? MotoCrossu alip MotoGP'ye monte etmissiniz. Sonra gelip hesap yapalim demissiniz.

    F1 araclari yuksek suratlarinda uzun sure kalamazlar. Tamamen akselerasyon icin uretilmis makinelerdir. Zaten motor omurleri cok kisa. Her yaris baska motor kullaniliyor. Yuksek hiz cok baska bi dunya. Nascar'a yonelmenizi siddetle tavsiye ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Maksimum sürat değil de 0-300 de veyron tokat manyağı olur


    Bu da maksimum hız rekoru olması lazım 400km



    videolar için teşekkürler




  • Otobüs tekeri ile 650 kadranda,gpsde 630 görür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Soruyu tersten soralım.

    Bugatti Veyron'un F1 aracındaki ton başına güce sahip olduğunu düşünün.

    1888kg
    2832 PS

    O zaman kaç yapar hesaplayın. İyi geceler.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.