Şimdi Ara

F1 araçları start alırken ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
7.782
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba f1 i yakından takip ediyorum burda yazılanları sıklıkla takip ediyorum bi kaç sorum var

    1) Malumunuz f1 araçları start alırken debriyaj olmadığı için ilk kalkış kademe kademe nasıl oluyor ? Bilen var mı ?

    2) Araçlarda genelde sürücüler elini direksiyonun sağına ya da soluna doğru götürüyor ve orda bi kol gibi bi seyi veriyor bu nedir ?

    3) edit: araçlar yağmurlu havalarda su atılması nasıl oluyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi black_side -- 21 Ocak 2015; 15:21:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: black_side

    Arkadaşlar merhaba f1 i yakından takip ediyorum burda yazılanları sıklıkla takip ediyorum bi kaç sorum var

    1) Malumunuz f1 araçları start alırken debriyaj olmadığı için ilk kalkış kademe kademe nasıl oluyor ? Bilen var mı ?

    2) Araçlarda genelde sürücüler elini direksiyonun sağına ya da soluna doğru götürüyor ve orda bi kol gibi bi seyi veriyor bu nedir ?

    3) edit: araçlar yağmurlu havalarda su atılması nasıl oluyor ?



    1 yuksek devirli araclar genelde debriyajsiz kalkisda stop etmedigi icin herhangi bir problem yasanmiyor. Sadece yarisin ilk startinda plot kendi kalkiyor ancak pitstop vb gibi kalkislar butonla otomatik gerceklesiyor.

    2. Demek istediginizi anlamadim

    3. Pis suyu atilmasi genellikle kendiliginden akiyor yani su giderleri mevcut. Ayni olay muhtemelen arac icerisindede mevcuttur aksi taktirde aracin kokpiti gole doner :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliosman2323 -- 21 Ocak 2015; 16:50:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1) F1 araçlarında debriyaj vardır. Bu, pilotun vites değiştirdiği kulakçıkların altında bulunur. (Google'a "F1 Wheel Clutch" şeklinde aratırsan bu kulakçıkları görebilirsin.) Pilotlar start anında bunların yardımıyla otomobillerini kaldırırlar. Ancak pit yaptıktan sonra ki kalkışlarını tam olarak bilmiyorum, belki otomatik belki manuel şekilde kalkıyorlardır, o konuda bir fikrim yok.

    2) Sanırım pilotların diz tarafındaki koldan bahsediyorsun. Pilotlar o kolu kullanarak fren ayarlarını/dengesini ayarlıyorlar. (Sorunu tam anlamadım, ama bu açıkladığım şeyi sorduğunu düşünüyorum, eğer yanlışsam da sorunu daha açık bir şekilde yazarsan belki yardımcı olabilirim.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sercann35 -- 23 Ocak 2015; 19:03:03 >
  • Sercann35 kullanıcısına yanıt
    2.sorum aynen söylediğin gibi genelde viraja yaklaştıklarında oluyor sonradan öğrendim eskiden ferrari de vardı frenaj bölgesini öne ya da arkaya veriyolar virajın durumuna göre şimdi ise direksiyon üzerinden hallediliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: black_side

    Arkadaşlar merhaba f1 i yakından takip ediyorum burda yazılanları sıklıkla takip ediyorum bi kaç sorum var

    1) Malumunuz f1 araçları start alırken debriyaj olmadığı için ilk kalkış kademe kademe nasıl oluyor ? Bilen var mı ?

    2) Araçlarda genelde sürücüler elini direksiyonun sağına ya da soluna doğru götürüyor ve orda bi kol gibi bi seyi veriyor bu nedir ?

    3) edit: araçlar yağmurlu havalarda su atılması nasıl oluyor ?



    F1 araçlarında debriyaj yada geri vites bulunmadığı bilgisi çok yanlış bir bilgidir. Vites kutusu aktarma organları diğer bir değişle ki direkt doğru olmasada şanzıman ve bağlı elemanlar her yarışta aynı olmayabilirler veya oranları değiştirilebilir.

    F1 araçlarında debriyaj bulunur. F1 araçlarında geri vites bulunur. (Monaco da çok lazım oluyor)

    Diğer soruları arkadaşlar yanıtlamış zaten.
    Birde ikinci soruda bahsettiğine benzer bir şekilde Ferrari pilotları kokpitin kenarında bir deliği kapatıyordu daha az baskı ve düzlüklerde daha fazla hız için.




  • black_side B kullanıcısına yanıt
    Redbull aracının kullandığı direksiyon. Sağ altta debriyaj olarak kullanılan bir kulakçık var.
     F1 araçları start alırken ?
  • f1 araçlarında ezelden beridir debriyaj vardır, geri vites ise 2007-2008 gibi dahil oldu vites kutularına, hatta hatırlarsanız 2005 monacoda michael schumacher sıralama turlarında sondan ikinci viraja kasıtlı olarak hatalı girince sıralama turu atan son pilotların turunu sabote etmişti, geri vites olmadığı için orada yolu tıkamıştı.
    bu arada hem starta özel kalkış modları var, hem de pit için özel modları var. kaldı ki araçlarda zibilyon tane mod var.
  • Debriyajın bulunduğu bilgisi verilmiş yukarıda ama bir ek bilgide ben vereyim.Direksiyonun 2 tarafında debriyaj için 2 kulakçık bulunuyor bildiğim kadarıyla.Bunlardan biri debriyajı tam ayırırken biri kavrama noktasında bırakıyor.Kalkışta pilot kulakçıkların ikisine basıyor.Işıklar söndüğünde tam ayıran kulakçıktan elini çekiyor,araç hareket ettikten sonra kavramadaki debriyajdanda elini çekiyor.Bu kavrama kulakçığının kavrama noktası ayarıda direksiyondan yapılabiliyor.Formasyon turu kalkışından sonra genrektiğinde kavrama ayarına bir ince ayar yapabiliyorlar direksiyon üzerinden.Ayrıca direksiyon üzerinde N yani boş vites için bir düğme var.Pit e girişte sanırım o kullanılıyor,daha sonra pitten hareket gene start ile aynı şekilde diye düşünüyorum ama emin değilim.Ayrıca gene düğme şeklinde geri viteste mevcut.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.